/spanien/barcelona/forum/2336.aspx/spanien/barcelona/forum/2336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-06-10 19:02
Coach Pep Tack!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-10 19:01
Coach Pep

Bless you in particular. Ämnet Qatar-Barca bör härmed ses som avslutad och härligt sammanfattad av Coach Pep. Tar någon här någonsin upp ämnet ska jag bara hänvisa till inlägget nedanför. Tack!
Barcelona Gabriel
2015-06-10 18:58
Messi fyller 28 år i slutet av månaden. Han var hittills 4 st Champions League guld, spelare som Maldini och Costacurta har 5 vinster. Hur stor tror ni chansen är att Leo går om dessa 2 under sin karriär? Jag hoppas att det förblir en stor motivationsbärare för Leo och att han inte går tillbaka till sitt loja och omotiverade spelsätt han hade de senaste året. Sen har vi givetvis Real Madrids 50 och 60 tals spelare som vann 6 st. Han må vara sugen på att försöka nå upp till de siffrorna även han. Världens bästa genom tiderna förtjänar att ha mest CL guld. Känns fortfarande surt att vi inte vann fler CL's med Pep när vi var som bäst. Enligt mig borde vi vunnit den minst 3 år i rad, även de 4:e året när vi åkte ut mot Chelsea var vi det bästa laget. Det är det enda jag grämer mig över från Pep eran.
Barcelona Coach Pep.
2015-06-10 18:57
Ney Jag tar det som en förolämpning att du raljerar om ekonomi samtidigt som du är uppnosig mot culés som troget motsätter sig Fc Barcelonas moraliska förfall. Jag vill inte nämna politik, men verkligheten är att vårt Barca går igenom kontroversiella tider och går numer i täten med att förstöra fotbollens varumärke och goda rykte tillsammans med Qatar. Ekonomiska besserwissers som saknar ideologi och bara har kortsiktigt resultat på näthinnan, likt dig själv, har jag jävligt svårt för. Det är lustigt att du som verkar ha koll på Barcas ekonomiska frågor samtidigt inte tycks kunna skilja på statligt obundna företag som Turkish Airlines, Nike, Adidas o.s.v, och Qatar, som i egenskap av att vara en absolut monarki, medför att Barcelona, genom att göra affärer med Qatar Foundation och senare Qatar Airways, också genomgripande ingår i avtal med med staten/monarken i sig. Barcelona är alltså intimt sammankopplat med Qatars ekonomi, vilket innebär att Barcelona har del i Qatars penningcirkulation (blodspengar). Var tror du Qatars rikedomar går till? Ja, inte fan går dem till att förbättra villkoren för landets slavarbetare och ge dem högre lön än 4 kr/h i alla fall. De går till skrytbyggen och att fylla FIFA-pamparnas fickor. Multinationella företag som lägger sin produktion utomlands och inte har rent mjöl i påsen (likt Nike) kan man säga vad man vill om, men det finns grader i helvetet. Qatar är motsatsen av vad fotboll och västvärlden står för, och ska därvidlag inte ha ett dyft med vår klubb att göra, oavsett ekonomiska intressen. Än lustigare blir det när du drar länder som USA, Frankrike, Ryssland m.fl. över samma kam som Qatar, som om de länderna ens har något att göra med Barcelona. USA må ägna sig åt vilda-västernimperialism, men det hör inte hit. Qatar är extremt väsensskilt från västvärlden, men dylika klåfingriga oljeländer håller likväl på att förstöra vår fotboll, och det tycker du är okej, för resultatens skull. Vadå för jävla resultat? Tack vare att sådana som dig tycker det är "gångbart" med Qatar, så har vi hederliga culés inte kunnat köpa en Barcelona-tröja på flera år, och jag kan säga att inkomsterna Barcelona förlorar på oss är långt mer värdefulla än vad smutsiga oljepengar någonsin kan bli.
Barcelona the cameroonians
2015-06-10 18:26
Messi har betalat tillbaka den summa + ränta (€4 miljoner) som han enligt "skatteverket" undanhållit. Exakt samma sak har Casillas och Alonso gjort, men dessa två herrar har sluppit undan utan att det lett ändå till domstol.
Och då ska man betänka att Messi bara var 18 år när kontrakten skrevs.

Kanske är det lättare att komma undan när man bär den oskuldsfulla vita tröjan?
Barcelona Gabriel
2015-06-10 18:24
Även om jag givetvis vill att Messi ska samla på sig så många Balon D'Ors som möjligt då jag vet att det är ett diskussionsämne som kommer att vara aktivt även efter Messi och Cristianos karriärer så kan jag inte låta bli att känna lite som Shanghai. Priset har de senare åren tappat all form av trovärdighet sedan Cristiano vann de senaste två åren, framför allt den näst sista som antagligen kommer att gå till historien som den mest ologiska vinnaren i Balon D'Ors långa historia. Priset är inte vad det brukade vara heller då man gick på individuell skicklighet och talang snarare än statistiksrunkande till spelare som enbart klarar av att göra mål. För hur mycket mål gjorde Ronaldinho egentligen, eller Nedved, eller Zidane för den delen. Visst gjorde dem mål men de vann priset pga deras unika talang med en fotboll vid fötterna, och vad de kunde göra med den bollen. Balon D'Or har förvandlats från det mest ärofyllda individuella fotbollspris man kan vinna som en spelare till en stor portion av gegga med pr-skit från respektive spelares entourage. Hela uppbyggnaden av galan bara några månader innan är så tröttsamt där alla gör allt för att påverka hur rösterna ska läggas. Tyskarna trycker på en Neuer vinst, portugiserna och Real Madrid lagkamraterna trycker på Cristiano Ronaldo och hela Barcelonas trupp på 22-23 spelare går ut i tur och ordning framför media och i presskonferenser i deras ständigt hävdande av att Messi är tidernas bästa fotbollsspelare. Nog för att Leo förmodligen också är det, men det uppbyggnaden är bara så extremt tröttsam och löjlig nu för tiden att när galan väl börjar så är avsmaknaden av hela cirkus grejen så stor att man knappt kunde brytt sig mindre - men sen gör man det självklart innerst inne ändå. Så att påstå att jag inte bryr mig om Leo och hans Balon D'Or aspirationer vore falskt, men jag håller med om att priset är ett skämt nu för tiden, tyvärr. Det var bättre för innan FIFA lade sina smutsiga fingrar på den guldiga bollen. Oavsett vad så kan vi gratulera Leo till sin 5:e Balon D'Or - well well deserved!
Barcelona the cameroonians
2015-06-10 18:16
Spaniens högsta domstol beslutade idag att ogilla advokatens överklagan där han menade att Messi inte varit medveten om vilka kontrakt hans pappa upprättat gällande hans image-rättigheter mellan 2007-2009 (som han står anklagad för).

Därför kommer det med största sannolikhet bli ett åtal av det hela.
Barcelona Culé since 97
2015-06-10 18:09
Har ni någon källa på att Messi ska åtalas för skattefusk? Eller är det bara spekulationer?
Barcelona Shanghai
2015-06-10 17:35
Har tröttnat på Ballon d'Or. Detta pris är ett skämt sen Cristiano vann år 2013 (läs historien hur han vann gudlbollen) och år 2014. Största skämtet inom fotbollen är detta pris "Ballon d'Or". Lägg ner det bara!
Barcelona Acrobat
2015-06-10 17:28
KiNg-PuYi: Inget skattefusk i världen kan få Messi att gå miste om Ballon d'Or. Det hade varit logiskt om Messi hade vunnit priset även om Barcelona gått titellösa den här säsongen... så överlägsen har han varit! Då förstår ju varenda människa att han kommer att vinna med tanke på att Barcelona faktiskt dessutom har vunnit trippeln. Jag skulle ärligt talat bli förvånad, eller åtminstone tycka att det var fel, om Ronaldo hamnar bland topp tre. Enligt mig har både Neymar och Suarez varit bättre och mer betydelsefulla än vad Ronaldo har varit än så länge 2015. Kan nog räkna upp 3-4 andra spelare till innan Ronaldo ska nämnas.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-10 17:19
som vanligt efter varje framgång så ska perez grabbar attackera klubben me nåt haha. messis skattefusk drogs upp igen nu, planen är nog att fucka hans balon d or nu haha. PINSAMT PEREZ!
Barcelona WalterWhite
2015-06-10 16:43
@dinho the artist:

Det handlar inte om att jämföra två landsmän utan två värvningar som kom under samma fönster.

Men om du vill gå så långt så är Modric tyvärr en nivå över dessa två och alla andra herrar på mittfältet om man nu ska titta på vad som händer med ett lags spel.
Barcelona Shanghai
2015-06-10 16:21
Florentino Perez slänger inte bara galna summor på fotbollsspelare, utan även på domare. Han kommer också bli tagen någon gång så som FIFA killarna.

Aja, inget konstigt. Förr i tiden hade man Franco som dödade och förtryckte Katalonien och gav Real Madrid titlar. Så det är inte något nytt.
Barcelona Neymar N11
2015-06-10 16:03
Simeone (coach Atletico): "After 1 Liga in 7 years, they're preparing for Madrid to win it next year. It'll be tough for others to win" [as]
Barcelona dinho the artist
2015-06-10 15:33
Otamendi eller Laporte. Annars något som Kamil glik. Målfarlig som attans med en riktigt bra säsong i ryggen. Dock vette tusan om en Målfarlig mittback är prio. Aldrig något negativt att göra mål iofs.
Barcelona Yellow cake
2015-06-10 15:27
Ingen verkar sugen på Cuadrado längre. Benatia, är det nåt att sukta efter fortfarande?
Barcelona Yellow cake
2015-06-10 15:20
okej, vilken/vilka spelare skulle ni vilja se i Barca till nästa säsong?:)

2015-06-10 14:48
Walterwhite
Extremt olika spelstil, oerhört svårt att jämföra dessa spelare. Vi kan väl jämföra modric / Rakitic, eller blir det svårare för dig då? ;)
Barcelona Kröjf
2015-06-10 14:45
11-9-10 Okej, jag bryr mig. Men precis som LennyRomario skriver så har du ju missat hela poängen. Ty det handlar om känslor och inte funderingar. Endast i så mening lyckades du med turens hjälp träffa rätt med din "kuk" - metafor. Vi "tänker" med andra ord inte teoretiskt som du skriver. Ty att lyckas göra så med "kuken" som du samtidigt "underförstått" påstår oss göra oss skyldiga till, är väl om någonting att rubricera som en ytterst teoretisk för att inte säga utopisk tankegång? Antar att det var dina känslor som styrde dig att skriva så (?). Du behöver inte undervisa oss i hur oerhört svårt det är att spela den sortens fotboll vi suktar efter och vilken kvalitet på varje spelare som krävs. Jag vågar ta mig friheten att tala för fler än mig när jag skriver: Vi vet! Den här gången räknade jag till tio, ja till och med elva, innan jag började skriva: 11 - 9- 10 .....
2015-06-10 14:29
Nej, men på Les Rambles så är det av någon märklig anledning förbjudet att kritisera ledningens val av sponsor. Det är tydligen ok att Qatar "ärdetfoundationellerairways" ska få hur mycket makt som helst i klubben. Qatars namn pryder HELA Camp Nou, det borde väl ändå vara droppen. Det började på tröjan och om det fortsätter som det gör är det inte osannolikt att vi börjar ändra på vårt klubbemblem likt Madrid. EDIT: Äsch skit i mitt inlägg det kommer bara eskalera. Hursom fick jag ventilera känslorna lite...
Barcelona Yellow cake
2015-06-10 14:20
Detta är kanske självklart.. men det känns som att media hade mkt artiklar med negativ ton om Barca och Messi för ett halvår sen när det var lite turbulent i klubben, även om skitsaker. Nu känns det som att det är mkt skitartiklar med negativ tvist åt Reals håll, och Ronaldo. Typ att han kissat på offentlig plats. Vem har inte gjort det liksom. Media utnyttjar tonläget för tillfället och rör upp känslor helt enkelt, ingen nyhet dock
2015-06-10 14:16
Ney
Vi får väl helt enkelt ragga upp Microsoft och fixa ett avtal därifrån. Klart som korvspad att få om ens några multinationella företag har rent mjöl i påsen. Skillnaden mellan tvivelaktiga arbetsförhållanden från nikes sida och Qatars regering och allt vad de sysslar med är dock enorm, i mina ögon.
Barcelona Romario11
2015-06-10 14:12
Hur är det med ens moral och människosyn när man ska försvara Qatar? Att ens jämföra Frankrike med Qatar. Tragiskt, tröttsamt. Man blir ju fan helt matt.
Barcelona WalterWhite
2015-06-10 14:08
Känns som den där diskussionen som började i September Rakitic vs Kroos dog rätt snabbt till slut.
Barcelona LennyRomario
2015-06-10 14:07
@11-9-10:
"Tänker längre än kuken räcker"? På dig låter det som det är ett intellektuellt beslut. Det är det inte. Det är ett känslomässigt. Jag resonerar mig inte fram till att jag ska känna mig missnöjd med spelet, jag bara gör det. Det spelar väl ingen roll om hela världen säger att det är världens vackraste flicka som sitter framför mig, säger inte mina känslor det... Ja, då är det ju svårt att göra något? Tro mig, jag skulle vilja vara jätteglad varje gång jag sett Barcelona spela. Edit: Och det här skyller jag inte på Lucho, alltså. Jag kände likadant under Tata. Framförallt när Valdes slog långa utsparkar på Neymar. Men jag förstår logiken, pendeln svänger. Revolt och motrevolt. Men mina känslor är inte med.
Barcelona S.Eto'o
2015-06-10 14:00
Visst kan vi inte registrerar spelare men det hindrar inte oss från att köpa nya spelare. In: Alex Vidal, Pogba (mer eller mindre klar, inte mitt önskemål) Summa: 75-85 miljoner euro Ut: Deulofeu, Douglas, Song, Roberto,Adriano Summa: 48-53 miljoner euro Låna ut: Adama, Munir, Halillovic, Denis Suarez Trupp Ter stegen, Bravo , Masip Alves,(Vidal), Montoya,Pique,(Masherano),Bartra,vermaelen,Alba,Mathieu Bosquets, (Mascherano) Samper, Rakitic, Iniesta , Pogba ,Rafinha Messi, (Alex Vidal), Suarez, Sandro, Neymar, Tello, Pedro. 24 manna trupp med förstärkning jämfört med dagens trupp. Tello ska spela då jag tycker han har mognat rejält och vi alla vet vilken potential han sitter på. Sandro före munir för att Sandro är helt enkelt en mer mognare spelare än munir. Pogba mot Xavi, Samper mot Roberto, Mathieu mot Adriano , Vidal mot Douglas, Sandro och Tello som bredd. Det här kan bli ett av våra bredaste och starkaste trupp (på papper) genom tiderna.
2015-06-10 13:59
Ney Jag förstår inte varför mitt resonemang fallerar, enligt dig. Diskussionen i mitt inlägg gällde att jag föredrar sponsorer som förknippas med sport. Och ja, det är just det jag vill ha. Sponsorer vars image förknippas med saker som en fotbollsklubb bör förknippas med. Tror du påriktigt att folk tänker på de stackars människorna som arbetar under slavliknande förhållanden i Asien, när det hör Nike eller Adidas? Vilken sponsor vi än väljer kommer det finnas något att mörkt som döljer sig under ytan (tyvärr), därför är det också anledningen till att dessa bolag har möjligheten att sponsra klubbar som vår. Är det inte då bättre att välja den som har ett bra anseende bland folkmassan än att sälja ut sig för den sämsta av dem sämsta? Dessutom är idrottsmärken oundvikliga då FC Barcelona är ett fotbollslag, så jag förstår inte riktigt syftet med ditt inlägg förutom att försöka förminska mitt.
Barcelona LennyRomario
2015-06-10 13:55
@Kröjf:
Ja, segrar räcker inte. Det är faktiskt inte ens nära. Spelar hellre som mot Chelsea 2012 och åker ut varje gång. Även om jag efter den matchen faktiskt mådde fysiskt illa och upprepade mantrat "Men, hur fan går det till?" med 20 minuters mellanrum i två veckors tid. Nej, sambon var inte helt nöjd. Nu finner jag mig själv försöka söka tröst när det kommer några lyckade spelsekvenser, exempelvis Messi väggspel med Neymar och Suarez i finalen, genom att säga till min kompis: "Men det där var ju fint". Men det är ju också vad det är, enskilda sekvenser. Borta är trycket, då man kände att Barcelona var det dominerande laget och det handlade om huruvida motståndarna skulle orka stå emot eller kanske till och med tura in en kontring/hörna "out of the blue". Nu är istället många av målen Barcelona gör "out of the blue". Var även dum nog att se om Arsenal - Barcelona (2-2) från 2010 för någon vecka sedan. Det otäcka är ju att det är precis så bra och vackert som man minns det.
Barcelona Ney
2015-06-10 13:54
@the cameroonians:

Det är just sådant här som är svårt att pussla ihop. Ser inte hur La Masia kan kompensera för skrivna sponsoravtal.

Våra största spenderingar de senaste två åren har varit Neymar och Suárez som måste finansieras på ett eller annat sätt. Å andra sidan betalar dessa tillbaka i form av tröjförsäljningar/marketing osv. Barcelonas hemliga recept har varit en kombination av La Masia tillsammans med inköp av världens bästa fotbollsspelare.

Vad man däremot kan rikta kritik mot är att vi släpper spelare för väldigt små pengar (om några pengar alls).

I övrigt var det inte menat att släpa ditt smeknamn i leran. Det ber jag om ursäkt för om du tog dig illa vid. Ha en fortsatt bra dag.
Barcelona 11-9-10
2015-06-10 13:46
Under åren 08-11 spelade klubben en fantastisk passnings fotboll, med possesion och underbara kombinationer. Aldrig innan har vi sett någon sån fotboll presteras VARKEN av BARCA eller av någon annan klubb 3 år av klubbens uråldriga historia som endast skall förknippas med klubben allt annat än det är för dåligt. 08 föddes Barcelona 2011 dog den Folk som tänker bara teoretiskt utan att inse hur jävla svårt det är få ut det praktiskt Folk borde släppa den 3 års långa eran som var fantastisk men som dog ut. Hade det varit så jävla fitt enkelt hade Pep lyckats med det i Bayern Inte ens om Pep kommer tillbaka kommer vi lyckas få ihop det spelet igen. Istället kommer vi återigen bli ett naivt bolltrillande lag med hög backlinje som inte kommer något vart, där en tunnelseende Torres skickar ut oss med ett leende. Underhållande? Yeah right naivt önsketänkande ------------------ Har spelet varit bländande i år? Absolut inte, vi vinner trippeln men har ändå mycket kvar att hämta Vi har dragit oss upp från skiten och örfilat oss igenom hela Europa tills vi har tagit oss högst upp på berget. Är det något jag förknippar Barcelona med är att man slår tillbaka när man ligger ner! Är det någon säsong vi har visat världen vilka Barcelona så är det i år! Här har vi några ärkesopor som inte tänker längre än vad kuken når och vill få fram att man inte ska vara nöjd med hur säsongen har varit. För det duger inte för Barcelona
Annons: