/spanien/barcelona/forum/23387.aspx/spanien/barcelona/forum/23387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-03-28 14:15
Spekulationer startar ju oftast nånstans så någonting måste ju vara mer eller mindre sant om det inte är nån som bara hittat på ALLTING...
Barcelona Evička
2007-03-28 14:05
Ämne: Ligger det nån sanni....
Det står uttryckligen spekulationer och att det dessutom är hämtat från italienska tidningar. Behövs ytterligare kommentarer?
Delarocha
2007-03-28 13:59
Ligger det nån sanning i det där?
Ronaldinho kräver enorm lön OCH att Etoó placeras på transferlistan för att han ska skriva på nytt kontrakt enligt Sportal...:/ Låter ju inte så jävla bra.
Barcelona Gaucho 10
2007-03-28 13:47
jag är till och med förvånad att dinho spelade igår,med tanke på att han spelade mot chile tre dagar tidigare. Och tror ni verkligen att han bryr sig om en träningsmatch med landslaget när han kan konsetrera sig på Barcelona istället.
Barcelona Brankt
2007-03-28 12:59
Jag har köpt FM 2007 och jag tycker att det går lite fortare än FM 2006. Det är i stort sett samma finesser som -06 men -07 har lite nya funktioner som gör det hela lite bättre.
Barcelona Edmilson
2007-03-28 12:51
Funderar på att köpa football maanager 2007 nu strax. E det någon som har spelat det och kan rekommendera det eller skall jag hålla kvar vid mitt gamla spel anno 2006???
Barcelona Barca Ginga
2007-03-28 12:12
vet någon vilken kanal som sänder Spaniens match ikväll?
Barcelona CE_Barça
2007-03-28 10:45
Dos Santos borde väl få chansen snart?
(Länktips)
Delarocha
2007-03-28 10:05
"Ett fullt Delle Alpi sjöng aldrig mitt namn." /zambrotta. Fick mig skratta lite.
Tycker att Ronaldinho gjorde ett relativt bra insats. Mot Chile var han lysande och mot Ghana var väl hela laget relativt blekt. Är ändå nöjd att han lyckades göra 3 poäng o vara iblandad i ännu ett av de 5 mål Brasilien gjorde.
Barcelona Mes Qué Un Club.
2007-03-28 09:44
Angående ni som är besvikna på Ronaldinho.

Hur taggad tror du han är när han flyger från Spanien till Sverige för att spela på Råsunda mot Ghana i en träningsmatch.

Ni kanske inte bör ha såpas stora förväntningar?

Visca El Barca.
Barcelona barca_and_me
2007-03-28 09:38
Ämne: Sissoko i Barça? Vad....
det här snacket om sisoko.. jag tycker att han är riktig bra spelare.. han är bra på närkamper och en sånt spelare skulle passa perfekt i barca
Barcelona Evička
2007-03-28 08:01
Bopi
De förlorade två i rad mot Modo, då hamnar man på kalkonlistan (jag blev besviken på dem). Sedan har det gått bättre och även om jag nog inte är särskilt vidskeplig så får de stå kvar. :)
Barcelona Bopi
2007-03-28 02:24
Evièka : varför e Hv71 på Kalkon listan!... det e ju ett bra lag! å ja håller oxå på Hv! jönköpings stolthet!
Barcelona Evička
2007-03-27 23:40
Rambla/
Du brukar hitta info om B-laget. Det är bristfälligt på FCB:s hemsida. har du något knep?
Barcelona anderzzon_
2007-03-27 23:20
Okej, tack för info. Är väldigt sugen på att se Bojan och Giovani! ;D

Någon som har exakt koll på matchtid för B-laget?
Barcelona Rambla
2007-03-27 23:20
Sissoko i Barça? Vad ska Barça med en spelare som har teknik och mediokert passningsspel ungefär som en allsvensk spelare? Att springa omkring och sparka moståndare på hälarna kan de flesta fotbollspelare göra om de blir tillsagda. Inse att han har för dålig teknik och för dåligt passningsspel för att passa in i Barças passningspel och bolltempo. Ryktet är det tidningar som spridit tack vare att han gjorde bra ifrån sig mot Barça i CL. Det är knappast Txiki eller Rijkaard som uttalat sig om Sissoko och sagt sig vara intresserade av honom.

Barça söker en Edgar Davids-typ, en spelare som är bollvinnare och samtidigt kan hantera en boll och slå passningar till rätt adress. Knappast något Sissoko klarar av.
Barcelona Evička
2007-03-27 23:13
Matchen är kl 22 på lördag förresten.
B-laget har en hemmamatch i helgen mot Gramanet,tror jag. Enligt spelschemat är det på söndag, men jag vet faktiskt inte om det är helt pålitligt.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-27 23:11
R10 - M19

Var besviken på dunga det är ju han som ger direktiv. Man såg ju helt klart att spelarna fått order att ta det lugnt på plan som om det vore nån träningspass.

En slump att ingen kommer upp i normal standard?
Barcelona anderzzon_
2007-03-27 23:04
Evicka
Kan vara bra att veta, vore ingen höjdare att åka dit och missa matchen... B-laget har du inte koll på?
Barcelona Warlei
2007-03-27 23:02
ja vill bara Komentera ron lite. ja har ju ingen aning om va han går igenom nu och sånt men får känslan av att han maskerar att han är jävligt trött på ha så höga förhoppningar, ja menar egentligen hur många säger woaw nu när han gör bort någon, och hur många säger fy fan han är helt grym ju? nu säger folk sit ÄNTLIGEN och det var längesen, yes nu är han äntligen tillbax.

känns som han ofrivilligt har satt sin ribba så högt att han inte kan hoppa över den. och dt tynger säkert rätt mkt på honom han spelar inte längre för att vissa att han är bäst utan för att vissa att han fortfarande kan vara lika bra som han en gång varit... kanske lite konstigt formulerat men..

jag har aldrig ens tänkt tanken att ron har blivit kass på något viss, men han har definitivt byt spel still (vare sig han velat det eller ej). han vill säkert jätte gärna komma förbi två tre spelare å sen lura målvakten men har inte tendnignen för det. jag tror man behöver en positiv kick, iaf så spelar jag sj på glädjen i fotboll (inte för att ja jämför mig spelmässigt med ron) men ser ron verkligen lika glad ut när han gör mål nu för tiden? Jag får iaf mer känslan av att vill säga ser ni ja kan och tvivla fan inte på mig eller nåt sånt.

Aja ville bara få det ur mig Komentera gärna och tyck gärna att jag har helt fel eller verkar helt korkad men skriv isf eran mening tycker ron ämnet är mkt intressant och är väldigt trött på att folk bara sågar han totalt DOCK sa en viss man ”with great power comes great responebility” eller nåt i den stillen:)
Barcelona Lion0
2007-03-27 23:02
Sissoko till Barca ? Det skulle vara en intressant köp då jag tycker att Sissoko sliter och kämpar för sitt lag och har stort hjärta. Men på samma sida så står det att Bojinov e på väg till Barca och det är tänkt att han ska vara ersättare till Saviola som säkert kommer byta lag. Sedan står det att Gio kanske flyttar tillbaka till Feyenoord och Laporta: Ronaldinho stannar, en del Barca nyheter på den hemsidan (www.fotbolleuropa.com). Sen så är ju Barca intresserade av att köpa Robben, som så många vet kanske. Sen så är Manchester United intresserade av Deco och de förvånar mig inte att Chelsea drar sig in i affären.

Enligt den spanska tidningen Marca har den amerikanska koncernen Nike betalat Barcelona mer än 1,1 miljard kronor för rätten att klä klubbens fotbollsspelare fram till 2013.
Nike har länge varit klädsponsor för klubben och nu jobbar företaget, enligt Marca, för att få till en förlängning av det avtalet.

En del gamla o nya nyheter. Många kanske visste om rykterna o.s.v. Av dessa spelare så vill jag gärna ha Sissoko till Barca.

Visca Barca !
Barcelona Evička
2007-03-27 22:56
anderzzon_

Matchen är på lördag. Vet inte om de tränar på matchdagen, men en lättare träning dagen efter brukar de ha.
Barcelona anderzzon_
2007-03-27 22:45
Åker till Barcelona i helgen, ska kolla Deportivo matchen. Någon som har koll på om A-laget tränar lördag eller söndag innan matchen som man kan kika på? Hur är det med B-laget, har de match i helgen?
Barcelona Evička
2007-03-27 22:41
Ämne: Kom nyss hem från br....
Tråkigt...såg bara på tv den här gången, men det verkar som vi som var på Ullevi hade turen att få se en klart bättre match.
Barcelona R10 - M19
2007-03-27 22:35
Kom nyss hem från brasilien matchen och vill bara säga det var SÅ JÄVLA TRÅKIGT!!!
Aldrig varit på en sämre match och ronaldinho SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ HAN!!! Han rör sig knappt.. gör ingenting varje gång han fick bollen passade ifrån sig bara.

BESVIKEN!!
Barcelona T#11
2007-03-27 22:16
rambla

visst kan man begära mer från honom men det är ju tränings match precis som du säger, så mer skulle inte jag iallafall begära från honom som enligt mig, gör en helt okej match :)
Barcelona Rambla
2007-03-27 21:40
T#11:

Och jag håller inte med dig. Tycker att man kan begära lite mer från en av världens bästa spelare. Nu är det ju visserligen inte bara han som är blek, så väl Robinho och Kaká är mediokra i kväll. Det är bara en träningsmatch så det kunde man förvänta sig bara tre dagar efter förra matchen mot Chile. Skönt att han inte skadade sig då vi har en viktig match på lördag.
Barcelona T#11
2007-03-27 21:33
rambla

håller inte med !! han gör det som behövs, spelar enkelt o bra...gör några riktigt bra passningar dessutom så slår han ju hörnan till målet
Barcelona Rambla
2007-03-27 20:25
Ronaldinho är för övrigt helt medioker i första halvlek i landskampen. Vilket han allt som oftast är i sådana här tränings/uppvisningsmatcher. Lunkar mest omkring och verkar helt ointresserad. Hoppas han byts ut till andra halvlek så han inte behöver förta sig eller åker på någon skada.
Barcelona Rambla
2007-03-27 20:24
Tränar du på eftermiddagen? Alltså på egen hand utanför den ordinarie träningen. Barças träningspass sker oftast under förmiddagen. Någon enstaka gång körs även eftermidags/kvällspass.
Annons: