/spanien/barcelona/forum/23340.aspx/spanien/barcelona/forum/23340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2007-03-11 00:15
Otroligt skönt!!! Messi, vilken gud har är på plan!

Tur man inte är Real-fan nu =)

Det här var bra för moralen. 4-3-3 i nästa match och segern är given.
Real Madrid Zand
Tack Barca för 3-4-3 uppställning. Straffen var straff även om guti fall lätt, inget o klaga på och röda kortet vad var fel med det ?
Spanien StAriXx
Messi, vilken kille..
synd bara att en fjant i snorgrönt skulle förstöra matchen
Barcelona Messi(as)
2007-03-11 00:14
Hahaaa lägg till mig också, skrattar som fan här
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-11 00:14
Det är en sån här säsong där det blir kriga in i det sista och det måste vi fan forsätta att göra.

Aja känns som jag kommer få en hel del klagomål efter ha väsnat en hel del hehe så tackar för mig gonatt på er.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-11 00:13
KÄMAPRGLÖÖÖDDDDDD!!

Detta ville jag se, vilken match. detta var en vinst i min bok. Att leda bollinnehavet och göra 3-3 med en man mindre (!!!!!!!!!) mot Real. Detta är något obeskrivbart.

Messi är en legend i mina ögon. Redan en man för historie böckerna. Jag fick en seriös hjärtklappning när jag såg honom kyssa klubbmärket. Det var så jävla sexigt. Att sedan se Capellos ilska och Helguera villja slita av sig tröjan gjorde allt bara bättre.

DENNA MATCH KOMMER ATTB ÄNDRA HELA VÅR SÄSONG!
Barcelona Rambla
Vilket skämt. Hela Sverige skrattar!
Messi#30
Fattar inte varför ni klagar på domaren. Han gjorde en stabil insats. Alla gula kort o Oleguers utvisning var klara.

Straffen var straff, även om Guti hjälper till.

Närkampen mellan Ronaldinho o Diarra var INTE straff så Ronaldinho söker den.

Reijkaards taktik gjorde så ni inte vannn idag. Jag förstår inte vad Eto hela tiden är på kanten o Ronaldinho i mitten. Mycket stillastående spel i mitten, leder ingenstans.
Barcelona Ghazza
Och vad i h-lvete gör domaren då Ramos klipper Ronnies hälsenor? Ett gult? Kunde lika gärna vara rött... Det känns som om denna säsongen bygger på tillfälligheter. *Suck*
Julia
2007-03-11 00:12
Messi är ju dålig.

*not*
Barcelona Zamboza
2007-03-11 00:11
Jag vet inte varför Etoo byttes ut, men med han på plan så hade vårt anfallsspel flytit på bättre. Jag vet att man måste ge saker och ting chansen, men den här förbaskade 3-4-3 systemet måste slopas. Det blir alldeles för trångt i mitten och spelarna har inte riktigt koll på sina roller i laget. Dessutom saknar jag ytterbackarna i anfallsspelet som offras till förmån för 3-4-3. Messi vilken spelare han är. Han gör hattrick i en sån här stor match. Hatten av för honom. Annars rätt så synd att plågas av vårt boll rullande i andra halvlek utan att en jävel försöker ta en vettig löpning i djupet. Real fick det vädigt lätt att försvara sig med sitt handbillsförsvar. Är även besviken på att Rijkaard inte omgående ändrar till fyrbackslinjen, utan inser det först efter att real trycker ner oss i andra. Vår högerkant var ju helt tomt. Det var fritt fram för real spelarna. Annars så var real spelarnas miner efter Messis 3-3 oförglömlig hehe. Man njöt, med tanke på hur mycket man maskade under hela matchen för att kunna få andas en stund. Bäst i Barca var enligt mig Valdez,Messi och Iniesta.
Barcelona Etoo_the toominator
2007-03-11 00:11
Faan vad gött! Den här upphämtningen kommer vissa sig guld värd. Sanna mina ord.

Nu tar vi dubbeln för som tur är så har vi inga stormöten kvar nu. Alltså lär det knappast bli så många mer poängtapp, om ens något.

Visca Barca!!!!!
Real Madrid Madridista 4ever__ RAMOS
2007-03-11 00:10
Ni ska vara jävligt glada att ni har Messi, det hade det varit stor torsk idag.. Domaren var jävligt dålig! För det första va det ingen straff...Blåste fel åt båda håll,, Deco kunde ha lika gärna blivit utvisad på tacklingen på Gago...
Svider räjelt att vi inte vann idag men men,, Ingen kan klaga på underhållningen!
Barcelona Holländaren
En till fråga. Hur kan ni tycka att vi spelade defensivt i första halvlek när det var 3-4-3? Det var Barcelonas bästa offensiva insats på mycket länge i min mening. Allt som saknades var effektivitet.
Barcelona Ghazza
Fyfan vad arg jag är efter en match som denna. Vi borde ha avgjort i första halvlek. Men VAD !%#&!" SYSSLAR DU MED Oleguer!? Så j-vla dålig har jag aldrig sett honom.

Valdés är kung, Messi likaså. Men vi får väl vara glada att vi får med oss en poäng. Men det sura äpplet smakar mer än någonsin!
Barcelona barca_anfall
dommaren var värdelös
Barcelona Q
Vi spelar med 10 man i 45 minuter motståndar laget vill inte ens nämna deras namn får en billig straff!Vi kommer igen från underläge 3 gånger i matchen tycker det visar hur starkt laget är! hade lejonet varit i form kan jag svära på att han både gjort 1 och 2 mål. Sen att Oleguer får sitt andra gula kort är helt korekt men att grabben som försöker likna beckham sparkar ner dinho o får gult fattar ja nada!

19 år och gör 3 mål de fantastik älskar den grabben! Domaren ska vi inte ens tala om, inte kul när domarna vill vara i centrum när de handlar om stora matcher verkligen synd!! Och mister snälla spela inte med 3 backs linje igen de bara funkar inte killarna har inte tränat på de dom vet inte hur dom ska spela, okej är de cup match o vi ligger under osv då fattar jag men står de 0-0 tycker jag vi ska spela med samma system som vanligt! Är inte glad att vi spela 3-3 men ser man till matchen hur de såg ut med en man mindre i 45 minuter så kan jag inte klaga..

och snälla gå inte in i deras forum och börja snacka skit hit och ditt.
Barcelona oOk!
2007-03-11 00:09
Det är matcher som den här man kommer sitta och mumla om på ålderdomshemmet. Det är matcher som den här som på något sätt är FC Barcelona. Oorginiserat försvar (med en vimsig katalan i spetsen), smånätt passningsspel på mitten, finurliga kombinationer kring straffområdet, målrikt och sist men inte minst ett lyckligt slut!

Barcelona Koeman!!
Det enda jag störde mig på var att Salgado borde fått sitt andra gula kort som han fällde ronaldinho några gånger. Med fullt manskap hade Barca vunnit om dem hade fortsatt sitt spel som i första. Det kan nästan till och med en REAL-FAN hålla med om.
Barcelona tarrak
Sällan (förmodligen aldrig) har man varit så här besviken över en match där Barça kvitterar på övertid.

Jag brukar inte klaga över domare, men skulle den här domaren varit i närheten av konsekvent hade matchen slutat på ett annat sätt.

Nåväl, man får väl glädjas över Messi och att Rijkaard förmodligen ger upp det här med 3-4-3.
Barcelona Holländaren
Kan man typ sätta ignore på folk på SF?

Då skulle jag sätta ignore på

Människor som alltid ger tränaren skulden vid misslyckanden.

Människor som vill sälja målvakter efter typ tre misstag på en säsong.

Människor som tycker att en spelare är skitkass efter att ha haft någon månad i dålig form.

Real Madrid-fans?
Zaragoza redhot-erik
2007-03-11 00:08
Jätteskönt med en pinne. Messi is my hero.
Jag brukar tycka Reijkaard brukar ta bra beslut men jag undrar verkligen hur han tänkte i början av andra, varför inte bara in med Gudjohnsen direkt istället för att dutta på med alla "smålirare". Men tillslut gjorde han ju ändå bytet, då blev det ju lite tryck framåt.
Lite onödigt av Oleguer också, trots att jag tyckte första varningen var helt fel.
Barcelona Messidinho 10
Asså vad kan man säga. Messi´s prestation e helt Fantastsik. Han har show och gör helt enkelt som han vill. Synd att inte Etoó fick sätta dit en boll ida.

Visca el Barca!!
Barcelona Messi(as)
Domaren &%¤"&¤%/&¤/#¤/#¤/
Marquez o Oleguer har nog bevisat att de bör bänkas och andra få chansen för ett bra tag framöver!

Messi när han pussar klubbmärket.. oj ojoj
Barcelona Rambla
Nja, Ronaldinho ska inte ha straff. Det var ärlig kamp om bollen. Det man blir förbannad för är, att när spelare går in i närkamp med en så stor och fysisk spelare som grisen Diarra, så är det alltid han som får frispark med sig. Öh? Vad gjorde Ronaldinho för fel? Jo, han reste sig upp och tacklade tillbaka. Vilket skämt!
Barcelona Gaucho 10
Dommarna i Spanien är ju sorgligt dåliga.
Förbundet MÅSTE göra något.
Barcelona Xavi_
Underbart att Messi fixar en poäng och någon som helst rättvisa skipas.
Helt åt h-vete att domaren förstör matchen och tar beslut som man blir mörkrädd av. Spanien har världens bästa liga, men världens sämsta domarkår..

PS: Jag skulle inte sörja en sekund om Guti bröt båda benen i ett försök att filma..
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-11 00:07
3-4-3 taktiken kan vi konstatera funkar bara om man har 3 bra centrala försvarare det hade vi tyvärr inte ikväll.

Man har sett tendeser av osäkerhet och ovana med denna 3-4-3 ändå så valde rijkaard att hålla fast vid den varför frågar jag?

Prova taktiken efter säsongen kära tränare.
Jag vill enbart se 4-3-3 i forsättningen :D
Barcelona Ordem e Progresso
Helt seriöst så är det här en "förlust" som Rijkaard helt får ta på sig! Att han väljer att spela med en trebackslinje gör bara allt mer grötigt och mindre offensivt om ngt. Att starta med Oleguer hade varit okej om han hade spelat högerback i en fyrbackslinje med Sylvinho från start till vänster.

Då hade vi garanterat vunnit, utan att släppa in två mål.
Barcelona Romario85
vill inte se oleguer i laget längre, myckte skit vi fick genomlida pga av hans jav*la skit.

Spanska domare är för roliga, man ser klart att killen är mutad.

det är många frågor man ställer sig den senaste tiden....varför spelar rijkard tre manna back linje och ronaldinho centralt....

Messi är en riktig frälsare
Annons: