/spanien/barcelona/forum/23316.aspx/spanien/barcelona/forum/23316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valladolid Checuan
2007-03-20 19:16
Myrran:

håller helt med.. jag vet att det är en romasupporter som skrev, skrev inte till er utan skrev bara på forumet om du förstår skillnaden. Du skrev också på forumet och det var ett inlägg till mig.

C.Ronaldo? Definitivt världens bästa just nu.. du skulle sätt Zlatans min då han stänkte in frisparken från 37 meter i krysset! haha det var respekt från Zlatans sida kan jag säga! :-)
Barcelona T#11
2007-03-20 18:45
cirkus ronaldinho

helt underbar
Barcelona Myrran
2007-03-20 18:23
Måste bara lägga in detta yuotube klipp här några goda skratt. Tacka Robert Laul för tipset...
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-20 17:58
Jag tror en del tolkar gästkrönikan, "Cirkus Ronaldinho", lite fel.

Jag själv är ett jättefan av Ronaldinho men kan direkt säga att han inte är top 3 genom tiderna. Kanske top 5 möjligtvis.
Som gästkrönikören säger är att Ronaldinho är 27 år gammal, imorgon. Han kommer spela på sin absolut högsta nivå i minst 3-4 år till. Där påpekar han också att om 5 år kanske han är den störste spelaren genom tiderna.

Glöm inte heller att Ronaldinho tjänar säkerligen mest pengar i världen som fotbollsspelare. Både från klubben han spelar i och som frontfigur för bla. Nike.
Ändå har han fötterna på jorden och ställer upp i media, visar stora delar av sitt privatliv, ständigt på gott humör, inga divalater osv.

Detta tycker jag faktiskt, tro det eller ej, gör honom till en bättre fotbollsspelare och lagspelare.

Maradona, Romario, Rivaldo och många andra spelare som folk rankar högt kan jag direkt säga inte är lika stora lagspelare som Ronaldinho. Och då menar jag inte att springa hem och försvara utan den rollen han har i laget handlar så mycket mera än att jobba hemmåt.

Jag tycker i alla fall att krönikarn är klockren och att den är skriven av en utomstående supporter gör det hela inte sämre.

=)
Barcelona AlexC
2007-03-20 17:42
respect for football

Det kanske krossar ditt hjärta men jag är av uppfattningen att Ronaldinho redan kommit upp till Zidanes standard och dessutom nått upp över den. Låt oss säga att Ronaldinho håller ungefär den standard han har idag i 2-3 säsonger till så får du nog svårt att hävda det du gör idag.

Förresten, du som verkar så intelligent; jag är rätt intresserad av Zidanes syrra, är hon fräsch?
Färjestad Micke_S
2007-03-20 17:30
Ämne: Checuan
Inte någon ....
Nope, det är jag som skrivit. Det kanske är fel att generalisera fotboll till en färskvara när minnen lever kvar för alltid. C Ronaldo är i ett grymt slag just nu men kanske inte nån kille på 6 år i Örebro har som idol. Det jag menar är att man måste bara älska Barcas nr 10, även om man är hardcoresupporter av något annat lag eller knatte på någon grusplan i Svedala. Ha det gött allihopa!
Real Madrid respect for football
2007-03-20 17:30
Spärrad på egen begäran. /Redaktionen
Barcelona Myrran
2007-03-20 16:49
Checuan
Inte någon Barca supporter som har skrivit gästkrönikan. Det är en Roma fan som gjort det så säg inget till oss. Själv hållar jag C.Ronaldo som världens bäste nu...
Barcelona barcalover 3
2007-03-20 16:49
ronaldinho fyller inte år idag..han fyller år imorn :D samma dag som min mamma :P
Valladolid Checuan
2007-03-20 16:45
Världens bästa fotbollsspelare?
trodde fotboll var en färskvara...
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-03-20 16:39
Ämne: Ämne: Zambrot....
Rambla:
Det finns en & det är Javier Zanetti, killen är gudomlig
Real Madrid Ziziou
2007-03-20 15:42
Nån som vet var man kan få tag på en poster med ronaldo från Barcelona-tiden? Gärna stor, från Brasilien går också bra
Barcelona Myrran
2007-03-20 15:23
George Weah
Jag tror Robben skulle kunna nöja sig med speltiden i Barca då Rijkaard har en välkänd rotationstaktik motsats mot Musse i Chelsea som har gått ut och sagt att hela mittfältet är "untouchable" när det gäller startelvan, har ingen artikel om det men har läst det. Så och om Robben kommer är han första alternativet på båda kanterna i Barca, av avbytarna... Så mer speltid tror jag han får iaf...
Barcelona Criff
Kan nån hjälpa mig att förklara varför vi ska ha Robben? Asså jag menar, killen gillar inte att sitta på bänken, om då Giuly drar som aldrig har sagt ett ord om att sitta på bänken så ska man väl hitta en bra ersättare precis som honom? inte någon som kommer gnälla. Dos Santos är väl kapabel till både vänster o höger? varför inte bara ta upp honom? Ibland förstår jag inte hur "högt uppsatta" män resonerar.
S. Dali
Antagligen därför att dem inte har bevisat någonting i Barçatröjan.
Barcelona Giovanni_dos_santos__
2007-03-20 15:08
Varför är Ezquerro och Maxi Lopez så underskattade av media och fans??
Barcelona AlexC
2007-03-20 14:48
Vad jag har läst så vill Robben lämna Chelski för att han vill ha mer speltid. Jag kan inte någonstans se att han skulle få mer av det i Barça.

Han rör aldrig någon i REM-trion för övrigt.
George Weah
2007-03-20 14:41
Tror ni verkligen Robben nöjer sig med att vara andrahandsval á la Gudjohnsen om han kommer till Barca? När han är i form tycker jag han likväl skulle kunna konkurrera med en av REM-trion där framme.
Barcelona Rambla
2007-03-20 14:09
Vicepresidenten Ferran Soriano om bla Ronaldinhos framtid i Barcelona. Längst ner.

The club are also expected to offer a new deal to striker Javier Saviola.

Det finns fler artiklar, men de här får duga nu.

Barcelona Rambla
2007-03-20 14:07
Varsågod, visserligen på spanska men det är citat från sportdirketören Txiki. Det får duga.

También anunció que el club efectuará en breve una oferta de renovación a Javier Saviola. “Habrá una oferta correcta y no tardará mucho en producirse”, declaró.
Sano
2007-03-20 14:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Isåfall kan du väll ge mig en länk ok?
Det senaste jag hört är att Barca ska behålla de här spelarna: Ronaldinho,Messi,Eto'o och Deco. Jag ser ingen Saviola på den listan nej.
Barcelona Rambla
2007-03-20 14:03
Ämne: Ämne: Ämne....
Kan du läsa människa? Det är just det både sportdirektör och vicepresidnet sagt i intervjuer att de inom kort ska erbjuda.
Sano
2007-03-20 13:58
Ämne: Ämne: Myrran
....Ja just precis kontrakt är något Barcelona inte vill ge Saviola. Jag vet att han gärna stannar kvar men Barcelona vill inte ha honom. Jag har inte hört något om att Barca planerar att erbjuda Saviola nytt kontrakt.
Barcelona Rambla
2007-03-20 13:54
Ämne: Myrran

Saviola lä....
Det lär han inte alls göra om han erbjuds ett kontrakt vilket verkar vara fallet enligt sportdirektör och vicepresident. Han har hela tiden envist hävdat att han inget hellre vill än att bli kvar i Barcelona. Allt handlar om hur bra kontrakt han erbjuds.
Sano
2007-03-20 13:47
Myrran

Saviola lär lämna Barca till sommarn.
Barcelona Myrran
2007-03-20 13:32
Om ryktena med Robben stämmer och Barca värvar han så kommer vi ha ett grymt anfall REM från början och för inhopp Saviola, Guddy, dos Santos och Robben. Med förutsättningen att Guily och Ezquerro släpps i sommar.

Sen fattas det bara en bra pivote och 2 ytterbackar och 1 mittback. Sen jag är jag hel nöjd. Fast drömma kan man ju alltid göra. Får ta o studera marängerna hur dem klarar av allt när det inte går som man vill...
Barcelona Rambla
2007-03-20 13:23
Allt fler rapporter om att Robben ligger i förhandlingar med Barcelona. Enligt holländsk Tv så har Chelsea givit sitt tillstånd så att han kan förhandla med Barça. Hans kontrakt går ut 2009 och i brittisk media sägs det att Chelsea inte vill förlänga det. Summan som nämns Chelsea vill ha är €23.4m, men att de är villiga att förhandla redan vid €17-20m. Som sagt, enbart rykten än så länge då båda klubbar förnekar förhandlingar men nog ligger det något i det. Robben ses som andrahandsvalet om det inte blir något med C.Ronaldo, vilket det i dagsläget talar mycket för att det ej blir. En värvning av Robben skulle ske till 1/3 kostnad av C.Ronaldo. Lägg där till att marängernas president Calderon lär gnissla tänder. Jag menar, Robben som redan var klar i somras. :D
Barcelona Myrran
2007-03-20 13:12
Rambla

Ojojoj, smaskens nyheter!
Gött att de inte tänker värva C.R om REM + Deco är kvar, han skulle bli överflödig.
Att Saviola får ett nytt konkrakt finns ju både fördelar och nackdelar med men ett nytt kontrakt istället för att köpa nya spelar är bättre i mitt tycke. Och att dos Santos får chansen är ju inte mer än rätt, hoppas på Bojan får göra några framträdanden också.
Barcelona II Barça II
2007-03-20 12:18
Dani Alves i all ära, men för mig är G. Zambrotta en bättre ytterback. Visserligen så har Alves varit bättre i år, men då ska vi inte glömma att det här är Zambrottas första år utanför Italien, det tar ju tid att anpassa sig. Sedan så har Zambrotta varit med den absoluta toppen i flera och vunnit det mesta. Och så är det exakt som Rambla säger, finns det någon annan ytterback som kan spela lika bra på båda kanterna?
Barcelona La Pulga
2007-03-20 12:13
Karzan
Adda mig så kommer jag förklara närmare hur det funkar.
Annons: