/spanien/barcelona/forum/23351.aspx/spanien/barcelona/forum/23351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-06 23:46
Ämne: Sett över 2 matcher ....
Haha.

Mest mål= Lika 2-2
Släppt in minst= Lika 2-2

Barcelona fede
2007-03-06 23:45
Ämne: Med lite flyt så kun....
om du tänker efter så gjorde dom två mål, två stycken barca misstag, två liverpool mål..

dom förtjänar det inte enligt mig :(

men men, vad ska man göra
Barcelona Guardiola__
Det avgjordes i Barcelona! vi hade chansen på hemmaplan och vi tog den inte. Vi behöver 2 nya försvar spelare och nån mittfältare som kan skjuta Xabi skulle vara bra:)
Barcelona Rambla
Jamie_Carragher:

Snälla. Vem säger att vi spelade lysande anfallsfotboll här inne? Har du inte förstått, att det är just det vi VET att laget kan prestera men inte klarade av att göra under de två mötena. Mycket av den cred ska självklart Liverpool ha, eftersom de förhindrade oss att spela den gladfotboll vi när allt stämmer faktiskt kan spela.

Det är ju därför vi är besvikna och bedrövade. Sen om någon enstaka person tycker annorlunda behöver du väl inte dömma oss andra för det.
Valladolid Checuan
2007-03-06 23:44
Sett över 2 matcher så går rätt lag vidare helt klart:

Fotboll handlar om att skapa chanser:
mest chanser?: Liverpool

Fotboll handlar om att göra mest mål?
Mest mål?: Liverpool

Fotboll handlar om att försvara sig att inte motståndaren kan göra mål?:
Vem släppte in minst mål?: Liverpool

sen ok, om man värdesätter mer bollinnehav så visst, det är en söt försvarsmekanism att hålla tankarna borta från "förlusten". Men är bollinnehavet baserat på lir mellan puyol och Thuram, så duger det inte ens som försvarsmekanism.

Alla vet att ni kommer klå Real i helgen så rikta blickarna och fokus på det nu! Viktigast är att man riktar in sig på ligan nu!
Spanien Ichi
2007-03-06 23:44
En Eloge att det är en schysst nivå i detta forum trots uttåg från CL...till skillnad från kiss och bajs nivån på vissa andra forum(idag).

mvh

Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-06 23:43
Japp. Vi skapade en del åt er. Oleguer missar bollen, Riise skjuter i ribban. Marquez avvaktar i nickduel, Kuyt nickar bakt och Riise skjuter utanför. Valdes skjuter helgalet mitt i plan, Sissoko träffar ribban. Inte ? ? ?
Barcelona Rambla
2007-03-06 23:42
Med lite flyt så kunde faktiskt Barça ha gått vidare. Ja, ska man vara ärlig så hade det tom varit mycket flyt. :D

Nu blev det inte så och Liverpool förtjänade avancemanget, svårare än så är det inte.
2007-03-06 23:41
Ämne: Ämne: Måste s....Jag sa ju att Pinsam var fel ordval mitt i min besvikelse. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen. Vågar han inte gå in i närkamper, löper han inte, så tycker jag inte han är redo för att spela från start i en åttondelsfinal i CL mot Liverpool.

Om Rijkaard sagt så? Skall du jämföra vad jag säger gentemot Rijkaard?
Haha säger jag.
Jamie_Carragher
2007-03-06 23:40
Jaja, whatever..Ni skapade chanser åt oss? Herregud.
Håller dock med om att ni var det bättre laget på Camp Nou, tycker vi var bättre idag.
Men som sagt, om ni tycker att ni var överlägsna oss idag, ni spelade briljant anfallsfotboll och vi hade 10försvare så ok. Struntsamma, jag tycker annorlunda.

Lycka till i La Liga iaf.

: Eusebio//
Ja, visst. Kanske inte borde dragit upp det. Men jag ville mest bara framföra mina synpunkter. Sen så svarade i princip halva forumet på dem. Men det är väl dags att lägga ner nu. Tack för god match iaf.
2007-03-06 23:40
Checuan : Håller med helt. Första halvlek hanterades på helt fel sätt av Barca. Istället för att skapa tidigt tryck så tickade tiden. Tråkigaste matchen från Barca denna säsong. 1 halvlek var urtrist trots chanserna Liverpool skapade och fick.
Spanien El Spanjako
2007-03-06 23:39
Liverpool var betydligt farligare i båda mötena. Barcelona hade tur som höll nollan idag. Summan av kardimumma: Rättvist och väntat uttåg ur CL för Barca.

Och detta uttåg kommer ge Barca ligaguldet.
Eusebio
2007-03-06 23:39
Jamie_Carragher /

Du får självklart svara på inlägg som riktas mot dig, men de hade inte uppkommit om du inte i första läget hade gått in här. Sen så är det ju bara pinsamt att vissa Cules sitter och tycker att ni är dåliga, och att vi borde gått vidare.
Barcelona Criff
2007-03-06 23:38
Ämne: Måste säga till dig ....Jag har nog mer hjärna än dig, jag menar att säga att Eto är pinsam är en väldig överdrift. Okej om man inte kände igen honom riktigt men lite medkänsla för honom måste du väl ha om du är en riktig Cule som du anser dig vara. Mannen har varit långtidsskadad och knappt fått någon speltid. Och sen säga han är pinsam, ser du verkligen inte problemet i det uttalandet? Tänk om Rijkard hade sagt så, vad hade du sagt då?
2007-03-06 23:38
Jamie. Idag var båda lagen mediokra. Vi skapade chanserna åt er och det var kanske ett par skott som ni skapade själva.
Vi var defintivt det bättre laget på Nou Camp men vi vann inte helt enkelt. Fotbollen är inte alltid rättvis.
Barcelona Rambla
2007-03-06 23:37
Jamie_Carragher:

Men vad tjänar det till att diskutera mera? Ni försvarade er bra, bjöd inte på några som helst ytor och ställde om snabbt. Barcelona var inte tillräckligt rörliga, taggade, kreativa. ja kalla det vad du vill.

Eller vill du påstå att Liverpool var bättre för att de stod för en kreativ och offensiv fotboll? Hela matchen blev som den blev för att Barça bjöd på två mål på Camp Nou. Det behöver man inte vara raketforskare för att inse. Sett till två matcher så var Liverpool bättre. Det räcker väl så?

Grattis till avancemanget och lycka till i fortsättningen, ännu en gång.
Barcelona Dani
2007-03-06 23:37
J_C

Ge upp! Det är väl ingen som säger emot 10-1. Däremot kan du väl knappast mena att Pool ställde upp för att spela gladfotboll? Ni gjorde det förbannat svårt för våra grabbar, genom just tätt defensivt spel.

Ge dig iväg till ditt eget forum och fira lite nu!
Barcelona Barca__-
2007-03-06 23:36
Jamie_Carragher //

Om vi sköt "meningslösa" skott från konstiga ställen så skulle barca också haft runt 10 skott. Men istället spelar vi runt och försöker hitta "bra" lägen, och då snackar jag bra lägen, som målet tex. Men idag så var Liverpool bra och vi fick inte så mkt ytor och kan bara skylla på Barcas säsong och bra försvarsinsatts av Liverpool.
Valladolid Checuan
jao sant!

70 % av barcas bollinnehav var upppressat mellan 2 mittbackar som stod lira till varndra, vinner man inga matcher, så kan nog ingen vettig person ta ut nåt posetivt i förlusten på att man hade stort bollinnehav när det var sådan totalt ineffektivt back-sidopass-lir.. jag nästan skrek av frustration!!! Liverppol var ju offensiva så fort dem fick bollen, man fick känslan att barca ville att klockan skulle gå som dem lira i sidled mellan backarna i minst 35 min i första halvlek!!

nästa år så kommer man igen bara!!
Ämne: Henk Ten Cate:

Sj....
=)

Nej, vi är inte tillräckligt bra. Kvalitén finns där hos alla spelarna. Ingen tvekan. Och som du säger så var inte försäsongen optimal och VM har givit stort utsalg på dom flesta.
Däremot tror jag också att en viss mättnad smygit sig in hos spelarna, omedvetet. Det gäller för Rijkaard och spelarna tillsammans att få fram lite mer av glädjen och viljan vi hade förra året. Hur, får proffsen i Barca lista ut :P

En sak till. Blir mycket snack om Ronaldinho men men.

På Nou Camps gräsmatta springer han alltid in med ett leende. Ut på vänsterkanten, trixar, skjuter och passar. Magi.

Men på bortaplan joggar han ut och ser jättefokuserad ut. Han löper in centralt, utanför straffområdet. Brottas och tappar boll ibland och ibland lägger han en enkel passning eller en genial passning. Där står han ofta hela matcherna och får inte alls lika mycket uträttat som hemma på Nou Camp.

Någon som vet varför?

De enda spelarna jag godkänner är Valdes, Iniesta, Puyol och Gudjohnsen. Resten underpresterar och tar inte fram sina kvaliteér när de verkligen behövs. Liverpool förtjänade att gå vidare för att vi var överlägsna i första matchen men lyckades släppa in 2 helt oförklarligt klantiga mål. Spelarna är helt enkelt nonchalanta. När de gör ett eller två mål så vill de liksom inte sätta ännu ett utan slarvar mestadels. Vet inte vad jag ska säga. Vi har bara vunnit mot Bremen och Levski denna säsong i CL. Vi släppte in slarvigt 2-2 mot Chelsea hemma i sista minuten.
Jamie_Carragher
Eusebio//

Jag svarar på kritiken mot att vi tokförsvarade oss och att ni spelar lysande fotboll. Jag tycker det är helt fel, sätt över dessa två matcher, om någon skriver till mig har jag väl rätt att svar?
Självklart förstår jag att det är tungt, vi åkte ut i 8-delen förra året, skittungt. Jag är inte här för skadeglädje...
Jamie_Carragher
2007-03-06 23:34
Barca__- //

Men snälla..vad hade då ni för skott? Ett i stolpen, ett i mål? fanns det några mer farligheter?
Visst, valdes tabbar sig, men vi har väldigt hög press just då och stressar fram misstaget, hade vi, som många här inne anser, spelat med 10 man i eget straffområde hade den chanse ALDRIG uppståt.
Eusebio
Jamie_Carragher /

Helt seriöst, vad ger det dig att vältra dig i vår frustration och besvikelse? Du har vettiga synpunkter, och fan ska veta att ni var bättre än oss idag, men snälla.. Jag är övertygad om att du har minst lika roligt på ditt eget forum.
Barcelona #9
Ämne: Full tid betyg

Vi....
fan inne på liverpools forum är alla glada trotts förlust. käns oärhört segt me denna tryckta stämning trots vinst (och det entligen mot ett storlag). ja måste säga att mitt i mathcen var jag VÄLDIGT kritisk till rijkaard när eto'o fick gå av och ron börja vandra in centralt. men idag (för första gången) va d kanske till d possitiva? äh vet inte vi vann så d va inte bara ett stort fiasko, hoppas laget får ltie självförtoende av det inför helgen

även om real är ur ballans så är dom fortfarnde ett av dom bättre lagen i europa (anser jag) så att vinna den och få tillbaka serielednigen skulle nog kunna läka detta sår
Barcelona Ghazza
Jamie_Carragher,

Vad skall jag säga? Liverpool är oerhört bra på att döda ytor. Med den formen Barca har så finns inte kreativiteten och fantasin som brukar vara där. Ni gjorde det bra, inget snack om den saken. Ni mötte oss vid en bra tidpunkt helt enkelt. (Från ert perspektiv då.)
Barcelona Barca__-
2007-03-06 23:33
Jamie_Caragher

Snälla.. kolla på skotten ni hade ? Skjuter fort ni får bollen!.. Rise skjuter från halva plan, inge fel med det, men det säger mkt. Lite chans fotboll känns det som. Och sissokos ribb träff hmmm, kan ju lika gärna säga valdés ribbträff

Men, jaa ni kontrade och fick många lägen pga av våran 3-backslinje. Men att säga att det var Liverpoool som ägde matchen så är det skit prat!
Valladolid Checuan
2007-03-06 23:32
såg precis ALLA chanser från matchen, (såg matchen också, förstååååås!) och ni hade sån himla tur att det inte stod 2-0 halvlek. Bedömde det som att det 12-4 chanser sett över hela matchen!Liverpool var aningen bättre, men det hade väl ingen annat väntat, kul dock med betydelselösa tröstmålet från Guddy! Alltid nåt men men.. Lyssnade just på den underbara Championsleague låten, fyfan vad man kommer va lessen nästa gång det blir kvartsfinaler och ölen flödar i den varma vårkvällen! Spö av både PL´s 4:a och 2:a hittils denna säsong, den ligan är bra alltså, måste man ha massa försvarsmekanismer för att inte erkänna det för sig! Säkerligen världens bästa.. Bli nog bara 1 spanskt vidare i år, tror inte real klarar detta.. Mkt. möjligt att det blir 4 engelska... (men hallå det var 0 st spanska för 2 år sen vidare efter 8:an) Anmärkningsvärt att det nu är 5 brittiska kvar!

Hoppas ni klarar helgen galant mot marångtårtan! Nu ska jag ta nattbussen hem ciao!
Barcelona Dani
2007-03-06 23:32
Eusebio,

Jag ser absolut ingen anledning att göra sig av med vare sig Valdés eller Oleguer. Den förstnämnda har gjort en riktigt, riktigt bra säsong (frågan är om han inte varit bättre än Casillas?!), den senare gör alltid ett gott jobb - må vara att hans kunnande inte räcker ända fram till en ordinarie backplats, men tänk på att det inte går att ha en trupp beståenda av enbart yttersta världstoppen...

Rambla, håller med i stort sett allt du skriver!
Barcelona Rambla
2007-03-06 23:31
Atchoo:

Självklart inte. Har jag försökt hindra dig då? I sådana fall ber jag om ursäkt om du uppfattat det så.
Annons: