/spanien/barcelona/forum/23335.aspx/spanien/barcelona/forum/23335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:53
grabbar vi ska va nöjda med 3-3. hade vi spelat med 11 så hade vi vunnit lätt. sånt händer i fotbollen. men jag håller med er att ole borde fan inte starta. men men va stolta min bröder :)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-11 12:48
Ronaldinho var utomordentlig i första halvlek. Han var ju inblandad eller skapade i princip alla våra mål. Hans assist vid det tredje Messi målet var ju en genomskärare som heter duga. Han slicade ju sönder reals mitt med den passningen till Messi.

I Andra kom han bort sig, mest på grund av avsaknaden utav Eto'o och personer som springer i djupled. Men i första fick vi bara en liten försmak av vad som komma skall med R-E-M i form. Man kunde ju bara se hur Arslet-Ramos tappade fattningen mot Ronaldinho då han aldrig kunde ta bollen (HAHA). Jävla kalas offensiv. Med en Eto'o i bra form så hade det nog stått 6-2 till oss i halvtid.

Bara att blicka framåt och ta med sig kämparglöden man visade. Är riktigt stolt över grabbarna, även om Oleguer får ett minus, då han kanske ville överbevisa sig själv i styrka gentemot Madridisthorna :)
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:48
ghazza tack brorsan. men va vår publik missnöjd mer Mister igår ikväll ?
Barcelona II Barça II
2007-03-11 12:47
Hur kommer det sig att Rijkaard har bytt spelsystem? Han kanske känner att vi har blivit ”sönder lästa” av de andra storlagen. Men inte fan spelar man utan ytterbackar för det? Jag menar, förra året i El Clasico så var det väll Oleguer/Belleti och Silvinho/Gio som startade och det gick ju alldeles galant. Jag skyller gårdagens bakslag på Rijkaard (då jag förväntar mig att vi tar tre poäng på hemma plan), samtidigt som jag tackar Messi´, vilken underbar lirare, man kan inte sluta beundra honom. Har sagt det förr och säger det igen, om ett till två år så är han världens bästa.

Nu vet jag inte om det var jag som hade druckit för mycket, eller om jag verkligen såg (när domaren hade blåst av) vissa små delar av publiken vifta med vita näsdukar.

Edit: Nu ser jag att det var fler som hade sett det, det betyder iså fall att man vill ha tränaren sparkad. Jag håller absolut inte med dem.

Barcelona Criff
2007-03-11 12:47
Ghazza min räddare i nöden!!!!! Tack så mycket!!
Barcelona Xoonix
2007-03-11 12:46
Oleguer var horibel igår, inte många rätt, men tyckte inte direkt att det var straff och utvisningen var hård, men han var inte bra! har inte så mycket tillövers för marquez heller, noll form just nu! Valdes igår var underbar att se! så grym! och thuram!vilken match han gör enligt mig!och ja, messi behöver ju ingen mer hyllning egentligen=) men han var grym!!
Barcelona Criff
inte en aning haha, såg inte matchen. Letar fortfarande nånstans där man kan ladda ner den :P
Barcelona Ghazza
Criff,

Ojdå, inte sett matchen? :) Nåja, jag vet inte om Rojadirecta har matchen, men här följer några länkar:
http://www.mininova.org/tor/614450
http://www.mininova.org/tor/614513

Visca_Barca,
Av det jag har förstått så är det en gest mot domaren som betyder att man inte var nöjd med honom.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:45
criff vare vår publik elle vare reals ?
Barcelona Criff
2007-03-11 12:44
Det betyder att de vill att tränaren ska avgå.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:43
jag har en fråga. varför viftade publiken vita näsdukar? vad betyder det äre nån som kan ? tacksam för svaret

Visca BARCA
Barcelona Criff
2007-03-11 12:42
Har någon länk till rojadirecta där man kan ladda ner gårdagens match? Har letat men hittar inte. Tacksam för svar. Ligger här o kilar med ögonen för jag vet inte hur matchen slutade igår hahaha. VISCA EL BARCA!
Barcelona Messi(as)
2007-03-11 12:36
Tycker inte man kan klandra Oleguer för matchen igår, det är ju tränaren som satt honom på den platsen. Ska ni klandra någon så gör det på Rejikard. Sen undrar jag vart Gio håller hus? Jag hade hellre sett Gio på vänstern och Puyol på höger. Jag är nog en av få som gillar gio väldigt mycket.

Marquez tycker jag har fått nog med chanser nu att spela upp sig och bara en blind kan se att han inte spelar bättre direkt. Ge någon annan chansen.

Många klagar på Ronaldinho som central anfallare(jag också) men igår såg vi (lite i alla fall) meningen med den uppställningen. Men jag tycker väggspelen med Eto'o och Messi fungerade si sådär. Eto'o SKA vara central anfallare med instick där han gör 0-100 på 1 sek. Dinho ska stå ute på en kant och springa in i banan eller slå kross till Messi.
Sen tycker jag att 3-4-3 har fungerat någorlunda bra. Det är bara trist att vi inte har tre grymma centrala mittbackar, hade kanske fungerat med Gio som sagt. Men annars tycker jag det är en grym formation med den teknik våra gubbar har.
Barcelona Ghazza
2007-03-11 12:17
Messishow,

Det var därför jag undrade hur lång tid det är kvar till nomineringen. Fortsätter det i samma takt för Messi kan allt hända. Annars har det hänt förr att spelare blivit nominerade tackvare ett par matcher. (Läs Cannavaro och Zidane för tre matcher i VM)
Barcelona Messishow
2007-03-11 12:08
Ghazza ,

messi har vart skadad otroligt länge sen blir man väll inte nominerad för en match ?Drogba CL o Zlatan tror jag ärligt talat
Barcelona Guardiola__
2007-03-11 12:08
Ämne: Guardiola__

den f....
www.leomessi.com
Barcelona Tiago
2007-03-11 12:04
Ghazza

Ne det har du rätt i:) han kanske borde ge Edmilson lite mer chanser börjar sakna den gamle gode Edmilson.
Barcelona Ghazza
2007-03-11 12:01
Men samtidigt vet vi ju inte hur träningarna ser ut. Vilka som är bra och vilka som är mindre bra. Att Rijkaard utgår från dessa är jag nästan säker på, men om spelare som Oleguer och Marquez inte skärper sig snart så borde han testa nytt.
Barcelona Myrran
2007-03-11 12:00
Betydelsen av Messis text (”var stark kompis”) på tröjan igår:
“The message went out to my uncle, who’s also my godfather and a second father to me. He’s back in Argentina and lost his father yesterday”

"Meddelandet var till min farbror, som också är min gudfader och som en andra far till mig. Han är nere i Argentina för han förlora sin fader igår."

För er som undra...
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:58
Ghazza

Ja han har ju tyvärr det, förstår itne vad han grejjar med och varför han ska förstöra ett perfekt fungerande spelsystem:S För lixom 4-3-3 systemet har gett oss 2 la liga titlar och en cl titel varför ändra det när det går lite motigt?
Barcelona Ghazza
2007-03-11 11:54
Tiago,

Tja, själv har jag inget svar på det. Den gode Frank gillar ju att köra sitt eget race ibland...

Satt och tänkte på en sak. När är det Europas bästa spelare blir utsedd? Den då det är tre nominerade? Jag tror att Leo har en stor chans att vara en av dem... Tillsammans med Drogba och CR.
Barcelona El Gitáno
2007-03-11 11:54
Okej, det är lite skumt. Oleguer känns som en mittback. Han har i alla fall inte den speeden eller tekniken som en ytterback borde ha...
Barcelona Catalunya
2007-03-11 11:50
Alenoinho

Håller med dig om Oleguer och Márquez. Márquez är den defensiva spelare som personligen varit ansvarig för flest insläppta mål. Han gör många konstiga saker när han ska rensa undan bollen, så skedde även igår men även i hemmamatchen mot Liverpool, då ledde det till Riises mål. Han har varit instabil hela säsongen. Dock är han den bäste offensive försvararen, men det känns som Barça redan har tillräcklig offensiv karft...
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:49
Ghazza

Jag syftade inte bara på gårdagens match med det att han tar oleguer före zambrotta och beletti utan några matcher innan som tex valencia liverpool.

El Gitáno

ja dfet kanske han gör men jag syftade på matcherna innan när vi hade 4 backslinje när han ändå envisas med oleguer på så sätt tappar vi den offensiva kraften på högerkanten.
Barcelona El Gitáno
2007-03-11 11:43
Evièka; man tackar ;P

Tiago: I en trebackslinje passar nog oleguer bättre, både Zambrotta och Beletti är väl mer utpräglade ytterbackar? Men varför inte en fyrbackslinje med zambrotta på kanten?

Jag följer inte barca jttemycket, men denna backlinjen borde inte vara en omöjlighet...

Zambrotta - Puyol - Thuram - Gio
Barcelona Ghazza
2007-03-11 11:42
Tiago,

Zambrotta var ju faktiskt avstängd i gårdagens match och Belletti är precis tillbaka från sin stukning han drog på sig. Dock förstår jag inte varför Gio plötsligt lämnas utanför truppen? Brukade vara Misters favorit på kanten...
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:39
Eusebio

http://www.mininova.org/tor/614450
http://www.mininova.org/tor/614513

Testa dom 2 länkarna:)
Eusebio
2007-03-11 11:38
Jag missade stora delar av matchen igår, var tvungen att jobba. Är det någon som vet om kan ladda ner matchen, och isåfall hur & var? Tacksam för svar..
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:17
Osvaldo aka Dragan O

Ja det stämmer mkt bra och sen förstår jag inte varför han envisas med oleguer när vi har zambrotta och beletti:S
Valencia Osvaldo aka Dragan O
2007-03-11 11:12
Trebackslinjen är en anakronism och det dummaste jag sett på länge. Dit kan även räknas att köra en Marques ur form som mittback match efter match med Thuram på bänken. Stora felet i Barca idag ligger inte på spelarmaterialet utan på dålig laguttagning och usel taktik.
Annons: