/spanien/barcelona/forum/23313.aspx/spanien/barcelona/forum/23313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2007-04-30 19:07
ja, det är underbart att se Messi runda 4-5 backar som om dom inte fanns. Sitter och skrattar varje gång.

MEN, om domarna låter backarna fortsätta ta till vilka medel som helst för att stoppa Messi kommer snart världens (genom tiderna?) mest lovande fotbollspelare att sitta i rullstol.
Barcelona Meley
2007-04-30 19:03
Är det bara jag som är riktigt nervöst inför slutet av ligan? Barcelona imponerade inte alls igår, och det borde man göra mot ett lag som Levante. Hoppas att Barcelona tar tre poäng mot Sociedad och att Real och Sevilla spelar lika. Så man kan rycka lite grann.
Barcelona Rambla
2007-04-30 18:56
Haha, det känns ju så underbart att Messi går ut och gång på gång nobbar Inter så hårt. :D
Barcelona Guardiola__
2007-04-30 18:09
vf går real spelare ut o säger att ligan inte är en dröm o att det hänger på dom...det hänger inte på real madrid...om dom ska vinna hänger det på sevilla och barcelona ska förlora.
Barcelona Barca 666
2007-04-30 17:49
Tycker att en del spelare visar mättnad och inte dödar matcherna som vi brukade göra tidigare år. Vår vinnar skalle Deco har faktiskt börjat slå mer fel passningar o håller av nån anledning inte samma klass som tidigare år men han e fortfarande bra. Om vi kan få bra cash Inter samtidigt om vi kan få loss De Rossi från Roma hade jag bytt ut Deco under sommaren mot De Rossi. De Rossi e en spelare som skulle ta Deco's plats. Tror Ronaldinho kommer vara på topp nästa säsong efter vila under sommaren. killen har ju efter VM spelad mellan 40-50 matcher bara för Barca i år det e många matcher. Han tog all ansvar när Eto'o o Messi gick sönder o det e tack vare honom vi liga ledare med hans 17 mål. Visst e han inte lika skarp i avslutningarna men han hade nån konstig skada nyligen oxå. Vi måste få in lite färsk blod i Barca spelare som Edmilson, Ezquerro, Guily, Gio, Sylvinho, Guddy, Saviola etc ligger illa till o om man måste byta en av stjärnorna skulle jag byta Deco mot De Rossi. Hoppas vi kan ta hem ligan nu.

Forza Barca
Barcelona Abbe_
2007-04-30 16:01
Undra om de aldrig kommer att ge upp! ;-)
Barcelona Myrran
2007-04-30 15:14
Ichi
Ja, om vi tappar poäng och om Sevilla/Real tar full pott på resterande matcher så vínner dem ligan. Kolla spelschemat till vänster för datum för matcher.
Spanien Ichi
2007-04-30 14:37
Är det så att vid ett poängtapp för er så kan Real M eller Sevilla vinna ligan vid full pott..(jag vet att dom möts)..datum fär A madrid matchen ?
Barcelona Rambla
2007-04-30 13:47
Jag blir förbannad för de går in så j-a fult med dobbarna före. Messi åkte slalom förbi 7 Levante-spelare igår, så jag förstår att de känner sig förnedrade.
Barcelona Ghazza
2007-04-30 13:24
Är det bara jag som blir orolig när Eto'o och/eller Messi drar förbi några spelare och sedan kapas fult? Visst, jag kanske är lite paranoid, men hjärtat stannar alltid då dessa två ligger på backen. Vi behöver REM tillsammans mer än någonsin om vi ska vinna ligan.

Visca!
Barcelona Kim
2007-04-30 11:52
Två röda hade kunnat delas ut igår kväll. Ett till Deco och ett till Alexis. Vedervärdigt att se båda påhoppen.

Folk kritiserar Ronaldinho för att inte vara vad han en gång varit. Ett tips, ta en titt på Deco också. Borta är spelgeniet. Visst är han bra utan boll även nu, men hans bollbehandling är något av det mest bedrövliga jag har behövt beskåda på mycket mycket länge. Varannan passning går fel, och han spelar svårt i största allmänhet. Han borde ta sig en stilstudie av kollegorna på mittfältet, Xavi & Iniesta. Så ska han också spela, och inte konstla till det med klackar till höger och vänster.

Eto'o till vänster och Ronaldinho i mitten, vilket genidrag.
Barcelona Engen
2007-04-30 10:54
Gaucho#10:

Ja du nu var ju inte Limpar någon dålig spelare under hans glans dagar. Men jag örstår vad du menar.
adiiL
2007-04-30 10:31
Vi måste ta vara på våra 1243457325234 chanserrr!!!...
Barcelona Karzan
2007-04-30 09:40
Lite sammandrag och höjdpunkter från matchen vi borde vinna med minst 5-0 om man kollar på vilka chanser vi fick
Delarocha
2007-04-30 09:27
Var det inte omgång 32 nu Barcc?
Valencia blev la inte avhängda då de vann över Recreativo...
Barcelona Tompa
2007-04-30 09:20
Vi vann i går och jag brukar vara "obotlig" optimist men efter gårdagens match börjar jag faktiskt för första gången känna oro över att ligapokalen inte stannar på Camp Nou.

Levante är ett lag som Barca inte ska ha några problem att besegra men så blev ju inte fallet. Gästerna var t.om nära att kvittera i sluminuterna. Det här duger inte, nu krävs skärpning resten av säsongen!
Barcelona Barcc
2007-04-30 04:48
Omgång 32 var inget annat än en transportsträcka och det visste vi om. Möjligen att Valencias hängdes av och det blev en topptrio. Nästa vecka är det mer intressant. Ett mästerligt avsnitt, episod 33!
Barcelona Gaucho#10
2007-04-30 02:27
Att Kåmark jämför Anders Limpar med Messi är för mig ett stort jävla skämt! Fattar inte vart tv4 hittar alla nollor?

Angånde matchen så instämmer jag med er andra. Faan visa lite jävlaranama nu!
Barcelona Rambo~
2007-04-30 01:37
Ämne: Asså håller med förg....
Håller med dig till 100%. Sen har jag också blivit jävligt irriterad på Ronaldinhos beetende. Att alltid när han får stå emot stryk så vill han typ inte spela mer. Det tyder på att Ronaldinho aldrig kommer bli en bra ledare på planen. Skulle vilja att han nästa gång biter ihop och tunnlar vem de nu än e som punktmarkerar honom ;) Sen vill jag också berömma Eto's osjälviskhet idag. Han har nog lärt sig rätt mycket av Henke ;)
Barcelona Messidinho 10
2007-04-30 00:43
Asså håller med förgående skribenter angående Ronaldihos och ÄVEN Eto´o´s avslut idag. De har båda flera väldigt fina chanser att punktera matchen helt, men istället väljer dom, först o främst Ronaldinho att löjla sig med att börja chippa eller göra något snyggt. Ska dom hålla på så så e det bättre att andra spelare får chansen för det finns verkligen 2-3 andra spelare som vill visa att dom kan.
Barcelona Saviola/Dinho
2007-04-30 00:39
och även Eto'o behöver bli vassar på avsluten o jag vet han har varit borta men hoppas han blir hel som han var innan skadan
Barcelona Saviola/Dinho
2007-04-30 00:34
Ämne: Ämne: Vad irr....
hahaha jag håller med om hans avslut men att jömföra honom med guti är överdrivet
Barcelona Rambla
2007-04-30 00:30
Ämne: Vad irriterad jag bl....
Håller med dig om Ronaldinhos avslut. De har varit bedrövliga och nonchalanta de senaste matcherna. För att inte tala om friläget han har där han borde spelat Eto'o. Vad fan, när tom Guti klarar av att chippa över målvakten och Ronaldinho missar samma sak börjar man ju undra hur det är ställt. :D
Barcelona Duda
2007-04-30 00:19
Vad irriterad jag blir på Ronaldinhos avslut, varför kan han inte bara sätta dit den? Måste det alltid vara snyggt? Det var inte bara i den här matchen, dom 2-3 senaste har han gjort precis samma sak. Aja, nu vann vi i alla fall och är ett steg närmare titeln.

Undrar förrästen om Messí inte ska anmäla Levantes backlinje för misshandel?
Real Madrid King_raul
2007-04-29 23:47
Ämne: Ämne: AlexC, ....
Det håller jag med om speciellt när den i folkmun kallas Chamartín!

Barcelona Saviola/Dinho
2007-04-29 23:43
Ämne: AlexC,
vart vill du....dom hade kunnat ändrat namnet för länge sen eller hur
inte när franco hade makten men real har haft 20-30 år på sej att ändra namnet
Real Madrid King_raul
2007-04-29 23:36
AlexC,
vart vill du komma?
Du menar att spelarna skulle protesterat och fått sina familjer avrättade för att någon fascistsponsor tar för sig och döper om Chamartín?

Barcelona Evička
2007-04-29 23:33
Ämne: Evicka,
Givetvis fa....Där är vi rörande eniga, otroligt nog. Och jag försvarar inte på något sätt bilbaopubliken. Eller ETA för den delen.
Real Madrid King_raul
2007-04-29 23:30
Evicka,
Givetvis fattar jag din poäng.
Men sakfrågan kvarstår, bilbaos publik rättfärdigar ETA med sådant betéende. Hat föder mera hat.
Barcelona AlexC
2007-04-29 23:29
@ King_raul

dessutom ignorera ALL fakta vad gäller Real Madrids vilja att ha med franco att göra ifrån början.

Real Madrids arena heter ju fortfarande samma som mannen som var känd som Francos högra hand.

Över till dagens match...

Messi är en alldeles fenomenal dribbler, makalös. Man får lust att hugga huvudet av svinen som spelar i Levante. Messi blev nersparkad 3-4 gånger och så fort han gjort en gubbe kommer offret glidande bakifrån med dobbarna före. Den fega jävla råttan till domare plockade upp gula kortet endast två gånger när det gott kunde varit dubbla antalet och därtill ett rött eftersom han har fri väg mot mål.

@ Holländaren

Jag håller i sort sett med dig om Zambrotta. Men Iniesta skall ha högre betyg, jag tycker att han växer till sig alltmer som pivote och när man sitter på plats ser man vilket stort defensivt ansvar han tar.
Annons: