/spanien/barcelona/forum/23378.aspx/spanien/barcelona/forum/23378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARÇAAA
2007-03-04 18:22
Jag har svårt att tänka mig att Barça inte kommer vinna ligan.När det gäller Ch.L så tror jag att Barça kan vinna minst 2-0 på anfield.FORÇA BARÇA!
Barcelona Essarhaddon
2007-03-04 18:13
Kan alla här inne sluta vara så j-a löjliga angående Dani Alves?

Okej, jag erkänner, efter gårdagens match är jag inte heller ett stort fan anv honom eftersom han har en ful spelstil och filmar gång på gång. Men det är inte så att spelarna i Barca aldrig slänger sig eller förstärker situationer då och då. Så himla pinsamt att läsa alla cules inlägg som säger att dom inte vill ha Alves i Barca, kan garantera er att 90 % av alla er kommer att jubla som om det vore 17 maj 2006 om det i sommar dyker upp en nyhet som säger "Alves klar för Barcelona". Pinsamt var ordet!

Det är en sak att vara frustrerad timmarna eller dagen efter match, men att påstå att man inte vill ha en spelare för att han filmar är lågt när man själv har en spelare som Deco i sitt eget lag.

Missförstå mig inte, jag älskar Deco men om andra lags fans kommer till mig och säger att de inte gillar honom för att han är en riktig filmare kan jag inte säga emot.

När Reyes spelade i Bernabeu i Arsenals tröja blev han utbuad och var då inte speciellt omtyckt av Real-publiken. När han sen kom till klubben var det som om ingenting hade hänt. Vad får er att tro att det inte kommer ske samma sak om nu Alves skulle komma till Barca?
Barcelona Miftari
2007-03-04 18:01
tjena någon som har den där länken om den lilla 13 turkiska killen skulle gärna vilja ha den peace
Barcelona Sürer
2007-03-04 17:56
riijkard måste spela ihop en backlinje .. det går inte o byta hela tiden ...liverpool kommer utklasssa oss med den backlinjen vi har just nu .. det e farligt i varje anfall ..o så bort med marquez han har fått sina chanser nu .. thuram e klockren
Barcelona Evička
2007-03-04 17:54
Ämne: Bra matchrapport Eva....
Jamen se då till att stanna vid tvn eller var du nu sitter.
Barcelona Holländaren
2007-03-04 17:43
Bra matchrapport Eva. Förövrigt har jag i varje match som vi förlorat gått ifrån en stund av en eller annan anledning. Det kan alltså vara mitt fel. Sorry.
Barcelona tarrak
2007-03-04 17:42
Igår var jag mest frustrerad och arg på domaren men efter att matchen fått sjunka in så inser jag att vi förlorade för att Sevilla var det bättre laget. Det här var Barças sjunde raka bortamatch utan seger och om man till det lägger att laget genomgående har haft fötvivlat svårt i de viktiga matcherna, så behöver man inte vara raketforskare för att inse att det förmodligen rör sig om psykiska blockeringar hos många spelare. Att Rafa ofta ser så nonchalant ut behöver inte betyda att han är ointresserad. En troligare förklaring är snarare att han efter att ha gjort några misstag, nu är så rädd för att göra nya att han blir parlyserad så fort det börjar osa katt.

Är det någon som vet om klubben jobbar med mental träning? Om inte, så är det nog dags att man börjar titta på det.
Barcelona Rambo~
2007-03-04 17:26
Ämne: Zambrotta kunde inte....
Marquez han är konkurs just nu :S

Redaktionen/ Det är dåligt av er tycker jag att välja att inte kritisera spelare efter dåliga matcher.
Barcelona Et0
2007-03-04 16:18
Zambrotta kunde inte ha fått andra gula kortet för tacklingen. Han träffade spelaren med innerlåtren och INTE dobbarna. Hans ben var som en sax och dobbarna var inte i närheten av spelaren.
Guily röda kan bara de spanska domarna dela ut. De kan lika gärna låta mig döma. Domarna i div 4 i Sverige hade fan i mig varit bättre.
Och så marquez, vad har hänt med honom?
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 15:39
Man FÅR reagera på en avblåsning. Ett gult för snack i ett sånt läge är väldigt ovanligt. Men som sagt, han kanske vräkte ur sig något riktigt vulgärt.
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 15:38
Tror på 3-1 seger mot Liverpool. Ett tidigt mål så att deras fans tvingar fram dem lite. Men ett tidigt mål är nog ett måste.
Real Madrid Hussein.
2007-03-04 15:37
Jag vet inte direkt vad han sa men man såg att han snackade till sig den, puyol gjorde ju allt för att få bort honom för att han visste att Zambrotta skulle få sitt andra.
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 15:36
Hussein. Visste inte att det var fakta att han snackade till sig det andra. Vad sa han? Var det motiverat med ett andra gula?

Håller med Holländaren i det mesta annars. Sansat är sättet man ska se på saker.
Real Madrid Hussein.
2007-03-04 15:34
Zambrottas utvisning var ju klockren. Han gick in med dobbarna före(gult kort nr.1) sen snackar han till sig ett till.

Det var ju så R.Carlos fick sitt röda, när vi spelade mot er, dvs att han snackade till sig det.
Real Madrid Hussein.
2007-03-04 15:31
Bara för att Man U vinner på Anfield betyder det inte att ni kommer att göra det.
Liverpool var det bättre laget, de hade press på Man u hela matchen men de hade otur. Man U hade tur att de fick in 0-1 i 90:e.

Jag tror ni åker ut, och det är inte för att jag är madridista, utan för att liverpool är grymma på hemmaplan.
Barcelona Lisa
2007-03-04 15:30
Är det någon som vet hur man kan se matchen från igår i sin helhet? Har bara lyckats hitta målen. Jag vet att det blev förlust och vill påpeka att jag inte är en självplågare om någon skulle tro det.
Barcelona Viktor Munoz
2007-03-04 15:28
Ja vad ska man säga. Bra match. Värdig två topplag. Tyvärr har vi marginalerna emot oss samt att Sevilla visade en större hunger och det brukar fälla avgörandet.
Jag håller med om Marquez, han har kostat oss väldigt mycket det här året. Han har gjort avgörande individuella misstag som kostat oss poäng i flertalet matcher. Oförsvarligt. Det enda som jag kan se motivera hans plats (vet iofs inte hur det ser ut på träning) är att han sköter i princip alla uppspel och att Riijkaard ser hans passningspel som oumbärligt.
Ronnaldinho missar tyvärr chansen att avgöra matchen och sen kliver domaren in och ger Sevilla en hjälpande hand,(vårt mål kan ha varit offside men det är svårt att avgöra medans Guilys utvisning är horribel och Zambrottas svårbedömd, tror dock att de vunnit även utan utvisningarna.
Men som sagt en bra match och ingen skam att förlora på det sättet borta mot Sevilla. Dessutom rätt av Rijkaard att vila Ronnie på slutet. Matchen mot LFC är vktigast just nu. Tom ett kryss mot Real känns ok, bara vi går vidare i CL.
oleguer var den enda igår som inte höll måttet. Xavi och Iniesta såg bra ut och Zambrotta är precis vad Barca har saknat i många år. Etoó såg dock lite rädd ut och Messi har inte riktigt samma flyt ännu men det kommer. Tyckte annars att Ronnie fungerade bra centralt. Många bra instick och direkt-skarvningar.
Som sagt nu är det upp till bevis.
Barcelona T#11
2007-03-04 15:24
tråkigt med förlust igår:(
en jämn match enligt mig.
tycker att felet ligger i backlinjen.
tråkigt tråkigt
Barcelona Barca Barca
2007-03-04 15:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Tyvär, så kan man inte säga. En back får helt nämligen inte vara så dålig när han är ur form. Det är inte olagligt eller förbjudet att vara ur form när man är back. Men en back kan kosta laget en hel mängd med poäng. Kolla Marquez i matchen mot Getafe, nonchalans på hög nivo heter det. Igår var han nån meter ifrån Kershakov(stavning!) lät han vända upp och skjuta. En världsklass back ska ABSOlUT inte låta en anfallare att få vända upp. Kolla Puyol, han brukar vara urform(eller?) men inte gör han plattmatcher? Sen ska allt inte skyllas på Marquez vid kviteringen, Daniel Alves fick springa hut fri som helst med bollen efter att Van.B varit någånstans mitt på planen och yrat. Vad jag personligen tror att lösningen till vårat tama försvarspel är, antingen köper vi två rejäla ytterbackar, eller någon ny mittback. Coloccini är iallafall min personliga favorit. Han kan spela som defensivmitt och mittback.

Sen ska vi inte klandra vårat lag allt för mycket och skita i Sevillas insats. Dom är verkligen värda vinsten igår, vinner dom ligan så förtjänar dom det. Dom utklassade Valencia, spelade ut Real och vände 0-1 underläge med tio man mot "mästarlaget". Dom var hungriga det var inte Barca, dom sprang det gjorde inte Barca, dom tog markering det gjorde inte Barca, dom prata sig inte till röda kort det gjorde barca, dom vann genom laginsats det gjorde inte barca. Slutsumering: Dom förtjänade vinsten det gjorde inte Barca.

Nu tar vi Nya tag och krossar Liverpool och viktigaste av allt, vin el classico så är säsongen räddad.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-03-04 15:09
Givetvis och kan United vinna på "omöjliga" Anfield så kan Barca göra det med 2 mål. Punkt slut. Sen att det kommer bli riktigt svårt är en annan sak.
Barcelona fede
2007-03-04 15:03
Ämne: Om ni tror att Liver....
kan Liverpool vinna på bortaplan så kan Barcelona också.
Real Madrid matrix92
2007-03-04 14:29
va tror ni om Mötet mot real madrid då?
Barcelona Gaucho 10
2007-03-04 14:17
Ämne: Liverpool har två fö....
ja och den senaste inträffade igår.
Barcelona Criff
2007-03-04 13:57
Ämne: Ämne: jag är ....
Mycket bra skrivet, men jag håller inte med om en sak. MArquez, killen är en av världens bästa backar men just nu, Nej. Han är ur form, osäker i sitt spel och han känner nog det själv också så hans självförtroende är säkert nere i botten. Jag tycker han har gjort bort sig för många gånger i viktiga matcher att han borde bänkas och få spela dem mindre viktiga matcherna för att hitta tillbaks till formen. Men å andra sidan får inte jag Rijkards lön och han vet kanske bättre :P
Barcelona Jay-z
2007-03-04 13:54

Om jag ska va ärlig så tror jag inte vi går vidare mot Liverpool. Jag ändrade mig efter i går när jag såg Samuel springa in på planen tyngre än någonsin. Inte nog med att Dhinho ser tung ut nu har vi fått våran skyttekung ur form fyfan.

Men man vet alldrig mirakel kan ske komihåg bollen är rund tappa alldrig hoppet.
Barcelona Criff
2007-03-04 13:54
Ämne: kära barca fan läs d....
Du är lite medgångsfans. Vi kommer alltid vara FC Barcelona, i medgång eller motgång, utan Eto eller Ronaldhino så kommer FC Barcelona alltid vara den klubben som är mer än bara en klubb.
Barcelona Holländaren
2007-03-04 13:53
Ämne: jag är definitivt in....
Varför?
Det är inte realistiskt att vänta sig en stor titel varje säsong. Verkligen inte, inte ens i världens bästa fotbollsklubb. Ska man sparka tränare fr att de inte tar titlar varje säsong får man sparka tränare lika ofta som Real Madrid och det skulle jag verkligen inte vilja. När man får höra fans brist på tålamod förstår man varför det inte är de som sitter i ledningen.

Angående Ronaldinho mot Edmilson-bytet igår så anser jag också att det var rätt underligt även om jag helt klart förstod intentionen med att ha balans i laget. Att Messi byttes ut var inte lika konstigt.

Att Messi spelade på vänsterkanten är enligt mig ett oklanderligt beslut. Det var ett taktiskt beslut som inte fungerade på grund av Alves fantastiska förmåga. Messi var tänkt att göra Alves defensiv av rädsla men det gick inte. Rätt tänkt, men det blev inte riktigt bra på grund av att Messi hade en dålig dag. Sen folk som ville ha Eto'o centralt från början... då hade vi sannolikt varken fått mål eller straff.

En sista känga till otålmodiga fans: ni är patetitiska. Jag gillar inte "gör det bättre själv"-tänkandet, men faktum är att Rijkaard på tre säsonger plockat hem tre enorma guld med fantastiskt spel och ni visar sådand fruktansvärd otacksamhet och brist på förtroende för en tränare som presterat något sådant samtidigt som han hållt i princip hela truppen glad.

Jävla svin är vad ni är. Det är jävligt lätt att skylla allt på tränaren eller på någonenstaka spelare som Marquez men faktum är att det är hela lagets ansvar. Fan vad jag hatar tröga och dumma människor.
Barcelona Criff
2007-03-04 13:53
Ämne: Om ni tror att Liver....
Ja fast vi missade några nyckelspelare och vi hade Marquez i försvaret. Denna matchen har vi alla spelar till förfogande och Thuram i försvaret. På pappret ska vi kunna ta en 2 - 0 seger på Anfield. Men ingenting som har med CL att göra är lätt. Återstå att se!
Spanien Hejjsvejslalala
2007-03-04 13:46
Liverpool har två förluster hemma på 45 matcher!
Recreativo Sinama-Pongolle
2007-03-04 13:36
Om ni tror att Liverpool borta är en mumsbit så tänk om.
Liverpool är minst dubbelt så bra hemma som borta och som ni kanske minns så torskade ni på nou camp.
Annons: