/spanien/barcelona/forum/23341.aspx/spanien/barcelona/forum/23341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Romano Africano
2007-04-19 19:07
Aftonbladet läsarna är roliga de tycker Zlatan tröga solomål mot ett skitlag i Holland är snyggare än Maradona och Messi's.

Man måste ju ha gränser av hur blind man är :P
Barcelona Born In Barcelona
2007-04-19 18:40
Fan vad skönt! Det är Barca som bjuder på de snygga målen i år(som vanligt) och vi vinner desutom. det är inte fel att vara Barcafan just nu.
adiiL
2007-04-19 18:11
Det är väl bara att trycka på English istället för Catala innan man går in på sidan så förstår man väl bättre!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-19 17:11
Nån som vet vad han säger ??

Barcelona Karlssoooon
2007-04-19 16:56
Ämne: Karlssoooon/ Var det....
Fel av mig :)
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-04-19 16:44
Karlssoooon/ Var det inte 34 år han var? ;)

Kandidat till årets mål, Ronaldinhos cykelspark mot Villareal finns ju också med där :)

Visca el Barca, Ronaldinho y Messi
Barcelona Beguiristain
2007-04-19 16:44
Abbe_

När jag gick in på youtube för (5 minuter sen) och sökte på messi och sorterade efter datum fick jag upp minst 300 klipp med målet.
Barcelona Karlssoooon
2007-04-19 16:40
Otroligt mål av Messi. Men det var ju på tiden, killen är ju trots allt 33 år nu.

eller hur var det?? ;)
Barcelona barca_and_me
2007-04-19 16:23
Barcelona plan £20M bid for Zaragoza's Milito brothers
tribalfooball.com - April 10, 2007

Barcelona are planning a £20 million bid for Real Zaragoza's Milito brothers, Diego and Gaby.

DiarioSport says their performance against Barca on the weekend convinced directors to firm up their initial interest in the Argentines.

The Militos are settled in Zaragoza and with Champions League football on the horizon (the first time 60 years), prising the pair away will prove difficult for Barca.

The one trump card Barca holds is Zaragoza's debts. While president Agapito Iglesias has pledged to strengthen the squad should they qualify for Europe's premier competition, he has also assured shareholders of taking care of their £18 million debt this year.

Clinching the signatures of striker Diego and defender Gaby would, in one swoop, strengthen the areas in Frank Rijkaard's team deemed a priority by Barca management ahead of the summer market
Barcelona Abbe_
2007-04-19 16:22
Puyol_Saviola

Tack så mycket.
Lite slarvigt att inte se det, eller att inte leta upp det men jag hade hört att det var ett så snyggt mål så jag kollade med er först :-) Tack.
Barcelona Rambla
2007-04-19 16:19
Getafe har efter Valencia ligans bäst organiserade försvar, det är ingen hemlighet. Alla spelare vet sina roller och det är ingen tillfällighet att de släppt in minst mål av samtliga lag i la primera. Därför ska ingen komma och påstå att Messis prestation var mot ett sopgäng. Ingenting är mer felaktigt.

Målet är ren och skär fotbollspropaganda av en världsartist. Visst hade kanske någon av Getafe-spelarna kunnat dra honom i tröjan eller kapat honom. All heder till dem att de försökte stoppa honom med schyssta medel.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-04-19 16:18
Abbe_

Tryck på "Startsidan" till vänster här på sidan.. Där kan du ladda ner alla målen..
Barcelona Abbe_
2007-04-19 16:16
NÅgon som har en länk där man kan se Messi´s mål från igår, alltså 2-0 målet. På youtube är filmerna borttagna (?)
Barcelona Rambla
2007-04-19 16:16
Du länkar till tribalfootball.com som inte har så hög trovärdighetsstatus. Visserligen så kommer ryktet från både spanska och italienska källor och tribalfootball är snabba med att plagiera andra medias stories. Framför allt så brukar de köra sina "heta" stories i repris lite då och då.

Tror som sagt inte att Roma släpper de Rossi. Jag tror heller inte att han vill lämna Roma. Inte nu åtminstone då Roma har ett mycket lovande lag. Någon gång i framtiden kanske, då är det ändå för sent.
Real Madrid King_raul
2007-04-19 16:13
Miftari,
Måste försvara Messi där. Zlatan gör ett mål mot ett jumbolag i holländska ligan och dessutom när dem redan "slutat spela" för matchen.
Getafe i en cupmatch är lite annorlunda.

Barcelona _Giovanni_
2007-04-19 16:05
Rambla

De Rossi ryktas vara på väg till Barca igen vad tycks??

För mig ser det ut att dem blir en affär
Barcelona AlexC
2007-04-19 16:00
"Dios Mio. Dios Mio. Que golazo de Meeeessi."

Ett magiskt skrål från en bar när jag precis kommit upp från metron efter hemfärden från jobbet.

Kungen är död, länge leve konungen. Messi har tagit Maradonas tron.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-19 15:48
Ronaldinho har ingen svaghet i form av snabbhet, absolut inte. Dock så var han både lättare och kvickare i PSG. Här i Barca har han gått upp i muskelmassa och tappat lite i snabbhet. Men han har fortfarande en oerhörd styrka i driv med boll och det där rycket han har (Milan,2-1,88min) är inte att leka med.

Han har alltså inte C.Ronaldos, Messi eller Kakas driv med boll men han är inte långt ifrån.
Barcelona Jay-z
2007-04-19 15:31
Romano Africano // Det är det jag försöker framhäva Dhinho är snabb med boll och exakt drf hängde ramos inte med. Men va ju i dereckt så att han sprang förbi ramos utan han finta sig förbi ramos.

Så du vet jag anser Ronaldinho som den klart bästa spelaren i världen när han är i form. Men hans svaghet är väl snabbhet utan boll läste det också nånstan.
Spanien Romano Africano
2007-04-19 15:22
Ämne: Fidde// Han har drag....
Dinho inte snabb? menar du allvar?

När han är i fysisk form och är som sig själv, finns det ingen som är lika snabb med boll.

Jisses Messi gör en grym mål, folk tror Ronaldinho världens klart bästa spelare är ingenting plötsligt...
Barcelona barca_and_me
2007-04-19 15:21
äntligen e barca på topp form igen det har man inte varit på länge och nu så känns det att det kan bli två titlar i år hoppas det

FORCA BARCA
Barcelona Miftari
2007-04-19 14:57
Messis mål var grymt snyggt igår men Zlatans mål med ajax slår allt har aldrig sett något liknade..

http://www.youtube.com/watch?v=rMkQMYXu34M
Barcelona Rambla
2007-04-19 14:46
Där har du svaret. Biljettprisinfo finns alltid på Barcelonas hemsida. Olika priser beroende på mostånd och var man sitter.
Barcelona Cue.barca
2007-04-19 14:40
Kul att se messi i sin livs bästa form, nu när jag ska ner om en vecka :)

Ja har en fråga som ja gärna vill att nån svarar på... Den lyder förjande : Ja åker som sagt ner om en vecka för att se hammamatchen mot Levante, men ca hur mycket kostar biljettarna om man köper dom där nere?

Har varit där förr men då bestälde jag!
Barcelona Jay-z
2007-04-19 14:35
Fidde// Han har dragit 2 spelare i erat lag två gånger om från vänster kanten två identiska mål räknas inte det???Oj oj oj va jag garvade åt Ramos den dagen alltså Dhinho är inte så snabb men endå så lyckades han överlisat ramos två gånger hehehe
Real Madrid Fidde!
2007-04-19 14:09
Bara en fråga, i match rapporten skriver ni att Maradona och Ronaldinho har gjort det, när har Ronaldinho dragit hela laget som Messi gjorde idag?

Vet någon får ni skicka länk, ha det bra.
Getafe Feyenoord&AJA
2007-04-19 13:57
Suck, tack för matchen.
Angående målen, nog var Xavis och Gudjohnsens mål också fina, men inte slår de Messis...

Schuster var förbannad efter matchen, tyder på att han vill vinna så att Real tar honom eller?
Det lät så åtminstone...
Barcelona Tompa
2007-04-19 12:45
Vad ska man säga om Leo Messi? Själv hittar jag inte ens ord för att beskriva denne makalöse 19-åring. Angående säsongens mål i Europa den här säsongen finns absolut ingenting som bräcker det otroliga 2-0 målet. Får han bara vara frisk dröjer det inte länge innan han blir vald till världens bäste.

Och det bästa av allt. Han spelar för Barcelona och de andra klubbarna, inklusive Real Madrid och resp klubbars fans lär snart gnissla tänderna av avundsjuka...
Barcelona Beguiristain
2007-04-19 12:30
Att vara Barca fan är minst sagt en fröjd just nu, två av Barcas värsta fiender har kapitulerat totalt.
Både marca och as har messi på förstasidan det är stort. När senast hade de en barcaspelare som omslag med positiva rubriker?
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-04-19 12:29
Precis som Henk Ten Cate - El Mister sade : Folk försöker tona ner årets mål. Dagens standardspelare är bättre än de för 20 år sedan och då var det enklare att göra bätter ifrån sig. Därför utmärkte sig Maradona från övriga. Hade Messi spelat på 80-talet hade han varit minst lika stor. Han gjorde detta fantastiska mål nu och han är 19 år. Bli inte förvånade om det dyker upp fler konststycken från Messias i framtiden. Världens största talang är i Barca.
Annons: