/spanien/barcelona/forum/23379.aspx/spanien/barcelona/forum/23379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Madriidistaa
2007-03-04 02:13
Alla Filmar nångång ibland eller har jag fel?

Barcelona gjorde mycket braa ifrån sig idag trots att dom fick Giuly (Vet inte varför han fick rött) & Zambrotta som idag gjorde det klumpiga att tjata till sig sitt andra gula. Men jag tycker Marques ser lite skakig ut i mittförsvaret, är det inte bättre att sätta ditt Edmilson eller Thuram??
Barcelona är inte det enda laget som hade det svårt på Mardrömms Planen i Sevilla vi kommer ju ihåg Real Madrids 2-1 förlust där.

Lycka till i CL Och I El Clasico!!

MVH. Madriidistaa
Barcelona Smogen
2007-03-04 02:09
nej, nu ska jag försöka sova och drömma om ett Barca som slår Liverpool borta med två noll.

Sen ska jag drömma om ett Barca som blir bättre ju längre matchen lider (som förra säsongen) istället för tvärtom (som denna säsongen).

Sen ska jag drömma om ett REM i toppfopm och ett lag som är friskt....

sista ska jag drömma om ett Barca som om en vecka slår Real Madrid och går vidare å vinner La Liga för tredje året i rad!

sov gott på er
Barcelona Jónathan
2007-03-04 02:09
Smogen//

Vi verkar ha totalt olika uppfattningar. Diogo skulle möjligtvis ta en stabil plats i B-laget(utfyllnad A-lag), och Kanoute skulle förmodligen bli en fin inhoppare med snäppet högre klass än vår käre islänning (för att inte glömma den otroligt formstarke kaninen). Att du dock föreslår två spelare som båda haft sin första riktigt lyckade säsong i karriären tyder inte på långsiktig planering från din sida. Barcas värvningspolicy är förhoppningsvis inte på samma bana som din.
Barcelona Meley
2007-03-04 02:08
Jag försöker verkligen vara så objektiv som möjligt. Och för mig att skriva att Deco faller lätt är som en kniv i mitt hjärta. Men tyvärr hur objektiv jag än är så kan jag inte hålla med dig om att Iniesta "filmar". Däremot att han får mycket frisparkar med sig. Men det är som sagt för att han är så duktig som han är.

Det är ju dig man inte kan diskutera med eftersom du verkar se allt ur Real Madrid ögon. Men jag tycker absolut inte Iniesta filmar. Så det räcker med det nu!
Barcelona Rambla
2007-03-04 02:06
Har nog sett fler Barça-matcher än vad du har. Din åsikt, ok. Därmed inte sagt att den stämmer på långa vägar.
Barcelona Rambla
2007-03-04 02:02
Ämne: äsch....visst kan ma....
Plus att han är så slö att han nästan aldrig klarar av att dra ifrån sin motståndare. :D
Barcelona Smogen
2007-03-04 02:00
äsch....visst kan man bli förbannade på spelare under en match, men jag kan lätt erkänna att jag inte har något emot att se Alves i en Barca tröja. Men det har jag sagt i flera månader nu.

Skulle gärna se Kanoute ha en Barca tröja också, som reserv då....

La Cibeles:
ehh...nu ska vi inte överdriva här...
Tycker inte vi ska jämföra Guti och Deco för då kommer vi bli arga på varandra.
Guti filmar nämligen enligt mig mest i världen. han nöjer sig dessutom inte heller med att slänga sig, han vrider sig i krampagtiga plågor som om han vore drabbad av mjältbrand...varenda gång
Barcelona Jay-z
2007-03-04 01:57
Konstigt att Madristas snackar om spärrningar här i vårt forum.

Snälla nån jag är spärrad for life i deras forum tror jag. Fan vet jag, va jag har gjort. Skrev att Ramos va en omogen när han tjaffsade med Malouda i Lyon och tydligen har jag blivigt spärrad For Life.
Barcelona Meley
2007-03-04 01:56
La Cibeles

Ja men därför använder jag uttrycket "faller lätt". I vissa situationer klarar han av att stå på benen och köra vidare men istället väljer han att ramla. Jag skulle aldrig överdriva om honom, då han är min absoluta favorit spelare.

Men att Iniesta filmar, jag förstår dig verkligen inte. Jag kan absolut inte hålla med.
Barcelona Jónathan
La Cibeles//

Påstår du att Iniesta filmar mycket så bör du omgående överväga att lägga ner det sk. sportintresset och ödsla tid på vykort eller dylikt. Du har uppenbarligen ingen koll och är endast här för att jävlas. Du skämmer ut dig och allt du står för. Adjö
Barcelona Rambla
Ämne: Meley

Jag tycker....Nu får du väl ändå ge dig? Om du anser att Iniesta ideligen lägger sig så borde du kontrollera synen. Nog för att alla spelare lägger sig lätt i vissa situationer. Jag ser tex stora tuffa spelare som Terry, Lampard och Gerrard lägga sig lätt så gott som varje helg i PL. Iniesta lägger sig inte mer än någon annan. Som Meley nämnde så är han teknisk och rapp i steget, han är våghalsig och går in i situationer och utmanar ofta flera spelare åt gången, precis som Deco. Då får man ofta en hakning, ett rapp på hälsenan, drag i tröjan osv. Iniesta är knappast en spelare som lever på sina filmningar, det får du nog svårt att få medhåll från objektivt håll.
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:53
Ämne: Smogen

"Där....
La Cibeles:

hmmm...ok då.
Rättelse:
jag har NÄSTAN aldrig sett Ineista filma i Barca tröjan. men då kanske jag kan erkänna att jag är en liten aaaaaaaaning mer subjektiv i min bedömning. :)
Ps, även då kan jag se att Deco filmar ibland....gillar honom ändå.
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:52
Smogen//

Jag nämnde aldrig helvete, och du verkar inte på något sätt förstå vad jag menar. Efter en match där en spelare både spelat fult (som vanligt), samt haft en brutal del tur och avgjort mot ditt älskade lag; Hur kan du då sitta och skriva att karljäveln vore en man för Barca? Det är rent ut sagt äckligt, det är det jag menar. Klart han är bättre än O. Presas, men hur många högerbackar är inte det? Mycket handlar om stolthet i Barcelona. Heder you know.
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:47
R3Carlos//

Men lille vän, du förstår väl att det förefaller ganska opassande att komma in och visa medgivande; speciellt efter en match som ännu en gång skadat allt vad sporten står för? Kom hit och hylla dina ärkerivaler hur mycket du vill, men välj gärna en något bättre tidpunkt. Det förstår väl t.o.m du att det är provocerande?
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:46
Ämne: Smogen//

Du höjde....
Jonathan:

Eh...sans och balans nu lillgrabben. Du menar alltså att om jag kan tänka mig Daniel Alves i laget så kan jag flyga åt helvete för då är jag ingen äkta Barca supporter? nu får du ge dig!

Men visst, tror helt ärligt att Alves varit betydligt nyttigare för Barca än vad Oleguer är på högerkanten. Jag gillar Oleguer betydligt mer som person men inte som spelare. Visst, Alves filmar en hel del men jag tror att t.ex. Rijkaard skulle kunna få honom att lägga ned det och mer inrikta sig på fotboll.
Barcelona Meley
2007-03-04 01:46
La Cibeles

Oj du måste skoja. Även jag som Deco älskare erkänner att han faller VÄLDIGT lätt i vissa situationer. Men att Iniesta ska filma mer? Du måste verkligen skoja med mig.

Han får väldigt många frisparkar med sig men det beor ju på att han är så oerhört teknisk och det är svårt att ta bollen från honom så man måste fälla honom.
Barcelona Rambla
2007-03-04 01:45
Ämne: Jónathan//
aha e de....
Nej det är inte förbjudet för er att skriva. Han skojade nog bara med dig, ta inte allt på så blodigt allvar.

Ravveee:

Kan bara instämma i din analys. Läste nyss intervju med Rijkaard. Han verkar inte ta så hårt på den här förlusten han heller. Han tyckte tom att Sevilla förtjänade segern. Att de höjde sig i och med utvisningen på Ocio, blev mer aggresiva efter det.

Aja, bryta ihop och se fram emot tisdag och helgens el clasico. Real Madrid får betala för detta. :)
Real Madrid R3Carlos
2007-03-04 01:40
Jónathan//
aha e det förbjudet för real fans att skriva o tycka i detta forum?? skriv det på regellistan så folk vet det!!!!
oskyldig hånande?? hehe du får tolka hur du vill,, jag skrev vad jag tyckte om matchen,,om du inte har nåt o tillägga eller diskutera om mitt inlägg så får du bry dig om andra inlägg.....!!!!!!
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:39
Smogen//

Du höjde honom iaf, och det ser jag som oacceptabelt från en supporter av allsmäktige Barcelona. Han är ett riktigt svin och han har gått ut för att skada och förstöra för Barcelona i två säsonger nu. Han kan fara käpprätt. - Du likaså om du med hjärtat vill se en karl av den kalibern i Barcelona.
Real Madrid Ravveee
2007-03-04 01:37
På tal om utvisningen så tycker jag nog att båda var rätt billiga utav domarn, men det får ni ta med en nypa salt faktiskt, det är spanien vi snackar om. Andra punkten jag lider med er är högerkanten(Hollywoodkanten) som Sevilla har, fan Alves och Navas spelar ju nästan lika bra som Scofield och Burrows, filmmässigt!
Jag tycker att ni skall hålla huvudena högt, ni hade full kontroll utav bollinnehavet matchen igenom, till skillnad från mitt lag.
Barcelona Ghazza
2007-03-04 01:36
Barça-fan,

Jag vill påstå att Deco inte räcker till som ledartypen på mitten. Han jobbar stenhårt hela tiden visst, men vår ledare skall ligga som privote. Albelda vore kanske inte så fel trots allt? Både Edmilson och Motta är ofta för loja i både sitt passningstempo och försvarsspel på fasta situationer. Det håller inte mot kvallificerat motstånd.

Nej nu väntar sängen. Bryt ihop och kom tillbaka Culés!
Barcelona Meley
2007-03-04 01:36
Ja i dagens fotboll filmar nästan alla och det är hemskt, jag hatar det. Men Dani Alves filmar nästan ALLTID. Och det börjar gå på mina nerver ordentligt nu. Speciellt för att han är så himla bra, det dåliga med honom börjar ta över.
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:35

angående domaren....

spelar det någon roll hur många repriser en domare har tillgång till i en diskusion om domarinsatsen? visst det är svårt att döma en fotbollsmatch och ibland ger man två rättfärdigade röda kort och ibland ser man i syne. (eller vad man nu gör)Då kan man ge två röda kort för något som knappt förtjänar en frispark. Då kan man kanske bli kändis och avgöra en seriefinal...
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:34
Ämne: Smogen//

En spela....
Jonathan...

eh....när hyllade jag Daniel Alves? sa jag någonsin att jag tycker han är en fantastiskt underbar spelare??? Visst, Deco blir nedsparkad ofta, men kom inte och säg att han inte filmar för det gör han fan ofta. Hur mycket jag än ser i Barca ögon ser jag att han filmar.
Ronaldinho filmar också ibland, liksom de flesta anfallare. ett knep som nästan alla måste ta till i dagens fotboll för att kunna få några frisparkar med sig.

Däremot har jag nog aldrig någonsin sett Iniesta filma.
Barcelona Meley
2007-03-04 01:33
Jag tycker verkligen att man saknade Thuram i backlinjen och Deco på mittfältet. Och skulle REM börja så skulle nog allt sett mycket annorlunda ut. Och om domaren skulle fått lite vett i skallen. Men det blir väl nästa Liverpool. Jag vet inte riktigt vad jag tror, men självklart hoppas jag ju på vinst!
Barcelona Barça-fan
2007-03-04 01:32
Ämne: Vi saknar spelare so....
Det är därför vi har Deco.
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:32
Fysikträningen måste vara under alla kritik isåfall, och det tror jag inte med tanke på våra erfarna fystränare. Allting handlar om mentaliteten. Barcelona är inte lika hungriga och på hugget i år. Det känns lite som att de flesta av dem fortfarande firar dubbeln från förra året. Vem är vi att döma dem för det? Sjukt vad mkt heder de förtjänar. Samtidigt är de välbetalda och proffs som skall och bör ge allt i varje match. De måste ta tag i sig själva och förstå att de bla. måste visa mer vilja och röra sig mer utan boll! Vakna!
Barcelona Ghazza
2007-03-04 01:31
Vi saknar spelare som Luis Enrique på mittfältet. En stark ledare helt enkelt. Speciellt i matcher då vi behöver pushas på. Puyol hörs faktiskt inte ända ner ifrån backlinjen. Vi skulle behöva lite mer jävlar anamma på mitten.
Barcelona aefef
2007-03-04 01:27
önödig förlust idag. Det jag mest blir förgrymmad över är hur Barca gång på gång i andra halvlek tappar så mycket av spelet. Positonsspelet under all kritik. Vad de beror på vet jag inte.
? Är det så illa att dom inte är tillräckligt starka fysiskt för att klara 90 minuter?
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:26
hur som helst, åter igen kan vi lägga till en match i raden av matcher som borde varit vinst men som blir poängförlust. Visst Sevilla var bra, som dom nästan alltid är, men tycker ändå vi kan tacka domaren och Rijkaard för den här missen.
Vet ärligt talat inte vad karl sysslar med. Tror han att han kan lura Liverpool till att vi kommer spela något annat än 4-3-3 den matchen eller vad?

kanske han tycker att det inte räcker med att spela med ett halvt nytt lag i varenda jävla match utan att vi numera måste ha ett nytt spelsystem varje match också, för att bli lite mer svårlästa.

Ps. som någon sa tidigare, förra säsongen studsade det stolpe in, nu blir det fan inte ens ett jävla inkast, utan snarare kontring och motståndarmål....
Annons: