/spanien/barcelona/forum/23322.aspx/spanien/barcelona/forum/23322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Klös
2007-03-11 14:23
Ser att Capello har tagit med sig dom Italinska traditionerna till Spanien. Eller vad säger man om Diarras 3-4 sena taklingar som var lika sena som den som renderade i Oleguers andra gula kort.
Eller att dommaren blundade för en straff i slutminuterna när ronaldinho blev nerdragen.
Barcelona Rambla
2007-03-11 14:20
Idag kan man ju bara skratta åt wannabee-journalisten Kviborgs matchrapport. En blindare och okunnigare maräng får man nog leta efter. Real Madrid spelar ut Barcelona? My ass!

Börjar nu förstå milansupportrarnas häcklande av denne Kviborg. Kom in i matchen Kviborg. Real Madrid är inte så bra som du försöker få det till. En hel fotbollsvärld ser detta utom du.
Barcelona Sürer
2007-03-11 14:09
3-4-3 uppställningen ska endast spelas mot lag som gimnastic, levante, mallorca på hemmaplan där vi kommer att trycka hela matchen .. men mot större lag går det inte .. det blir för enkelt... jag har aldrig tyckt om oleguer och efter gårdagens match blev det inte bättre..han får ta på sig lite av poängtappet
Barcelona Ghazza
2007-03-11 14:00
Kolla länktips från igår. Tifot!
Barcelona Taherinho
2007-03-11 13:47
Criff

Alltså halsdukarn används för ifall man är jätte jätte nöjd med sitt lag(Exempel efter Barcas match mot Villareal på hemmaplan) när man är jättemissnöjd med sitt lag (Exempel i Capellos fall eller under Van Gaals tid i Barca)oh då är det ett signl till att vi vill byt tränare.... men annars hr halsdukarna ett budskap av missnöje som t ex kan även användas som missnöje med domaren (Exempel..som IGÅR...) Om du kommer ihåg så borde Ronaldinho fått straff i slutet och direkt efter slutsignalen så viftade alla snabbt halsdukarna av den anledningen....Ibland skriker man även..Fuera!!!! Betyder Ut eler gå ut.....men det var inte för tränaren igår!!

Visca Barcaaaaaaaa
Barcelona Evička
2007-03-11 13:44
Ämne: Om vi nu bortser frå....
Det roliga i sammanhanget är att killen som Realredaktionen degraderat till att möjligen duga till att bära vatten stoppar deras bästa anfallare. Måste betyda att antingen har de fel, eller så suger deras anfallare RvN rejält.

En annan sak - är det någon som har hört någon från Realhåll klaga över mål på fasta situationer sedan igår? Annars brukar väl det vara ett stående tema i deras klagovisor.
Barcelona Taherinho
2007-03-11 13:43
till EtO

HAHAHAHAHAHHAHHA...UNDERBART!!!!!!1

BARCA-DOMAREN 3-3

Asså hur kan man tycka att 3-3 var orättvist och att det borde vara till Reals fördel istället....??!!! hahaah Larvigt alltså.....Hade domaren varit helt konsekvent från början lika mycket åt båda håll hade Real fått först utvisning och aldrig någon straff...Matchen hade sett lite annorlunda ut då....
Barcelona Criff
2007-03-11 13:42
Ämne: Till visca Barca

....
Så varför viftade alla med vita näsdukar åt Capello för några matcher sen? Inte för att dem var missnöjda med laget antagligen utan för dem var missnöjda med tränaren.
Barcelona Patrik
2007-03-11 13:42
Oleguers utvisning blir avgörande. Riktigt onödigt. Han får ta på sig poängtappet. Utan utvisningen hade vi kört över Real.
Barcelona Tompa
2007-03-11 13:37
Om vi nu bortser från Messis helt fantastiska insats igår måste man även kommentera Valdes. Jag anser att man ska kritisera rejält när han gör dundertavlor som t.ex i hemmamötet mot Liverpool och vid ett flertal tillfällen förra säsonggen. Men likväl som man ska kritisera måste man berömma när Valdes är bra och i går var han faktiskt lysande. Vilka räddningar i andra halvlek. Säsongens bästa match av Valdes enligt mig och han är väl värd en 5-a i betyg för gårdagens insats.

Thuram inledde mycket darrigt men spelade upp sig ordentligt i andra halvlek. Snälle Frank- in med Thuram som ordinarie jämte Puyol i en fyrbacksline!
Barcelona Romario 10
2007-03-11 13:36
Till visca Barca

De vita näs dukarna betyder inte alls att man vill sparka tränaren(vet ej var du har hört det eller om du bara gissar). Man viftar med de vita näsdukarna antingen när man är väldigt nöjd med laget eller när man är missnöjd med laget så är det. Och till 3-4-3 inte för att jag försvarar systemet, men jag tror att det e för att Xavi och Deco e ordinarie men Rijkaard vill inte lämna Iniesta utanför första elvan så han skapade ett system där han kan klämma in Iniesta. Imiesta fick sitt genombrott förra säsongen och jag tycker att han är en mycket bra fotbollsspelare men att ändra spelsystemet sådär mitt i säsongen är ju inte så smart. Jag föredrar 4-3-3, så i slutändan de som får ta på sig skulden för igår är först o främst Rijkaard(på grund av spelsystemet och bytet av Eto'o) för d andra Oleguer för sina tabbar sist men inte minst Domaren.
Tack för en undebar show igår Messi!!!!!!
Barcelona Kapten11
2007-03-11 13:34
Mina spelarintryck från igår;

Valdes: Gör en fantastisk andra halvlek. Trots 3(!) insläppta, en av våra bästa spelare igår.

Puyol: Bra inställning som vanligt, dock inte lika dominerande som vi är vana vid.

Thuram: Svag första halvlek, fantastisk i andra. Var rena väggen och vann i stort sett varandra närkamp och tog rätt beslut. Starkt att komma igen efter sin svaga start.

Oleguer: Ja, vad ska man säga? Den största orsaken till att vi inte vann. Den första varningen kan man diskutera, men den andra, herregud, vad tänker karln med?

Marquez: Är inte bra nog helt enkelt. Kommer för sent in i närkamper, tröga fötter, dålig inställning. Nej, ersätt i sommar.

Xavi: Ovanligt osynlig, men ändå godkänd, och gör i stort sett aldrig en dålig match.

Iniesta: Ska spela på offensiva mittfältet, hans kreativitet är enorm. Helt ordinarie på mitten resten av våren?

Deco: Inte bra igår heller, och spelar alldeles för ovårdat, både med boll och i närkampsspelet, borde bytts ut tidigare. Inställning?

Eto'o: Tillför en extra dimension, och kommer att bli oerhört viktig resten av säsongen. Men, måste göra minst ett mål på sina chanser.

Ronaldinho: Hårt tagen, men som alltid viktig. Drar precis som Eto'o på sig massa bevakning, vilket ju öppnade för Messi. Dock inte hans bästa insats direkt.

Messi: 3 mål, helt fantastiskt. Vilken kreativitet, vilken rolig fotbollsspelare att titta på. Tack för uppvisningen!

Silvinho: Fick aldrig bollen. Tillfällighet?

Belletti: Piggt inhopp. Given när vi spelar med fyrbackslinje?

Gudjhonsen: Hann inte visa så mycket, men gjorde det ändå bra. Borde fått starta?
Barcelona Et0
2007-03-11 13:30
real redaktionen är otroliga. ser ni att det står leo messi- real madrid 3-3.
jag skulle vilja säga Barcelona - Domaren 3-3
Barcelona Taherinho
2007-03-11 13:17
Till Visca Barca

De vita halsdukarna igår var inte för att sparka tränaren...ibland används dem även för att visa sin missnöje med domaren. Som igår. Det är som ett protest...Speciellt mot Madrid där man vet att domarna brukar vara lite(haha bara lite...hahah vilket skämt!!)madridista....så var inte orolig halsdukarna var inte alls för vår kära Rijkaard...

Visca Barca
Barcelona Andreas
2007-03-11 13:14
Först och främst ska jag påpeka att jag ínte vill ha Rijkaard sparkad men man måste ifrågasätta honom efter denna matchen. Trebackslinje? Nä du Frank, inte när yttrarna heter Ronaldinho och Leo Messi. Det funkar inte helt enkelt inte. Hans andra fel är ännu grövre. Jag menar spela utan högerback, hallå earth calling liksom. Rijkaard bör tacka sin lyckliga stjärna att för Valdés lysnande målvaktspel. Real Madrid kom igenom gång på gång på deras vänsterkant (vår högerkant) och det kunde som sagt gått riktigt illa.

Nä Frank, bakläxa!
Zaragoza redhot-erik
2007-03-11 13:05
Jag tycker Oleguer är en bra back och hans vilja och glöd är enorm, men vi ser ju tydligt att han inte riktigt (iallfall inte än) håller måttet i Barca. Det är inte lätt att spela mot Real Madrid men igår gjorde han inte många rätt, på tok för osäker och sålde sig alldeles för många gånger. Man kan förstå att han kanske inte är helt van vid trebackslinje men bättre kan han.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 13:04
Ghazza håller med dej. vi har haft skaddor men nu är alla tillbaks det är bara visa tålamod grabbar. tänk på att real klarade ej oss när det va bara en minut kvar :) . vi är tillbaka grabbar pokalen är Kataloniens :D
Barcelona Ghazza
2007-03-11 12:56
Visca_Barca,

Det var inget jag uppfattade iallafall. Själv tycker jag att Rijkaard gjorde i princip en fläckfri insats igår. Har ställde upp med ett offensivt lag och borde få bättre utdelning om det inte vore för tillfälligheter som röda kort osv.

Captian Fabuloso Cave Of Hair,

Visst var det härligt att skåda REM? Det riktigt vattnas i munnen när man tänker på resten av ligan. Jag känner en lugn och harmonisk känsla över kommande matcher. Det känns som om pokalen landar i katalonien iår igen.

Och btw, problem med vår laganda? Tillåt mig skratta! Jag tror nog kritikerna fick svar på tal igår.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:53
grabbar vi ska va nöjda med 3-3. hade vi spelat med 11 så hade vi vunnit lätt. sånt händer i fotbollen. men jag håller med er att ole borde fan inte starta. men men va stolta min bröder :)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-11 12:48
Ronaldinho var utomordentlig i första halvlek. Han var ju inblandad eller skapade i princip alla våra mål. Hans assist vid det tredje Messi målet var ju en genomskärare som heter duga. Han slicade ju sönder reals mitt med den passningen till Messi.

I Andra kom han bort sig, mest på grund av avsaknaden utav Eto'o och personer som springer i djupled. Men i första fick vi bara en liten försmak av vad som komma skall med R-E-M i form. Man kunde ju bara se hur Arslet-Ramos tappade fattningen mot Ronaldinho då han aldrig kunde ta bollen (HAHA). Jävla kalas offensiv. Med en Eto'o i bra form så hade det nog stått 6-2 till oss i halvtid.

Bara att blicka framåt och ta med sig kämparglöden man visade. Är riktigt stolt över grabbarna, även om Oleguer får ett minus, då han kanske ville överbevisa sig själv i styrka gentemot Madridisthorna :)
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:48
ghazza tack brorsan. men va vår publik missnöjd mer Mister igår ikväll ?
Barcelona II Barça II
2007-03-11 12:47
Hur kommer det sig att Rijkaard har bytt spelsystem? Han kanske känner att vi har blivit ”sönder lästa” av de andra storlagen. Men inte fan spelar man utan ytterbackar för det? Jag menar, förra året i El Clasico så var det väll Oleguer/Belleti och Silvinho/Gio som startade och det gick ju alldeles galant. Jag skyller gårdagens bakslag på Rijkaard (då jag förväntar mig att vi tar tre poäng på hemma plan), samtidigt som jag tackar Messi´, vilken underbar lirare, man kan inte sluta beundra honom. Har sagt det förr och säger det igen, om ett till två år så är han världens bästa.

Nu vet jag inte om det var jag som hade druckit för mycket, eller om jag verkligen såg (när domaren hade blåst av) vissa små delar av publiken vifta med vita näsdukar.

Edit: Nu ser jag att det var fler som hade sett det, det betyder iså fall att man vill ha tränaren sparkad. Jag håller absolut inte med dem.

Barcelona Criff
2007-03-11 12:47
Ghazza min räddare i nöden!!!!! Tack så mycket!!
Barcelona Xoonix
2007-03-11 12:46
Oleguer var horibel igår, inte många rätt, men tyckte inte direkt att det var straff och utvisningen var hård, men han var inte bra! har inte så mycket tillövers för marquez heller, noll form just nu! Valdes igår var underbar att se! så grym! och thuram!vilken match han gör enligt mig!och ja, messi behöver ju ingen mer hyllning egentligen=) men han var grym!!
Barcelona Criff
inte en aning haha, såg inte matchen. Letar fortfarande nånstans där man kan ladda ner den :P
Barcelona Ghazza
Criff,

Ojdå, inte sett matchen? :) Nåja, jag vet inte om Rojadirecta har matchen, men här följer några länkar:
http://www.mininova.org/tor/614450
http://www.mininova.org/tor/614513

Visca_Barca,
Av det jag har förstått så är det en gest mot domaren som betyder att man inte var nöjd med honom.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:45
criff vare vår publik elle vare reals ?
Barcelona Criff
2007-03-11 12:44
Det betyder att de vill att tränaren ska avgå.
Barcelona Visca_Barca
2007-03-11 12:43
jag har en fråga. varför viftade publiken vita näsdukar? vad betyder det äre nån som kan ? tacksam för svaret

Visca BARCA
Barcelona Criff
2007-03-11 12:42
Har någon länk till rojadirecta där man kan ladda ner gårdagens match? Har letat men hittar inte. Tacksam för svar. Ligger här o kilar med ögonen för jag vet inte hur matchen slutade igår hahaha. VISCA EL BARCA!
Annons: