/spanien/barcelona/forum/2331.aspx/spanien/barcelona/forum/2331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-10-02 18:04
Davids3

Ja, jag snubblade lite på namnet där... ;-)

Tittar man på vad United vunnit jämfört med Barcelona de senaste åren och det faktum att vi har de större spelarna så borde vi kunnat generera en betydligt högre summa.

Men nu är PL och särskilt United stora i USA och eftersom det är en amerikansk sponsor så kan det väga upp en hel del.

Yokohama betalar €55 miljoner/år till Chelsea, vilket också är sjukt sett till vad den klubben vunnit och hur attraktiva de är spelmässigt.

Och sen som sista sak kan man jämföra Arsenal med Real som har samma tröjsponsor, Fly Emirates. Arsenal får €12 miljoner mer per år än Real Madrid.

Så PL som varumärke och liga är betydligt mer intressant för sponsorer än vad den spanska ligan är, tyvärr.
Barcelona Davids3
2015-10-02 17:52
@the cameroonians:

Juste det var Chevrolet inte Chrysler hehe.
Men det var alltså inte långt ifrån erbjudandet Barca fick nu trots allt..
Barcelona Katalano
2015-10-02 17:48
Kröjf

Haha, Vi som ser Ronaldo spela vart och varannan match har en annan bild av honom än de flesta andra, som inte följer La Liga och därför endast ser honom i några enstaka matcher per år och då fokuserar på målen. De ser inte hur han förändrat sin spelstil totalt och därför inte är så involverad i spelet längre utan enbart är en striker, någon som han spetsat till någon otroligt får jag tillägga. De andra minns honom som den spelare han var i United och antar att han använder sin teknik, snabbhet och finess på samma sätt idag, medan vi vet att så inte är fallet. Idag är han världens bästa striker utan tvekan, men hans dribblingar görs endast för publiken utan att skapa farligheter och vi ser trots allt en sämre fotbollsspelare än han var vid sina yngre dagar. En bättre striker, men sämre fotbollsspelare. Och givetvis en spelare som trots allt inte kan jämföras med Messi.
2015-10-02 17:43
Kröjf

Jo, det är ju faktiskt lekande lätt att vara osynlig under merparten av 90 minuter för att sedan dyka upp vid mållinjen eller 11-meterspunkten...
2015-10-02 17:41
Davids3 £350 miljoner från Chevrolet över 7 år samt £750 miljoner över 10 är från Adidas. Så runt €67,5 miljoner i dagens penningpriser från Chevrolet, vilket då är lite mindre än Qatar sägs vilja betala. Sen vet jag inte om detta inkluderar/exkluderar några klausuler beroende på titlar etc.
Barcelona Kröjf
2015-10-02 17:38
Katalano

Busquets två sista säsonger har långt ifrån tillhört hans bästa, med en hel del formsvackor. Förmodligen delvis som en följd av förändring i lagets spelidé (?).
Men att han inte skulle tillhöra dom femtionio "samurajerna" är ett stort skämt som är svårt att skratta bort. Dessutom tycker jag Busi borde ha stått en bra bit före Ronaldo i kön till titeln världens bäste fotbollsspelare, när CR 7 fick sin andra guldboll. Som jag diskuterat med arbetskamrater som är totalt blinda för vilken formidabelt vidunderlig spelare Busquets är i sina bästa stunder.Och dom är inte så få som dom obotliga bolltittarna tycks tro. Satte för övrigt på radion i morse i tjänstebilen och fick höra hur programledare imponerades av hur lätt en artist fick sjungandet att framstå som. En av dom sköt in att det var som Ronaldo när denne spelar fotboll, han får det att framstå som lekande lätt.
Slog av radion direkt och hörde mig själv skrika i all min ensamhet: Jävla idiot!
Barcelona Davids3
2015-10-02 17:28
@the cameroonians:
Men är det isåfall bästa sposnoravtalet i de 4 största ligorna ? Vad var det Man U fick av Chrysler ?
Barcelona Katalano
2015-10-02 17:13
Kröjf Givetvis är det som du säger. Okazaki måste ha gjort någon sinnessjuk turnering med landslaget eller liknande som Massimo Luongo, i övrigt kan jag inte ens förmå mig hitta en anledning till att han finns med på listan. Busquets är den första som ska in på den. Sen skulle jag i min subjektiva bedömning göra en otrolig rockad i den listan och inte bara byta bort de mest självklara namnen utan även ta bort spelare som Wayne Rooney dessutom.
Barcelonismo
2015-10-02 17:06
Lustigt att Real Madrid har anordnat en stor event för att Cristiano Ronaldo har lyckats tangera Raúl som den meste målskytten i klubben genom tiderna - speciellt när de anser att Pepes mål mot Sociedad, efter att Cristiano skjutit hans landsman i ryggen och i en båge över målvakten, borde ha tillskrivits Cristiano.

Med andra ord, har portugisen gjort ett mål färre än Raúl om man skall vara riktigt rättvis.
Barcelona Kröjf
2015-10-02 17:03
Katalano

Xavi må ha fått väl lite speltid i Barcelona. Men var å andra sidan ofta den som med sin briljans och blick kom in och förändrade en matchbild till det bättre för laget som helhet. Tror du den japanske Leicester -spelaren Okazaki, för att nu plocka ett exempel ur den femtioniofaldiga skaran, hade fått någon speltid alls i FCB samt om i fall att, lyft hela lagets spel. Ytterst tveksamt om man frågar mig.
Barcelona Vampíro
2015-10-02 16:54
Scouts drew up reports on several midfielders and forwards, as Barcelona want to sign 1-2 players in Jan. Final selection in Oct. [sport] I januari: Messi är tillbaka och Arda Turan samt Vidal är "almost like a new signing". Annars har vi La Masia som kan hjälpa till när det behövs. Classic Barça.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2015-10-02 16:46
Barcelonismo

Instämmer att det är skandalöst. Menade mer att det givit honom dålig publicitet om det kom fram fler liknande situationer under ett och samma år då det blir mer uppmärksammat då.

Kröjf

Xavi kan vi väl ändå komma överens om att inte förtjänar att vara med på listan detta år. Framförallt var det Iniesta och Rakitic som delade mittfältet. Xavi fick helt enkelt för lite speltid. Klart hur som helst att det finns fler spelare som förtjänar en plats, men det är trots allt en hel del politik bakom denna lista varje år också.
Barcelonismo
2015-10-02 16:33
Barcelona goalkeeper Bravo, who has been out for more than 3 weeks with a thigh muscle injury, will be available for tomorrow's game. [md]
Barcelona Kröjf
2015-10-02 16:16
Katalano

Jovisst kan det finnas en poäng att "kvotera" in andra världsdelar också. Qatar ligger ju inte i Europa, men hyser ju sen en tid tillbaka X-faktorn i FC Barcelonas
framgångar under året som slutade med en trippel. Och nog är väl Xavi en mer värdig kandidat än flera av dom namn som finns med på den långa listan ifråga.
Barcelonismo
2015-10-02 15:51
Katalano Tveksamt om detta skulle innebära dålig publicitet till Pérez, framförallt när denne har lyckats inkludera in flera Madrid-spelare i 23-manslistan genom åren men plockat in få Barcaspelare. Helt skandalöst att han har suttit i den kommittén sedan 2012. För att inte tala om att Pérez är den ende spanjoren samt klubbpresident i den exklusiva gruppen.
Barcelona Den vise mannen
2015-10-02 15:46
Det är ju bara ett spel för galleriet med en lista med 59 spelare. Finns ju bara max 5 namn som kan aspirera till titeln i ett normalfall. De senaste åren har det handlat om 1-2 namn. Allt annat hade ju setts som en meeega-skräll.
Barcelona Katalano
2015-10-02 15:09
Kröjf Åh andra sidan så tycker jag det är roligt att man plockar med spelare från andra världsdelar som gjort riktigt bra år också. Snacka om ett skyltfönster för att öppna upp ögonen för europeiska klubbar. I vilket fall som helst är det konstigt att Busken inte finns med bland de utvalda. Det torde vara självklart att Messi vinner titeln efter att Barca faktiskt vann trippeln den gångna säsongen, oavsett vad Ronaldo uträttar denna höst och även om Fifa väljer att flytta fram datumet för röstningen igen. Barcelonismo Haha, är det på riktigt? Hur kan en klubbpresident få den "makten"? Å andra sidan, om han hade gjort helt konstiga val så skulle han få dålig publicitet.
Barcelonismo
2015-10-02 15:01
@the cameroonians:
Spaniens representant i kommittén som väljer ut listan heter (trumvirvel) Florentio Pérez. Inte så märkligt att Busquets, Piqué och Jordi Alba är petade...
Barcelona Kröjf
2015-10-02 14:27
Att alla dom bästa spelarna i världen spelar i europeiska klubblag, borde vara ett välkänt faktum vid det här laget. Enligt mitt förmenande borde således vad dom aktuella spelarna presterar i vår världsdel, vara prioriterade när man i FIFAS;s namn som släpar sig självt i smutsen, röstar fram världens bäste fotbollsspelare. Men med det sagt, så vet vi väl alla att det bara finns en enda fullvärdig kandidat av 59 utvalda.
Barcelona DM1982
2015-10-02 13:47
CAS avvisade Brasilianska förbundets överklagan på Neymars utvisning så han kommer inte spela kvalmatcherna. Suarez är ju fortfarande avstängd så han kör inte heller kvalet.
Barcelona Arda-Turan
2015-10-02 12:28
[QUOTE=Arda-Turan]fattar inte varför Yaya Toure inte är med annars tycker jag det är rätt lista håller med om de flesta spelare som är med där jag menar det är Fifa som delar ut den då kollar man inte bara de spelare som gör nåt i de stora europeiska lagen. Det har spelats båda afrikanska mästerskapet och asiatiska så Fifa måste ta hänsyn till de spelare som har presterat där. tex Bony i Elfenbenskusten och okazaki i japan det verkar som de flesta inte har nått koll alls och förväntar sig att hela listan ska innehålla top spelarna från euorpa bara. gillar vekligen inte den har korrupta organisationen men som sagt jag måste hålle med om de med den har listan. Jag vet inte hur ni andra ser på det. [/QUOTE] my bad såg att han är med nu
Barcelonismo
2015-10-02 12:18
Barcelona expect to get today final answer from Fifa on their request regarding registering Arda. If negative, they will go to CAS. [tv3]

2015-10-02 11:51
Gumbau and Cámara, who aren't included in Barcelona B's squad, are expected to travel to Seville with the first team. [md] Precis som förväntat. På plussidan är dock det faktum att Carles Perez från Juvenil A är uppkallad till B-laget och kan göra sin debut mot Levante B i helgen.
Barcelona S.Eto'o
2015-10-02 11:13
Tror nog att 90% av alla härinne skulle ta med Pique Busi eller Alba istället för Iniesta.
Barcelona S.Eto'o
2015-10-02 11:11
Behövdes bara ett mål mot världens bästa lag för att John skulle komma med i landslaget. Han förtjänar det verkligen om man kollar vilka som har fått chansen. Hoppas han gör succe så att nån fi** tv bolag kan köpa rättigheterna
Barcelona Arda-Turan
2015-10-02 10:57
fattar inte varför Yaya Toure inte är med annars tycker jag det är rätt lista håller med om de flesta spelare som är med där jag menar det är Fifa som delar ut den då kollar man inte bara de spelare som gör nåt i de stora europeiska lagen. Det har spelats båda afrikanska mästerskapet och asiatiska så Fifa måste ta hänsyn till de spelare som har presterat där. tex Bony i Elfenbenskusten och okazaki i japan det verkar som de flesta inte har nått koll alls och förväntar sig att hela listan ska innehålla top spelarna från euorpa bara. gillar vekligen inte den har korrupta organisationen men som sagt jag måste hålle med om de med den har listan. Jag vet inte hur ni andra ser på det.
2015-10-02 10:42
Nu har MD med Francesc Perarnau i täten (som vanligt) börjar kampanja för ledningen och deras ambition att behålla Qatar på tröjan.

Man ska tydligen inte kunnat "stå emot" den summan som erbjudits (runt €70 miljoner per år för enkom matchtröjan) och de andra intressenterna (Rakuten m. fl.) ska inte ha kunnat komma upp i samma nivåer. (förmodligen för att de inte kan använda slavarbetare med låga löner).

Qatar (Airways) har insett att Barcelonas varumärke stärkts av framgångarna och därför kan man nu höja sitt bud och bli en "super-sponsor". Man har för avsikt att fortsätta expandera i Barcelonas flygplats som ska användas som hub för Europa och ser klubben som ett utmärkt sätt att stärka sin position på flygmarknaden.

Bli inte förvånade om Barcelonas flygplats kommer att byggas ut/om och själva arbetet utförs av ADELTE Group, ett företag som sysslar med flygplatslösningar för transporter och boardingbroar. Just det, kan tillägga att den som är VD för företaget heter Josep Maria Bartomeu...

Med det sagt, det ska bli intressant att se om ledningen kommer presentera något alternativ till generalförsamlingen när de ska godkänna tröjsponsorn för de nästkommande 5 åren. Jag tror så, men det kommer skilja mil och kampanjen för Qatar har som sagt bara börjat.
2015-10-02 10:05
Ja, undra varför Ronaldo valde att släppa sin film just nu...

PR vinner val och omröstningar, och man ska ha i åtanke att det är journalister från alla världens hörn och länder som får rösta och de brukar ha "noll koll" på verkligheten.

Hade det bara varit fotbollskunniga personer som röstat hade det inte ens behövts en omröstning, så pass överlägsen var Messi från januari till augusti.
2015-10-02 10:02
@enkos:

Eftersom det är en skada som ska läka av sig själv så är det vila som gäller den första tiden tills svullnaden gått ner. Sen kommer han så småningom att börja med enklare övningar och motionscykel för att få upp rörligheten i knäet igen. Detta kommer säkert att övervakas med någon form av kinesiologi för att jämföra rörelsemönstret

Räknar inte med att han kan göra så mycket rent konditionsmässigt, däremot kan han säkert köra bålstyrka och liknande på gymmet. Samtidigt hinner ju kroppen att läka andra småskavanker, så inget ont som inte har något gott med sig.
Barcelona enkos
2015-10-02 09:47
Nesto

Tyvärr är det så. Man röstar i stort sett för de spelare som presterar under hösten och inte föregående säsong... Och nu när man röstar så är Messi borta och han kommer tillbaka när röstningen är slut den 21 november. ..
Annons: