/spanien/barcelona/forum/23377.aspx/spanien/barcelona/forum/23377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca#1
2007-04-05 17:38
La gactico//

Tror det är sant men är inte säker på att jag vill ha han i vårt lag
La Galacticó
2007-04-05 17:21
Vad säger ni om det här? Sann eller falsk rykte?
Tror inte ni behöver honom ändå när ni har "REM".
Barcelona Sürer
2007-04-05 17:05
skulle va gött om henk ten cate kom tillbaka som assisterande tränare..sen han lämna har försvarspelet försämrats jämfört med förra året .. men det e bara ett önsketänkande
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-05 16:58
Hej är det nån som kan översätta vad Xavi och Guddy säger och vad pressen frågar ?

Tacksam för svar
Barcelona Rambla
2007-04-05 16:30
Cristocea:

Jag såg matchen. Visserligen fick jag zappa mellan Valencias match och Romas. En värvning av Chivu hade varit klockrent. En bra mittback med ypperlig spelförståelse och en härlig vänsterfot. Tanken på honom och Puyi i backlinjen får det att vattnas i munnen. Har dock svårt att se en sådan transfer bli verklighet då jag tror att Roma kommer göra allt för att behålla sin backklippa. Låt oss hoppas dock.

Lustigt att se hur Liverpools red. greppar efter halmstrån och försöker få det till att Eto'o så gott som gjort valet att gå dit i sommar. Bara för att han i en intervju berömde deras team-spirit och goda kvalité.
Barcelona Cristocea
2007-04-05 15:53
Såg ni Chivu mot Man U? Såg ni vilket offensivt drift han har i sig? Och tekniken var ju underbart att skåda.

Miguel Angel Nadal sade att han blev mest imponerad av Chivu av alla 3 spelare som Txiki Begiristain föjlde det vill säga. De Rossi,Mexes och Chivu.

Txiki Begiristain nämnde också att efter matchen tillsammans med Popescus hjälp skall han försöka övertyga Chivu att signera för Barcelona under sommaren :).

Visca Barca, Te Ador Chivule!!.

Framtiden talar för sig själv.
Barcelona Barça/
2007-04-05 15:24
Som pivote hade jag velat ha De Rossi eller Xabi Alonso. Som ytterback vill jag ju självklart att vi värvar Dani Alves och om vi ska värva en mittback så tycker jag Sergio Ramos :P skämt å sidor :P Chivu vill jag se i Barca!

Forza Barça!!!
Barcelona Anders
2007-04-05 14:32
Ämne: Anders//

Hade i....
Rivaldo_gudarnas gud

jag tror också Lucio skulle passa riktigt bra. van vid spelstilen, sliter hårt och duktig.

ang. offensiven vor det onödigt med nyförvärv. ge saviola ett år till och därefter är nog någon av Bojan och dos santos redo att vara backup till REM! bättre att lägga pengarna på en bra pivote + back
Barcelona Rambla
2007-04-05 14:08
Rykten, rykten och åter dessa rykten. I det här fallet är det engelska The Sun som påstår att Wenger är ute efter Alves. För att krydda till det lite extra så påstår The Sun att Alves föredrar London och Arsenal framför Liverpool. Visst, är Wenger beredd att punga ut med €25m för Alves då förtjänar han också att få honom. Jag tvivlar. :)

När vi ändå är inne på tribalfootball.com. Eto'o berömde Liverpool för sin kämparanda och bra genomförda match mot Barça, och den fina stämningen på Anfield i ett fotbollsmagasin som heter 4-4-2. Vips är tribalfootball.com inne på att Eto'o flirtar med Liverpool och vill inget annat än att flytta dit nu. Troligt? Tja, lär påven konvertera till islam? Ungefär lika troligt. :D

Som sagt, ta alla rykten med en nypa salt. Det är inte på långa vägen slut med transferrykten, det kommer mera.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-05 14:01
Giovanni_

Tribalfootballs nyheter stämmer lika bra som aftonbladets!
Barcelona _Giovanni_
2007-04-05 10:52
Ser ut att vi förlorar kampen om Alves och hna går till England

KOLLA LÄNK
Real Madrid King_raul
2007-04-05 09:09
Yo, ni har en egen "kanal" på youtube om ni inte visste det. Håll till godo!

Mot nya tider,
Såg att även du lagt upp den. Så, nu kan ingen missa det ;)
Barcelona oOk!
2007-04-05 02:08
Angående nyförv.
Om Celta åker ner så finns det en hel del intressanta spelare där, som nog helst inte spelar i Segunda.

- Angel; Skulle definitivt passa som högerback och kan även spela högre upp i banan vid behov.
- Oubiña; Speluppläggare alt. pivote, har dock varit en stor talang (är 25 nu), så han sitter antagligen på en saftig utköpsklasul
- Baiano; Centertank som också är teknisk, hyfsat snabb och har bra målsinne. Att han inte producerat så många mål kan till stor del förklaras med dåligt understöd. Är 28 år och för rätt pris är han en intressant spelare enligt mig. Har egenskaper som Saviola/Gudjohsen saknar och kan spanska ligan.
- Nené; Teknisk vänsterytter. Känns lite för ojämn.
- Diego Placente; Vänsterback med stor internationell erfarenhet.
-Pinto; 32 årig burväktare som skulle kunna funka som andramålis.
- Pablo Garcia; En duglig slitvarg, tills han blir varnad, vilket oftast sker under matchens första 10min, sedan är han högst medioker.... :P
Barcelona _Giovanni_
2007-04-05 01:38
Kan inte så bra spanska så kan nån översätta

Tacksam om nån skulle göra det
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-04-05 01:35
Anders//

Hade inte Lucio varit ett bra alternativ? Jag menar han om någon representerar offensivlusta. Tror han hade varit utmärkt i barca. Han hade med sina vägvinnande älgkliv gett oss en ny dimension i offensiven. Sen är han ju också van vid att spela i offensiva lag då han har gjort ett utmärkt jobb i det brasilianska landslagt.
Barcelona Anders
2007-04-05 01:19
Rambla
okej då lägger vi ner den delen :)

Följer inte Liverpool så mycket men har ändå för mig att de ibland spelar med dubbeluppsättning.

backar skulle jag föredra om de kom från lag som har en offensiv spelstil då våra världsbackar från juve inte riktigt imponerat då de inte har 3 medspelare som backar upp dom.. Alves vore bra men de övriga är jag tveksam till då jag inte har tillräckligt bra koll på dom.

sov så gott
Barcelona Rambla
2007-04-05 01:01
Anders:

Ska kanske förtydliga att jag med felaktiga menade dina slutsatser om auktoritet mm. Inte att dina åsikter är felaktiga eller inte respekteras.

Gerrard förpassas ofta ut till högerkanten. Xabi Alonso har balansrollen, han ligger bakom Sissoko när denne spelar.

Jag anser också att en ny pivote (aldrig Sissoko dock) är viktigast. Det och en bra ytterback, helst Dani Alves, men det tror jag blir näst intill omöjligt. Det lutar just nu åt Abidal eller Diogo från Zaragoza. Jag personligen är tveksam till båda. En ny mittback också, helst Gabi Milito men Andrade får väl också duga. Puyol ska flyttas ja, men till höger mittback och inte till vänster som han tvingas spela nu när Thuram spelar. Han är allt för bra som mittback för att spelas som ytterback.

Nu säger jag godnatt, vi kommer nog inte längre.
Barcelona Anders
2007-04-05 00:59
problem är det väl inte riktigt, men lite tråkigt att inte bli tagen på allvar på grund av skilda åsikter. ;)

spelar inte Liverpool med dubbel uppsättning på den platsen rätt ofta? då mycket går ut på att få fram Gerrard centralt..

vad har du för tankar i övrigt om nyförvärv? min dröm är en högklassig mittback, eller gärna två, och att Puyol flyttas ut till högerbacken, får fortfarande gåshud när jag tänker på hur han dominerade den kanten :D

dock håller jag pivote platsen som prio 1!
Barcelona Rambla
2007-04-05 00:46
Ämne: lite förenklat kan m....
Det är dina tolkningar, om än felaktiga och således inte mitt problem. :)

Det är just det som är problemet, han försöker sig på att slå "svåra" passningar. Ofta försökar han sätta fart med bollen allt för långt ifrån sig där han allt som oftast tappar den omedelebart.

Visst han kanske han får för lite uppmärksamhet, även om inte jag anser det. Trots det är det inte han som har pivoterollen, om vi nu skulle kalla den för det i Livperpool, utan han ligger högre upp i banan.
Barcelona Anders
2007-04-05 00:41
lite förenklat kan man säga att det är ett snarlikt sätt att säga att man är bättre och därmed är ens åsikter bättre...

kan bli komplicerat nu, det är inte det att han slår bra pssningar som gör honom till en bra passningsspelare, utan att han vet att han inte är en bra passningspelare är det som gör honom till bra passningsspelare. Fast att bra är lite väl starkt ord kan jag nog hålla med om, däremot bra för den rollen.

det jag menade med att Xabi är överskattad är att Sissoko bidrar mer till det defensiva än vad som uppmärksammas.
Barcelona Rambla
2007-04-05 00:29
Ämne: sambandet är att båd....
Ok, jag vet inte hur du får det till auktoritet. Det här är ju ett forum och alla har rätt att ha sin åsikt, oavsett om de är olika.

Edmilson har inget med det här att göra. Jag anser också att han inte duger som pivote, då han i grund och botten är mittback. Åldern och skador håller väl på att ta ut sin rätt också.

Hur du får det till att Sissoko är en bra passningspelare kommer jag nog aldrig att begripa, och låter nog bli. :)

Oavsett om Xabi är överskattad eller inte hör inte hit, det är han som har den defensiva balansrollen av de två i Liverpool, och där Sissoko ligger och dammsuger framför på mittfältet. Skulle han klara av en ensam pivoteroll i Barça? Jag tvivlar starkt på det.
Barcelona Anders
2007-04-05 00:19
sambandet är att båda är ett tydligt sätt att visa att man inte tar den andra på allvar genom att nedvärdera dennes auktoritet! ;)

jag hävdar att vi definitivt ej spelade med dubbla pivotes, varför skulle annars Cocu enbart har central position och inte mer till höger? varför hade i sådana fall ej Xavi en central position? i jämförelse med exempelvis Edmilson, som bara slår långbollar till vänster, så anser jag Sissoko vara en utmärkt passningsspelare.

Däremot tycker jag att Xabi Alonso är en smula överskattad... vet dock att många inte håller med mig på den punkten.
Barcelona Rambla
2007-04-05 00:02
Vad nu snäll och liten har för samband? :D

Med Davids så spelade vi faktiskt med dubbla pivotes, även om han följde med upp mer i spelvändningar.

Jag håller med om att det behövs en mer kraftfullare spelare, men Sissoko är inte på långa vägar den spelaren. Om du tar en titt på hur han spelar i Liverpool så ligger han framför balansspelare som oftast är Xabi Alonso. Jag hävder fortfarande envist att Sissoko är en allt för dålig passningsspelare för att klara av en mittfältsroll i det spelsystem Barça spelar. Men visst, låt oss enas om att vi inte blir eniga där.
Barcelona MESSIII
2007-04-04 23:59
Det sjuka är att Ronaldinho spelar minst lika bra vartenda match som Zlatan, C. Ronaldo eller Kaka gör... Folk har dock bara större förväntningar på Dinho och tycker därför att han är "sämre"!!

Jag tycker helt klart att guldbollen iår ska till Ronnie! det är han som har hållt baca kvar i serieledning!...speciellt när det är i en säsong där det är jämt i toppstriden!!
Barcelona Anders
2007-04-04 23:52
men lilla Rambla... (som svar på ditt "snälla Anders") håller med om att Davids och Sissoko inte är samma spelartyp men eftersom Davids under sin sejour spelade i Xavi/Deco/Iniesta rollen och Cocu som pivote. Det fungerade men en sämre pivote då eftersom Davids gjorde ett bra defensivt arbete. men med Iniesta på den positionen blir det inte riktigt samma tyngd i försvarsspelet och ställer därför högre defensiva krav på pivote rollen. det jag vill se är en spelare som röjer upp o så fort han erövrat bollen inser att han inte är nån Ronaldinho och passar därmed närmsta medspelare :D
Barcelona Rambla
2007-04-04 23:44
Snälla Anders. Du kan inte jämföra Davdis bollkontroll och passningspel med Sissoko. Det är två skilda planeter. Jag vidhåller, Sissoko är för dålig för Barças spel, du kan inte skriva något som får mig att ändra uppfattning. Du får givetvis ha din åsikt.
Barcelona Anders
2007-04-04 23:30
Att Sissoko skulle lyckas är jag helt övertygad om. Att hans spelstil sen kanske inte behövs i matcher mot sämre lag, som blir överlyckliga över ett poäng, kan jag hålla med om. Fast i en CL final har jag svårt att fantisera om vilket av dom sämre lagen vi kan tänkas möta ;) ! Rambla, som du skrev: "Alldeles för dåligt tekniskt för att inte tala om passningspelet" antar att du grät när du fick höra att Davids skulle komma på lån och att du mådde ännu värre för varje minut han var på planen ?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-04 23:24
Vill bara säga att det är riktigt irriterande när folk säger att Ronaldinho bara gör mål på fasta situationer. Ok, visst, de flesta av hans mål är på straffar och frisparkar.

Har man 25 mål/säsong kan man väl skylla på det.

Men att klaga på att Ronaldinho gör mål på frisparkar är bullshit. Det är en ren magisk, skicklighet att dunka dit så många som Ronaldinho gör.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-04 23:23
Born In Barcelona

Haha, nu det där är en mening jag lägger till i min citat-bok.

Hoppas innerligt att Valencia tar ut slödret, och att Valencia senare själva åker ut mot kommande motståndare :)
Barcelona Jay-z
2007-04-04 23:15
Grabbar allvarligt är det sant det jag läser där nere. Villka vettiga personer kan äns jämföra Zlatan med Dhinho folk har tydligen glömt bort va Dhinho "brukade" göra. Men det är lungt dom kommer få svar på tal snart.
Annons: