/spanien/barcelona/forum/23307.aspx/spanien/barcelona/forum/23307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-20 14:09
Vicepresidenten Ferran Soriano om bla Ronaldinhos framtid i Barcelona. Längst ner.

The club are also expected to offer a new deal to striker Javier Saviola.

Det finns fler artiklar, men de här får duga nu.

Barcelona Rambla
2007-03-20 14:07
Varsågod, visserligen på spanska men det är citat från sportdirketören Txiki. Det får duga.

También anunció que el club efectuará en breve una oferta de renovación a Javier Saviola. “Habrá una oferta correcta y no tardará mucho en producirse”, declaró.
Sano
2007-03-20 14:06
Ämne: Ämne: Ämne....
Isåfall kan du väll ge mig en länk ok?
Det senaste jag hört är att Barca ska behålla de här spelarna: Ronaldinho,Messi,Eto'o och Deco. Jag ser ingen Saviola på den listan nej.
Barcelona Rambla
2007-03-20 14:03
Ämne: Ämne: Ämne....
Kan du läsa människa? Det är just det både sportdirektör och vicepresidnet sagt i intervjuer att de inom kort ska erbjuda.
Sano
2007-03-20 13:58
Ämne: Ämne: Myrran
....Ja just precis kontrakt är något Barcelona inte vill ge Saviola. Jag vet att han gärna stannar kvar men Barcelona vill inte ha honom. Jag har inte hört något om att Barca planerar att erbjuda Saviola nytt kontrakt.
Barcelona Rambla
2007-03-20 13:54
Ämne: Myrran

Saviola lä....
Det lär han inte alls göra om han erbjuds ett kontrakt vilket verkar vara fallet enligt sportdirektör och vicepresident. Han har hela tiden envist hävdat att han inget hellre vill än att bli kvar i Barcelona. Allt handlar om hur bra kontrakt han erbjuds.
Sano
2007-03-20 13:47
Myrran

Saviola lär lämna Barca till sommarn.
Barcelona Myrran
2007-03-20 13:32
Om ryktena med Robben stämmer och Barca värvar han så kommer vi ha ett grymt anfall REM från början och för inhopp Saviola, Guddy, dos Santos och Robben. Med förutsättningen att Guily och Ezquerro släpps i sommar.

Sen fattas det bara en bra pivote och 2 ytterbackar och 1 mittback. Sen jag är jag hel nöjd. Fast drömma kan man ju alltid göra. Får ta o studera marängerna hur dem klarar av allt när det inte går som man vill...
Barcelona Rambla
2007-03-20 13:23
Allt fler rapporter om att Robben ligger i förhandlingar med Barcelona. Enligt holländsk Tv så har Chelsea givit sitt tillstånd så att han kan förhandla med Barça. Hans kontrakt går ut 2009 och i brittisk media sägs det att Chelsea inte vill förlänga det. Summan som nämns Chelsea vill ha är €23.4m, men att de är villiga att förhandla redan vid €17-20m. Som sagt, enbart rykten än så länge då båda klubbar förnekar förhandlingar men nog ligger det något i det. Robben ses som andrahandsvalet om det inte blir något med C.Ronaldo, vilket det i dagsläget talar mycket för att det ej blir. En värvning av Robben skulle ske till 1/3 kostnad av C.Ronaldo. Lägg där till att marängernas president Calderon lär gnissla tänder. Jag menar, Robben som redan var klar i somras. :D
Barcelona Myrran
2007-03-20 13:12
Rambla

Ojojoj, smaskens nyheter!
Gött att de inte tänker värva C.R om REM + Deco är kvar, han skulle bli överflödig.
Att Saviola får ett nytt konkrakt finns ju både fördelar och nackdelar med men ett nytt kontrakt istället för att köpa nya spelar är bättre i mitt tycke. Och att dos Santos får chansen är ju inte mer än rätt, hoppas på Bojan får göra några framträdanden också.
Barcelona II Barça II
2007-03-20 12:18
Dani Alves i all ära, men för mig är G. Zambrotta en bättre ytterback. Visserligen så har Alves varit bättre i år, men då ska vi inte glömma att det här är Zambrottas första år utanför Italien, det tar ju tid att anpassa sig. Sedan så har Zambrotta varit med den absoluta toppen i flera och vunnit det mesta. Och så är det exakt som Rambla säger, finns det någon annan ytterback som kan spela lika bra på båda kanterna?
Barcelona La Pulga
2007-03-20 12:13
Karzan
Adda mig så kommer jag förklara närmare hur det funkar.
Barcelona Leo_Messi19
2007-03-20 11:11
Chelsea ger Barcelona tillåtelse...

Kolla länk
Barcelona Evička
2007-03-20 10:12
Ja,kunde vi både behålla dessa och stoppa Ronaldo, så det väl bara bra. Han är en av dem jag inte vill se i Barça - jag vet att många önskar det, men jag tillhör inte den skaran.
Barcelona Rambla
2007-03-20 09:21
Txiki talar ut.

Txiki är övertygad om att Barças cracks, Ronaldinho, Eto'o, Messi och Deco alla kommer att vara kvar till nästa säsong. Till RAC-1 sade han igår: "Jag tror att Ronaldinho, Deco, Eto'o och Messi är kvar nästa säsong.

Han försäkrade att om de är kvar, så kommer man inte att försöka värva Cristiano Ronaldo.

När det gäller Deco, så kommer han själv att bestämma om det är dags att gå vidare, hans fortsättning beror på den speltid han kommer att få och ingen kan bättre än han själv avgöra det.

När det gäller Ronaldinho så kan Txiki inte föreställa sig en framtid utan honom. För närvarande så har Ronaldinho kontrakt till 2010 och för tillfället så har vi inte talat om någon förlängning med hans bror, men denne säger alltid att han är nöjd. Ronaldinho har nu blivit avlastad i och med Eto'os och Messi återkomst. Innan dess har han givit oss många poäng så här långt in på säsongen.

Rodrigo Palacio från Boca Juniors ryktas ju sen tidigare redan vara klar för Barcelona. Det ryktet späs på än mer när det står klart att Boca Juniors blir Barças nästa motståndare i nästa Joan Gamper Trofeu i augusti. Txiki ville inte svara på om han redan var klar. "Han är en forward som redan är mogen för spel i Europa, men att han skulle vara värvad av oss kommer jag inte att säga.

Txiki meddelade också att klubben inom kort kommer att erbjuda Javier Saviola ett nytt kontrakt. Det kommer att vara ett korrekt erbjudande och det ska inte behöva uppstå några komplikationer.

Till slut berättade han att forwards-canteranon Giovanni Dos Santos kommer att medverka i Rijkaards försäsong och ingå i A-truppen. Vad det gäller Bojan Krkic så ligger han bara ett litet steg bakom.
Barcelona Rambla
2007-03-20 09:17
Ämne: Zambrotta världens b....Nej, Zambrotta världens bästa ytterback. Dani Alves är väl världens bägta högerback möjligen.

Zambrotta är mer komplett eftersom han i stort sett är lika bra oavsett vilken kant han spelar på. Säg en till ytterback i världen som är lika bra på båda kanterna.
Barcelona Daninho_7
2007-03-20 09:05
Zambrotta världens bästa ytterback?

Daniel Alves, världens bästa ytterback.
Barcelona Alenoinho
2007-03-19 23:30
Varför provspelar inte din brorsa för något allsvenskt lag?? Om han inte lyckas där så behöver inte allting bli komplicerat med hur man kontaktar barcelona m.m.

Peace
Barcelona Hoshiar
2007-03-19 23:20
Grabbar jag ville bara säga att min bror, han befinner sig i spanien nu med sitt fotbols gymanse lag och han sa nyss att han hade sett Oleguer idag och att han hade ropat hans namn med han koompisar.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-19 22:37
Myrran
Han til och med böna och bad om ett signerat kort på Roni! :)
Barcelona Myrran
2007-03-19 21:54
Puyol_Saviola
Inte dåligt pinkat... Från det sämsta till det bästa :)
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-19 21:48
Myrran
Jag har omvandlat honom från Maräng till Cule ;)
9#
2007-03-19 21:43
Är det någon som vet när Copa del Rey semifinalen lottas?
Barcelona TaVaKoLi_10
2007-03-19 21:43
Alltså varje gång eto o är på plan så njuter jag.. han e en riktig målskytt... han har gjort många mål med tanke på sin skada och antal matcher som han spelat.. allt snack om att zlatan e den bästa spelaren för tillfället e bara skitsnack.. hatar när dom förstorar upp zlatan så mkt... säger bara ETO'O
Barcelona Myrran
2007-03-19 21:40
Puyol_Saviola
Om det är så med din parantes så kan du ju inte låta han gå till Milan ^^ :P
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-19 21:30
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

håller med dig.
Jag kan itne tänka mig att man mår bra när man är så ung och ensam, om inte familjen flyttar med som sagt.
Under träningar och så är det la ok men det blir nog mycket dötid efter skola och speciellt på kvällarna fast å andra sidan vet man ju inte hur det är där om man inte själv varit där. Iniesta kan ha varit snarare ett undantag än regel. Men det låter skrämmande faktiskt.
När jag var i Barcelona träffade jag handbolls spelaren Jonas Larholm och fick lite tid att prata med honom och det är ju ensamt, det är det. Men alla är olika och de det pratas om här inne kanske pallar med det.

Lycka till ni som har någon som känner någon som vill provspela!

Förresten har jag en grannefamilj vars äldsta son (10 år tror jag) blev utvald av närmare 300 på ett läger i Västerås som milan höll så han och en annan fick åka till Milano och träna där under en vecka har jag för mig. En lite parantes bara.
Barcelona RonaldinhoG
2007-03-19 21:19
Hej alla Cules!

Skulle bara säga att just nu så spelas det en match mellan Ronaldos lag och Zidans lag och Valdes står för Zidans lag.
Om ni vill se på matchen så kan ni se den genom stream. Länktips!
Barcelona Messi
2007-03-19 21:14
OT!!

Om någon här inne är hyfsat bra på mobiltelefoner, kan någon hjälpa mig med att föra över en videofil från datan till en Nokiatelefon (Nokia 5300). Skriv PM. Tack på förhand!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-19 21:09
Jag är också en stor talang :) Nää, men seriöst nu grabbbs, vill ni verkligen ta kontakt med FC Barcelona får ni börja med att mejla webbmastern på fcbarcelona.com och fråga om vidare uppgifter. Jag är ingen talangscout men ni måste nog skicka in en video innan ni ens får provträna, detta skedde i alla fall med Gai Assulin.

Berätta för era kompisar att denna resa genom la masia inte är enkel. Att bo där är väldigt svårt då man måste vara borta från familj så pass länge (ut i fall familjen inte också flyttar). Jag vet att Andres Iniesta fick stora ångestproblem och fundrade ett tag på att ge upp. Detta är speciellt svårt då man är så ung som 13.

Om pesronen i fråga inte kan spanska eller engelska, och familjen inte kan flytta till Barcelona så ser jag det väldigt svårt för en 13 åring att kommunicera med alla andra där nere. Med andra ord måste nästan talangen kunna spanska eller engelska, eller så flyttar familjen dit.

Utöver detta så måste man ha galet mycket tur, alla blir inte fotbollsspelare så få inte upp hoppet i onödan.

Tar ni "Muha" och Gai Assulin som exempel i era fall så måste ni veta att dessa är/var de största talangerna i sin ålder i respektive land.

Aja, lycka till med era drömmar.
Barcelona Karzan
2007-03-19 20:57
Asså vet du inte vem det e som bestämmer och hur man kan kontakta dom
Annons: