/spanien/barcelona/forum/23311.aspx/spanien/barcelona/forum/23311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-03-11 01:10
Ghazza

Man vet aldrig vad som kan ske, hoppas på det bästa bara för Barcelona:D, men enligt mej så är just Valencia det största hotet till guldet i år.
Sevilla knakar ibland, Real tappar mot sämre lag, o jag hoppas att denna match ska motivera våra spelare till att kriga lika mycket i varje match framöver, precis som man gjorde ikväll:D

Var rätt så kul o se Real-spelarna's reaktion efter Messìs tredje mål för kvällen, spec Helguera som nästan rev sönder sin tröja, hihi:D

''It ain't over until the fat lady sings'' :D
Det bevisade Barça ikväll, Tack Leo!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-11 01:08
Messi har jag, och kommer jag hylla till skyarna framöver. Finns igen tånåring eller spelare under 23 som kommer nära honom. Robinho who?....

Men den matchavgörande faktorn stavas Victor Valdes. Hans prestation hamnar lite i skymundan i och med Messis hysteriska prestation. Men Valdes höll matchen vid liv. Alla hans räddningar gjorde så att vi överlevde!
Barcelona Rambla
2007-03-11 01:07
Osvaldo:

Ungefär så resonerar jag också.
Barcelona Klint
Vi ägde hela första halvlek. Sen tar Real över i andra beroende på att vi är en man mindre, tack Oleguer. Hade det inte varit för den jävla utvisningen hade vi tagit hem matchen.

Raul har ännu inte hittat ut från skåpet verkar det som. Sämre spelare får man leta efter.
Barcelona Myrran
Och maränger klagar på att Aftonblaskan bara skriver om Barca... Nöjda nu? Det måste ju vara den ultimata värdemätaren i ett matchreferat av Barcelona - Real Madrid...
Barcelona Viktor Munoz
vi gjorde en bra match
messi var såklart grym
etoo såg ut att vara tillbaks i gammal form eller åtminstone påväg till den.
Madrid gör mål i perioder då vi kontrolerar matchen.
Sen får vi oleguer utvisad. Och även efter det har vi de bästa och flesta chanserna. Men även real har bra chanser efter det.
Ang försvars spelelet. Oleguer hade en riktigt dålig dag. Utan att vara alltföt kritisk så vill jag ändå påstå att han är för dålig för att starta i barca.
I övrigt så får vi hoppas att hoppet fortfarande är stort även efter morgondagen till att vinna ligan.
Vad vi dessutom behöver göra nu, är att hålla oss lugna och avvakta utgången av ligan.
Barcelona Meley
2007-03-11 01:06
I 90 minuten satt jag och tänkte att första förlusten på hemmaplan i ligan iår kommer mot Real, fan vad det svider. Men så blev det ju inte för vi har underbarnet :)
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-03-11 01:06
haha real fansen är helt överlyckliga över att ha spelat 3-3 mot oss med en man mer! och dem tycker att dem ägde matchen också
Barcelona Relay*
2007-03-11 01:03
Var inne på ett annat forum och blev där anklagad och varnad för trolling. Bara för att jag skrev att Barcelona borde ha vunnit, och att domaren var väldigt enögd. Vissa Madristas tar till vilka saker som helst i nederlagets stund. (det var ett amerikansk soccer forum)
Valencia Osvaldo aka Dragan O
2007-03-11 01:00
Ämne: Vatic:

Jag är int....En bra mittback (i klass med Ayala) + en bra ytterback (i klass med Lahm) + Puyol + Zambrotta. Borde inte vara på bekostnad av offensiven.
Barcelona Rambla
2007-03-11 01:00
Sevilla har både Madrid och Valencia kvar borta. Det ska mycket till att de tar full pott i de matcherna.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-03-11 00:59
Det vi kan klaga på är oleguers klantiga försvarsspel. Slår felvänds spelare mitt på plan utan boll med ett gult kort. Helt obegripligt. Sedan är jag besviken över att Thuram "rensar" helt fel vid första målet.
Berömmer endast Messi i denna match och ingen annan. 19 år och hattrick i El Clasico. Vilken Kung !
Barcelona Ghazza
2007-03-11 00:59
Ämne: Shena, vill bara säg....
Säg så här,

1. Real är inget hot. De spelar bra mot topplagen men förlorar/spelar lika mot bottenlag.
2. Sevilla är totalt orutinerade vad det gäller slutspurt i guldstrid. De lär tappa, annars är det oerhört starkt.
3. Valencia har bra form, MEN kan ha skakats av Navarros knytnäve, + så beror det på hur långt de går i CL. De kommer inte ha 100% fokus på ligan.

Och vi har precis vaknat...
Barcelona Rambla
2007-03-11 00:58
Jag tycker att ni ska lägga ner all konstruktiv diskussion med maränger. De begriper inte.

De anser att de dominerade matchen totalt. Hehe!

Jag skulle gärna vilja läsa några utomståendes tankar. Om de anser det samma?
Barcelona el Flaco
2007-03-11 00:56
Jag begripper inte att folk här inne klagar på Rijkaard. Vi ägde hela andra delen av första halvleken och kom på anfallsvåg efter anfallsvåg. Utvisningen ändrar hela matchbilden. Rijkaard har tagit oss till den absoluta toppen i Europa ännu en gång, aldrig att han lämnar. Jag ser hellre att alla fjortis och medgångssupportrar lämnar Barcelona istället.
Barcelona Meley
2007-03-11 00:55
Jag kan faktiskt förstå hur det här känns för Madrid fansen. Typ som jag kände 2-2 matchen mot Chelsea och det gjorde ONT.

Men sorry, för vi har Lionel Messi :)
Barcelona Mot Nya Tider
2007-03-11 00:54
Shena, vill bara säga, grym match vi fick se:D
Så här ser schemat ut för Barcelona, i ligan...

och det här är lite av vad jag tror matcherna slutar...

18.03.07 Recreativo FC Barcelona=2
01.04.07 FC Barcelona Deportivo=1
08.04.07 Zaragoza FC Barcelona=X
15.04.07 FC Barcelona Mallorca=1
22.04.07 Villarreal FC Barcelona=2
29.04.07 FC Barcelona Levante=1
06.05.07 R. Sociedad FC Barcelona=2
13.05.07 FC Barcelona Betis=1
20.05.07 Atl. Madrid FC Barcelona=1
27.05.07 FC Barcelona Getafe=1
10.06.07 FC Barcelona Espanyol=1
17.06.07 Gimnastic FC Barcelona =2

Kan det räcka till guld? Bara gud vet...
Barcelona _Halle
2007-03-11 00:54
Ämne: sedan oleguer fick b....Personligen tror jag Oleguer har ett s.k katalan skydd. Skulle han vara en värvning skulle han nog inte vara så populär. Tycker inte alls Oleguer ska lämna. Han är billig i lön och gör sig bra som BACK UP, i startelvan ska han dock inte alls vara. Han ska vara 3e val på en position.
Barcelona barcalover 3
2007-03-11 00:50
sedan oleguer fick börja spela för första gångerna tänkte ja var har man hittat den här sopan.efter det har ja bara hatat honom mer och mer,han är bara till att förlora matcher.Undrar verkligen vad raijkard gillar hos han asså för sj ser ja inget som e bra hos han.SNÄLLA LÄMNA BARCA OLEGUER
Barcelona _Halle
De är lätt att glömma bort en målvakt när egna laget släpper in 3 mål, men snälla, glöm inte att Valdés faktiskt höll oss kvar i matchen. Den här säsongen har han verkligen hållit i sitt underbara spel samt kryddat det med att dra in på misstagen. Vi ska vara stolt över vår katalan!
Barcelona Ghazza
Kollar jag på tabellen så inser jag hur viktig denna poängen var. Just nu är det:
1 Barcelona 50 p
2 Sevilla 50 p
3 Valencia 46 p

Vi har en match mer spelad. Men detta betyder alltså att Valencia inte kan gå om oss. Och Sevilla kommer att vinna mot Gimnastic i nästa match, men det är inte det jag är ute efter. De kommer förlora, och går vi då upp på samma poäng vinner vi ligan tillslut. Bättre målskillnad inbördesmöten..
Barcelona Rambla
2007-03-11 00:49
Om vi slutar att klanka ner på domaren från och med nu. Ja, han hade konstig nivå flera gånger om. Oleguers andra gula kan man inte klaga på, det är huvudlöst av honom att gå in så där. Möjligtvis första gula kortet vid straffen. Det kändes som om straff var bestraffning nog där.

Oavsett domaren, så slarvade vi i början av matchen när det gäller försvarsspelet. Resultatet blev 2 onödiga mål och en utvisning på Oleguer. Där känns det verkligen att vi ger bort matchen.
Barcelona Messi(as)
2007-03-11 00:48
Ämne: Vatic:

Jag är int....
Rambla, WORD!
Barcelona Meley
2007-03-11 00:48
zoran

Ja men domaren föredrog att dra upp korten till Barcelona spelarna. Men som sagt domaren gör en dålig insats, men jag lastar inte honom för att vi spela lika.

Försvaret måste verkligen förbättras. Anfall är bästa försvar, men ibland känns det som att det endast är backlinjen som försvarar.
Barcelona Barca__-
2007-03-11 00:47
Förklaringen till Barcas dåliga försvarsspel, som jag läste i sommras på forutmet av någon som skrev, minns inte vem.

" Ingent Djugården utan Åkeby, och en ensam Zoran, och inget Barca utan Henk Ten Caté, och en ensam Riijkaard"
Barcelona Abbe_
2007-03-11 00:46
Zidane_5

För det första kan man inte bli "uppägd" av Guti. Hur många gånger blev inte Realförsvaret "uppägda" av Messi egentligen?
Atlético zoran
2007-03-11 00:46
@Meley

Ramos är också ett praktexempel på en spelare som kunde ha blivit utvisad om domaren ville upp med korten.

Sämre domarinsatster har jag allt sett och lidit av, det är helt klart.
Barcelona Rambla
2007-03-11 00:44
Vatic:

Jag är inte säker, men Holländaren här inne hade en teori att han vilar. Det kan stämma.

När det gäller Marquez så är det ett mysterium som nog har sin förklaring trots allt. Förra säsongen var han hur bra som helst. Mer fokuserad och gjorde inte alla dessa misstag. Han har separerat från sin fru. Det kan vara en av anledningarna att han ibland verkar ha tankarna på annat håll.

Jag skulle vilja diskutera vårt försvarsspel. Hur kommer det sig att vi släpper in 3 mål mot ett så dåligt lag som Real Madrid (åtminstone så är de det den här säsongen). De har gjort 6 mål på de senaste 11 matcherna. Vi släppte in två billiga mål mot Liverpool på Camp Nou. Samma mot Sevilla som hade 10 man. Detta håller inte.

Jag vill se ett stabilare försvar till nästa säsong, även om det kostar lite på offensiven.
Barcelona Meley
2007-03-11 00:43
zoran

Jag håller med om att Deco också kunde blivit utvisad och Diarra, men Sergio Ramos då? Som sparkar ner Ronaldinho. Inte bra kompensering där.

Jag tror faktiskt Rijkaard har beslutsångest om vem av Deco, Xavi, Iniesta som han ska bänka. Så han ändrar om hela spelsystemet, hah :)
Barcelona el Flaco
2007-03-11 00:43
I överlag är jag missnöjd ikväll pga domarn insatsen och resultatet. Men jag är fast övertygad över att vi kommer vinna ligan oavsett.
Annons: