/spanien/barcelona/forum/2333.aspx/spanien/barcelona/forum/2333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-11 20:37
If Denis Suarez (21) returns from loan at Sevilla this summer, he won't be able to play until January because of Fifa ban. [tmw via sport] Detta kan väl inte stämma!? Vi hämtar ju tillbaks en utlånad spelare, vi köper ju inte honom. Spelaren tillhör Barcelona, och därför skall transferförbudet inte gälla för hans del! Eller vad tror ni? Om så är fallet så skall han vara kvar i Sevilla ett år till. Ingen ide att hämta tillbaka där han får noll speltid under hela hösten.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-11 20:20
Flavia

Ja det är synd, men det är rent sagt ut för jävligt att dom inte prioriterar Copa America så högt väldigt synd för alla oss som älskar sydamerikansk fotboll.

Barcelona Barclasico
2015-06-11 19:28
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:
Så du påstår att vår nya sportchef Braida inte hade lyckats få dessa två herrar till Katalonien... Kanske t.om till bättre pris? Gubben, Det var ju LE som ville ha både Rakitic och suarez!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-11 19:21
Barclasico Hur dåligt jobb han än må gjort är han oavsett en del av framgången? Utan Rakitic och Suarez kanske vi aldrig nått sådana framgångar som vi gjort .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2015-06-11 18:49
Zubizarreta: “I'm very happy for Luis Enrique, players and Barça on the club winning the treble. I feel part of what they achieved.”

Käften!
Barcelona Mdawg
2015-06-11 17:44
Var ni inte på plats i Berlin under CL-finalen. Här är en högupplöst interaktiv bild som ger lite mer känsla. Bättre sent än aldrig!

Ni kan ju även hitta er själva om ni var där, eller någon polare som var där. :D
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2015-06-11 17:26
Kan någon vänlig själ posta Nivas plus-låsta Copá Americaartikel? Tack på förhand.
Flavía
2015-06-11 17:24
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Jag har riktigt svårt att förstå mig på vissa som ens tycker att "V75 med kor" eller rättare sagt damfotboll (som det så fint heter) är "roligt" när kvalitén är ett lågvattenmärke värd namnet tyvärr. Men ändå så skall hela spektaklet haussas upp i massmedier och att det sänds på svensk TV på bekostnad av Copa America vilket är där skon klämmer, något som flera kan hålla med tror jag.
Flavía
2015-06-11 17:24
@BARCA-més que un club:
Jag kan bara tyvärr hålla med dig min vän, notera att inga större svenska medier har haussat upp och producerat artiklar om just Copa America. Förstår inte alls varför denna turnering, som är världens största kontinentala fotbollsturnering efter EM, får sjukt lite uppmärksamhet. Men om exakt en vecka så drar även U21-EM igång så nog är det en liten tröst. Visst, inga direkt megastjärnor som kryllar i den turneringen men åtminstone finns en rad spännande namn som mycket väl kan tillhöra världstoppen likt Koke, De Gea, Özil för att nämna några exempel.
Barcelona Rambla~
2015-06-11 17:03
Okej, så bara för en bredkäftad Lopo i Depor inte kan stänga igen käften under en intervju, känner sig LFP tvingade att starta en utredning?

Vafan är detta för Kalle Anka-fasoner? Så bara för att han sade till Xavi att det lite lugnt, oavgjort är bra för alla, måste detta utredas. Där Barcas namn ska dras i smutsen? Är det Barcas fel att Lopo sade så till Xavi? Hur kan det vara ett giltigt skäl/argument att påbörja en utredning?

Det är enbart för att det är Barcelona som är det ena laget. Hade aldrig ens kommit på tal om det varit något annat lag. Börjar blir så förbannat trött på ligaförbundet, fotbollsförbundet och allt som har med spansk fotboll och göra. Det räcker fan nu!

Byt liga säger jag. Vem bryr sig om el Clasico? Barca har inget kvar att bevisa. Byt till en liga, om det går, där man blir behandlad på samma premisser som resten av lagen i ligan, där man blir visad lite respekt.
Barcelona Rambla~
2015-06-11 16:56
@Kröjf:

Skriv bara pig head. Låter åtminstone trevligare än "grisahuvve" (skånska). :)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-11 16:46
Rojadirecta ska jag se på
Barcelona R85
2015-06-11 16:43
Vet nån ifall det stämmer att man kan se copa america via youtube??
Barcelona R85
2015-06-11 16:43
Vet nån ifall det stämmer att man kan se copa america via youtube??
Flavía
2015-06-11 15:02
Messi: "There is no rivalry with Cristiano. It’s something the media invented. We both want to do well for our clubs". Messi ser inte Ronaldo som en rival men Ronaldo ser Messi som en rival
Barcelona Kröjf
2015-06-11 14:34
Cruyff, allt i allo
Pep, tränare
Abidal
Alba
Alves
Eto´o
Koeman
Laudrup
Romario
Ronaldinho
Ronaldo
Rivaldo
Stoichkov
Touré

F - ordet förmår jag mig inte att skriva.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-11 14:23
* Jordi Majo med 15 %
Barcelona Blaugrana91
2015-06-11 14:23
Hmm valet ser ut att bli en rysare, Sport ställer på sin hemsida frågan vem man kommer rösta på i valet. Laporta får 43 % och Bartomeu får 35 %. Därefter kommer Jordi Majo.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-11 13:57
Har inget emot Damfotboll. Låt de ha kul också.
Hade de visat båda VM för damer och Copa Amerika hade varit rättvist av dem.

Nej, nej, damerna ska lyftas herrarna ska dissas. Har inget emot damfotboll. Tyckte att det var riktigt roligt när Japanska damlagen van VM med sin Tiki-Taka fotboll. Såg faktiskt hela den VM med mitt ex. Riktig roligt var det.

Det är bara hitta bra streaming för Copa Amerika. Skulle ändå inte kolla om kommentatorerna var inte Viasat teamen.

Barcelona LennyRomario
2015-06-11 13:21
En topplista då. Tar ingen hänsyn till vad de gjorde eller sa efter de lämnade Barcelona. Enda kriteriet är hur mycket jag njöt när de var i Barcelona.

Cruyff - som tränare.
Pep - som tränare.
Romario
Ronaldinho
Rivaldo
Ronaldo
Figo
Koeman
Alba
Abidal
Barcelona Z_Z
2015-06-11 12:58
Gabriel:

Om det är en topp 15 man ska göra får det nog bli dessa:

Ronaldinho
Rivaldo
Alba
Pique
Kluivert
Alves
Eto'o
Abidal
Marquez
Luis Enrique
Neymar
Henry
Saviola (även om han kanske inte uträttade så mycket som jag hade hoppats på)
Cocu
Suarez/Rakitic (får dela på en plats, gillar båda enormt men bara varit här en säsong än)

Ordningsmässigt är det nog bara topp 2 som är givna och det är Rivaldo och Ronaldinho, den ena fick mig att börja följa klubben och den andra skulle ju fått en att börja älska fotboll även om man inte visste vad det gick ut på.

Real Madrid forzabarca92
2015-06-11 12:57
Ska man spela på att Messi vinner skytteligan eller blir det Neymar?
Barcelona the cameroonians
2015-06-11 12:55
Barclasico

Benedito pratade precis om detta under sitt inledande tal.

I länktips kan du se att Jordi Farré anser det detsamma.

Att Laporta är emot Qatar säger sig självt, även om han inte kandiderar ännu.

Freixa sa igår att han ville titta på alternativ.

Vad Majo vill vet jag visserligen inte, men han kommer ändå inte få mer än 5% av rösterna.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-11 12:50
Alltså seriöst menar sverige allvar nu när det är sommarlov och allt det där och efter det sköna avslutningen på säsongen för Barca med en bärgad trippel i handen, så vill man ju se mer fotboll och vad finns inte bättre än att se Just Copa America där just sverige inte har valt och visa den sköna turneringen på tv.

så jävla dåligt alltså istället väljer dom att visa Damfotboll och annat skit.
Blir väl tråkiga streams som vanligt då.
alla andra stor länder visar Copa America sverige gömmer sig och visar matlagning.
Barcelona Barclasico
2015-06-11 12:42
@the cameroonians:

Att alla presidentkandidater, förutom Bartomeu vill ha bort Qatar från klubben är en ren BS! Var hittar du källan?
2015-06-11 12:41
Gabriel

Var är Douglas på din lista om jag får fråga? :P
Barcelona Kröjf
2015-06-11 12:40
*hjärta* el Jefecitos hesa röst, du skrev bl a: "Papillon Var vänlig och citera någon som skrivit om folkgrupper". Det var förvisso inte jag som fick frågan, men eftersom du verkar vilja veta, så skrev Coach Pep följande: "Sen är det bara hoppas att det fortsättter gå åt helvete för Man City och PSG ute i Europa så att araberna tröttnar och drar sig tillbaka" Jag reagerade faktiskt själv genast på just den raden, i ärlighetens namn och uppriktigt sagt. Så varför reagerade jag inte lika starkt som Papillon? För att jag sjäv inte tror att Coach Peps gjorde sig skyldig till mycket mer än en olyckligt slarvig formulering, i ett i övrig sakligt och upplysande inlägg. Som avsåg FC Barcelonas ekonomiska koppling till en fullkomligt avskyvärd feodalstat. Vilken behandlar sina "gästarbetare" som vore dom lägre stående kreatur. Men jag tycker å andra sidan inte att Papillon behöver beskyllas för att ta på sig offerkoftan, för att denne reagerade. Det är väl snarare att ses som ett sundhetstecken? Precis som Coach Peps starka reaktion på att spelarna i allas vår favoritklubb, sponsras av och gör reklam för diktaturen Qatar. Som minst sagt gjort sig förtjänt av vårt otvetydiga avståndstagande alla dagar i veckan. Men å andra sidan så har ju Pep Guardiola både som spelare och välbetald ambassadör för VM 2022, visat sig fullt beredd att utan synbara betänkligheter befatta sig med oljeshejkernas blodspengar. Och till och med göra PR för ett arrangemang i deras regi. Envisa rykten gör också gällande att Pep kommer coacha Qatar i propagandaspektaklet. Kanske dags för någon härinne att börja fundera på om det inte är skäl nog att byta "nick", i konsekvensens namn?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-11 12:39
Gabriel

Det där med att att Masken får Direktiv tränaren.

Det var så under Pep, Tito, Tata och nu Lucho!...
Älskar hjärtat han har för spelet....

Vilken ledare...
Barcelona Gabriel
2015-06-11 12:36
Någon som har koll på när och framför allt OM Laporta kommer att offentligöra sin kandidatur? Börjar bli smått orolig, är det inte dags för honom att göra det nu.
2015-06-11 12:31
@Shanghai:

Ja. det ligger en ny deal färdig att undertecknas av nästa president, ett kontrakt som Javier Faus varit med och tagit fram. Dock är det så att alla presidentkandidater, förutom Bartomeu, inte vill ha Qatar som sponsor.

Presidentskifte = sponsorbyte
Annons: