/spanien/barcelona/forum/23318.aspx/spanien/barcelona/forum/23318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 666
8/26/2007 11:03
Tja,

nån som vet om tv 4+ kommer sända matchen ikväll??? Tydligen var det nåt problem med rättigheter i mellan tv sändningarna o fotbollsförbundet i spanien igår därför visades inte AT. M - RM men jag hoppas att det har löst sig idag så vi kan se Barca spela.

Någon som vet nåt om detta?
Barcelona -F.Barcelona.C-
8/26/2007 10:59
Haaaaaah :P:P Ja får gåshud när ja tänker på matchen ikväll :D:D
Barcelona Rambla
8/26/2007 10:57
D.Suazo 29:

De nada. Glömde lägga till. Motta är väl nu ungefär som Materazzi var för några säsonger sen. Allt för vårdslös och feltajmade brytningar. Sen vände det för Materazzi när han började göra stabila matcher och till slut blev allt stabilare. Även Motta är riktigt bra på huvudet. Får han bara till det i några matcher och känner att han har förtroendet så kan även han höja sig och bli allt stabilare.

Och nej, Inter lär knappast få köpa Deco oavsett vad italienska tidningar har för positiva rykten. Han är inte till salu och vill själv heller inte lämna Barcelona. ;)
Barcelona kalle w.
8/26/2007 10:55
Visca el Barca!

0-1 Messi 18´
0-2 Henry 76´
Barcelona kalle w.
8/26/2007 10:52
Inter och Barca kommer vinna ligorna och gå långt i Champions League. Var så säkra!
Barcelona fcbarca_10
8/26/2007 10:10
Steve-O

Okej jag hoppas det,tack
D.Suazo 29
8/26/2007 09:57
Rambla
Tack kompis... Hoppas Inter och Barcelona vinner sina ligor... Suazo och Henry kommmer vinna sina skyteligor. Lycka till ikväll! Jag hoppas att ni vinner.
Barcelona Steve-O
8/26/2007 09:53
Efter att ha läst otaliga gånger om REM + H här inne på Svenska Fans, så kan det vara ganska kul och intressant att läsa om dem ur ett journalistiskt perspektiv.

fcbarca_10

Det är förhoppningsvis ingen fara, iaf inte i nuläget. Strejken påverkar inte alla matcher från La Liga.
Barcelona Rambla
8/26/2007 09:51
Thiago Motta fyller 25 i övermorgon. Samma säsong som Henke skadade sitt knä svårt gjorde även Motta det. Innan dess så hade han startat säsongen lysande som defensiv mittfältare. Efter det har han haft det svårt. Har haft en tendens att ofta dra på sig sträckningar och får därmed vara borta några veckor. Så fort han varit tillbaka så går det några veckor och så sträcker han sig igen. På grund av det så fick han ju inte någon kontinuerlig speltid därför varit matchotränad en hel del. Med detta följde sämre självförtroende vilket tydligt visade sig på planen. Dålig timing i tacklingar gav ofta gula kort och vi satt ofta med hjärtat i halsgropen och var rädda för att det röda kortet skulle komma.

Självklart har han även gjort bra matcher, speciellt i CL mot Chelsea där hans fysiska spel verkligen behövdes. Motta kan även spela mittback. Han har en känslig vänsterfot och ett riktigt hårt skott.
D.Suazo 29
8/26/2007 09:43
Grabbar hur gammal är Motta? Kan ni berätta lite kort om honom?

Tack förhand!
Barcelona fcbarca_10
8/26/2007 09:38
skönt med matchdag:D!, hoppas dom har löst det dära med sändningen, nån som har hört något?
Barcelona Lion3L M3ss1
8/26/2007 05:44
Idag så vinner vi utan problem. Också har jag tippat att vi vinner med 4-0 och det tror jag vi kommer göra utan problem. Målskyttar MESSI 2 mål, Henry 2.

Ska sova nu. Peace, love & Barcelona !
Delarocha
8/26/2007 04:37
Hoppas nåt enormt det blir Henry då jag tycker han är sämre än de 3 andra och det känns enormt onödigt att starta med alla fyra den första matchen i en match som vi ska vinna oavsett hur många koner vi ställer ut på planen nästan. Imorgon är det 3 p som gäller. Allt annat är under all kritik.
Barcelona # Denniz |
8/26/2007 03:40
Skulle velat se Henry från start faktiskt men jag tror det blir han på bänken..tror att han först måste visa vad han verkligen går för som han alldeles strax kommer att göra;):D
Barcelona Xaviiiiii
8/26/2007 03:37
Ämne: Xaviiii: Är du full ....
Haha än är jag inte full:D blir det imorn när barca vinner sin premiär match! Undra hur Rijkaard kommer starta. Ska bli väldigt kul att se. Etoo eller Henry på bänken nån av dom blir det. Men vem? Ha det bra alla cules dags att nana.
Visca BARCA!
Barcelona Cheno
8/26/2007 03:34
är tveksam till att han kommer få mer speltid än vad guddy fick förra säsongen. frågan är då,, har han guddys tålamod?

tack o gonatt!
Barcelona # Denniz |
8/26/2007 03:30
Bara ge Henry en liten stund på sig sedan kommer han att vara skitbra jag lovar.. o på ett sätt kan det vara en fördel för han osse för nu när han har större stjärnor med i sitt lag så kan dom kanske läsa varan bättre än dom som inte kommit upp till den nivån just nu eller? o det kommer nog inte att ta så jätte lång tid innan Henry har vant sig.. Henry är Henry o så kommer det att förbli om han nu inte kommer komma upp till just den nivån han hade i Arsenal så kommer han iaf inte komma långt ifrån den så han kommer fortsätta att göra en massa mål jag e nästan helt säker på det:D
Delarocha
8/26/2007 03:29
Xaviiii: Är du full eller?:P Joo jag har insett att vi har honom och står fortfarande rätt tveksam till honom då han är enormt gnällig... Slutar han gnälla så kommer jag välkomna honom desto mer.
Barcelona Xaviiiiii
8/26/2007 02:15
Grabbar Henry kommer göra 2 mål imorn:D Kom ihåg att jag sa det!
Barcelona Abbe_
8/26/2007 01:52
Magicó

Jag tror faktiskt att lagkapten fick med i sitt inlägg varför han inte trodde på det. ;-)
Barcelona Barca#1
8/26/2007 01:34
Magicó//

Jag e inte Lagkapten men, Jag tror nog att det kan bero på att henry har varit skadad i en längre period. Och i Arsenal har han varit den enda superstjärnan men i barca är det mpnga som kommer upp till henrys nivå han måste anpassa sig helt innan han kommer upp till "HENRY NIVÅN"
Barcelona Xaviiiiii
8/26/2007 01:32
Grabbar nån mer än mig som kan fatta att vi har värvat Henry!:D Är väldigt glad!
Barcelona Magicó
8/26/2007 01:06
lagkapten/

''Vi ska inte förvänta oss stordåd från Henry direkt''

Vf inte? ;)
Barcelona lagkapten
8/26/2007 00:48
Vi ska inte förvänta oss stordåd från Henry direkt. Det kommer ta tid innan han vänjer sig till ligan och spelet. Ett halvår ska han ha på sig, innan vi börjar bedömma honom efter samma kriterier som de andra.
Och så får vi nog acceptera att han inte kommer vara lika tongivande som han var i Arsenal. I Barça är han "bara" en i mängden.
Barcelona Barca#1
8/26/2007 00:48
Nej det är han inte är det inte bättre att du skriver ett inlägg med dina frågor istället för att skriva olika inlägg. Det är inget klotterplank:)
Barcelona Xaviiiiii
8/26/2007 00:41
Ska bli kul att se Barca imorn! Specielt Henry:)
Barcelona Rambla
8/25/2007 23:43
Jag håller med Barça-fan, vad är vitsen att älta det som var i våras? Gjort är gjort och låt oss gå vidare. Jag skyller på att jag blev inlurad in i diskussionen, som vanligt var det ett madridfan som började. Vi skyller allt på marängerna. :D

Snacka om billig seger för Sevilla. Första utvisningen vet jag inte riktigt vad som hände. Utvisning nr 2 är så solklar oavsett om galningen Cortes hade gult kort tidigare eller inte. Jag uppfattade inte det. Hur kan man gå in så våldsamt mot en spelare ute vid sidlinjen? Speciellt med tanke på att man redan var en man mindre sen den första utvisningen. Det är ingen tillfällighet att Getafe är inblandade i våldsamt spel, vi såg vad de är kapabla till redan under förra säsongen på Camp Nou.
Barcelona tarrak
8/25/2007 23:36
Galctico

Vad Rambla klart och tydligt skrev och du inte kunde förstå, är att medveten hands ger gult kort vilket hade fått Ruud avstängd. Frågor på det?

EDIT; Nej det är 5 gula som krävs för avstängning.
Barcelona Barça-fan
8/25/2007 23:36
Men snälla! Fotboll är inte alltid rättvist. Varför kan vissa inte bara ta och acceptera det? Vare sig det gynnar Real Madrid eller Barcelona så är ett felaktigt domslut lika förödande. Det finns något som kallas den mänskliga faktorn och såvida vi inte ställer upp med robotar till domare så kan vi inte heller peka långfingret så fort en domare gör fel. Istället kan vi ta en diskussion om vilken klass spanska domare håller, för det är en fråga som tåls att diskuteras, även om det är föga troligt att man får en motreaktion av spanska fotbollsförbundet.

Rivalitet Barca och Madrid emellan, okej! Men snälla, sluta sia om enstaka domslut hit eller dit, för det är redan på förhand dömt att misslyckas.
Galctico
8/25/2007 23:35
Captain Fantastic!

Oki. MEssis mål avgjorde visst matchen medan Tamudos mål avgjorde ligan åt oss. Är det inte 6 varningar som ger en avstängning?
Annons: