/spanien/barcelona/forum/23354.aspx/spanien/barcelona/forum/23354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meley
2007-03-04 01:15
Jag har hellre en ärlig och kass Oleguer på högerkanten än en ständigt filmande Alves. Trots att han är just nu världens bästa högerback, men jag klarar verkligen inte sånt.
Barcelona Rambla
2007-03-04 01:14
Ämne: Ämne: Fernand....
Finns inte en chans att han får dömma en match med Barça om han gått ut och sagt att han är culé. Du drömmer. Annars håller jag med dig, domarna är odugliga helt enkelt. Det handlar inte om att de försöker gynna något speciellt lag.
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:13
KeLLeFeNi//

Jaha okej, tack för din expertis!
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:12
hmm.....FAN, ursäkta mig, men jag måste skriva av mig lite innan jag exploderar av ilska. lyckligtvis hade jag druckit en del öl innan matchen vilket gjorde att jag faktsikt inte slog sönder något värdefullt.

Men, hur kan Ronaldinho slå en straff lågt i mitten av målet???? han kunde avgjort matchen där!

Varför spelar Rijkaard numera konstant utan en riktig anfallare och ändrar spelsystem hela tiden? Tycker inte alls spelet var särskilt bra i första halvlek, knappt någon målchans och kändes som mest tur och Ronnies indivudella skicklighet som gjorde att vi hade övertag. däremot blev det sämre i andra.

Varför verkar Rijkaard ogilla REM så mycket? han verkar konstant vägra att spela dom tillsammans, och startar han inte med dom mot Pool kommer jag totalt ändra upfattning om hur värdefull Rijkaard är.

jag gillar Oleguer, men vad fan? han är för jävla usel mot vettigt motstånd, ser mycket hellre Alves på den positionen.

hmm....se, jag orkar inte ens gå på om vad jag tycker om domaren, annat än att ibland har vi haft domaren med oss till vår fördel och ibland mot oss. Båda sakerna är lika illa. Denna gången var han mot oss under hela matchen (förutom straffen som var totalt solklar). Är det någon som har en aning om varför Giuly fick ett matchavgörande rött kort???? Jag förstår det verkligen inte, kan ju omöjligt bero på det som TV4+ visade, för där gjorde han ju absolut INGENTING.

Ps. jag uppskattar objektiva fans som skriver på detta forumet, t.ex. real fans som faktiskt kan se det absurda i Giulys utvisning.

Ps2. satans i helvetes jävlar.....grrr....om vi inte går vidare i CL och eventuellt förlorar el classico vet jag inte vad jag gör. Snälla ge oss vettiga domare i alla fall!!!!!
Barcelona KeLLeFeNi
Onödig förlust, kunde ha avgjort matchen redan i första halvlek, nu ser ligaguldet inte lika säkert ut längre!
Barcelona RonaldinhoGaucho10
vi kommer att rycka upp oss efter detta, ingen snack om saken för vi snackar om Barca ( värdelns bästa klubb ) vi kan ju inte dominera hela tiden även om det var domrens fel i denna match..

är det någon mer än jag som tycker att zambrotta var Skit grym defensivt idag ? och offensivt var han bra, typ den bästa matchen för han i barca tröjan tills utvisning kom..

vi vinner med 2-0 mot liverpool på tis
Real Madrid Fernando Hierro!
Ämne: Fernando Hierro!,
....
Helt seriöst så är det så att han håller på Barca. Domarkåren styrs av pajasen Villar som är riktigt inkompetent och korrupt person enligt en majoritet i Spanien som är kunniga inom fotbollen.
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:11
Riquelme!//

Stämningen är verkligen underbar. Vilket flow, vilket drag. De verkar ju för fan knappt förstå reglerna i fotboll då de jublar åt det mesta. Barca skulle dock haft en spelare som Riquelme igen. Vilken moral, vilken ledargestalt! Han höjer vilket lag som helst! Heja Roman!
Barcelona Rambla
2007-03-04 01:11
Ämne: Il Phenomeno;
Zambr....
Exakt. Dessutom så träffa han bollen först tydligt. Sevilla-spelaren hamnade mellan Zambrottas ben, hur fan kan han då ha gått in med dobbarna före mot hans ben? Jävla bortförklaringar bara. Förstår att Zambrotta blev förbannad, fast han borde ha hållt sig kall där.
Barcelona Lionel_
2007-03-04 01:09
Il Phenomeno;
Zambrottas tackling var inte med några dobba. Solklart med benskyddet.
Barcelona Ghazza
2007-03-04 01:09
Fernando Hierro!,

Och fortfarande får han dömma våra matcher? Är det sant är det ju en skandal. Men jag tvivlar starkt på detta. Att förbundet är skit vet vi, men så allvarligt är det nog inte.
Barcelona Rambla
2007-03-04 01:06
Il Phenomeo:

Vilka påhopp? Tar du att jag kallar dig för ljushuvud för ett påhopp. Det är ju en komplimang. Stackars dig då.

Tja, om de förtjänade den eller inte kan kvitta. Det är ett faktum att de vann matchen. Det krävs heller inget ljushuvud föratt begripa det.
Sevilla Riquelme!
Rättvis seger för Sevilla i slutändan ändå. Man kan faktiskt inte låta bli att dras med av stämningen som ljuder på Sevillas hemmamatcher. Nåja, domaren hamnar återigen i fokus och nivån är inte godtagbar. Det måste ordnas.
Barcelona Jónathan
Rambla//

Jag kände också speciellt efter Ronaldinhos missade straff att det kunde/skulle gå käpprätt. Att tandställningspojken sen skulle ha fru fortuna på sin sida ännu en gång var dock inte beräknat. Sanslöst vad den killen spelar fult och har medgång. Liksom, när vänder hans flyt? Sanslöst.
Real Madrid Fernando Hierro!
En sak ska ni veta, och detta sägs inte i syftet att provocera. Domaren Gonzalez Vasquez som dömde dagens match är den enda domaren i La Liga som erkänt vilket lag han håller på, gissa vilket? Jo, hör och häpna han håller på Barcelona. Att det var så dåliga beslut matchen genom är inte för att han är mot er det är för alla dessa jävla spanska domare är så jävla kassa att man TROR att de ger fördel till ett annat lag men i själva verket är det helt och hållet värdelösa.

Ryck upp er El Clasico nästa vecka och Liverpool på tisdag kommer nya matcher!
Barcelona Ghazza
2007-03-04 01:05
Mjo, jag blev lite överraskad då jag såg att du inte ville ha ett rött kort på Sevillaspelaren. Jag förstår nu i efterhand varför... En kokande arena med hemmafans lyfter vilket lag som helst. Alla våra förluster eller poängtapp har det kännts som om vi ger till motståndaren. (Chelsea hemma på Camp Nou, Liverpool hemma och nu denna mot Sevilla då.)

Det är bara att inse, förra året gick bollen stolpe in för oss. Nu skall vi vara glada om vi får hörna. *Suck*
Barcelona Lionel_
2007-03-04 01:05
Zergio Ramoz;
Jag har hört ett rykte som säger att han gått ut och försvarat en mördare. Mordet hade något att göra med Kataloniens frihetskamp och Oleguer är engagerad i den
Real Madrid Il Phenomeo
2007-03-04 01:04
Rambla

Dem personliga påhoppen kan du utebliva. Ja, jag sa att Sevilla KUNDE ha vunnit matchen med 4-1. För det kunde dem mycket väl ha gjort. Är det något fel att säga det eller? Ska man bli påhoppad det? Du har rätt i att det uppstår kontringar och du har även rätt i att Ronaldhino borde ha avgjort matchen på straffen. Men det gjorde han inte.

Det krävs inget ljushuvud för att inse att Sevilla förtjänade segern.

Jonathan

Det spelar ingen roll om Zambrotta var lugn eller inte. Domaren agerade rätt där. Zambrotta gick med dobbarna före. Klart gult kort. Sedan började han tjafsa emot. Då blir det ett till gult kort. Jag förstår faktiskt inte varför du beklagar ett helt regelrätt beslut.

Hade Alves gått in med dobbarna mot Ronaldhino och sedan fått två gula kort för tacklingen + tjafs så hade du, med 100% säkerhet sagt att Alves förtjänade utvisningen.

Jag förnekar inte R. Carlos utvisning.
Barcelona Barça-fan
2007-03-04 01:03
Rambla.

Håller fullständigt med. Ofta är det så att domarna i spanien håller för dålig klass och då blir det ofta fel åt ena eller andra hållet. Jag har till exempel många gånger uppmärksammat att inte ens axel-mot-axel tillåts i spelet och det får en ju att börja fundera.

Det finns väl inget annat än att infinna sig i situationen och hoppas på att domarförbundet uppmärksammar vad som pågår och agerar därefter. Hursomhelst är det nya tag som gäller mot Liverpool och där krävs det skärpa hos samtliga spelare och vi ska kunna vända på steken (och förhoppningsvis en bättre domarinsats).

Barcelona Jónathan
Zergio Ramoz//

Lespa dig vidare i ditt liv och planera utsmyckningen av din framtida parkbänk istället. Dina inlägg är inte direkt uppskattade.
Real Madrid Josep Guardiola
Som ni säkert har förståt så tjänar klubben mer pengar på att förlora i champ. Dessutom har de redan vunnit champ och det är inte säkert att de kommer särskilt långt på ärlig väg.
Barcelona Rambla
2007-03-04 01:02
Jag sa det redan vid Ocios utvisning, att detta kommer inte att gynna oss. Dessvärre fick jag rätt. Finns fan inte många domare i Spanien som klarar av trycket på något av Sevilla-lagens hemmaarenor. Det syntes väl om inte annat i kväll med klar tydlighet.

Innan utvisningen så hade Barça ca 65% bollinnehav, 1-0 och Sevilla hade inget att säga till om. Fan, denna förlust känns så onödig och bitter.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-04 01:01
Jag tar denna förlust med optimist om att vi inte spelar klart denna säsong utan en stor titel.

Gonatt på er

:D
Barcelona Jónathan
2007-03-04 01:01
Barka//

Gå du och ta dig en stänkare med Shearer. Hur många straffar tror du inte han har missat och dunkat över under sin karriär? Har du sett en best of Alan Shearer film eller är du enbart väldigt osmart? Att ens nämna honom i samma mening som Ronaldinho borde vara straffbart.
Barcelona Smogen
2007-03-04 01:00
Ämne: Era jävla trendfans!....
njae....det är en utvisning som är totalt absurd och som avgör matchen som vi inte orkar med ditt patetiska ljushuvud....
Real Madrid Zergio Ramoz
2007-03-04 00:59
En fråga bara som jag inte fick besvarat förra gång jag skrev den.

Oleguer blev utbuad mot Valencia matchen och senast av zaragoza fansen. Någon som vet exakt varför ?
Barcelona Zamboza
Självklart är det inte bara domarens fel att vi förlorar, men han hjälpte ju till att förstöra en bra match. Han blåste ju så fort en spelare föll på marken. Vi försatte ju oss själva i den här positionen. Hur ofta skjuter exempelvis Ronaldinho en straff rakt på mål. Aldrig, för han ville väl prova på något annat nu när segern var klart trodde han. Vi hade matchen fram till den matchavgörande straff räddningen som ändrade match bilden totalt.
Barcelona Dragan Okuka
Ämne: Jag sa bara vad jag ....
over n out för gott får vi hoppas.
Barka
2007-03-04 00:58
när man kan sätta en frispark i mål över en mur med en marginal på 5-10 cm, varför klarar man då inte sätta en straff så att säga i öppet mål, hehe
det har jag alltiod undrat, finns ingen straff som är bättre än dom Alan Shearer gjorde!!! hårt, högt och i hörnet, att alla ska hålla på och styla så jävligt.
där förlorade Barca matchen
Real Madrid Zergio Ramoz
2007-03-04 00:57
Jag sa bara vad jag tyckte :) och så är det enligt mig. over n out
Annons: