/spanien/barcelona/forum/23371.aspx/spanien/barcelona/forum/23371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona T#11
2007-03-06 15:30
hoppas vi vinner ikväll hoppas ronaldinho är på spel humör men oxå messi och etoo och hoppas rijkaard startar med xavi o iniesta ist för deco hoppas vi gör mål tidigt i matchen och sen med lite tur få en straff i slutet av matchen, o vi vinner !!! hoppas hoppas
Barcelona Smogen
2007-03-06 15:30
Hmm...jag tycker nog man ska chansa på 3-4-3 med zambrotta, Puyol och Thuram i backlinjen.

Sen kör man med Marquez eller Edmlison som pivote.

Iniesta, Deco och Xavi på mitten

och alla vet nog vad man ska ha på topp!

Vi måste chansa, det är bara att köra på och chocka Liverpool. Dom släpper nästan aldrig in mål på anfield så jag tror inte vi kan köra vanliga spelet.
visst, troligtvis kommer det ändå inte hjälpa, men tror det är vår största chans att köra på, fullt ös medvestlös....:)
Barcelona T#11
2007-03-06 15:25
fyyy hur kan hur kan han (ronaldinho) välja zidane som 1:a.
Barcelona Q
2007-03-06 15:17
Ska bli kul att se hur de går ikväll hoppas ja somnar med glädje ikväll bara. Vi kan inte chansa tycker jag med 3-4-3 som mot zaragoza 1 för att de är CL match och 2 för att 3-4-3 kan man spela i cupen men inte i CL de alldeles för riskabelt. Bättre att hålla sig till 4-3-3 sen om de inte ser så bra ut köra 3-4-3, men inte börja med den formationen från start..

Många lag drar i alves som milan,chelse,liverpool mm. För att vi ska ha någon chans tycker jag vi ska satsa på han i sommar annars kan vi glömma honom. Sedans finns Abidal som flera gånger sagt att han önskar spela för Barca och att han vill ditt så om ja va Tixi skulle jag nog satsat på Abidal och sedan köpt in Andrade efter som att han vill lämna deportivo. Då skulle försvaret se mkt bättre ut och marquez skulle få konurans. Sylvinho,Gio,Belleti alla har förlängt kontraktet med ett år förutom den sista och dom börjar gå mot slutet av kariären.

Sedan en bra pivote inte albeda har aldrig gillat honom men en ung och bra pivote där edmilson börjar också ta slut och motto aldrig nog hållt för den platsen. Samt att dos santos flyttas upp nästa år som gör inhop istället för messi. och vi behöver en ung löpvilig spelare där han kan hoppa in för lejonet.
Barcelona R10 - M19
2007-03-06 15:08
Ifall Barcelona gör 1 mål mot Liverpool
så är vi ändå ute på grund av att de gjorde
2 mål på våran hemma plan eller?

Vi måste alltså göra 2 mål för att gå vidare eller har jag fel?
Barcelona Evička
2007-03-06 14:26
Ämne: Idag bröder!

Visc....
Och systrar!
Real Madrid King_raul
2007-03-06 14:17
Los blancos,
"deras filosofi med anfallsfotboll" ??
vart var din vita tröja under 1998-2002?
Att något spån till president inte följer Real Madrids norm idag ändrar väl inte på grundpelaren i Madrids fotbollsfilosofi?
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-06 13:32
Henk Ten Cate - El Mister

De första du ska göra är göra är att tänka på allt annat än fotboll de närmaste timmarna hehe.
Jag vet att det är svårt men det går, jag ska tex till gymmet nu sen en sväng till stan kort därefter laga en ordentlig lunch and make a whole day of it.

Det brukar gå på några timmar hehe.

Ikväll gäller det!

Barcelona Rambla
2007-03-06 13:26
Det finns inget mellanting i kväll. Allt eller inget.

Todos o nada, olé olé!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-06 13:22
Fyfan vad jag längtar!
Vet inte hur jag skall fördriva tiden fram till matchstart bara. Någon som har en bra idé?

Visca Barca!!!!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-06 13:17
Los blancos - La luz en la vida

Mycket talar för det eftersom vi har ett underläge att vända.Vinna eller försvinna!

Idag gäller det bröder och systrar.
Visca el barca visca el catalunya

:D
Barcelona TaVaKoLi_10
2007-03-06 13:05
Idag gäller det grabbar, ska visa dom vilka som e regerande mästare och världens bästa klubblag.. Var samma sits som förra året mot chelsea, kan vi mot dom så kan vi lätt mot liverpool oxå, nu har vi KUNG ETO'O tillbaks oxå, kommer bli tres Amigos där uppe, å när dom spelar bra finns inget som kan stoppa dom...
Vi går mot en titel till iår.. Peace out..
Barcelona Gabriel
2007-03-06 13:01
Idag bröder!

Visca!
Real Madrid Los blancos - La luz en la vida
2007-03-06 12:19
Tror ni Riijkard ställer upp 3-4-3 i matchen mot pool ?

Gör han de så är det så roligt asså, fler tränare borde satsa framåt istället för bakåt.

Måste erkänna att jag är extremt avundsjuk när det gäller eran filosofi angående offensiv fotboll.

Lycka till!
Barcelona Will
2007-03-06 12:05

Barcelona Myrran
2007-03-06 11:46
Tompa
"Barca måste ha en vinst med minst 2 mål gjorda för att gå vidare."
Tycker den meningen säger att vi kan vinna med 3-2 då det är en vinst och vi har gjort mer än 2 mål...
Barcelona Tompa
2007-03-06 11:41
Myrran:
Även om det troligaste (i praktiken) är att vi måste vinna med två måls marginal är faktiskt inte ett krav. Vinner Barca med 3-2 är vi vidare i kraft av fler gjorda mål på bortaplan.

Börjar redan bli nervös...
Barcelona Myrran
2007-03-06 11:36
Nu börjar osäkerheten i kroppen vakna till liv. Fan att matte provet är över då, tog ju bort fokuset från CL. Men men hoppas på att de "fina" tröjorna hjälper oss till seger idag, även om Pool spelarna säkerligen har gjort ordning en lägereld framför sitt egna mål. Men som tur är det ju att vi förhoppningsvis kommer mönstra det mest fruktade anfallet i världen, REM! Låter nästan som den stora murbräckan i Sagan om ringen i slutet. Hoppas anfallet fungerar lika bra...

Idag släcker vi några Britters drömmar!
Barcelona Myrran
2007-03-06 11:28
Barca måste ha en vinst med minst 2 mål gjorda för att gå vidare. Vid 1-2 till Barca blir det förlängning. Alla andra resultat är Barca utslaget. För de som inte fått allt klart för sig.
Barcelona Barça-fan
2007-03-06 11:20
Nyckeln till matchen ikväll ligger enligt mig i att Messi och Ronaldinho måste ha en bra dag. Eto'o är jag inte orolig över, han spelar alltid efter sin totala förmåga. Visst kommer det bli svårt att vända på denna stek men ett mål tror jag räcker för att få Liverpool i lite gungning, resten kan gå hur som helst.

Jag blir besviken om inte Rijkaard spelar Thuram i en av mittbackspositionerna idag. I sådana här matcher krävs rutin och där överglänser Thuram Marquez. Marquez som även visat usel form på sistone.

Visca el Barca!
Barcelona Rambla
2007-03-06 10:54
Ämne: Skönt att Ferran Sor....
Inget som överraskar precis. Det brittiska mediadrevet går på högvarv när det är brittiska klubbar inblandade i CL. De skriver vilken smörja som helst bara för att skapa osäkerhet och störa balansen i Barcelona. Låt de skriva vad som helst, det är på planen man "snackar".

Det kommer att bli riktigt svårt att vända det här. Liverpool behöver bara stiga ner i skyttegravarna på Anfield och koncentrera sig på sin destruktiva fotboll, vilket de är bra på. Vänder vi det här så har vi haft en hel del tur och gudarna på vår sida. Nog för att gud måste vara culé.

A por ellos!
Barcelona Evička
2007-03-06 10:48
Ämne: Vad är det som gälle....
Ja, vi måste göra två mål. Tyvärr. Blir det 0-1 är det visserligen 2-2 i mål men då går Pool vidare för fler mål på bortaplan.
Barcelona paago
2007-03-06 10:46
Skönt att Ferran Soriano nu går ut och dementerar alla uppgifter om en förjäljning av Eto'o. Slipper man kanske höra alla larviga spekuationer ett tag fram över.

Ikväll vinner på straffar ;)
Barcelona FCB :)
2007-03-06 10:42
någon som vet vilken match dom visar på tv6 ikväll?
Barcelona Barca Ginga
2007-03-06 10:42
Vad är det som gäller ikväll? Hur många mål måste vi vinna med? Torskar vi om resultatet blir 0-1? Är det så att vi också måste göra två mål på bortaplan eller?
Oléole.10!
2007-03-06 10:06
Ämne: Inte en chans att vi....
Ja litar på din magkänsla då! Går ner och satsar 1-3!!! 500kr på den smakar bra imon! =))
Oléole.10!
2007-03-06 10:05
Ämne: Har haft en klump i ....
MMM så bra sagt!!!! Även om det går dåligt i 75 min, så är det bara, STÅ UPP!!!!! Klart vi vänder! lr?? Kommer sitta klistrad framför datorn o kolla, och kanske svära en del, men de e det verkligen värt!!!! =))
Barcelona J Ohoo
2007-03-06 09:45
Inte en chans att vi förlorar ikväll. Har sån himla skön känsla just nu. Känns helt säkert att vi går vidare
Barcelona Cule-10
2007-03-06 09:29
Visca el BARCA!!
Barcelona Mamacita!
2007-03-06 08:37
Har haft en klump i magen sedan jag vaknat.. Jobbigt läge måste jag säga. Men saken e enkel, det gäller vinna eller försvinna. Å jag hoppas av hela mitt hjärta att vi vinner det här. Det känns otroligt jobbigt att tänka på hur Barca har presterat mot storlagen det här året. Det har helt enkelt inte funkat, men ikväll hoppas jag att det ska funka. Ett Barca som haft en ganska stor svacka sista tiden, men så kan det också vara. Inte alltid det går hela vägen..

Det gäller ikväll att Barca spelar som ett lag. Laget har inte funkat alla gånger, men för att det ska bli vinst ikväll så är det det ända som funkar. Ingen idé att skylla på några spelare egentligen och prata om vilka som ska spela och inte spela. När Barca har förlorat senaste tiden så har dom förlorat som ett lag, och när dom vunnit har dom vunnit som ett lag. Nu gäller det att enas och gå vidare i CL. Det här e det ända som gäller just nu. La Liga får vi återkomma till efter den här matchen och allt vad det nu än innebär.

Ikväll gäller det att visa vad vi går för. Men det gäller att fansen inte sviker om det inte blir som vi har tänkt. Det finns inge mer fruktansvärt då vi går en match i förlust och alla fans bara sticker en i ryggen..
Satt på Camp Nou på matchen mot Atletico Madrid innan jul .. Och vad händer, joo alla i publiken bara reser sig och går. Riktigt fult måste jag säga. Håller man på ett lag så ska man stå bakom det laget i med- och motgångar. Visa lite anda nu allihopa!

FC BARCELONA - MÉS QUE UN CLUB
Annons: