/spanien/barcelona/forum/23344.aspx/spanien/barcelona/forum/23344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2007-06-12 16:10
Barcanist

Varför mest offensivt? Visst, Barça kopplas ihop med offensiv fotboll och det är så de ska spela också, men det är ju det defensiva som inte fungerar om man ska peka på någonting. Jag ser helst några justeringar i försvaret sen är jag nöjd. Henry är en bonus om han acceptepterar spelet Barça spelar på och att han då kanske hamnar utanför elvan, även fast jag ser han som ordinarie i vilken klubb som helst. Men ledningen kanske tycker annorlunda.
Barcelona Barcanist
2007-06-12 16:07
Ämne: Ämne: Jag för....
Jag tycker att det är bra att denna liga tar platser efter inbördesmöten, då ser man ju vilka dem riktiga vinnarna är, *inte för att real madrid leder* men real hade nog tur och barcelona otur, sånt händer!

Visca Barça
Barcelona Barcanist
2007-06-12 16:05
Henry - ronaldinho - perfekta partners

det är ju bra att barcelona köper in en bra spelare både defensivt och offensivt .. men mest offensivt :P

Visca Barça
Barcelona Kapten11
2007-06-12 16:01
Prioritet bör ligga där helt klart, men jag är av åsikten att vi behöver en riktigt vass ersättare till REM.
Men Palacio kanske är lösningen på detta.

Blir en intressant sommar hur som helst, och med en fulltränad Ronnie och ett hungrigt lejon, kommer man långt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-12 15:52
Kapten11

Agg emot henry?

Absolut inte inget agg här inte, men tycker du inte det optimala vore att köpa in en deff mittfältare och möjligtvis en mittback ifall Marques säljs?

Det var ett tag sen vi hade en dumristig ledning som gick efter allt anant än vad klubben var i stort behov av.
Barcelona Kapten11
2007-06-12 15:46
Förstår inte det här agget mot Henry.

Visst behöver vi förstärka i försvaret och på pivotepositionen, men det ena utesluter inte det andra.
Dessutom, är ni nöjda med det som Guily, Ezquerro och Guddy har presterat den här säsongen?
Med Henry i laget hade ligatiteln redan varit säkrad. Ett mer passande offensivt nyförvärv kan åtminstonde inte jag komma på.

Sen tror jag ingenting om detta förrän papperena är påskrivna.
Barcelona La Pulga
2007-06-12 15:37
Vad ska vi med en gammalgubbe i vårat anfallsspel???Vi har redan världens bästa anfall.
om det är nu så att vi behöver komplitera på den frånten?
Så ska man köpa någon som kan acceptera att sitta på bänken för R.E.M EX. Afonso Alves han är grym spelare,han kan tänka sig sitta på bänken och han skulle göra det med stolthet för R.E.M.
Henry han skulle aldrig att acceptera detta.

Hoppas jag har fel man om nu Barca köper honom kommer dom att göra det bara för att få mer PR. pengar.

2007-06-12 15:29
Love is in the air hehe...

:D
Barcelona PILMA
2007-06-12 15:27
Evicka

Det samma och tack för att du välkomnar mig
Barcelona Evička
2007-06-12 15:24
Ämne: Visca El barca....
PILMA

Kul att se dig här igen ;)
2007-06-12 15:21
Delarocha

Rebins taktik verkar vara nåt taget ur nåt fotbolls spel, de inlägget är inte ens värt att höja ögonbrynet på. Som sagt om vi skulle Tappa Eto så ser jag Henry som den ultimata ersättaren, men annars är det de deffensiva vi har våra brister på och som behövs förstärkas. Jag tror alla denna rykten som flyger friskt runt omkring klubben är för att distrahera, när folk minst anar det så har vi plötsligt Milito och Abidal.

Teorier hejvilt. :D
Barcelona PILMA
2007-06-12 15:18
Visca El barca
Delarocha
2007-06-12 15:10
Rebinho. Varför ska Messi spela centralt på mitten? När senast såg du honom vinna en närkamp. Dessutom är både Henry och Ronaldinho bättre passningsspelare än Messi. Om inte Leo får behålla sin högerkants plats blir jag ruskigt arg.
Barcelona rebinho
2007-06-12 14:44
barcelona vinner med 0-3
Barcelona rebinho
2007-06-12 14:43
nästa sesöngs start elva

valdes

zambrotta marcuez puyol abidal

messi xavi deco

henry etoo ronaldinho
Barcelona Evička
2007-06-12 14:39
Ämne: Jag förstår inte var....
Det finns fler ligor som går på inbördes möten. Jag tror att det finns för-och nackdelar med båda systemen. Just nu missgynnar det oss, och då tycker vi kanske inte att det är särskilt bra. Om man ser rent objektivt (hur nu det ska gå till!) så säger det ju faktiskt vem som har varit bäst av två under en säsong.
Barcelona simons
2007-06-12 14:34
Hum, kluvet. Henry går från min första klubb ute i Europa till min andra klubb. Hoppas bannemig Ronaldinho och Leo blir kvar!
Barcelona Meley
2007-06-12 14:33
Jag förstår inte varför Spanien går efter inbördesmöten. Bara Spanien också, tom här i Sverige har vi ungdomar målskillnad. Men Spanien kanske vill visa att det är en liten annorlunda liga. Med tanke på vilka domare som finns också.
2007-06-12 14:30
Henry åt sidan vad skulle folket härinne säga ifall Barca gick efter den hårdföre Tiago i Lyon?
Barcelona Abbe_
2007-06-12 14:16
Diyaro

Hur ofta du ser du han spela i mitten?

Så du tycker att de ska ändra sin vinnande taktik för att värva en 30-årig anfallare när man redan har världens bästa anfall?
Säger som jag sagt tidigare, fokusera på defensiven och värva en rejäl back. Det är där Barça har sina brister.
Barcelona Evička
2007-06-12 14:13
Ämne: real-barceloona///
....
Tyvärr inte. Då görs en minitabell med inblandade lag, och dp blir Barça trea.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-06-12 14:04
real-barceloona///
Men barca leder över sevilla o sevilla leder över real o real leder över barca som inbördes mötte.. E d inte mållskillnad då....visca el barca
Real Madrid real-barceloona
2007-06-12 14:01
real madrid vinner då, de har bättre inbördes möten med varandra :)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-06-12 13:58
HEJ!!
Jag har en fråga ang. den sissta omgången.. Vad händer om BARCA, real o sevilla hamnar på sammma poäng? Vinner inte vi på mållskillnad? tack på för hand
Barcelona barca style
2007-06-12 13:40
hoppas att henry kommer till barca då tror jag att vi blir ännu starkare..
om barca inte vinner ligan i år då är dom fortfarande bästa laget
visca el barca
Delarocha
2007-06-12 12:45
Barca#1: Tror du att Bojan hade fått mkt speltid annars? Varför får han mindre nästa år? Giuly, Saviola, Ezquerro får lämna... Han kommer ju minst bli 3:e anfallare nästa år som jag ser det. Tycker jag inte är liten för en 17-åring i en av världens största klubbar. Han SKA inte ha mycket speltid. Så ruskigt bra är ingen i den åldern att man klarar den pressen och stressen som det är på spelare.
Delarocha
2007-06-12 12:42
M19. Enligt? Vad han själv säger gång på gång spelar han ingen annan stans än i Barcelona nästa säsong...
Barcelona Duda
2007-06-12 12:19
Det verkar som att Henry själv inte förnekar att han kan komma att lämna. Han säger en massa strunt som "Man vet aldrig vad som händer" osv, själv blev jag ganska förvånad, tänkte att han skulle skratta åt allt som förra året.
För att lista några positiva och negativa saker om en övergång nu sker:

+ Vi får en till världsspelare till klubben
+ Vårt anfallsspel når en ny dimension
+ Vi kommer säker att få en hel del cash skulle jag gissa på (tröjförsäljning m.m.)
+ Henry är Henry, man vet vad man köper

- Åldern, Henry blir knappast yngre.
- Det KAN bli jobbigt med speltiden beroende på vilka förändringar man gör. Om Eto'o lämnar, så är även det ett minus enligt mig.
- Vi kan tvingas att ändra spelsystem för att få in honom i laget, och det är aldrig bra.

Nu är det här bara min personliga lista som jag delar med mig av, och jag blickar klart mer åt plus hållet än åt minus.
Barcelona Diyaro
2007-06-12 12:12
Allså om Hnery kommer då barca kommer ta ner Ronaldinho till mitten där han är bäst på:D
Barcelona M19.
2007-06-12 11:39
Bara att inse fakta mina vänner. Kommer Henry lämnar Eto'o.
Annons: