/spanien/barcelona/forum/23380.aspx/spanien/barcelona/forum/23380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-06-08 00:05
Stämmer det att Chelsea anmäler Real och Calderonför att ha kontaktat Robben utan klubbens tillåtelse???
Barcelona Evička
2007-06-07 23:58
Ämne: Ämne: Men pro....
Och Messi har vuxit ett par storlekar när inte Dinho har varit med. Om han bara inte blir nersparkad så kan han greja en hel del.
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:55
Ämne: Men problemet är att....
Vem ska skapa? Tja, förslagvis hyfsat kreativa spelare som Messi, Xavi, Iniesta och Deco. Avsluta? Har för mig att Samu är en rätt så hyfsad avslutare. Det borde 12 mål på 15 matcher vittna om. :D
Barcelona Evička
2007-06-07 23:55
Den domaren so inte vågar dela ut röda kort till Barçaspelare av rädsla för kritik, bör ägna sog åt annat än att döma fotboll. Om Barcelonas spelare gör sig förtjänta av kort ska de självklart ha det också.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:54
Men problemet är att spela i Camp Nou, och inte med Ronaldinho, kan ju bli ett stor "chaos" för vem ska skapa?, vem ska göra mål?
vi har sett att Ronaldinho på Camp nou har gört mer mål en hela Barca tillsamans!!
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:51
Jag vill inte att det röda kortet upphävs. Gjort är gjort, dags att gå vidare. Självklart ska man överklaga just för att markera att domarna får skäpra till sig. Det finns nog ingen chans att överklagandet går igenom. Spelar mindre roll, Espanyol ska ett motiverat Barça slå ändå. Vi såg alla vad ett heltaggat Barça med 10 man och utan Ronaldinho gjorde mot Getafe i andra halvlek.

Detta ska gå vägen, om inte så förtjänar man heller inte ligan.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:50
Neeej men ja tror inte att en Domare kommer att ge en Barca spelare en röd kort, för om det händer så kommer domaren att bli kritiserad så mycket!!
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:47
Rodríguez Santiago, aaa fan vad trevligt...
Barcelona Evička
2007-06-07 23:47
Ämne: Samma domare som fel....
Ja, men nu är det La Liga och finns det någon där som man skulle vara nöjd med att få? Det vore väl som att vinna på lotto i så fall.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:45
Rambla:
aaa jag fattar 100%
vilken fult spel Belenguer har spelat efter han gick till Getafe!
licksom "a shame" till Catalonya altså!!
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:45
Samma domare som felaktigt visade ut Ronaldinho i cupmatchen mot Zaragoza förra säsongen på Camp Nou. Vad trevligt. :P
Barcelona Evička
2007-06-07 23:44
Messi 19
På lördag lär det vara Rodríguez Santiago, enligt LFP.
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:42
Ghazza:

Jag tycker så här. Precis som det står i artikeln här, så hade Burrull chansen att blåsa frispark flera gånger innan Ronaldinho låg på marken och sparkade efter Belenguer. Han gjorde fel. Det innebär dock inte att Dinho har rätt till att ge igen med en eftersläng, även om jag kan ha förståelse för det. Det gjorde nog rätt ont att ha blivit stämplad som han faktiskt blev. Utvisningen är solklar. Det som gör mig förbannad är att mediokra spelare som Belenguer ska komma undan med sitt fula spel, bara för att han kanske tidigare blivit förnedrad av både Messi, Eto'o och Ronaldinho. Riktigt störande.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:39
om Pérez Burrull blir domaren i en av barcas två matcher så vet jag inte vad jag kommer att göra!!
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:37
Vet nån vem som kommer att bli Domaren mellan Barca vs Espanol??
Barcelona Evička
2007-06-07 23:35
Messi 19
Det var kanske lite svårare att stänga av en spelare som spelade sin sista match. Det får ingen större verkan. Han fick något annat straff har jag för mig. Det pågår provokationer på plan hela tiden, det ingår i jobbet att kunna hantera det. Klarar man inte det, så behöver man förmodligen vila ett tag.
Barcelona Ghazza
2007-06-07 23:33
Rambla,

Självklart är det ett måste att överklaga. Men vad tycker du själv om nu domen skulle avskrivas? (Glad förstås, det skulle nog varenda culé vara.) Men det vore som ett slag i ansiktet på förbundet. En sak som kan visa sig vara avgörande och lär minnas av Madridistas i evigheter.

Men jag förstår dig. Det hela är en principsak som måste genomföras. Inget fel i det.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 23:31
Evièka :
Ronaldinho blev provocerad 100% och han blev ochså kickad ett par gånger så jag vet att Barca måste försöka att ta bort korten och han måste ju spela! , han är ju Ronaldinho efter allt...(skojar)
Men nej, vi kan inte glömma vad Zidane gjorde mot materazzi i VM och han fick ingen "BAN" fick han?
Visca Barca och hoppas på att dinho spelar!!
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:26
Ghazza:

Finns det en rättighet som säger att man har rätt att överklaga beslut, så ska man självklart utnyttja den och försöka. Oavsett hur solklar utvisningen är. Det vore tjänstefel annars.

En person som döms till fängelse i samhället, har rätt till advokat och rätt till att överklaga en eventuell dom i flera instanser. Inget tycker det är något konstigt.
Barcelona Evička
2007-06-07 23:24
Hur trist det än är så ska inte en sådan överklagan gå igenom. Han förtjänade sitt röda kort med påföljande avstängning, och att skylla på provokation är ju bara barnsligt. Kostar det ligaguldet så får det väl vara så då. Det måste väl vara så att reglerna ska gälla för alla - även Ronaldinho. Om sedan den andre kiillen ska straffas är väl en sak, men Dinho ska inte slippa.

Poulsen ska kanske inte heller ha något straff då eftersom han blev provocerad. Det är ju fullständigt orimligt.
Barcelona Ghazza
2007-06-07 23:18
Alltid dessa italienare... *Suck*

Ang överklagan på Ronaldinhos röda så finns det väl ingen chans att det går igenom? Skulle det vara en spelare i RM som gjorde samma sak så skulle jag förvänta mig minst 2-3 matcher avstängning. Sorry men jag tror att klubbens "legal team", som det står om i nyheten, inte har en chans.

Men jag hoppas givetvis att jag har fel.
Barcelona Rambla
2007-06-07 23:14
Håll i er nu. Från Italien igen. Nu ryktas det att Juventus är ute efter Iniesta. Det sägs att de tom har lagt ett bud till Barcelona. På något sätt vill de försöka baka in Trezeguet i affären. Inte så konstigt kanske, då han tydligen har ryktats vilja lämna klubben.

Börjar bli allvarligt trött på klubbar som lägger bud, om det nu stämmer, på spelare i vår klubb medans ligan är inne i ett avgörande skede.

Kan de inte respektera det? Och vem tror på allvar att Iniesta, som är älskad av alla i Barcelona, både fans och inom klubben, skulle vilja lämna den klubb han tillhört sen 12 års ålder för att gå till Juventus?

Detta beror säkert på att klubben har låtit avisera att man önskar förbättra Iniestas kontrakt efter den här säsongen, därför passar klubbar genast på att höra sig för. Det nuvarande konraktet löper till 2010.
Barcelona Messi 19
2007-06-07 22:52
kolla länktips för "Wallpapers" det finns en Album med 55 "pictures" :D :D
Ha kult
Visca Barca
Barcelona Messi 19
2007-06-07 22:47
Vet ni att alla spelare i LA LIGA som spelar för Argentina, Afrika och Brasilien(except Ronaldinho), kommer inte att spela i(38 round)men vet inte om det är bra för Barca eller inte!
вαя¢α
2007-06-07 22:05
Rambla/

Jag tänkte väl det:P
Barcelona Smogen
2007-06-07 21:06
Hmm...enligt GT (av allas tidningar) så tävlar Barca och Valencia om Afonso Alves. För någon månad sedan skrattade jag åt det ryktet, nu undrar jag om han kanske hade varit en vettig backup för Eto'o ändå? Han är nog bättre än Guddy i alla fall.

Ezquerro byter med Dos Santos
Krikic byter med Saviola
Guddy byter med Afonso Alves
Sylvhino byter med Eric Abidal
Thuram (eller) Marquez byter med Chivu
Giuly byter med Henry
Motta (gillar honom men...) byter med Touré eller Fabregas :)

kanske lite mycket att hoppas på :), men något sådant hade ju smakat fågel...
Barcelona Rambla
2007-06-07 20:39
Amadeo Amadei:

Buona sera. Tack för info. Det har tydligen ryktats på en del mindre seriösa internetsidor att Barça skulle ha blandat sig i leken och tom lagt ett bud. Det är inget som jag personligen har läst om i Barcelonapress. Skulle det däremot stämma kan det bero på att ett av Barças mål Eric Abidal kan bli svår att värva. Speciellt nu när de vita enligt spansk press har blandat sig i. Istället för att dras in i ett priskrig med Madrid kanske blickarna vänts mot Roma och Italien. Nog för att ledningen i Barcelona har haft Chivu under uppsikt i flera månader.

För Romafansens skull får man väl hoppas på att han till slut väljer att stanna kvar i Roma. Jag vet själv ur det känns när spelare från favoritlaget ryktas bort och andra lag är och rycker i dem som gamar.

Annars kan vi göra ett byte om han nu inte blir nöjd med den lön han erbjuds. Vi köper Chivu så får ni låna vårt jättlöfte Giovani Dos Santos. En spelare som kan spela på båda kanterna. Han är en blandning av Messi och Ronaldinho. Snabb, oerhört teknisk och oberäknelig. Nyfyllda 18 år. Deal? :D
Amadeo Amadei
2007-06-07 20:30
Buon giorno!

På min blogg kommer ni kunna följa Cirkus Chivu. Dragkampen fortsätter, och just nu är det bara att hoppas att rumänen stannar i Roma.
2007-06-07 20:27
Idag är det på dagen 15 år sen undret i Tenerife. Sista omgången i ligan. Barça behövde en poäng mer än Madrid för att vinna ligan. Det började illa. Tenerife låg under med 2-0 och allt verkade förlorat. Sen i andra halvlek vände allt på 2 ynka minuter då Tenerife gjorde två mål och vann med 3-2. Undrens tid är inte förbi. Denna gång ska Zaragoza stå för undret. :D
Barcelona Ghazza
2007-06-07 20:14
Riktigt skönt att Eto'o sätter ner foten och försöker sätta stop för alla dessa rykten. Som det gamla ordspråket säger: "När lejonet ryter stannar djungeln upp" ;)
Annons: