/spanien/barcelona/forum/23353.aspx/spanien/barcelona/forum/23353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-05-13 23:32
Andrea Pirlo

Jag hoppas verkligen att han inte går till er och att du förblir missnöjd :)

Han behöver absolut ingen nytändning, han behöver en paus från fotboll, han ska absolut inte delta i Copa America, det vore det sämsta han kan göra. han måste vila i åtminståne en månad.
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-13 23:29
Sälj Ronaldinho ni kan få hur mycket pengar som helst för han. För dom pengarna kan ni köpa Abidal,Henry och Snejder. Jag tycker dom passar barca bättre.

Man ser Ronaldinho behöver nytändning, ny miljö helt enkelt. Han har vunnit allt i barca och hans motivation är inte hög det ser ni alla.

Sälj han till oss så blir jag nöjd=)

FORZA MILAN
Real Madrid -Miklo-
2007-05-13 23:26
eran Bojan spelar just nu på eurosport. EM final för 17åringar.. killen har inget dåligt målsnitt i ert ungdomslag.. 3.5 mål/match 800 någonting i ungdomslagen :P han blir nog en fin spelare åt er i framtiden!
Barcelona Barcelonito
2007-05-13 23:25
Jag kan förstå Rijkaards byten... Efter 2 matcher som Messi o Ronaldinho inte har lyckats göra mål på hemmaplan o vunnit med 1-0 ( Levante och Mallorca) och har varit nära kvitteringsmål i andra så vill Rijkaard göra nåt åt det... Den här gången misslyckades laget med lite otur. Vi har ju ganska bra kontroll på det ändå o de gör målet med lite tur... Messi var ju inte ens bra i första, han gick runt bara.. Och Ronaldinho stillastående som vanligt...
Så man kan inte va för kritisk mot Rijkaard... Skulden e på spelarna, INTE ALLA men vissa... Messi gör sin första dåliga match, Ronaldinho gör en i mängden, Tyvärr byts Zambrotta ut efter 45, Gio har problem me alla på kanten, men Deco, Xavi, Iniesta spelar bra... Edmilson gör också ett bra jobb när han kommer in...

Skulden ska inte läggas bara på Rijkard.. Utan mest på Ronaldinho och Messi.. Eto'o sprang från vänster till höger och skapade lägen för sig själv..
Barcelona Ghazza
2007-05-13 23:17
Kunde inte sagt det bättre själv.

Jag får en känsla som jag senast fick efter Liverpoolmatchen. En känsla som bara ökar på min passion för klubben. Som sagt, det är nu man märker vilka som verkligen har hjärta för klubben. Både spelare och fans...
Barcelona Rambla
2007-05-13 23:16
Ordem:

Haha, ja det är ju inte precis vid avgrunden vi befinner oss.

De tre senaste säsongernas framgångar har tydligen gjort så alla culés har orimliga krav på dagens Barça. Det är tungt för spelarna att bära det favorittrycket trots allt. Någon gång måste det komma en svacka, man kan inte hålla på och vinna i all evighet.
2007-05-13 23:16
Ja för fan Cocu, där har vi en favorit i repris.

Nä men, jag vill ha spelare som skrämmer med blicken, ingen som viker ned sig. Jag stod och hoppa i soffan när jag såg Eto'o:s bollvinnande (även efter att han själv tappat bollen). Spelare som Tevez sliter som Eto'o, alltså som ett djur. Daniel Alves rensar och attackerar helt ensam på sin kant i 90 minuter. Gabriel Milito är den försvaren som har som vana att rädda sitt lag på mållinjen, det finns två till som har samma vana, Puyol och Terry.

Vi behöver dessa, eller liknande. Kosta om det ska.

Sedan så ska vi inte ens tänka tanken på att sälja Ronaldiho! Den mannen är ovärdelig om man ska vinna titlar, alla lag behöver en fixstjärna som ska ta de till höga höjder. Milan har Kaka, Liverpool Gerard, och de spelar final i CL. Förra året spelade vi med Ronaldinho och Arsenal med Henry. Våga inte ens tänka tanken på att sälja honom, för då kommer det att bli svårt ute i Europa.

Ni som vill sälja honom och casha in (och det finns flera av er här och där), vem har ni planerat på att köpa in som hans ersättare? Finns ingen i världen som presterar som Ronnie i topp form. Tror ni att vi behöver pengarna för att köpa andra dyrbara spelare? Tro mig det finns pengar på våra bankkonton, anledningen till att Barca inte värvar spelare som Cristiano Roanldo för 70 milj Euro, som en huvudstadsklubb jag känner till, är för att det inte hör till vår stil att göra så och att Laporta verkar vara lite snål med spelarköp. Men nog fan kan vi. Så varför sälja Roanldinho?
Barcelona Rambla
2007-05-13 23:15
Ämne: Varför blev Dinho ut....
Rijkaard säger i interju efter matchen att Ronaldinho fick flera sparkar under matchen och behövde kliva av för att han hade ont. Sen säger han också att han ville stänga matchen, därför bytte han in Edmilson mot Ronaldinho.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-13 23:14
Rambla

Roligt är också att vi är många som beskriver det just som du säger att det är nu det ser som mörkast ut. Vi ligger tvåa i spanska ligan på lika många poäng som serieledaren. :)

Hehe, inga dåliga krav man har.
Barcelona Rambla
2007-05-13 23:12
Mycket kan sägas om Rijkaard och spelarna men i slutändan ska vi komma ihåg en viktig sak.

Det är de här spelarna och denna tränare som givit oss två raka ligaguld och en CL-vinst. De förtjänar respekt!

Självklart ska man kunna kritisera både Rijkaard och spelare trots det. Det är nu man ska visa att man är en äkta culé. Att stötta laget nu i motgång när det ser som mörkast ut.

Visca el Barça!
Barcelona M79
2007-05-13 23:10
Varför blev Dinho utbytt ?

Real suger, dom kommer aldrig ta alla poäng som är kvar.

Jag är säker på att Barca tar guldet!!!
Barcelona Holländaren
2007-05-13 22:54
Philip Cocu är tillgänglig på free transfer. Signa honom sista fyra matcherna kanske? :)
Barcelona Barca Barca
2007-05-13 22:51
Allvarligt talat!
Köp hit några jävla krigare för en gång skull. Köp spelare som vinner boll. Vi e 2a i varje närkamp. Denna förlusten kan man inte skylla på spelare. Det är saker o ting runt om kring som inte stämmer. Inför denna säsongen köper vi två helt mätta spelare av framgång, Zambrotta och Thuram. Det känns som om dom inte bryr sig eller engagerar sig. Guddy har inte fått chansen så mycket nu på sistonde så ja kan tyvär inte säga nått om honom. Laporta har ingen koll, han vet absolut inte vilka han ska köpa och Rijkaard kör sina taktiska drag på hemmaplan? va håller killen på med? Betis har ingenting o spela för och dom tar poäng mot oss? Villareal hade absolut ingeting o spela för och samma sak dom tog alla tre poäng. Våra spelare har inte den där jävla anamat. In på plan o smäll till vinn bollen. Våra spelare är alldeles för valpiga, vi e tvåa på varje boll.

En sak är säker. Vinner man ingen boll eller närkamper vinner man inga matcher heller så enkelt är det. Laporta öppna plånboken och köp någon bollvinnare.
Barcelona Älskade Barça
2007-05-13 22:45
Om vi kan fortsätta spela som vi gjorde i första halvlek idag och om Eto'o lyckas träffa lite mer skott så tror jag vi fortfarande har chans att vinna ligan även fast vi har Atletico borta nästa helg.
Barcelona Duda
2007-05-13 22:42
Självklart är det inte slut än, men helt klart är bollen i Real Madrids händer. De har både lättare matcher kvar och bättre form. Jag brukar inte vara pessimistisk av mig, där emot tror jag på mirakel, och det känns som att vi behöver ett just nu för att vända på steken.

Älska Eto'o förresten, vilken vilja han hade idag. Synd att bara inte fick trycka dit någon balja.
2007-05-13 22:38
Tycker att det är synd att en person som Hollänadaren måste kriga för att försvara Rijkaard här på detta forum. Den tränare som lett sitt lag till flest antal titlar inom världsfotbollen inom de tre senaste åren.

Rijkaard är inte att beskyllas, ingen är. Alla ska beskyllas tillsammans, inkapabiliteten till att göra mål i första och den usla strategin att spela på resultat i andra. Spela på resulatat är inte vårt sät att spela fotboll, så enkelt är det.

Jag tror absolut inte att resultatet hade varit anorlunda med Ronnie och Messi kvar, vi sög lika mycket i andra med de på planen.

Till nästa säsong, så ska vi helt enkelt spara alla vi har förutom ett par spelare, (Om Ronaldinho går till Milan så kan det föröda vårt lag, enligt mig) och utöver det så ska vi värva Daniel Alves, gabriel Milito och Carlos tevez!

Kosta vad fan det kan kosta! (o.b.s inte priser över 35 miljoner Euro, under den prislappen är tamefan alla dessa tre spelare värda!!!!)

Laporta öppna plånboken, och ta hit krigare!
Real Madrid Addesolen
2007-05-13 22:21
Lion0

Notera min " ;) "...
Barcelona Rambla
2007-05-13 22:20
Ämne: Ursäkta alla idioter....
Låt de håna, vi är vana vid det. Vi älskar vårt Barça trots det. Det är bara att önska att deras högmod och arrogans slår tillbaka och vi tar ligan till slut ändå eller annars Sevilla. Än är loppet inte kört för Barcelona. De kommer att kriga till slutet, det är jag övertygad om.
Real Madrid !Maestro!
2007-05-13 22:16
Ursäkta alla idioter som hånar er inne på Puerta del sol och här inne jag skäms o deras vägnar! Ligan lever i största slag och varje omgång kommer räknas detta blir sjukt spännande!
Barcelona Lion0
2007-05-13 22:15
Addesolen

Målskillnad spelar inge roll vid de här läget. Men fan grabbar vi kan klara det, vinner vi borta mot A.Madrid så finns det en chans eftersom real har bortamatch mot Zaragoza vilket kommer bli riktigt svår. Så enligt mig hänger det väldigt mycket på nästa match. Själv är jag väldigt, väldigt besiken på resultatet. Ett stort + till Iniesta & Eto'o som jag tycker gjorde en fin insats. Ligan lever ännu.

VISCA BARCA !
Barcelona Ordem e Progresso
2007-05-13 22:14
Sersari

Du har tydligen tolkat det jag skrev på något sätt som jag inte menade. Hursomhelst så tror jag fortfarande att vi vinner ligan.
Barcelona r.Hyder
2007-05-13 22:10
Spelarnas inställning är säkert väldigt bra, samma med motivationen i ett sådant här skede. Men det känns som många bara har denna inställningen på pappret, i tankarna. Dem visar inte det på planen, det är ju det som faktiskt spelar roll, det har vi sett här. Eto'o, Puyol och Iniesta har ju visat hur man ska gå till väga för att få ut den rätta inställningen på planen. Eto'o var magnifik idag, han stressade och jobbade mycket hårt.
Real Madrid Addesolen
2007-05-13 22:10
Nästan alla här verkar tro att ligan är avgjord..... :|

Det är fyra matcher kvar och Real Madrid och Barcelona ligger på samma poäng, kan det bli mer spännande och ovisst än så? Enligt Aftonbladet så leder ni ju ligan på målskillnad dessutom. ;)
Barcelona Leo_Messi19
2007-05-13 22:09
Okej, det känns jävligt bittert nu, men man måste ändå se det från den ljusa sidan, TÄNK OM Real hade spelat såhär när vi hade Etoó och Messi borta? Då hade ligatiteln varit borta för länge sedan.
Men nu ligger vi ju på Samma poäng, Det här är långt ifrån avgjort :D
KOMMIGEN NU F.C. BARCELONA:D
Barcelona Alenoinho
2007-05-13 22:09
Det blir tufft nu när ligaslutet närmar sig och ja tror att det är fördel real madrid eftersom dom har en bättre tränare och spelare som är i storform.. Aja hoppas ja har fel
Barcelona Tompa
2007-05-13 22:08
Saviola/Dinho:
Nej, det är inte avgjort men vi spelar på tok för dåligt och hur optimistisk jag än försöker vara så har jag väldigt svårt och se att det blir en vändning nu på slutet. Till skillnad från oss är dessutom marängerna i form.

Har f.ö hållt på Barca sedan dream team tiden
Barcelona Saviola/Dinho
2007-05-13 22:03
Ligan är långt ifrån oavgjort shiit visa att ni tror på laget. okej vi har det inte i egna händer längre men det betyder inte att det är avgjort, real kan tappa poäng mot recreativo tror ni dom e lätta på bortplan, sen atleti har vi haft problem med hela tiden men det kanske inte är så nästa helg. hoppas laporta skäller ut hela laget och rijkaard och vi får hoppas att det funkar till nästa vecka och att real tappar poäng

Visa att ni tror på laget!!!!!!

undrar hur många här var Barca fans när vi låg på 13:e plats o innan Ronaldinho,Eto'o,Deco osv kom
Barcelona Criff
2007-05-13 22:03
Jag tänkte på en sak med motivationen. Alltså om jag själv hade spelat i ett fotbollslag och jag vet om att jag 100% kommer bli uttagen varje maych så hade jag också tappat motivation tror jag. Det är det som är det negativa med den här jättebra vänskapen med spelarna och Rijkard. Alltså jag tror inte någon sliter så värst på träningar och sånt för truppen är alltid mer eller mindre given. Det är därför jag tror vi behöver ha in nya klassspelare som gör så att dem som redan är där får lite tryck på sig att prestera. Så är det i Real ju, Robinho blev bänkad och det fick igång honom. Kolla nu sliter han som ett djur varje match. Därför tyckte jag det var skitbra att Rijkard bänkade Ronnie idag, man såg på ronnie att han skämdes lite och skrattade lite. Det kanske får han att bli mer motiverad och börjar tänka. Nånting måste ju göras helt klart.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-05-13 22:02
Är inte förbannad över att RMD leder ligan. Är förbannad över att vi tappar ligan.
Barcelona Sersari
2007-05-13 22:01
Ordem e Progresso

Och om det jag förstod av det du skrev var så himla fel, så tvivlar jag på din skrivkunnighet. Varför blir du sur för?
Annons: