/spanien/barcelona/forum/2334.aspx/spanien/barcelona/forum/2334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2015-06-16 00:05
Ecuador - Bolivia 0-3 (halvtid) !!! Ecuador har egentligen bättre spelare men dom spelar extremt själviskt och stör knappt bolivianerna. Mycket individualistiskt i Ecuador.

Pogba? Inte nog med att transfersumman är extremt hög, inte nog med att Pogba kräver en enorm lön (tror inte att dom kräver 12M utan dom börjar därifrån för att ''mötas'' vid 9-10M, ändå alldeles för mycket), inte nog med dessa grejer utan man får med Mino Raiola och göra också. Lucho älskar att rotera och vila spelare, s p e c i e l l t på mittfältet, tänk om Pogba precis som dom tre där framme vill spela varje match? Vad gör han om han inte får som han vill där han ska vila var 3:e match (Rakitic vilar typ varannan)? Jo, jag tror inte han kommer prata så mycket själv utan han kommer nog skicka gangstern Raiola på Lucho och klubben som sedan kan skapa rubriker och kaos i omklädningsrummet. Det som gör mig mest rädd är inte vad Pogba kommer kosta, eller lönen utan det är Raiola. Harmoni är extremt viktigt inom ett lag och med Raiola så finns det en risk att den störs.
Barcelona the cameroonians
2015-06-16 00:04
I morgon kommer Laporta att annonsera sin kandidatur. Let the battle begin ;-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 23:56
Gabriel

verkligen, vi skulle kunna ha 3 grymma spelare för priset av pogba
Barcelona Gabriel
2015-06-15 23:49
Om Pogba kräver 12M€ netto i årslön så säger jag bara skrota den värvningen direkt. Stör mig mer på det än den höga transfersumman vi kommer tvingas betala.
Barcelona papillon
2015-06-15 23:02
B-Guden

Håller med dig till fullo.
Det är en mycket smart affär att "baka in" ett återköp till ett par miljoner extra när det gäller unga spelare.

Inte nog med att det köpande laget tar över lönekostnader, man eliminerar risken att förlora spelaren helt om man skulle ångra försäljningen efter ett par år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Ali G
2015-06-15 22:10
Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]

Barcelona Neymar N11
2015-06-15 21:31
the cameroonians Tack för info..
2015-06-15 21:17
@Neymar N11:

Det funkar inte så med klausuler. I Spanien är det upplagt så att det är spelaren själv som löser ut sig från kontraktet, vilket gör att det i princip inte handlar om en försäljning. Bartra kan, trots pågående valkampanj, lämna klubben.

Dock är det ju så att Marc kommer bli pappa för första gången efter sommaren, och jag tror inte att han kommer att vilja lämna tryggheten på grund av detta.
Barcelona Neymar N11
2015-06-15 21:07
Diaz (agent Bartra): "Buyout fee dropped to 12M, because he didn't play enough, but that's only until 1 July, then it's up to 30M again." Med tanke på president val och nyligen klargjorde bartomeu att det blir varken fler värvning eller försäljning. Därmed blir Bartra 99% kvar.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 20:44
the cameroonians

helt sjukt allt det där för pogba. skit i pogba o köp kovacic o gundugan för halva priset. pogba kommer att tjäna som 3 bra spelare. sjukt men jag tror fan vi kommer gå all in på pogba. grym spelare som jag diggar. men softa med det där priset o lönen fan.
2015-06-15 20:37
Braida har tydligen öppnat käften och snackat med FCInterNews.it om ett par spelare; Han säger att klubben ser Bartra som icke säljbar och har inga intentioner på att lyssna på några bud. (Bartras klausul ska ha sänkts till €12 miljoner vilket gör att det i princip är mer upp till spelaren än klubben - finns många storklubbar som skulle vilja ha hans signatur och är beredda att betala den summan) Angående Montoya ska klubben träffa agenten i dagarna och Braida medger att det finns möjlighet för högerbacken att lämna om han så önskar. Slutligen sa italienaren att man inte längre var ute efter Kovacic eftersom han inte kunde spela förrän i januari. (kan också ha något att göra med att spelaren i princip är klar för Pool va?)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 20:33
Lion24 martinez trodde på delo o gav han mkt speltid även i toppmatcher avgjorde mot arsenal o en grym insats mot liverpool om jag ej minns fel. men han blev skadad i everton o d förstörde lite för honom. emery skiter i om delo lyckas elr ej inte hans spelare så han skiter i hans framtid. och drf borde inte barca låna ut delo till sevilla. säger iinte att delo är felfri och jag tror på det där med ung o dum. men lucho borde sköta det här mycket bättre, oproffsigt måste jag säga. han borde va kvar till januari o sen lånas ut elr lånas till ett lag där han får ut d mesta av sitt spel inte konkurrera med en av ligans bredaste trupper offensivt.
Barcelona DM1982
2015-06-15 20:28
RAC1 claims Porto wants to sign Bartra by paying his €12m release clause.
2015-06-15 20:28
Lucho har ju bevisligen använt ett antal spelare från B-laget, men dilemmat ligger i att de inte fått någon permanent plats. Och det kan vi tacka vår ledning för som hellre köper in skadade och bedrövliga spelare än behafar satsa på det som redan finns. Under Pep fick talanger som Tello och Cuenca i alla fall en säsong på sig att bevisa att de höll, nu är det knappt att en etablerad spelare som Bartra får chansen.

Är övertygad om att det faktum att vi nu har en tröjsponsor gör att kraven och jakten på framgångar är betydligt högre och det gör att vissa historiska detaljer och fundament får stiga åt sidan. Det plus ett företagstänk som många gånger rimmar illa med identiteten som FC Barcelona haft sedan 1899.

Man var la stolta och stöddiga när B-laget slutade på en 3:e plats förra säsongen, men INGEN förutom målvakten Masip har getts någon riktig chans i A-laget. I stället har man köpt in en massa spelare utan rutin som skulle ersätta spelare som Planas, Gomez, Edu Bedia och Ilie. Och sen är man förvånad när det inte går lika bra längre? Helt fel strategi och nu står man där med byxorna nere och riskerar att tappa flera talanger.

Det gäller att ha ett tydlig sportsligt projekt för att lyckas långsiktigt, Bartomeu och Rosell har hela tiden bara tänkt kortsiktigt med hjälp av plånboken och trott att utvecklingen sitter i väggarna. De förstod aldrig hur saker och ting hänger ihop och brydde sig mer om att signa cracks än det som faktiskt gång på gång legat till grund för framgångarna.

Visst är det kul när talanger som Halilovic väljer Barcelona och kommer hit, men den känslan vänds lätt till vemod när samma spelare en säsong senare lämnar för att, troligtvis aldrig mer komma tillbaka. För om något ytterligare år så är det en annan talang som värvas (Gerson) och året därpå en annan osv.

Det krävs ett rejält omtag från topp till gräsrot när det gäller talangutvecklingen i FC Barcelona. Till kommande säsong är det 7 spelare som kommer att flyttas upp till B-laget från Juvenil A. Detta till en trupp som i nuläget redan består av 30 spelare minus Patric och Joan Roman som lämnar.
Känns som att det finns en hel del att göra för de personer som tillträder president- och sportchefstjänsten 19:e juli, eller hur?!
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 20:25
Lion24 Ursäkta va? Neymar gömmer sig? Han är ju den ende som är ständigt i rörelse och vill ha bollen i Barca. Den analysen får du jobba hårdare på
Barcelona Canaletes
2015-06-15 20:12
Kevin Roldan tackar Piqué för uppmärksamheten han fick vilket har hjälpt till rejäl till lanseringen av hans nya låt "Contigo". Låten är rätt skön asså.

Spekuleras att Shakira kan ha något med det här att göra.
Kevin, Colombian. Shakira, Colombian. Shakira och Piqué är ihop.
Piqué nämner Kevin i sin speech dagar före lanseringen av sin nya låt. Coincidence? I think not! = Illuminati confirmed.
Barcelona enkos
2015-06-15 20:00
6 spelare från Barca i årets La liga lag.. Tycker att Neymar borde ha platsat också Ps. 7 blir det med Enrique som blev vald till bäste tränare
Barcelona Lion24
2015-06-15 19:58
Nemesis 10

Det var en intressant hypotes och en hypotes som förmodligen stämmer. Jag tror också det är därför Ney är mindre aktiv i spelet, alltså att det är tränarens direktiv. MEN, en match är ändå 90 minuter. Neymar kan inte gå och gömma sig bakom en spelare och vänta på Messi bollar i 90 minuter. Alla spelare har tid och möjligheter under match att hämta boll och skapa nånting. Ney gör det nästan aldrig. Jag tycker att han har en sån stor potential att han ibland, eller sällan kan komma ner, hämta bollen och skapa nånting. Jag har så stora krav på Neymar eftersom det är en otrolig spelare. Ney är redan en superstjärna och en av världens absolut bästa fotbollsspelare för tillfället, lägg till en magisk teknik, därför vill jag ha mer. För andra gången, jag vill inte att någon ska missförstå mig och tro att jag är missnöjd med Ney, absolut inte.

Rambla & KiNg-PuYi

Emery och Lucho är ganska lika som tränare. Båda kräver hög intensitet, högt presspel och ett ganska direkt spel. Om Emery knappt har kunnat utvecklat Delo, vad säger att Lucho hade lyckats? När båda tränare förväntar sig nästan samma sak från sina spelare? Delo hade Roberto Martinez i Everton som också är en mycket duktig tränare och inte där utvecklades han heller så mycket. Det är Delos fel och ingen annans. Delo fick ju speltid i början av Emery men Emery märkte att Delo inte vill ställa upp för laget. Så vitt som jag vet så fick Denis Suarez fortsatt speltid och det var för att han var professionell och ville lyckas. Delo vill säkert lyckas han med, men det känns som om det måste komma till honom istället för att han ska nå till framgångarna själv. Delos problem ligger i psyket och jag tror det kommer följa honom under många år till. 4M är ändå för lite för Delo (om man ska sälja honom) men annars så blir jag mer än glad om han lämnar. Ger hellre Adama chansen som verkar professionell och arbetar hårt.
Barcelona enkos
2015-06-15 19:56
Vietto från Villareal till Atletico för 20 mil euro (plus Leo Baptistao) .. roligt att han är kvar i La ligan
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 19:42
Rambla~

hoppas Lucho utvecklar den biten som tränare för det kommer att behövas i ett lag som vårt. har en känlsa av att han är lite av en van gaal och det vill jag inte ha. minns du hur han slängde ut rivaldo? det vill jag inte se igen.

en sak jag gillar med Pep och Mourinho även om dom är väldigt olika som personer. men dom får hela truppen enade o spelarna är beredda att dö för dom.
Barcelona Rambla~
2015-06-15 19:30
@KiNg-PuYi:

Ja men det är ju det jag menar. Det ska väl ändå inte vara omöjligt att få grabben att lyssna. Saken är den att en tränare måste känna att han vill anta utmaningen. Tyvärr ser det ut som om Lucho skiter fullständigt i Deulofeu. Han känner säkert att han varken har tid, ork eller lust att lägga ner det jobbet som krävs för att slipa bort de dåliga egenskaper Deulofeu besitter. Jag tycker det är synd, för det går inte att undgå att se den talang grabben besitter. Där talar vi om spetskompetens på hög nivå när allt stämmer för grabben.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 19:29
jag vet att många kommer hoppa på mig i säga att ingen är större än klubben. men det här är en la masia produkt en av dom bästa man fått fram på länge också. men då vill jag ba påminna om alla våra presidenter o tränare sagt om la lasia o mes que un club. vi uppfostrar spelare o bla bla bla. men vad gör vi me deulofeu? jag säger uppfostra my ass då. ska du uppfostra spelare så ska du lägga tid åt dom inte låta sevilla o everton göra jobbet åt dig...

jag är 100% säker på att med pep i laget så hade samper, deulofeu haft en plats i a laget redan för han hade bollarna/ makten att be presidenten hålla käft. vår presi verkar skita i hela la masia för att springa efter pogba. o LE är nöjd så länge han har sin Munir när sig. ursäkta hatet mot LE nu, missförstå mig inte jag älskar karln men jag är bara orolig för la masia. bara en tidsfråga när spelare som adama tröttnar när halva europa är efter honom o vår tränare ser bara munir och han är ju inte blind när han ser hur deulofeu behandlas hur kaxig han än är så behandlas han väldigt illa. la masia en av dom största anledningarna till varför barca är barca o hur speciella vi är. MES QUE UN CLUB!

snälla LE blanda la masia me nyförvärv snälla
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 19:16
Rambla~

jag tror att en deulofeu på vår bänk kommer att utveckla den mentala biten. jag är 100% säker på det. tänk dig att han får dela omklädningsrum med massa legender i klubben. han kommer inte våga öppna munnen...minns att han sa när han kom tillbaka från everton att han var hur lycklig som helst o att han äntligen får lira hemma o bära tröjan i hans hjärta. och det som jag tycker är helt sjukt att han blev lovad en plats o sen blir kastad en vecka innan silly stänger. dåligt dåligt av LE där. jag menar man kan ju bara undra när han ser att sandro o munir från tv soffan fira guld med barca o en av hans bästa kompisar rafinha. snacka om att känna sig huggen i ryggen av sin egen klubb.

jag vet om att han har problem och var inte emot en utlåning men klubben o tränare skötte det hela på allra sämsta sett tyvärr.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-15 18:53
Lion24

Jag håller med dig på ett visst sätt då jag också skulle vilja se Neymar dominera lite mer i spelet i Barcelona men jag tror faktiskt att det handlar mer om direktiv från tränaren än att han inte är bra nog att dominera i spelet. Vi har sett vad Neymar är kapabel till i Brasiliens landslag och han har visat att han kan dominera i spelet när han har en totalt fri roll att göra vad han vill precis som Messi har i Barcelona.
Alla tre i anfallet kan inte göra lite som dom vill för då tror jag inte att dom skulle komplettera varandra på samma sätt som dom gör idag. Idag spelar Suarez som renodlad striker och Messi är den som styr och ställer bakom, eftersom Messi är kunglig på det han gör så finns det nog inte rum för att en till spelare ska spela på samma sätt som honom alltså Neymar.
Eftersom att Neymar är den snabbaste spelaren i anfallet så har han fått uppgiften att alltid vara beredd på att springa på djupet när Messi ska slå den långa bollen över motståndarnas backlinje. Sen är Neymar också väldigt bra på att dra focus från motståndarna när han håller bollen och alltid ifrågasätter den han ska utmana.

Som sagt Neymar kan dominera och det visar han i Brasilien och jag tror att vi kommer få se mer av det när Messi drar sig tillbaka allt mer och närmar sig slutet. Då kanske Neymar till och med tar över nummer 10 vem vet? Det är i alla fall min hypotes :)
Barcelona Rambla~
2015-06-15 18:52
B-Guden Mitt svar blir: Ja men värva samma klass/talang någon annanstans då, så ska vi se vad det kostar i transfer och lön. Försök värva samma klass tex i England för de pengarna. Good luck! Befinner man sig i näringskedjan där Everton gör så ser verkligheten så, tough shit. Inte vårt fel att marknaden ser ut som den gör idag. Dessutom, utveckla? Jag tror knappast de kan skola honom bättre än vad han redan har blivit i La Masia, med all respekt. Åtminstone inte rent tekniskt och skills-mässigt. Hans problem sitter i skallen, det är psykiskt, handlar om hans attityd och att bättre förstå fotboll som ett lagspel. Sådant kan en bra tränare lära ut även i Spanien om bara viljan och ambitionen finns. Tyvärr ser det ut som att Lucho inte ens tycks vilja försöka. Jag tycker det är synd att slarva bort en sådan talang som Deulofeu besitter. De verktygen han har i sin verktygslåda växer inte på träd.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 18:47
Shanghai

jag syftade mer rent tekniskt haha. länkar dom ett långskott så länkar jag den mot vallecano haha

men jag förstår vad du menar=)
Barcelona Liunil Masse
2015-06-15 18:42
Lion24

Jag skulle nog kunna påstå att Neymar är en av världens bästa på att löpa utan boll. Håller med dig om att han borde skapa mer för han har det i sig, kolla målet igår eller Messis mål mot Deportivo (länktips) som för övrigt inte var offside. Såna mål vill jag se mer nästa säsong, Neymar hittar Messi i djupet, den här säsongen har det blivit lite för mycket Messi till Neymar, lite variation hade inte skadat nästa säsong.
Barcelona Lion24
2015-06-15 18:15
Angående Munir så håller jag med Rambla. Jag tror fortfarande på Munir. Han är en duktig spelare utan boll men problemet är att vi använt han på en position där han ska ha boll. Munir ska vara en renodlad striker och där tror jag han hade fått ut sin potential ännu mer. Munir spelade allt som oftast på högerkanten när han fick chansen och jag tycker inte det är den optimala roller för honom. Annars så tror jag också mycket på Sandro som är en riktig killer. Han kan faktiskt ta Neymars position på vänstern, Sandro skulle då bli en Cavani, Villa eller dagens Neymar, en spelare som inte ska ha så mycket kontakt med boll utan avsluta anfall eller öppna upp ytor för sig själv och andra spelare.

Angående Ney så är jag ändå lite besviken på hans säsong. Nu kommer en stor majoritet tro att jag är sinnesjuk, och jag förstår er, men Ney har utvecklats mer till en spelare likt Cristiano och Neys teknik är alldeles för bra för att vara en måltjuv. Jag tycker att han har skapat för lite under säsongen till sina lagkamrater. Jag vill se Ney komma ner och hämta boll och ta initiativ, skapa lägen själv. Lite mer åt Messi alltså. Pedro hade mer assist än Ney och det säger extremt mycket. Hade det varit Villa eller en renodlad striker på Neymars position så hade jag förstått det med Ney har så mycket mer fotboll i sig än att vänta på bollar från Messi. Men det ska tilläggas att han har utvecklat sitt spel utan boll utomordentligt bra den här säsongen. Tidigare var han bara en ''med-boll-spelare'' men nu löper han alltid smart. Bara han kunde ta initiativ fler gånger så hade jag varit super duper nöjd. Missförstå mig inte, Neymar har gjort en fantastisk säsong och är top 3-5 i världen just nu men önskade mig bara lite mer från han, vilket jag tror han är kapabel till, med den talang han har.
Barcelona Shanghai
2015-06-15 18:09
King-Puyi Med all respekt, men så kan man inte skriva väl? :) Maränger kan kontra med att säga; ring när Neymar gör sådant! http://youtu.be/HfvkRuEMhME
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 18:00
ring mig dagen gareth diadem lyckas göra det här=D
Annons: