/spanien/barcelona/forum/23358.aspx/spanien/barcelona/forum/23358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-03-08 00:25
Ämne: Valdes, som bara kom....
Frågan är väl hur det blir med den värvningen. Klubben lär ju ha förlängt med Jorquera. Är det Ruben som inte har förtroende eller ska Ustari i så fall in någon annanstans?
Barcelona Rambla
2007-03-08 00:22
Valdes, som bara kommer att bli bättre ju äldre han blir. För ni tror väl inte att han redan nu börjar gå neråt i kvalité? Varför ska vi göra oss av med honom? Vi snackar om en målvakt som vunnit Zamora-priset redan innan han fyllt 25 år. Låt han utvecklas och lära av sina misstag. Blir det en värvning av Ustari som det snackats som så kommer Victor få tuffare konkurrens och det är bara bra. Kanske kan man låta båda få matcher i ligan så lär Valdes verkligen känna att han måste vara helskärpt.
Barcelona Lejonet
2007-03-08 00:14
Nu tar vi real på lödag!! 3-o
Barcelona Evička
2007-03-08 00:11
Ämne: Vilken måste match d....
Beroende på vilken dator du har alt 0231 eller
alt 135
Barcelona Barca__-
2007-03-08 00:09
Bonanoo var väl inte såå dålig ? :D
Barcelona Evička
Om inte jag missminner mig hade Zubi vissa problem i början. Visslade inte publiken ut honom under en period?
Barcelona Guardiola
Vilken måste match det är i helgen vid förlust kommer det bli kaos i både real och Barca...

Nästan helt säker på att vi vinner dock, xavi och iniesta kommer kontrollera mitten vilket fäller avgörandet visca el barca

Vet nån hur man skriver barca "c" på datan
Barcelona Ghazza
2007-03-08 00:08
En annan målvakts, ehum, profil var ju Rüstü. Det måste vara det sämsta köpet under 2000-talet.
Att det inte har funnits någon speciellt bra målvakt hos oss sedan Zubis tid är lite konstigt. Men Valdés är fortfarande ung och har minst 10 år kvar i toppfotbollen. Så vem vet? ;)
Barcelona Rambla
2007-03-08 00:06
jamandinho:

Jag tycker att vi borde sälja dig istället. Dessvärre ser jag inte hur vi skulle få något betalt för dig.

el Flaco:

Haha, ja jävlar. Hade nästan förträngt den gode Dutruel. :D
Barcelona Rambla
2007-03-08 00:05
Zizou-Mano:

Jag läste det. Tycker personligen att han inte ska säga ett skit när journaliser ställer sådana idiotiska frågor.

Ja vi är båda ute. Låt oss vara ärliga, både vi och ni kunde och borde ha åkt med större siffror igår kväll och i kväll. Vi hade istället tur som vann.
Real Madrid Zizou-Mano
2007-03-07 23:59
Nu är ni och vi ute. Kan det bli tråkigare ? ;)

Rambla//

Mijatovic sa precis att Capello är coach mot Barca. Vad som händer sedan beror på resultatet. Ett bra resultat och Capello sitter kvar men en torsk och han åker ut.

Väl mött!
Barcelona el Flaco
2007-03-07 23:56
Rambla//

Eller varför inte Arnaus kanoninsats i el clasico 01/02 då han släppte in ett frispraksmål av Roberto Carlos från nästan halva planen?

Nej, om jag måste välja min "favorit"målvakt i Barcelona under min livstid måste det nog bli Dutruel. Han gjorde fler tavlor än Picasso.
Barcelona jamandinho
2007-03-07 23:55
fan vi borde sälja roni och eto de fan gör ingenting
Barcelona Evička
Naah, Rambla, han är nog kvar. Så som det har skrikits efter hans avgång under flera månader så tror jag inte att något drastiskt sker till på lördag.
Barcelona Ghazza
Nja, han får sparken efter en eventuell förlust mot oss. Så det är väldigt troligt att han packar väskorna redan kvällen innan.
Barcelona Rambla
2007-03-07 23:52
Ok, snackisen iför lördagens el cláscio borde väl vara, får Capello sparken innan matchen?
Barcelona Rambla
2007-03-07 23:50
Minns ni inte Arnau då? Vilken jättematch han gjorde på Wembley mot Arsenal i CL. :D
Barcelona Dani
2007-03-07 23:48
Ok, för att vara lite seriösare nu.

Redaktionen, vore det inte trevligt att lägga upp holländarens berättelse om sin Madridresa nu när el Classico stundar? Det brukar ju alltid bli en upptrappning av artiklar innan dessav matcher...
Barcelona Dani
2007-03-07 23:46
För att spinna vidare på Holländarens idé så kan vi ju hålla avrättningarna av Thuram och Oleguer på Camp Nou i sann Kinastil (och samtidigt hosta in en massa cash genom att skrota Unicef för "Beijing 2008"). Huvuden och fötter kan med fördel spikas upp på stolpar på la Masia i avskräckande syfte!

Fan, ska vi kandidera till presidentposten?

Relay*,
Fair deal. Bara att glömma...
Barcelona Relay*
2007-03-07 23:37
Ämne: Relay,

Glömde du....
Ja jag glömde Ruud Hesp för Van Galens tid i klubben var som en ond oranje dröm utan synligt slut. En tid jag bara vill glömma nu och lägga det bakom mig.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-07 23:36
Holländaren/

Hahaahaha, det där fick mig att falla på rygg i ett seriöst skrattanfall.

Men skräm inte killen, hoppas han förstod att det inte var personligt inriktat (eller?) och skrämmer honom från att fortsättningsvis skriva här
Barcelona Dani
2007-03-07 23:35
Relay,

Glömde du Hesp?

Hahaha, klockrent Holländaren! Gillar dina små roliga instick!
Barcelona Evička
2007-03-07 23:33
Holländaren

Din plan köper jag. Sälj alla som någongång har begått ett misstag, men köp heller ingen som någon gång har gjort det. Blir svårt att hitta kanske, men det borde gå.
Barcelona Nauticus
2007-03-07 23:33
Holländaren: Månadens inlägg! ;)
Barcelona Relay*
2007-03-07 23:32
Ämne: Låter jättebra Messi....
Point taken
bra inlägg
Barcelona el Flaco
2007-03-07 23:30
Holländaren//

Ett ord: klockrent!
Barcelona Relay*
2007-03-07 23:28
Ämne: ´
Relay* // speciel....
Jag minns Bousqets åren maken till sämre målis får man leta efter. Jag har fortfarande bilden av en sovande Bousqets som vräks in med boll och allt av Pascal Simpson, i hemmamöten på Nou Camp mot AIK.
Sedan minns jag den galne Turken Rustu som gjorde vansinniga misstag, som fick mig att slita mitt hår i förtvivlan. Jag känner att jag kan lita på Valdez på ett tryggare sätt än jag kunde med Rustu eller Bousquets.
Barcelona Holländaren
2007-03-07 23:27
Låter jättebra Messi_Ronaldinho.

Jag tycker också att vi säljer Oleguer, Marquez, Thuram och Deco. Gärna också Valdes, Belletti, Gio, Edmilson, Ronaldinho, Messi, Eto'o, Ezquerro, Gudjohnsen, Saviola, Messi, Giuly, Txiki, Rijkaard, Laporta, Sylvinho, Puyol och alla andra som vid något tillfälle gjort ett misstag under säsongen.

Precis som du tycker jag att vi köper Dani Alves för 500 miljoner, Wesley Sneijder för 200 miljoner, Lahm för 200 miljoner och sen en bra pivote också för 200 miljoner. På topp vill jag gärna ha Villa och Jan Koller. Som ersättare till Ronaldinho hade jag gärna sett Angulo. Till höger på mittfältet kan vi ha en supersub i form av Joaquin för kanske 500 miljoner. Som ersättare till Valdes skulle vi kunna ha Gianluigi Buffon för 700 miljoner.

Med Quiqui Flores som tränare skulle vi kunna spela ett härligt 5-4-1 med Buffon i mål, Carboni till vänster och Marchena tillsammans med Albiol och Mauricio Pellegrino i mittförsvaret. Till höger spelar inte Dani Alves eftersom han är lite väl offensiv utan där stoppar vi in Seitaridis från Atletico Madrid.

På mitten kan jag tänka mig tre defensiva mittfältare bakom David Silva. När vi satsar offensivt byter vi in Angulo till vänster. Baraja, Albelda och varför inte Gattuso kan ta hand om de tre defensiva platserna på mittfältet. I anfallet kör vi en ensam David Villa som vi köpt för 700 miljoner. Jan Koller kan komma in om det krisar.

Jag tänkte över din plan igen och den är jävligt bra förutom de här små modifikationerna. Jag skulle gärna se att vi inte bara säljer Thuram, utan att vi även arkebuserar honom mot en vägg.

Sen Oleguer ja. Han säljer vi. Oops. Det går inte. Han får vi också arkebusera. Han skulle nog hellre skjutas än flytta från Barcelona.
Barcelona Ghazza
2007-03-07 23:27
Personligen vill jag behålla i princip alla spelare i truppen ett år till. Valdés vill jag absolut inte ha bort. Uppväxt på La Masia ocn en stor tillgång på och utanför planen. Och framför allt har han ett stort rödblått hjärta.
Barcelona el Flaco
2007-03-07 23:24
Tabben mot Liverpool tycker jag inte enbart är Valdes fel, jag lägger nog mer "skulden" på Belletti som missade markeringen på Bellamy.
Sälja Valdes? Aldrig i livet. Detta har förmodligen varit hans bästa och stabilaste säsong hittills. Det slutar aldrig att förvåna mig hur mycket skit målvakter får inom fotbollen.
Annons: