/spanien/barcelona/forum/2335.aspx/spanien/barcelona/forum/2335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Coach Pep.
2015-06-11 03:59
Tack till er som uppskattade mitt inlägg. Som jag ser det fullföljde jag endast min plikt som culé. Samtidigt som det är min fasta övertygelse att samarbetet med Qatar är så pass allvarligt att man måste lägga monetära ambitioner åt sidan, vill jag på intet sätt uppvigla till splittring och politisk diskurs på forumet. Jag anser att vi oavsett bakgrund har något högre gemensamt i form av Barcelona - som i alla lägen bör förena oss.

Som Shanghai ivrigt uppmärksammat tipsade jag om en länk där man kan gå in och läsa om Qatars olägenheter om man vill, men jag tycker inte det är nödvändigt att klistra in texter hit. Les Rambles är helig mark och är inte till för att vädra icke fotbolls-relaterad politik och mänskliga missförhållanden (vilket riskerar att spilla över), och behöver man få utlopp för sådant kan man göra det på lämpligare ställen. Jag tror de flesta har klart för sig hur det ligger till med Qatar nu.

Vi håller på en speciell klubb som sannerligen leder till speciell stämning på forumet.. Jag vill ursäkta besväret och föreslår fokus-skifte mot det gröna gräset.
Barcelona Shanghai
2015-06-11 02:30
Hur mycket än vi gillar FC Barcelona, kan vi inte försvara allt. Vi är inte änglar som alla tror. Hoppas Laporta eller någon vettig president tar över och gör sig väck med terroristerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2015-06-11 02:28
För de som inte gick in och kolla på "Coach Pep" länk. Här kan ni se vad vi har för sponsor. Vi har terrorister på våra tröjor som har varit bakom massaker i Irak, Syrien och Jemen. Det är vår sponsor "Qatar". Läs culés; Terror State Qatar is the most prolific state sponsor of terror active in the world today. From al Qaeda, to Boko Haram, to Hamas, to ISIS (the Islamic State), Qatar funds and supports violent Islamist movements who terrorize and murder innocents. Hamas, whose leader resides in Doha, receives a majority of its funding from Qatar. The Qataris also financed the construction of the Hamas tunnel system that facilitates smuggling and terror operations. Khalid Sheikh Mohammed, the architect of the September 11, 2001 attacks, was on the payroll of the Qatari Ministry of Water and Electricity. KSM lived in Doha from 1992-1996, as a guest of Abdallah bin Khalid al-Thani, then Qatar’s Minister of Religious Affairs. In the end, it was the Emir of Qatar who handed of KSM to CIA Director George Tenet. Boko Haram, who captured the world’s attention when they kidnapped 276 Nigerian girls and sold them into sex slavery, was established by Qatar as a “money making venture.” The financier, a Mauritanian proxy agent, now resides in Doha. The genocidal Islamic State, aka ISIS, is a creation of Qatar. According to a German Minister, “Who is financing [ISIS]? Hint: Qatar.” A Qatari Ambassador in Libya was discovered to be recruiting Libyan jihadis to join ISIS. Qatar is the only country to openly welcome the Muslim Brotherhood, recognized as a terrorist organization by many countries, such as Israel and Egypt. Doha’s Al Jazeera broadcast network is home to the Brotherhood’s spiritual leader, Yusuf al-Qaradawi, an advocate of terrorism.
Barcelona Shanghai
2015-06-11 02:26
Coach Pep Tack så mycket. Riktigt bra skrivet. De som vill ha "Qatar" som sponsor gillar inte fotboll och vill bara mörda denna sport.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-11 01:53
Papillon Klart jag känner mig träffad, jag skrev ju nyss om ämnet... Jag och alla andra som är emot Qatar som sponsor och uttrycker det i våra inlägg, är knappast nedsättande och inte heller är det "skitsnack" som du så fint uttrycker dig. Vi tar bara upp fakta om det som är relevant och pågår i vår klubb just nu. Visst kan sanningen gör ont, som man brukar säga. Sen att du har problem med läsförståelsen och inte förstår detta är ju så klart synd. Annars skulle det vara intressant att se vart jag (eller någon annan för den delen) skrivit nedsättande mot just Qatars befolkning i den senaste diskussionen . Återigen, jag har aldrig klankat ner på folkslag, detta enligt dig. Däremot har jag klankat ner på ett land och dess politik/styre. Anledningen tycker jag inte bör ältas om igen, men huvudsaken är att detta är relevant i forumet eftersom landets statligt ägda bolag är vår största sponsor. Jag har förövrigt all rätt att kritisera en nation vars grundvärderingar, historia samt politik strider mot allt jag och min vackra katalanska klubb står för. Om du inte håller med är det ett hot mot min yttrandefrihet. Dessutom kränker du min personliga integritet genom att på falska grunder kalla mig för rasist. Något jag hoppas Mod gör åt. Nåväl, inget mer från mig om detta ämne för nu.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-11 01:50
@Liunil Masse:

Ingen pratar om det för att Barca följde aldrig det.
Hade Barca-median/tränarna/spelarna gått ihop (finns bildbevis numera) tagit upp all bortdömda mål och påhittade offside mål skulle en och annan huvud rulla.

Nej, stället så är Barca ledningen sina värsta fiende. De jagar/trampar/smutskastar varandra. = FC Barcelona i ett nötskal.

Jag tror att jag på så där på rak arm bara den här säsongen minns 4-5 av Messi's mål inte blev godkända av domarna. Nu har jag inte sett så många matcher med R.Madrid i ligan förutom med när de spelar mot de fyra farligaste lagen. Vet någon av er där C:R har gjort regelrätt mål och domaren dömde bort det den här säsongen?

Säsongen 11/12!!
Shiit!!! Om de försökte åtminstone att vara lite diskreta. Nej!! det var så uppenbart, det var vad ska ni göra???. Jag vill minas att det var någon som länkade här för längesedan si så där 3 år sen (vad tiden går) efter den säsongen en video som visade att Domarna rånade från Barca 14 poäng. Vi pratar om 14 poäng i den säsongen. Vi skulle vinna det året La liga om det fanns rättvisa. Usch, nu mår jag så där illa igen..

Ska försöka hitta den och länka den hit till forumet.

Den stora frågan är varför Barca inte kan stå emot och säga ifrån!!!
Deigo simeone visar hur man gör. Ska tillägga att jag verkligen avskyr Mourinho men en ska vet jag. Hade det varit Mourinho som tränade oss den säsongen så skulle han skriva böcker och turnera runt världen om han var i Pep's skor den säsongen11/12. Det skulle eka i 1000 år.
Barcelona Lion24
2015-06-11 01:34
Imorgon börjar Copa America och jag är faktiskt mycket taggad till den turneringen. Jag anser att Copa America är minst lika svår att vinna som ett EM mästerskap. Skönt med fotboll, även om det förmodligen spelas ganska sent. Jag tänkte ge min syn på turneringen, vad jag tror och lagen. Jag personligen håller på 3 länder och det är Argentina, Brasilien och Chile, jag håller på de länder där spelare för FC Barcelona representerar. Nu kanske nån frågar varför jag inte håller på Uruguay, jag gör det efter de 3 ovanför men eftersom Suarez inte spelar så blir glädjen inte lika stor för honom som för de andra (Messi, Neymar & Bravo) om dom vinner. Suarez kommer ju inte kunna bidra någonting, men glad som tusan kommer han förmodligen bli om hans land tar guldet.

Grupp A: Chile, Mexico, Ecuador & Bolivia
Grupp B: Argentina, Uruguay, Paraguay & Jamaica
Grupp C: Brasilien, Colombia, Peru & Venezuela.

Vilka går vidare? Innan jag inleder så vill jag bara säga att jag inte har lika stor koll på sydamerikansk fotboll som europeisk men jag försöker bidra med det jag kan. I grupp A så är Chile naturligtvis starkast, dom har det bästa laget och dom spelar på hemmaplan. Jag är mycket imponerad av Chiles tränare Sampaoli då de chilenska spelarna pressar och krigar som djur, bokstavligen. Det är ett mycket energisk och fartfylld lag. Även komplett där man kan gå på kontringar men även vara trygga med bollen. Har världsklasspelare och jag tror att Chile kommer minst till semifinal. Mexico är ingen liten fotbollsnation, dom brukar ju alltid komma till åttondelsfinal i VM-sammanhang men jag har för mig att dom alltid skickar U-23 spelare till Copa America då dom inte satsar lika hårt som Gold Cup. Ecuador är ett fysiskt lag som är mycket jobbiga att möta. Man har spelare som Antonio & Enner Valencia. Medans Bolivia är gruppens svagaste lag.

I grupp B så tror jag Argentina slutar före Uruguay. Argentina kommer kanske inte vinna själva matchen mot Uruguay men jag tror det slutar minst oavgjort och Argentina slutar 1:a eftersom dom förmodligen kommer göra fler mål och ha en bättre målskillnad. Det är egentligen 2 klass lag som har vunnit mest Copa America titlar, där Uruguay har 1 mer än Argentina, om jag inte är ute och cyklar nu. Uruguay har alltid producerat riktigt bra spelare och har nästan alltid haft ett starkt landslag, det för en nation med ca 3 miljoner invånare. Argentinas lag behöver man inte snacka om. Uruguay har också ett riktigt starkt lag med spelare som Muslera, Gimenez, Godin (världens bästa mittback i mina ögon), Cavani och säkert någon till. Vet inte om Caceres är uttagen. Alvaro Perreira var ju ganska duktig när han lirade som vänsterback hos Porto för några år sen, har för mig att han spelar i brasilianska ligan nu. Paraguay var VM-kvalets största besvikelse, dom är oftast 5-7 bästa laget i sydamerika men jag tror dom kom näst eller näst näst sist i VM-kvalet. Har spelare som Guerreiro som lirade för Bayern för ett antal år sen. Dom spelade faktiskt finalen i Copa America sist mot Uruguay där dom förlorade så jag vet inte vad som hände under kvalet. Jamaica har jag ingen koll på och jag tror dom är förmodligen turneringens svagaste lag. Paraguay slutar 3:a.

I grupp C så tror jag det blir en jämn match mellan Braslien och Colombia om första platsen. Det här måste vara det svagaste laget Brasilien har kommit upp med någonsin. Det finns alltid världsklasspelare i det braslianska laget men dom känns mycket mindre och attraktivare än för några år sen. Ney är egentligen laget. Dunga spelar en ''Jogo Bonito'' fotboll utan han är mycket disciplinerad och liknar mer Mourinho i taktiken. Kanske det som behövs för att brassarna inte ska leka så mycket. Colombia har tagit enorma steg i utvecklingen och har flera världsklasspelare. Försvaret är helt OK med Ospina, Zuniga, Zapata & Armero. Inga världsklasspelare men dom representerar klubbar som Arsenal, Napoli & Milan. Lägg till Cuadrado (som jag har mycket svårt för), James som tagit enorma kliv i Madrid och 4 anfallarna som är riktigt bra (Falcao, Jackson Martinez, Bacca & Adrian Ramos). För mig känns Colombia precis som Uruguay, ett lag som lever mycket på individuella prestationer och nu har dom några riktigt bra spelare. Peru är alltid ett av de svagaste lagen i Sydamerika, nästan i alla fall och Venezuela som är det enda landet i Sydamerika som inte spelat VM gjorde ett kanon kval till VM där man slutade 6:a tror jag. Vet inte om förra Mallorca spelaren Arango spelar kvar i landslaget men hans frisparkar är äckligt bra. Jag har faktiskt riktigt dålig koll på vad som gjorde Venezuela så framgångsrikt under kvalet så jag tänker inte nämna mer än så. Vi får se om Venezuelas VM-kval var en ''en lycko/tur'' säsong eller om man håller på och bygga nåt riktigt stort.

Favoriter? Det är alltid Argentina, Brasilien och till viss del Uruguay som har flest Copa America titlar. Men jag tror att Chile och Colombia faktiskt är minst lika stora favoriter som dom 3. Jag ser dom här 5 som favoriter och det kan gå hur som helst. Messi är nog extremt motiverad att vinna med sitt landslag, Brasliens lag är inte som tidigare upplagor men man är fortfarande är ett världsklasslandslag. Uruguay är Uruguay i Copa America. Chile spelar på hemmaplan och har ett bra lag med en intressant tränare. Colombia har också flera världsklasspelare.

Outsider? Jag ser faktiskt ingen outsider som Paraguay var sist. De 5 favoriterna är/har blivit alldeles för bra och det är kul när länder som Chile & Colombia kan konkurrera med A, B & U. Sen så är det väl så att de 2 bästa 3:orna också går vidare till åttondelsfinal. Man får ta mer titt på slutspelsträdet för att få en bättre bild på vilka lag som kan tänkas möta varandra. Så som jag har sett det så verkar Chile och Colombia mötas i en eventuell semifinal medans Argentina, Brasilien och Uruguay kommer mötas i den andra. Vinnaren av grupp C möter 2:an i grupp B och det är förmodligen Bra-Uru i kvartsfinal medans Argentina möter 3:an i grupp A/C vilket förmodligen kommer vara Ecuador eller Venzeuela. Men bollen är rund och allting kan hända. Jag ser fram emot turneringen då jag tycker att det finns mer lag som kan konkurrera med dom stora 3.

Argentina: Messi & Di Maria
Brasilien: Neymar & Thiago Silva
Chile: Alexis & Vidal
Colombia: James & Falcao
Uruguay: Godin & Cavani

Valde 2 världsstjärnor i respektive lag och det är inga dussinlirare precis. Världsklasspelare till max. Ser fram emot turneringen och hoppas att nån av Arg, Bra eller Chile vinner för FC Barcelonas skull (spelarna).
Barcelona Liunil Masse
2015-06-11 01:33
Haha jävla LFP. Hade domarna gjort sitt jobb och inte varit Real fans så hade vi vunnit ligan både 11/12 och 13/14. Messis mål var det inget fel på mot Atletico och säsongen 11/12 är det värsta jag varit med om. Real fick domarfördelar nästintill varje match medan Barca fick ett stort jävla fuck you av domarna i nyckelmatcher, nästan så jag tappa suget för fotbollen när jag fick bevittna detta skit. Ännu sjukare är ju hur ingen pratar om säsongen 11/12 med Reals fördelar, som bortblåst.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-11 01:19
Ser att Perez och han kompanjoner är igång igen! När ska det här skattebrotten bli klar??? Vad är det för advokater Barca/Messi har anställt? Är de också betalda av Perez? Domarna vet vi redan. Hur länge ska det här pågå? Kan de inte lägga på all kraft på att ta fram till ljuset vilka/vem det är som inte vill släppa det här? Hur kan Xabi Alonso och iker casillasr komma undan så lätt medan de jagar Messi så fort han presterar på planen? Vad gör familjen Messi och Barca's ledningen åt här? Det här måste fan ta slut nån gång, en gång för alla.
Barcelona Davids3
2015-06-11 00:55
@A good coach is everything!:

Kritiken gentemot Qatar grundar sig mer på att de finansierar terroristerna i andra länder snarare än situationen i landet.
Barcelona el Flaco
2015-06-11 00:23
Flavía/

Man kan bara rösta på plats.
Flavía
2015-06-11 00:19
Inte för att jag tänker rösta eller så men är det någon som vet ifall om socios kan rösta via Internet eller är det så att medlemmarna enbart kan rösta på plats?

Någon härinne som kan svara på den fråga tack?
Flavía
2015-06-11 00:14
@A good coach is everything!:

Ptja, UNICEF är en ren sponsor och det hade varken varit en nagel i ögat för mig eller många culés om vi hade deras logga på vår tröja igen....
Barcelona papillon
2015-06-11 00:12
*hjärta* el Jefecitos hesa röst

"Mindervärdeskomplex"?
Slå upp ordet i en ordbok eller googla fram det innan du använder ordet helt fel.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Flavía
2015-06-11 00:11
Gonzalez_Barca Man tackar i så fall, kan hända för alla att man tänker fel :)
Barcelona A good coach is everything!
2015-06-11 00:10
Frågan är om det finns några rena sponsorer där ute?? Jag är mer less över att vi har en sponsor på tröjan överhuvudtaget! Att det är just Qatar sticker mig inte extra i ögonen.. Har vart i Doha och jag måste säga att man definitivt inte ska tro allt media säger. Visst är det en del orättvisor i Qatar. Men om jg ska va ärlig så finns det länder där klass skillnaden syns mer !
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-11 00:07
Flavia

Och jag hade inte rätt? :P

Sorry om jag framstog som kaxig men tänkte bara rädda dig från att sitta leta streams desperat om 1 timme haha
Flavía
2015-06-11 00:06
Barca4life98 Får medge att du har rätt. Kikade på Livescore lite snabbt och utgick från att det skulle vara idag haha. My bad!
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-11 00:04
Papillon

Var vänlig och citera någon som skrivit om folkgrupper.

Du drar rasist kortet lite för fort för att man ens ska ta dig seriöst. Ta av dig offerkoftan och inse att viär många barca fans som inte vill bli sponsrade av blodspengar. Att ditt mindervärdeskomplex leder till misstolkningar det får du stå för. Men du framstår alltmer som en imbecill när du tar upp ras, för, du är faktiskt den ENDE som tar upp det
Barcelona koeman92
2015-06-11 00:04
Coach pep

My n*gga! Så klockren. +10!
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-11 00:02
Flavia

Ursäkta, men är du trög? Matchen spelas om 25 timmar.
Barcelona papillon
2015-06-11 00:02
Capitan \(^.^)/

Jag har inte exakt koll på vad du skrivit innan men antar att du tidigare skrivit något nedsättande om Qatar/Ryssland/araber, därav att du känner dig träffad?

Jag är inte ens från Mellanöstern själv men blir så jävla provocerad av sånt skitsnack som du/ni håller på med.

Fråga dig själv istället vad som ger dig rätten att klanka ner på specifika länder och folkslag?
Flavía
2015-06-10 23:59
Gonzalez_Barca

Syftar du på att se matchen från Sverige, är det nämligen natten mot Torsdag. Och i skrivande stund är det bara en och en halv timme innan öppningsmatchen drar igång.
Barcelona Barca4life98
2015-06-10 23:56
Flaviá Matchen spelas den 12;E här i Sverige kl 01;30 och den 11;E i Chile.
Barcelona II Barça II
2015-06-10 23:55
Coach Pep: Det du skrev, är det bästa jag har läst här inne på väldigt länge! Bort med Qatar från tröjorna!
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-10 23:55
Flavia

Ja, natten mot Fredag, inte om 2 timmar.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-10 23:52
papillon Dont play the rasist card again. Så fort man kritiserar lite i den här världen så är man helt plötslig rasist. Antar att du drar Coach Pep, mig och några till under den kategorin. Vem är du, frågar jag då, som tror dig ha rätten att stämpla folk för något så hemskt som att vara rasist? Ingen ska spärras för att det inte skett några rasistiska påhopp, utan där man bara lagt fram fakta. Dessutom har diskussionen handlat om något som rör klubben FC Barcelona. Ber om ursäkt för eventuella konstigheter, skriver från mobilen.
Flavía
2015-06-10 23:51
Gonzalez_Barca Matchen spelas 01:30 imorgon enligt och det är knappt några timmar bort, något som jag redan nämnde. Typ så jag menade :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-06-10 23:43
Flavia

Copa America börjar imorgon. Tänkte bara meddela dig så du inte håller dig vaken inatt. ^^
Barcelona papillon
2015-06-10 23:40
Vad är det man läser här i detta forum. Folk som snackar ner specifika länder stup i kvarten. Smutsiga Qatar, araber hit och shejkar dit. Vad är det för rasister som får härja fritt här inne?

Vart är kalle-anka moderatorn som valde att spärra mig när jag undrade varför ingen i detta forum tex protesterade emot att U21-EM hölls i Israel, utan att en nedvärdera landet eller dess befolkning. Samma kalle-anka moderator som tillåter flera här inne snacka skit om specifika länder och folkgrupper?
Annons: