/spanien/barcelona/forum/23326.aspx/spanien/barcelona/forum/23326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2007-03-12 14:20
Vad ska Robben tillföra till FC Barcelona mer än filmningar? Flytta upp Dos Santos nästa säsong och vi slipper ryktena om filmare.

Enligt mytologin ska en ny Messí-as komma - han har redan kommit
Barcelona Barça/
2007-03-12 14:01
Rooga//
vad ska vi med robben till! Jag tycker vi ska spela med Dos Santos istället
Barcelona Giovanni_dos_santos__
2007-03-12 13:47
Ämne: Tycker det låter int....
han skulle ju kunna ersätta Giuly som ryktas vara på väg till Juventus ;D
Barcelona Rooga
2007-03-12 13:34
Tycker det låter intressant med Robben. Han har visat gång på gång hur duktig han är i Chelsea. Tror han skulle passa bra in i vårt snabba anfallsspel, jag skull inte bli besviken om grabben dök upp i Barcelona i sommar.
Barcelona Rambo~
2007-03-12 13:25
Vet någon vart jag kan ladda ner matchen någonstans? Jag missade matchen eftersom jag var utomlands. Fixa den någon tack på förhand.!
Barcelona Mr Barca
2007-03-12 11:39
Jag har inte sett någon spelare hittills inom världsfotbollen som har sådan bollmottaging och explosivitet som Messi. Att komma med sådan fart och ha kontrollen på bollen är rena magin. Maradonna har inte gjort det, Ronnie har inte gjort det m fl. Dock inte sagt att han är världens bästa. Men fy fan...Otroligt
Barcelona BARCA en mí corazón!
2007-03-12 11:27
mi super ronaldinho //

vi spelade inte övertygande, mittfältet sprang runt som yra höns ibland och drog på sig onödiga frisparkar och gula kort genom bara det kan man förstå att det är nått fel med spelgrunden antingen har dem inte tränat tillräckligt bra på denna taktik eller så vet ja inte men ja vet att genom att säga att vi kunde vunnit pga dommarn inte blåste straff i slutet så spela vi inte tillräckligt övertygande!
Barcelona Barca/
2007-03-12 11:18
Vad ska vi med Robben till ?

Forza Barca
Barcelona Mi Super Ronaldinho
2007-03-12 11:13
Vi fick lika på grund av domaren, han avgjorde matchen för Madrids fördel, men men vi kunda ha vunnit..
Barcelona Tompa
2007-03-12 09:30
Angående Messi:
Ingen anledning till oro. Messi kommer stanna i Barca även om så Calderon eller Abramovitj lägger upp 100 miljoner euro eller mer. Det enda som ev skulle få honom att lämna är att han inte trivs i ligat men abslout ingenting tyder på det.

Så som övriga resultaten utvecklade sig blev vi faktiskt något av omgångens vinnare ändå. Sevilla förlorade och Valencia tappade poäng med. Känns skönt när segern i El Clasicó uteblev. Vi leder återigen ligan!
Barcelona la barssssa
2007-03-12 08:46
Messi vilket jäkla underverk den pojken är alltså!
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2007-03-12 07:06
Ämne: Tänk om Chelsea la b....
Hans klausal e typ 1,5 miljard och plus så skulle Messi inte ens lämmna barca för miljarder av pengar.

Så ni Cules har tur.
Barcelona Dunnie Brasco
2007-03-12 03:28
Tänk om Chelsea la bud på messi.typ 1miljard..Sheat hur skulle barca-fansen må.
Barcelona Barca Barca
2007-03-12 01:03
Samuel_Etoó#9//

Eto'os o Ronaldihos ja! Men speciellt Messi när han kysser klubbmärket...
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-03-12 01:01
Barca Barca//

Vilken Klubbkänsla alla spelare visar upp!

Fyfan alltså!
Barcelona Barca Barca
2007-03-12 00:57
Samuel_Etoó#9// kolla bara in Ronaldinho efter 2-2 målet. Ja längtar redan till nästa el classico
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-03-12 00:46
Kolla på Eto´o i slutet av videon i vilken fart han springer mot Messi :)

VILKEN KLUBBKÄNSLA!!
Barcelona Ronaldiiinho
2007-03-12 00:00
Messi Messi Messi Messi !!
Underbar, tesammans med Ronaldinho!
Oleguer han sabbade matchen för oss..
Våra ytterfältare blev helt inaktiva om man får säga så..
Men vi får ju endå med oss 3-3 med 10 mann härligt barca!!
Barcelona B(H)arça fanaticos
2007-03-11 23:56
Ämne: La Cibeles:

Haha,....
"Däremot kan man ju bara skratta åt domaren när Ronaldinho i slutet av matchen reser sig upp efter en hård tackling från Diarra och ger tillbaka helt schyst och domaren ger Diarra frispark."

En rättning bara, domaren blåser frispark för Real för att Ronaldinho fångar bollen med händerna när Diarra tacklat omkull honom. Inte för att han ger tillbaka efter att han rest sig.
Men enligt mig så är straffen klar, så jag förstår att Ronaldinho fångar bollen.
Barcelona giovani
2007-03-11 23:36
Sist jag kolla så bestod en fotbolls match av 2 halvlekar 45 minuter var, detta tycks ha glömts av Real fansen och dess skribenter då dom förmodligen var och gömde sig under nått bord under första halvlek och sen kom fram så fort Oleguer fick rött kort. Nej men helt ärligt jag bryr mig inte om hur dom ser på matchen men jag är bara nyfiken när kom all denna dominans ? Var det i 10 minuter av 90 minuter, om det är allt som krävs så är ju fan Barcelona fotbolls gudar.
Barcelona Rambla
2007-03-11 23:16
Jag tror att många stirrar sig blinda på 3-backslinjen och gnäller på Thuram och Oleguer, i viss mån är det självklart också befogat. Mycket av oredan beror även på det defensiven från mittfältarna. När Xavi och Deco tappar bollar, inte täcker upp som de ska göra så sätter de även Marquez och de tre backarna i problem.

Avstängning på Zambrotta, Bellettis och Sylvinhos skador gör ju att de inte är tränade nog att starta matchen. Lägg där till att Gio av någon anledning lämnades utanför truppen gör väl att Rijkaard bestämmer sig för att köra 3-4-3. Det är min teori.

Ja ni hade mil att springa först efter att Oleguer blev utvisad och Eto'o byttes ut. En viss skillnad när ni slipper ett rörligt REM som vänder ut och in på ert försvar i första halvlek.
Real Madrid Mano (Zizou-Mano)
2007-03-11 23:03
Vill tacka för en otrolig match igår kväll. Alltid en garanti på underhållande matcher när det vankas el clasico. Titta tex på Inter-Milan eller Juve-Milan. Inget att sätta emot ett El Clasico :)

Nu till varför jag är och stör; undrar hur ni tycker och tänker angående Rijkaards nya 3-4-3 formation? Vi hade mil att springa på igår och skulle Ruud ha siktet inställt, ja då hade man nog gjort ett par mål till.

Hur som haver, tack en än gång! PS. Valencia har tur, det är allt.
Barcelona Rambla
2007-03-11 22:53
La Cibeles:

Haha, bitter culé? Dina små försök att provocera har du ingenting för. Låt oss säga så här. Guti ska du nog inte börja jämföra med Ronaldinho, det blir bara genant för dig. Visst vädjar Ronaldinho kanske om straff lite väl ofta, många gånger ska han också kanske ha det. Däremot kan man ju bara skratta åt domaren när Ronaldinho i slutet av matchen reser sig upp efter en hård tackling från Diarra och ger tillbaka helt schyst och domaren ger Diarra frispark.

Guti tål inte en tackling, helt rätt! :D

Valencia har allt en jäkla tur.
Barcelona Koeman_4
2007-03-11 22:51
Ämne: Ujj, Valencia räddad....
...och där ska vi förbli säsongen ut ;)
Barcelona Myrran
2007-03-11 22:51
Koeman_4

Det är mer att de spekulerar till en början men när väl sanningen kommer ut så skriver dem den inte och låter den vilda spekulationen stå kvar. Sen skriver ju dem av de spanska/engelska/italienska tidnignarna i allt som inte rör svensk fotboll och svenska spelare. Och vem vet hur skev översättnignen blir...
Barcelona Ghazza
2007-03-11 22:50
Ujj, Valencia räddade oavgjort på stopptid, precis som vi igår. Nåja vi leder ligan. :)
Barcelona Koeman_4
2007-03-11 22:49
Myrran

Jo det lät ju faktiskt som en mer logisk förklaring till det hela.
Man upphör aldrig att förvånas över medias förvrängningar av allt.
Vet dom inte sanningen så hittar dom på en egen sanning.
Barcelona Myrran
2007-03-11 22:44
Koeman_4

Läste dock på Goal.com men där har dem citerat Messi så det borde ju vara sant.
“The message went out to my uncle, who’s also my godfather and a second father to me. He’s back in Argentina and lost his father yesterday”, he explained.
Barcelona Koeman_4
2007-03-11 22:43
Myrran.

Ok,tack.
Jag läste i den "pålitliga" tidningen aftonbladet det stog att det troligen var en hälsning till Motta.
Barcelona Myrran
2007-03-11 22:37
Koeman_4
Har ingen anning va det är med Motta. Men hälsningen på Messis tröja var ägnad åt hans farbror.
Annons: