/spanien/barcelona/forum/23355.aspx/spanien/barcelona/forum/23355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyolinho
2007-03-09 10:07
Haha. Är det bara jag som tycker att Kviborg har blivit desperat med sina texter nu på senare tid ? :P
Barcelona Holländaren
2007-03-09 08:49
Intressant.
Kviborg jämför sig med israeliterna. Själv skulle jag nog främst jämföra dem med amerikanerna, men israeliterna duger också.
Barcelona Woofi
2007-03-09 01:14
Ja då bär det av mor Barca... har dock ingen biljett än men det ska förhoppningsvis fixa sig, annars får man väl hänga runt arenan och dra i sig stämningen innan och efter match.
Real Madrid AckeDman
2007-03-09 01:06
Fan vad bra Krönika... riktigt rättvist skildrad.
Real Madrid OSCAR
2007-03-09 00:54
Läsvärd krönika om El classico! Alltid lär man sig något=) Hoppas Det blir en riktigt bra match på lördag. Och en hel del "tufft" spel som d skall vara.
Barcelona Rubén
2007-03-09 00:13
Ajja, historia är tråkigt :P...om man inte läser fotbollens nutidshistoria år 92.:D men om man läser 50-tal är det en dyster sak att läsa med blårött hjärta eller som människa överhuvudtaget...men nu får vi se till att göra historia till en bra sak och en bra sak vore ju att vinna på lördag....

buenas noches hermanos
Real Madrid King_raul
2007-03-09 00:12
Kul att el clasico pajkastningen är igång redan så vi slipper fokusera på tråkigheter som brutna näsor och andra lågvattenmärken.

Rambla,
allt väl? länge sedan vi tjötade!
Billle.
2007-03-09 00:06
"Casillas, stålmannen iklädd en vit dräkt, rädda oss även denna gång och håll nollan, ge sedan Robinho bollen och tillåt honom att göra det han gör bäst, att trolla."

Själv skulle jag säga Filma, men vad tycker ni? :D
Real Madrid Ronaldo (meka)
2007-03-08 23:58
Lycka till på Lördag.
Må det bästa laget vinna.
Barcelona Lejonet
2007-03-08 23:55
aaa , juste tack
Real Madrid Il Phenomeo
2007-03-08 23:52
Rubén.

Både.
Barcelona Rubén
2007-03-08 23:39
Vad menade R-7 med de han sa?...båda? vad leder de i? Flest vunna el clasicon och liga titlar?
Barcelona Rubén
2007-03-08 23:37
Jimmy Jump..:P..men Forest Gump han springer ju me...Men Jimmy Jump har sagt att han aldrig ska springa in på Camp Nou mer, det förstör för barca...han e ju barcelonista:P
Barcelona Lejonet
2007-03-08 23:27
vad heter han killen som brukar springa in på planen på barca matcher? forest gump elle n¨t
Barcelona Ghazza
2007-03-08 23:03
Tycker att det är synd att inte Carlos lirar mot oss. Messi har ju väntat jättelänge på att få ha lekstuga igen. *Suck*, nåja det får bli någon annan som köper korv.
Barcelona Lejonet
2007-03-08 22:56
roberto carlos och cannavaro missar matchen bra för oss.
Real Madrid ô Fenomeno
2007-03-08 22:24
Menade mer här också,han är en clown bara
Barcelona Ghazza
2007-03-08 22:20
ô Fenomeno,

Tyvärr kan vi inte göra något härifrån. Det är upp till era moderatorer. Tyvärr, för sådana personer skall inte få vistas på offentliga forum.
Real Madrid ô Fenomeno
2007-03-08 22:19
Kan inte någon av era moderatorer banna "R.E.M". Han är in och förstör på vårat forum och håller på som en liten unge. Såna ska inte vara här på svenskafans helt enkelt.
Barcelona barca_anfall
2007-03-08 22:04
HAHAHAHAHA om vi vinner real och zaragossa vinner sin match ligger real 5:a i ligan
Barcelona Valdés
2007-03-08 22:02
Rambla; Jo, alla tre är säkert möjliga Txiki/Frank/och Laportavärvningar. De är samtliga över 28 år och två av dem saknar helt erfarenhet av spanska ligan vilket är mycket viktiga villkor att uppfylla för att man skall bli värvad av dagens Barcelonaledning. Med Abidal på vänsterkanten skulle offensiven på den sidan i det närmaste bli helt obefintlig.

Det är ju inte alls unga och hungriga vinnarskallar såsom tex Daniel Alvés som behövs.
Real Madrid R-7
2007-03-08 21:58
Haha, tillbaka blick Real-Barca 0-3.
Ni säger alltid till åss att vi alltid ska hålla på och ta upp historia.

Varför skriver ni inte om senaste mötet istället ??
Eller varför inte Hela historian ?
För att vi leder båda kanske ?
Barcelona Barca__-
2007-03-08 21:49
Barca_anfall //

Där du klckar för att skicka ditt inlägg, kolla nedanför där så bör du se hur man tippar;)
Barcelona barca_anfall
2007-03-08 21:47
två frågor: är deco med mot real och hur tippar man??? tacksam för svar
Barcelona Barca#1!
2007-03-08 21:40
3-1 mot Madrid.... hoppas de blir 9-0 men det e omöjligt :P:P:P
Barcelona Ghazza
2007-03-08 21:30
Holländaren,

Dina inlägg uppskattas allt mer ;) "Oleguer är också Puyol." Haha, så sant som det är sagt.

BTW, vore trevligt om någon kunde lägga upp en liknande satirberättelse om Madrid som passar bra nu till El Clásico. Är den i klass med holländarens blir iallafall jag nöjd.

Edit: Såg att Tomas lagt upp ett par krönikor. Det uppskattas alltid!
Kudos!
Barcelona barca_anfall
2007-03-08 21:27
YEEEEEEEES Det är Fabio Cannavaro och Roberto Carlos som båda två ser ut att missa helgens viktiga ligamatch borta på Camp Nou.

http://www.fotbolleuropa.se/index.php?aId=333&mId=2&sId=3

Spanien Ichi
2007-03-08 21:26
Ämne: Som alternativ till ....
Varför inte Lilles Makoun..inte stor i kläderna men hård i kroppen och teknisk,rörlig...skulle passa in fint tror jag.
Barcelona barcalover 3
2007-03-08 21:20
Hej alla barcafans :D..2 dagar kvar nu till matchen :D känns så fett skönt efter som att ja vet att de blir en seger..undrar verkligen om inte det blir 9-0 som ja har tippat hahaha :D... rösta på elvis :P
Barcelona Holländaren
2007-03-08 21:16
Angående motivation så tror jag inte att det är ett problem faktiskt. Tycker inte spelarna ser det minsta omotiverade ut, det skulle möjligen vara Rafael Marquez och Edmilson då. Edmilson har haft lite sådana tendenser genom hela sin karriär egentligen. Sedan han vann VM med Brasilien har han tappat rätt mycket i landslaget t.ex.

Alla andra har egentligen något att slåss för. Victor Valdes vill stiga i landslagsrankingen. I backlinjen är Puyol alltid Puyol och Thuram vill bevisa att han minsann inte är slut. Oleguer är också Puyol. Ytterbackarna Gio, Belletti och Sylvinho är alla skolade i holländskt respektive brasilianskt fotbollstänkande, "det är viktigare att spela bra än att vinna" och älskar förmodligen fotboll till den grad att de kommer spel i någon form säkert tio år till. Minst ett år till i Barca för de båda vänsterbackarna dessutom, det är jag nästan hundra på.
Zambrotta känner säkert att han också har en del kvar att bevis och jag tror inte att han är den som brinner mest för sitt yrke men han kommer aldrig någonsin se loj ut.

Xavi däremot ser rätt loj ut vilket han inte är, det är bara hans sätt att spela. Han slåss bland annat för sin plats i landslaget. Deco är Deco och således en riktig vinnarskalle. Han ser oftast ut att vara mest bedrövad efter förlusterna. Iniesta har inte lyckats ta en ordinarie plats, typ, och inte heller i landslagets startelva. På pivotepositionen är Marquez och Edmilson omnämnda, medan Thiago Motta inte har några rimliga skäl att vara mätt.

Längst fram har vi Ronaldinho som knappast är mätt. Han är nog mer glad än mätt. Samma sak gäller Lionel Messi som har helt andra problem just nu. Eto'o är en vinnarskalle i Decos anda och Ludovic Giuly kan knappast kallas omotiverad så länge han tar flest löpningar av alla när han är på plan. Jävlar vad vi kommer sakna honom i helgen. Ni anar det inte, men han hade behövts för att dra ut Reals försvar. Capello måste försöka krossa Barcelona och spela högt försvarsspel. Saviola och Giuly är lämpade för den matchtypen. Ezquerro är sannolikt inte heller omotiverad även om folk säger så. Jag tycker det är lite synd om Ezquerro som fått så mycket kritik för ingenting egentligen. Han är inte bra men jag anar att han är viktig för sammanhållningen. Eidur Gudjohnsen har inte vunnit något i Barca och bör således ha suget kvar. Javier Saviola struntar nog rätt mycket i om vi vinner eller inte så länge han får ett nytt guldkantat kontrakt. Nu anar jag att han kanske gett upp den tanken för han har sett rätt viljelös ut på sistonde.
Annons: