/spanien/barcelona/forum/23337.aspx/spanien/barcelona/forum/23337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A Seleção
2007-03-10 21:58
Glöm inte bort snacket i halvtid, på plats i arenan.

Vamos a ganar!
Barcelona Meley
2007-03-10 21:53
Nu ska jag röra mig till TV:n, kommer tillbaka i halvtid. Förhoppningsvis väldigt glad :)
alaves_ludvig
2007-03-10 21:51
barca kommer vinna
Real Madrid Ravveee
2007-03-10 21:50
Komiskt att de prioterar Jakt och Fiske mer!

Lycka till rivaler!
Real Madrid Ramos_2
Väl mött idag, hoppas att ingen varken från vår sida eller eran sida börjar snacka skit under mantchen!!
Må den bäste vinna
Barcelona Mandan_FCB
Tur??
Barcelona Xavi_
2007-03-10 21:48
Vart är TV4s bevakning av matchen?!!
Sändningen börjar 5 minuter före matchstart och när man går in på deras hemsida och klickar på sporten, så står det INGENTING inför matchen. Skandal, som vanligt när det gäller fyran!!!!
Real Madrid BiH92
2007-03-10 21:47
Ni har tur att inte Robinho startar vi såg vad han gjorde med Zambrotta förra möten =)
Barcelona Mandan_FCB
2007-03-10 21:47
Om man inte hejar på Barcelona Så vet man inte vad fotboll är !! Så säger han ¨på tv4plus när BARCELONA SPELAR // men det stämer jö de är jö BÄSSSSSSSSSSSSSSST!!
Cristiano Ronaldo..#7
2007-03-10 21:46
Mina kära cules!!!!!!!!!!
Är ni redo för en kväll som kommer bli ihågkommen 10 år framåt, så känns det. Vi kommer få uppleva ett möte där Lionel Messi kommer ta hela världen med storm, så känns det.
Barcelona Zamboza
2007-03-10 21:44
Enligt sport är det förljande startelva som gäller för barca resp. real.

Barcelona: Valdés; Oleguer, Thuram, Puyol; Márquez, Deco, Xavi, Iniesta; Messi, Eto'o y Ronaldinho.

Real Madrid: Casillas; Salgado, Helguera, Ramos, Torres; Higuaín, Gago, Diarra, Raúl; Guti y Van Nistelrooy.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-10 21:43
Rambla

jag håller helt med, vem är jag som ska kritisera en person som gett oss två liga titlar och en championsleague titel på 3 år? Men jag har min skepsis.

Aja det får bara vara som det är. På Camp Nou är det helt andra bullar som gäller :)

Over and out, dags att ta över tv:n från kvinnan som styr mitt liv :)
Barcelona Holländaren
2007-03-10 21:38
Vi har ännu inte upplevt annat än vinst med 3-4-3. Dock hade jag också föredragit 4-3-3 men jag tror att Gio vilar av en anledning. Han är nog typ.. trött.
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:38
Captian:

Äh, jag vet inte. Det känns inte som vi är de rätta personerna att kritisera Rijkaard i dagsläget. Ena vecka klagar vi Valdés, nästa på Marquez och alltid är det någon annan spelare vi anser ska få chansen. Jag tror och hoppas att han vet vad han gör. :D
Barcelona Gabriel
2007-03-10 21:34
Idag blir det överkörning totalt från vår sida, sanna mina ord! Historisk kväll! Visca som los mejores!
2007-03-10 21:32
Rambla

Men det är just det. Varför inte ta ut Gio, och spela Oleguer på högern. Det kommer att bli galet grötigt framför casillas straffområde då det närmar sig chanser för oss.

Har Edmilson en känning eller? Jag undrar bara varför han inte kan ta Pivote rollen.

Nu börjar nervositeen komma.
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:28
Vilka ska spela ytterbackar när Zambrotta är avstängd då? Belletti och Sylvinho är nyss tillbaka från skador och är säkert inte klara att starta en match eller spela 90 min ännu. Det skulle vara Gio men han är ju inte ens med i truppen, så det finns kanske inte så mycket andra alternativ?
2007-03-10 21:25
Det verkar vara så som Meley sagt. Ett 3-4-3 system. Enligt Sport så kommer Rijkaard lägga förtroendet i samma startleva som började mot Liverpool.

Tyckte Rijkaard att vi var bra i den matchen eller? Varför inte spela med ett kantspel, Rijkaard? Alla vet att Madrid kommer försöka gröta till det i mitten för oss. Som alla tråklag gör. Sedan väntar de på kontringar, och i dagens ur form Barca, så kommer det att bjudas på misstag :(
Barcelona Meley
2007-03-10 21:20
Det ser ut att bli 3-4-3, i alla fall enligt sport.es. Själv vill jag verkligen gå tillbaka till 4-3-3 då jag tycker vi spelar mycket bättre så.
Sevilla Riquelme!
2007-03-10 21:19
Men hade det varit någorlunda rätt så hade man någon gång typ nu kunnat bänka sig framför soffan och kunnat se filmer från gamla matcher, sett diskussioner om startelvor och liknande.

Det var ju dock Henkes sista match idag så kanske slipper man höra så mycket mer om United nu på ett tag om man har tur ;-)

Men det är allvarligt dåligt att det är så lite fokus på en match som denna. Jag håller ju som synes inte på något lag, men alla som gillar fotboll borde tända till inför El Clasico.
MANloveUTD
2007-03-10 21:19
barca_10ronnie: kolla länk!
Barcelona Barça_10Ronnie
2007-03-10 21:18
Hoppas inte på den uppstälningen, vill se den gamla 4-3-3 uppställningen me sylvinho på vänsterkanten o edmilson som pivoté. Tyvär kan de betyda att iniesta måste bänkas.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-10 21:17
Dida värkar inte komma till Barcelona.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 21:16
Inte i närheten av lika stor press som Barcelona. I princip alla tror att Barcelona kommer vinna inte minst tack vare att man har hemmaplan. Pressen på Real riktas i princip bara mot Capello.
MANloveUTD
2007-03-10 21:15
-------Valdes
Oleguer, Thuram, Puyol
-------Marquez
Iniesta, Xavi, Deco
Messi, Eto'o, Ronaldinho

stämmer denna uppställningen? ojojoj, vilken match det kommer att bli isf. har tippat 2-0 till barca men med den uppställningen skulle jag tippa 10-3. fyfan va kul!
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:14
Holländaren:

Har inte även Madrid ganska så stor press på sig då? Skulle de vara bättre på att hantera press än Barça i dagsläget?
Spanien Joaquín15
2007-03-10 21:13
Hoppas att Messi axlar Ronaldinhos mantel ikväll :) då Ronaldinho inte spelar `?
2007-03-10 21:13
Riquelme!

Visst börjar sändingen kl 21,55 men det är för att TV4 har den där satans lama lottningen innan varje La liga match. Aftonbladet har inte ens tagit upp att det är el clsico ikväll, de verkar vara mer förjusta i Man U- Middelsborough, där Henke ger sitt farväl.
Barcelona tarrak
2007-03-10 21:10
Riquelme!/Jag håller med om att det är riktigt dåligt av tv4+ och att det än en gång visar hur de prioriterar spansk fotboll. Annars är jag ganska nöjd att slippa Backes självbelåtna pysande i studion.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 21:10
Som tidigare sagt tror jag att Barcelona åker på säsongens sista ligaförlust ikväll. Barcelona har för mycket press på sig vilket blir svårt att hantera i dålig form. Förlusten kommer och fansen kommer att skrika skällsord, men Barcelona reser sig i matchen därpå och tågar vidare till tredje raka guldet.
Annons: