/spanien/barcelona/forum/23324.aspx/spanien/barcelona/forum/23324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-03-14 19:12
Captian Fab
Marc Crosas fyller 19 i år...

Kamelen
Ett år borta ^^
Barcelona Kamelen
2007-03-14 19:11
Crosas är född 9/1-88 vilket gör honom till 20 om inte jag är helt borta.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-14 19:00
Jag vet inte hur gammal Marc Crosas är, men jag tycker att det verkligen är på tiden att han börjar matchas in i truppen som Olmo (lite mer till och med). Jag menar några träningmatcher tror jag inte räcker.

Alla jämför honom med "pep", men alla matcher jag sett med honom så har han inte bevisat så värst mycket, talang finns säkert där men ledningen kanske borde ge honom mer tid.

Är han inte över 21?
Barcelona Myrran
2007-03-14 18:54
Gud va kul att dos Santos och Bojan kan få spela lite med de stora grabbarna. Hoppas de kan lära mycket av REM. Men jag skulle gärna vilja att några mer B-lags spelare fick chansen också och inte bara de två. Men men man ska inte be om för mycket är i livet...
Barcelona Meley
2007-03-14 18:49
Ämne: Ämne: Jag kan....
Ja precis. Det känns som att flera spelare inte riktigt har repat sig från sommarens VM. Alla kan ju konstatera att det är inte fjolårets Barcelona vi ser idag. Men hoppas både Deco och Marquez tar sig i kragen för vi vet vad dom är kapabla till :)
Real Madrid chrisespaña
2007-03-14 18:31
Det skulle verkligen vara spännande att se hur Messi, Bojan och Dos Santos skulle fungera tillsammans? Bojan har jag inte sett så mycket utav men Dos Santos däremot, en grym talang. Man misstar han lite med Ronaldinho (utseéndet med), känns som att Barca kan ha odlat fram ytterligare två guldkorn i Dos Santos och Bojan. Vore dock bra för dessa herrar om Barca B tar steget upp till Segunda, bra för deras utveckling.
Barcelona Rambla
2007-03-14 18:15
Ämne: Släppa Messi, nej. R....
Hehe, jag såg också den tidigare idag. :D

Nåja, Rijkaard stannar inte för evigt. Tror visserligen att ledning och sportdirektör ser på Messi som Rijkaard. Es un crack.
Barcelona Evička
2007-03-14 18:13
Släppa Messi, nej. Rijkaards syn framgår med all önskvärd tydlighet här =)
Delarocha
2007-03-14 18:12
Det värmer verkligen hjärtat att se Messi kyssa emblemet. Då förstår man vilken guldklimp Barcá kommit över.
Håller med om Marquez, han har sett rätt blek ut. Thuram m.fl har inte heller varit bländande. I allmänhet ser ju defensiven rätt skral ut. Även vanligtvis säkre Puyol tycker jag har slarvat det senaste.
Barcelona Barça/
2007-03-14 18:12
Om (jag säger bara om) vi säljer Messi, vem ska vi ersätta honom med då?
Jag hoppas att barca inte säljer Messi!

Forza Barça!
Barcelona Rambla
2007-03-14 18:09
Oj oj, äntligen får man se Bojan och Giovani göra debut i A-laget. Något positivt kom det ändå ur uttåget i Champions League. :D

Det finns inte på kartan att Barça släpper Messi. Andra klubbar göre sig icke besvär. Han räknas som lika viktig som Eto'o, Ronaldinho och Puyol. Det är endast om han själv verkligen propsar på att få lämna. Finns inget som i dagsläget tyder på att han ej trivs i klubben.
Barcelona barçaroffe
2007-03-14 18:06
Messi visade ju tydligt sin stora karlek till Barça nar han upprepade ganger kysste klubbemblemet efter 3-3-malet. Tycker den gesten sager allt!
Barcelona Rambla
2007-03-14 18:06
Ämne: Jag kan hålla med om....
Helt rätt. Det är flera spelare som borde ta sig en extra titt i spegeln så här långt. Deco är knappast den ende som varit under sin normala standard. En som också kan tänkas hänga löst är Rafa Marquez.

Jag tror det hänger mycket på Decos egna ambition och motivation. Som du skrev, han närmar sig 30. Han kanske vill prova på något annat? Det är nu det är dags för det i sådana fall, sen blir det för sent.
Barcelona Meley
2007-03-14 18:01
Jag kan hålla med om att Decos säsong inte varit som de andra. Men det är inte bara han som inte kommit upp till sin högsta nivå. Dagens Ronaldinho är en helt annan kille än fjolårets. Okej Deco fyller 30 iår. Men han är ju inte slut än. Tycker absolut inte att man ska sälja honom. Även fast han inte varit som bäst så har han varit enormt viktig.
Plus att det är min favoritspelare också, skulle bli riktigt ledsen om han gick.
Barcelona Rambla
2007-03-14 17:52
Riquelme!:

Det kan tyckas så, men Decos säsong har inte varit som de två tidigare. Det spekuleras i att klubben kan tänka sig att sälja honom just för att kunna få en bra slant medans han fortfarande har ett bra värde.

Deco har inte sett lika hungrig ut den här säsongen. Det känns nästan som om han behöver en ny utmaning. På två säsonger har det blivit dubbla ligaguld och en CL-titel. Det är rätt så svårt att matcha. Det är nog mest upp till honom själv antar jag. Vill han verkligen själv stanna och lägga ner det jobb som krävs? Vi får se.
Barcelona Evička
2007-03-14 17:08
Nej, han är varken klar eller på väg, men det står att han vill ta ett steg framåt i sin karriär och skulle vilja komma till Barcelona.
Delarocha
2007-03-14 16:58
Riquelme.
Skulle jag personligen inte vilja hävda då jag tycker Deco är relativt överskattad. Jag hade inte blivit alltför ledsen om de sålde honom och skaffade en ny. Men visst är han bra.

Giovanni

Antagligen något i stil med att Dani Alves antingen är klar eller på väg till Barcelona. Iaf som jag tolkade det.
Barcelona _Giovanni_
2007-03-14 16:58
Evièka

Vad står det på din länk med Dani Alves kan du va snäll och förklara
Sevilla Riquelme!
2007-03-14 16:53
Rambla//
Bara en fråga, räknas inte Deco som en "untouchable"? Jag menar han har ju varit en stor del i framgång som Barca nått den senaste perioden.
Barcelona Evička
2007-03-14 16:29
Och när nu rykten verkar vara temat för dagen...vad ska vi kunna tro om det här?
Recreativo HeavyRossonerri
2007-03-14 16:23
Ronaldinho kommer inte till Milan. Och Kaká går inte till Barca.

Case Closed!
Villarreal Ibravissimo
2007-03-14 16:10
Ämne: Ämne: Messi v....
Ja men såklart. Det var det jag menade. Killen har ju växt upp i Barca och de har hjälpt honom. Han har gått igenom hela ungdomen i den klubben.

Jag tror inte heller att Ronaldinho lämnar Barca för Milan. Jag hoppas iallafall inte det!
El Toro Loco
2007-03-14 16:05
@Barça-fan

Jo tack jag levde med Sheva rykten i flertalet år. Tillslut blir man blind och bryr sig inte om vad som skrivs i tidningarna. Sen small det, och han var klar för Chelsea. Så kan det gå.

Och apropå ditt: "Lär dig att skilja på sanning och rykte. Det kommer göra dig gott i framtiden."

Jag ska följa ditt råd så fort du lär dig att läsa..

Skrev jag att Braida eller Galliani hade uttalat sig om Ronaldinhos framtid, eller skrev jag att Assis hade gjort det?

Läs vad som skrivs eller skit i att svara.
Barcelona Rambla
2007-03-14 15:57
Ämne: Messi verkar trivas ....Varför skulle han ens tänka tanken att röra på sig? Han har varit i klubben sen han var en liten knodd på 13 år. Nu har han kämpat sig igenom en svår sjukdom som gjorde att han inte växte. Tagit sig igenom ungdomsakademin La Masia och äntligen slagit igenom i A-laget. Varför skulle han då helt plötsligt vilja flytta? Självklart vill han spela för klubben han älskar och vinna lite fler titlar innan han rör på sig.

Han vill avsluta karriären i Argentina och Newells.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-14 15:54
Tja Grabbar!
Tänkte höra med någon, som är intresserad om han/hon skulle vilja hjälpa mig, bara över nätet, att bolla lite med ideér och tipsa om lite grejer till min typ dokumentär-film om Barca. Detta är mitt projektarbete i gymnasiet. Skall handla om både fotbollen och hela klubben. Lite insikt i det mesta. Hur klubben sköts osv. Handbollen, Landhockeyn?, Damlagen osv. Det är ju trots allt mer än en klubb!

Hör gärna av er på PM eller min msn.

adamengstrom@hotmail.com

Visca Barca!
Villarreal Ibravissimo
2007-03-14 15:25
Messi verkar trivas i Barca och det ser ut som om han kommer stanna så han är en av de spelarna som vi (Inter) kan glömma.

:(
Villarreal Ibravissimo
2007-03-14 15:24
Barcas stjärna i framtiden....Länktips!
Barcelona Ghazza
2007-03-14 15:16
Lamiah,

Roligt att du länkar till videon jag lagt upp ;)
Den är riktigt bra, fast den är ca 12 minuter. Var tvungen att korta ner den lite. Master_prime är helt gudomlig.
Barcelona Lamiah
2007-03-14 15:01
Någon mer än ja som brukar titta på denna videon då o då, o få gåshud varje gång man ser den ?

Lär nog aldrig glömma finalen från förra året, sjukt bra prestation av våra gubbar. =D
Barcelona Rambla
2007-03-14 14:43
Messi i en intervju för radiokanalen Radio 2:

“En Barcelona soy feliz y no tengo intención de moverme"

"I Barcelona är jag lycklig och har inte för avsikt att flytta på mig."

"Det är smickrande att en klubb som Inter har visat intresse för mig, men jag är lycklig i Barcelona och tänker inte flytta här ifrån."

"Jag kom hit när jag var 13 år och Barcelona erjböd allt så att jag och min familj alltid har haft det bra."

Moratti, du kan nog sluta drömma nu.
Annons: