/spanien/barcelona/forum/23315.aspx/spanien/barcelona/forum/23315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lisa
2007-03-20 23:39
Är det första gången detta ämnet kommit upp?

Ibland känns det enklare att låtsas vara en "vanlig" tjej som enligt dagens norm inte är intresserad av något som kallas sport.
Vet inte om man ska skratta eller gråta när någon säger "du är ju värre än min pojkvän".

Jag ska nog sluta innan det blir alldeles för djupt.

God natt.
Barcelona Evička
2007-03-20 23:22
Ghazza
Var inte ledsen för att du inte får mitt nick rätt. Det händer saker med det där c:et. Ibland funkar det, ibland inte.

Myrran
DEt där med vem som kan fotboll och inte är rätt intressant. De flesta män (eller i varje fall många) anser att de begriper sig på det här spelet, men man behöver inte diskutera särskilt länge innan det visar sig att deras kunskaper ofta är ganska grunda. Jag skulle kunna berätta atskilliga anekdoter om när jag verbalt har dribblat bort dem. :)
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-20 23:16
Hej

Är det någon som vet om Bildarkivet kommer uppdateras snart? Jobbas det på den eller?

Bona nit!
Barcelona Meley
2007-03-20 23:10
Myrran

Nej snälla gör inte det, jag orkar inte :) haha
Barcelona Ghazza
2007-03-20 23:08
Ska bli oerhört intressant att se hur många mål Bojan slår in mot Sverige i U17 EM som går av stapeln snart. Vågar man tro på minst ett hattrick? ;)

Offtopic,
Hade ingen aning om att ni, Meley och Evièka (Gah! Jag får aldrig namnet rättstavat.), var tjejer. Lisa visste man ju om pga förklarliga anledningar. Nåja, jag antar att bara detta tyder på att fotbollen är ett universellt språk som alla talar ;)
Barcelona Myrran
2007-03-20 23:07
Så lockande att fråga Meley "Vad kan tjejer om fotboll?" men ska inte vara så taskig. Tjejer kan fotboll dem med även om damallsvenskan, som rankas som en av de bättre dam fotbolls ligorna ser ut som junior fotboll. Men det har inget att göra med tjejer kunskap av fotboll.

Att jämföra spelare mellan epoker är helt omöjligt, jag vet inte hur man ska dela in epokerna men nu för tiden har spelar man med fotboll framtagna i lufttunnlar för det optimala spelet, förr hade man skrynklat ihop lite läder så att det liknade en fotboll. Sen formationerna har blivit helt baklänges sen Péles tid. då spelade dem 4-2-4 el. 3-3-5. Nu spelar som offensivast 3-4-3 el. 4-3-3 lite skillnad att spela bort en backlinje på 4-5 pers istället för 2-3...
Barcelona R10 - M19
2007-03-20 23:00
El flaco

Jag håller med dig om man kan dominera ett VM som zico eller rivaldo gjorde i 2002 så borde dinho bli utnämnd men han har haft 2 VM på sig och inte gjort nåt märkvärdigt förutom matchen mot england 2002.

Meley

Ronaldo dominerade varje match i VM 2002 och gjorde mål i alla utan england.
Själv tycker jag att ronaldo gjorde 3 riktigt världsklass insatts VM 2002 ex första matchen mot Turkiet då dom vann 2-1 sen Semifinalen mot turkiet som var väldigt svår men avgjorde med den där otroliga tåpajen(tror aldrig nån gjort ett så viktigt tåpaj mål nånsing:p)
och det viktigaste av allt 2 mål i finalen när brasilien vann 2-0. Så därför tycker jag att ronaldo var överlägset viktigare än rivaldo även om han låg bakom dom 2 målen i finalen.

Barca Barca BAAAAAAAAAAARCAAAAA!!!
Barcelona Meley
2007-03-20 22:47
R10 - M19

Jag håller med dig. Men de flesta säger ju att Ronaldo tog dom till VM guld. Och så blev han väl fram röstad till World Player of the year efter det, om jag har rätt?

Ibland verkar det som att målgöraren får all beröm, och man glömmer de som ligger bakom framspelen. Men jag tycker också att Rivaldo var jämnare, även fast han filmade lite ;)

Evièka/Lisa

Det värsta jag får höra är: "Vad kan tjejer om fotboll?" Då får man inte stopp på min mun :D
Barcelona Lisa
2007-03-20 22:46
Evièka
Jo, jag har bara fått den av tjejer. Men hade en kille frågat det hade jag frågat samma sak tillbaka.
Barcelona el Flaco
2007-03-20 22:43
R10 - M19//

Jag tycker att det är viktigare att dominera ett VM och vara ledaren för ett underhållande spel än att vinna ett VM för att anses som en av de största genom tiderna. Zico vann aldrig ett VM, men var ledaren för VM-82 landslaget, ett av de bästa landslagen genom tiderna, men vann inte. Ändå så rankar jag Zico högre än Zidane. Brassen är Top 10 genom tiderna, utan tvekan. Zidane dominerade inte Vm-98 utan gjorde bara en bra match, finalen. Om Ronaldinho spelar lika bra och leder sitt lag á la Zico style kommer även han rankas som en av de största. Bäst genom tiderna? I mina ögon så rör ingen Maradona.

Meley//

Jag tycker i för sig att det var Rivaldo som var största anledningen till guldet, inte Ronaldo. 'Riva' var de jämnaste av 'la canarinha', låg bakom många av målen och gjorde även fem. Jag ser Rivaldo som den jämnaste, även om Ronaldo avgjorde många matcher, som semi och finalen.
Barcelona Evička
2007-03-20 22:39
R10-M19
Hela det här resonemanget om vem som är bäst genom tiderna är ju omöjligt. Spelet förändras, liksom teknik och utrustning och andra förutsättningar. Därför är det omöjligt att rangordna spelare från olika epoker och jämföra dem med varann för att försöka få fram vem som är/var bäst.

Barcelona Meley
2007-03-20 22:32
R10 - M19

Han har ju iförsig vunnit VM 2002. Men man anser ju att Ronaldo tog dom till det guldet. Även fast det var Ronaldinho som tog dom till final med sin underbara frispark. Men jag kan hålla med dig om att han måste vara "stjärnan" som tar dom till VM guld, i alla fall enligt brassarna. Men det kan han inte göra själv, då måste hela laget prestera. Som dom misslyckades med i VM.
Barcelona Evička
2007-03-20 22:29
Lisa
Ja, den frågan har vi nog alla fått. Lika korkat varje gång. Och tröttsamt. Speciellt när det är killar som frågar.
Barcelona R10 - M19
2007-03-20 22:26
Ämne: Jag tror en del tolk....Ronaldinho är min bästa spelare men att säga han är top 3 genom tiderna är överdrivet. Det finns minst 5-6 spelare som är större än han om inte mer.

För att Ronaldinho ska bli en av dom största så MÅSTE han göra en succe VM tom med vinna VM när man spelar i världens bästa landslag. Det har spelare som Maradona,pele,Romaria,Zidane och Ronaldo gjort och dom är en av dom största genom tiderna. Han hade chansen i sommras men tyvärr floppade förvånadsvärt när han var på top av sin karriär efter ha vunnit CL,ligan och utsetts till Världens bästa av fifa och fick Guldbollen.

Men jag hoppas att han vissar att han är en av dom stösta nästa VM i sydafrika, det är nog hans sista chans i VM sammanhang.

Nån som håller med eller är emot...diskuterar gärna.
Barcelona Lisa
2007-03-20 22:26
Inte illa. Fattas väl bara att det kommer någon kille och ställer frågan "vad var det som var så roligt?"

Är lite synd att det är så få tjejer som gillar fotboll. Jag har fått en del oförstående blickar eller frågan "vem är snygg i laget?"
Barcelona Evička
2007-03-20 22:17
Verkar så, och just nu är vi i majoritet. Notera detta, för det lär inte hända på ett tag, haha :)
Barcelona Meley
2007-03-20 22:14
Vi TJEJER har visst något gemensamt, hehe :)
Barcelona Evička
2007-03-20 22:05
Nej, inte jag heller, men den där var en höjdare :D
Barcelona Lisa
2007-03-20 21:53
Meley
Samma här. Är inte ofta jag sitter och skrattar för mig själv. :P
Barcelona Meley
2007-03-20 21:38
Lisa

Vanligtvis så skrattar jag inte högt framför datan. Men den där videon fick mitt att skratta väldigt högt, då menar jag väldigt högt :) haha
Real Madrid Davv15
2007-03-20 21:29
Ämne: Mycket möjligt att L....
Nja skulle inte tro det, Toni ville lämna i somras men fick inte det då och är bunden till en långtidskontrakt, chanserna ökar inte nu tror jag då Fiorentina har ett av topp 3 anfallen i Italien, dessutom finns så många fler unga spelare med potential som Barca kan värva..
Barcelona Nemo
2007-03-20 21:27
Luça Toni #30

Det blir nog inte mycket matcher i Champions League för Luca Toni när vårat Lejon är med från första matchen nästa säsong.
Barcelona Nemo
2007-03-20 21:27
Barcelona Luça Toni #30
2007-03-20 21:19
Mycket möjligt att Luca Toni hamnar i barça nästa säsong, enligt mig iaf, för det första vill han spela Champions League & för det andra så är Fiorentina intresserade av våran Thiago Motta, så en bytes affär + $ från våran sida ska nog kunna fixas.
Barcelona Nemo
2007-03-20 21:14
När ska de ta hand om säkerheten på arenorna? Igår om ni såg matchen Tottenham - Chelsea så blev nästan Frank Lampard överfallen av en Spurssupporter. Men i sista sekund lyckades han ducka slaget. Nu var supporten säkerligen full, men tänk om han hade haft med sig någon kniv eller om han hade varit nykter och svingat ett slag mot Lampard? Då hade han garanterat träffat. Kommer ni ihåg det som hände när vi mötte Celta Vigo på bortaplan förra året? När en supporter sprang till Barcelonas bänk och ville ta ett kort på Ronaldinho?

När ska folk reagera? När en fotbollsspelare dör...?
Barcelona Nemo
2007-03-20 21:04
Atleti-redaktion är mer effektiva än självaste laget , de kanske borde värva några skribenter ;-)

Usch, landskamper och ingen ligafotboll på flera dagar. Det hade varit enklare om jag hade fått ta ut de lagen som hade gått till EM 2008.
Barcelona Lisa
2007-03-20 19:48
Ämne: Måste bara lägga in ....
När det ändå redan lagts upp ett roligt klipp kan jag lägga upp denna länken som åtminstonde får mig att dra lite på smilbanden.
Barcelona Myrran
2007-03-20 19:42
Här Atleti-redaktionen på skrivhumör idag? Snart värre än Real vid El Classico...
Barcelona Rambla
2007-03-20 19:36
Nej, kidnappning är sådant som Meridas och Cescs agent sysslar med. Han gömde ju Merida i något halvår så han skulle hinna fylla 16 år innan han skrev på för Arsenal.

Skulle Messi sakna bollkänsla och ha problem med att dribbla bort bjässar? Heh, trode jag hade läst allt. :D
Barcelona Myrran
2007-03-20 19:29
Edmilson

Det var dock inte Barca som släppte Farbregas. Barcelona får inte skriva kontrakt med spelare under 17/18 kommer inte ihåg exakt men Fabregas var under denna gräns och kunde gå grattis till Arsenal och gjorde det. Va ska klubben göra om en spelare vill gå förutom att försöka övertyga dem att stanna? Kidnappa dem?! Samma sak gäller ju med Pique och Merida...
Annons: