/spanien/barcelona/forum/23343.aspx/spanien/barcelona/forum/23343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-03-10 23:26
Som sagt; hade domaren varit konsekvent hade jag kunnat ta Oles utvisning. Nu är han bara ännu en pajas med självhävdelsebehov.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 23:24
Är killarna utvecklingsstörda?
Valencia Marängsviss
2007-03-10 23:21
Ibland blir jag så trött.
Barcelona Lionel_
2007-03-10 23:21
Guti måste vara den som lägger sig mest.
Athletic Lasse N
2007-03-10 23:18
Brukar säga att en tackling på Guti aldrig är onödig, men den här var nog det.
Barcelona Kim
2007-03-10 23:18
Och varför får aldrig Diarra något kort?
Barcelona Relay*
2007-03-10 23:16
Totalt onödig tackling av Deco. Onödigt gult kort och det redan när vi har en gubbe mindre.
Barcelona Kim
2007-03-10 23:09
Känns ju skönt att jag får som jag vill nu. Var det kanske mig som Rijkaard lyssnade på denna gång? ;)
Sevilla Riquelme!
2007-03-10 23:08
Ride_The_big_one//
Ber bara om att man ser det lite objektivt. Ni har er själva egentligen att skylla att ni inte leder så som Real Madrids försvar ser ut, det är knappast domarens fel.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-10 23:07
Återgå till 4 backslinje snälla rijkaard.
Athletic Lasse N
2007-03-10 23:07
Kom igen killar, klaga inte på domaren. Normalt hatar jag Guti och alla hans filmningar, men idag har han ju verkligen blivit nersparkad. 90% av alla straffar Real Madrid får är felaktiga, men jag tycker faktiskt den här är korrekt dömd.
2007-03-10 23:06
Det man kan konstatera är 2 lag med ett sargat självförtroende möts, vi tråkigt nog med moden att spela mer offensivt blev straffade fan vad ologiskt fotbollen kan vara ibland =/.

Aja madrid fans alla vet innerst inne att det är spelarens fel sj även om ja tycker att Guti söker den men sak samma gjort är gjort.
Barcelona Zamboza
Vilken mardrömsstart vi fick. Först så gör real mål på sin första målchans och sen hinner man inte fira 1-1 målet innan det är straff och 1-2 real. Vad gör Oleguer i ett el clasico. Han borde hålla till i barca b. Andra varningen var väldigt onödigt. Med lite bättre effektivitet så hade det kunnat står 5-2 till oss. Tyvärr ser det lite virrigt ur pga 3-4-3 systemet. Detta är ju bara tredje gången vi använder den i en match. Utvisningen innebär förhoppningsvis 3 backs linjen blir ett fyrbackslinje i andra halvlek. Tror fortfarande på seger och Etoo avgör.
Barcelona tarrak
Man kan inte säga att domaren gjorde direkt fel vid utvisningen. Däremot borde han beakta att det här är en tuff match och ska han vara konsekvent så kommer det säkert bli ett gäng röda kort den här matchen. Något han naturligtvis inte kommer vara, därav min kritik.
Barcelona Kim
Hade jag varit Rijkaard nu, så hade jag dragit ner Márquez i mittlåset med Thuram, skickat ut Puyol till höger. Ut med en anfallare och in med Sylvinho. På så sätt får vi en fyrbackslinje med två ytterbackar som kan täppa till kanterna. Det är just kanterna som har släppt till vid Reals kontringar. Bättre att spela med en anfallare mindre, men få ett bra försvar så vi kan bygga bakifrån.
Barcelona Klint
Va fan sysslar Oleguer med? Solklara gula kort. Alltså man blir så jävla trött. Varför kan ingenting stämma denna säsong.
2007-03-10 23:05
Riquelme!

Låt de reagera som de vill innerst inne vet det att det är spelarens fel.

Jag förstår inte varför du måste vara så petig på en sån här match.

Real Madrid BiH92
2007-03-10 23:05
Xavi_ och Kamelen sluta skylla på dommaren.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-10 23:04
Ämne: Ni som säger att Bar....
Man kan inte säga att Barca äger spelet men man kan säga att dem spelar bättre , om man äger spelet så pressar man det andra laget som fan . Och det tycker inte jag Barca har gjort. Sen har vi många borta som Riquelme sa det är bara 1/4 av reals backlinje som är ordinarie.Men ska inte vara störande om jag inte redan är det :)

Ha det bra..
Barcelona FCBarcelona_
Oleguer visar återigen att han inte håller för startelvan.
Men vi grejar detta, det har ju varit en del målchanser =)
Barcelona Barca__-
3-3-3 kommer inte alls hålla!
Barcelona Lionel_
Egentligen borde nästan Eto´o få straff. Salgado hindrar honom från att skjuta. Om han inte varit där hade han gjort mål.
Més Que Un Club!
2007-03-10 23:03
Ämne: Det kan bara bli bät....
Håller med fullständigt... Oleguer har faktiskt varit värdelös. Men fortfarande, domaren är fan helt psyikiskt störd att ge ut gula kort bara sådär. Det är El Classico vafan förväntar du dig??? Ta tag i matchen istället för att bara dela ut kort som en div 6 domare. Det jag hoppas på nu är att Rijkaard spelar 3-3-3 med Marquez som back den här gången!
Barcelona Rambla
Ämne: Inte många som har t....
Ja ni bjuds ju på målen. Knappast ett resutlat av något fantastiskt anfallspel från Madrid. Ni kör superdefensivt och med fyrbackslinje. Trots det blir ni upprullade i nästan varje anfall. :D
Sevilla Riquelme!
Ni som säger att Barca har bjudit Real på målen så är det ju samma sak fast tvärtom. 1/4 av Real Madrids backlinje är ordinare, resten är avbytare. Dock så äger Barcelona matchen och såg enligt mig ut att gå mot en ledning. Så sätter Oleguer er i en knepig situation.

Det var inte domarens fel, kom igen.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 23:02
Ämne: Det känns lite felak....
Thuram har i och för sig spelet 7-8 år i en trebackslinje så det verkar konstigt...

Jag tycker att Barcelona gör sin bästa match på mycket mycket länge och hade båda lagen förvaltat alla sina heta chanser hade det stått 6-2. Offensivt ser det enastående bra ut.
Barcelona Ozito
tråkigt att domaren valde att förstöra det som börjat som årets bästa fotbollsunderhållning genom att visa ut oleguer...nu kommer matchen dö! andra kortet är väl inget att diskutera...Idíotiskt av Oleguer..men var är domarens kännsla med tanke på att det första kortet vid straffen känndes som ett slag i ansiktet
Barcelona Kim
Problemet är inte Oleguers andra gula kort, det är solklart. Men problemet ligger i att primadonnan Guti söker upp straffsituationen. Som någon skrev här nyss, de får kontakt med varandras ben. Enligt regelboken är detta inte tillräckligt för att utdöma straff. Första varningen är således felaktig.

Det största felet ligger ändå hos Rijkaard, som fortsätter sin märkliga coachning.
Barcelona ante87
Måste säga att domaren är så jävla dålig! Tror ändå att vi vinner, hoppas att barca spelarna utmanar ramos så han åker ut för jag är säker på att han kommer få nått mer hjärnsläpp den här matchen.
Barcelona Xavi_
2007-03-10 23:01
Och förutom att Diarra ska ha två gula kort, kan han dessutom ta ett rött på Ramos som kommer in bakifrån på Dinho och sparkar o sparkar på hälsenorna. Dinho ramlar dock inte och Ramos bestämmer sig för att "nu ska brassen ner" och pendlar benet i en sving som skulle få den bästa golfaren att bli avundsjuk, enbart i syfte att sparka ner Dinho bakifrån. Enligt regelboken ett rött kort!
Annons: