/spanien/barcelona/forum/23330.aspx/spanien/barcelona/forum/23330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eva
2007-03-11 18:38
Myrran
Tack, det var roligt att höra. Vissa formuleringar har retat folk i grannforumet, men det kan jag leva med. ;)
Barcelona Myrran
2007-03-11 18:37
1-0 Gimnastic ! Riktigt skönt faktiskt.
Barcelona Bopi
2007-03-11 18:24
The player went on to explain the significance of the message printed on his t-shirt that the striker flashed after each of his three goals.

“The message went out to my uncle, who’s also my godfather and a second father to me. He’s back in Argentina and lost his father yesterday”, he explained.
Barcelona Rambla
2007-03-11 18:22
Gimnastic håller fortfarande 0-0 mot Sevilla en bit in i andra halvlek. Kanske kan de hålla ut och sno Sevilla på 1p? Man kan ju alltid hoppas.
Barcelona Barca forever
2007-03-11 18:15
Aftonblaskan skriver att Motta fått ledigt en vecka pga personliga problem. Nån som vet vad det är som gäckar vår käre brasilianare?

Och en sak till; Edmilson. Är han skadad eller har Riijkard tappat förtroendet för honom
? Jag har saknat honom de senaste matcherna, han gör sig bättre som defensiv mittfältare än vad Rafa gör.
Barcelona Myrran
2007-03-11 18:15
Tackar Eva till en riktigt bra matchrapport. Lagom objektiv för att vara supporter av det ena laget (det rätta). Till skilldnad mot en skribent som inte behövs nämnas i namn så skriver du dina tankar i kommentar delen vilket är dem rätta.
Tack alla ni på redaktionen att ni gör ett så bra arbete!

Och att Real kontrollerade matchen är BS! Kontrollera matchen gör man om man bestämmer tempot i matchen, och då behöver man verkligen mer bollinnehav än 35% eller va det blev i slutet...
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-11 17:56
Edmilson

Vem bryr sig vad madrid tycker om matchen de fick ett bra resultat på borta plan låt de gotta sig.

Enda vinnarna som har skäl att jubla är Sevilla, de kan utöka försprånget i och med kvällsmatchen.
Barcelona Meley
2007-03-11 16:59
Iniesta har nästan spelat på alla positioner man kan spela på, och han gör det bra.
Förvånar mig inte om han skulle vara målis någon dag när Valdes skadat sig ;) haha
Barcelona Edmilson
2007-03-11 16:54
Var inne å kolla på Reals forum känns som att dom tror dom ägde oss igår, trots att vi var en man mindre!!!

Och nu börjar dom skrika om nyförvärv hit och dit när dom redan har så det räcker, värvar ju fan konstant.....

Att dom aldrig lär sig och får upp ögonen nån gång???
Barcelona Barça-fan
2007-03-11 16:52
Reals straff igår var det största skämt jag någonsin skådat.
Barcelona Meley
2007-03-11 16:51
Vart är alla real fans som alltid klagar på att vi bara gör mål på fasta situationer? Och att vi alltid får straff. De är lite roliga :)
Barcelona Lion0
2007-03-11 16:23
19

Håller med dig. Oleguer är en ganska bra backup. Han gnäller inte när han inte får spela. Men nu tar vi nya tag grabbar. Hade vi inte fått utvisningen går så vet ingen hur mkt Barca skulle vinna med.

VISCA BARCELONA !
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-11 16:17
Ole funkar som högerback och eventuellt som mittback i en 4 backslinje som en backup.

Marques har fått tillräckligt med speltid iår jag vill ha Edm i deffensiva mittfälts positionen i taktiken som gett oss så mycket 4-3-3 taktiken lika med framgång!

Nu blickar vi framåt barca bröder och systrar:D

Barcelona 19
2007-03-11 16:05
Några här vill att Oleguer ska ut ur Barca, men vilken annan bra back ska vi hitta som inte klagar om han sitter i bänken?

Och Marquez, han är inte i bra form nu, men det kanske är så som någon sa här att han nyss har skilt sig. Men snart är han säkert i bra form igen.
Barcelona Jontteee
2007-03-11 16:02
kan nån ge mig länken till..

planet nåt sånt. för att kolla på matcherna..

tack..
Barcelona Meley
2007-03-11 15:59
Visca_Barca

Ja det är självklart, tänkte bara på att det finns inte många lag som gör det. Bara dom bästa :)
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 15:49
meley klart barca ska anfalla :). vi är inte fega som real me 6 backar o 2 denfensiva.
Barcelona Meley
2007-03-11 15:47
Jag har funderat lite. Och de flesta lag som får en eller två man utvisade, brukar offra offensiven för att täcka upp. Men nej Barcelona ska fortsätta spela anfallsfotboll, och det är det jag älskar med klubben. Vad som än händer, så är anfall nummer 1.

Mot Sevilla var vi tvugna att anfalla för att försöka få med oss en poäng. Men igår mot Real så spelade vi 3-4-2 fastän det stog 2-2. Det är härligt att se :) tillskillnad från Real, när dom hade en utvisad på Camp Nou förra året så spelade dom med 8 backar och en anfallare, och sökte kontringar.

Visca el Barca
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 15:43
asså ni alla vet ju att om vi hade spelat me 11 spelare så hade vi vunnit lätt. allt berorde på utvisningen. det förstörde spelet totalt. men ändå kunde ej real vinna mot oss :). va stolta de ligger 5 pöng efter.
Barcelona jepppe
2007-03-11 15:42
Ämne: Oleguer är en spelar....
Yes, sluta skyll på Frank. Skyll istället på Oleguer - en spelare som gång på gång visat att han inte är en man för de stora matcherna. Visst, han kanske inte gör bort sig mot "sämre" motstånd, men så fort det är lite tuffare, och snabbare, motstånd så hänger han inte med. Han kommer sent in i situationer, han slarvar i passningspelet - han är helt enkelt inte bra. Oleguer har ingenting i en storklubb som Barcelona att göra!
Barcelona Jontteee
2007-03-11 15:08
Oleguer är en spelare som aldrig ska få uppmärsamhet, han ska göra sin sak i det tysta.
Men efter hans uttalande om terroristerna så verkar det som om han försöker bevisa för hela spanien att hans åsikter inte har nåt med fotbollen att göra och då försöker han spela bättre än vad han egentligen är. Han verkar oxå mer tänd än vanligt.

Att säga att det var mer Rijkaards fel att låta Oleguer spel och det var därför han fick rött kort, Oleguer har fått spela många många matcher som högerback och aldrig gjort bort sig..!!!

Sluta skyll allt på Rijkaard.. fan..!!!
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-11 15:02
Kviborg är ju ett STOLPSKOTT. Han är verkligen ANTIOBJEKTIV.
Han skriver hela tiden sina åsikter och vad han tycker. Varje gång står det "Vi borde ha vunnit matchen.....Vi var bättre..... blablabla filmar....dålig domare..... Han gråter ju hela tiden. Real Madrid utan titel på 3 år och detta blir nog 4:e.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-11 15:01
I RMD's matchsummering står det "3-3 - ruggigt orättvist".
Skulle inte jag säga.
Barca spelar med 3 backar trots utvisning hela andra halvlek och Eto'o är inte med i matchen vilket utgör en STOR skillnad.
RMD missar sina chanser och det straffar sig oavsett vilket lag det är. Messi avgör matchen och visar att han just nu är världens bästa och största talang. Nya Maradona ??? Ja, om inte bättre...
Barcelona simons
2007-03-11 14:57
Tifo igår? Bild?
Barcelona FCBarcelona_
2007-03-11 14:56
Jag tycker absolut att vi ska gå tillbaka till en fyrbackslinje igen, var nervös som fan igår vid varje Real-anfall.

Gillar 4-3-3
Barcelona Rambla
2007-03-11 14:54
Håller också med om att Thuram var enorm i andra halvlek. Visst var han darrig i första men det beror nog på att hela 3-backslinjen var darrig i första. Sen är det faktiskt svårt att kritisera spelare som Iniesta och Xavi. De två fick spela en oerhörd svår match i andra halvlek där de både skulle vara kreativa och samtidigt tänka på att försvara högerkanten. Hur mycket fick inte de två springa under andra halvlek?

Nästa match är vi tillbaka till en förhoppningsvis stabil 4-backslinje.
Barcelona Barca/
2007-03-11 14:50
Zamboza//
Bra sakt ! :D:D:D
Forza barca
Barcelona Zamboza
2007-03-11 14:43
Tycker inte vi ska klaga på herr Kviborg och hans åsikter. Jag menar att han anser att Cannavaro är en sann madritista säger mer om honom än om Cannavaro.
Barcelona Ghazza
2007-03-11 14:36
Rambla,

Precis, det är det jag menar. När Eto'o är "dålig" så missar han bara lägen. Han är aldrig osynlig. Tillskillnad från just Raul då.

Äsch, nu orkar jag inte ens bry mig om vad alla marränger säger. Man kan ändå inte få upp deras vita ögon. Låt de leva i sin egen lilla värld bara.
Barcelona Et0
2007-03-11 14:35
rambla
"...Real Madrid är inte så bra som du försöker få det till. En hel fotbollsvärld ser detta utom du."

"Det man inte vet skadar en inte" :D
Annons: