/spanien/barcelona/forum/23301.aspx/spanien/barcelona/forum/23301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kirtap
2007-03-17 22:18
Ämne: Så här stog det i Sp....
Det stod SPORTAL SPEKULERAR......
Barcelona Kamelen
2007-03-17 22:17
Men herregud pojk. Läsa en skräpsida som Sportal? Den slår ju nästan tribalfootball.
Barcelona T#11
2007-03-17 22:16
jämför inte real madrid med barca, är 10000 ggr bättre
Barcelona R10 - M19
2007-03-17 22:15
Så här stog det i Sportal.

Den ständigt leende Ronaldinho uppträder alltmer tyranniskt i Barcelona. Enligt italienska tidningar kräver han, för att stanna i Katalonien, en lön på minst 8,5 miljoner euro (tillkommer ett par miljoner för initiativ i Ronaldinho-stiftelsens namn) per säsong, oberoende av resultat, samt att Samuel Eto’o placeras på transferlistan. Ronaldinho och Eto’o har haft flera verbala sammanstötningar under året och brassen kräver nu att klubben tydligt visar vilket “leadership” som ska gälla i omklädningsrummet. Ronaldinho verkar utesluta en kontraktsförlängning till år 2014.
Enligt Johan Cruyff har Ronaldinho nu inlett en nedåtgående karriärsfas, åtminstone i Barcelona. Holländaren, vars “ande” är ständigt närvarande på Camp Nou, föreslår att klubben spenderar sina pengar på att fräscha upp arenan. Den naturlige efterträdaren till Ronaldinho finns ju redan i klubben: Leo Messi, naturligtvis.

Barcelona Rambla
2007-03-17 22:14
70-30 % i bollinnehav säger väl det mesta. Idag gjorde Barça det man är bäst i världen på, att hålla bollen inom laget och låta motståndarna jaga den. Helt sjukt hur man kan ha ett sånt bollinnehav mot ett bra lag på bortaplan. Som sagt, det här laget vann med 3-0 på Bernabeu. Vi krossade dem på bortaplan. :)
Barcelona kirtap
2007-03-17 22:14
Som det känns nu så kommer vi ta hem ligan i år också. Vi har nu i stort hela truppen intakt. Det ska bli kul att åka ner och fira på ramblan en tredje gång i rad.
Barcelona Criff
2007-03-17 22:11
Mycket fin match! Säker backlinje, exakt så det ska se ut. Ett misstag på en hel match(vad jag såg). Ingen tabbe av Victor "Tvålen" Valdes ;). Lite slappt var det men med 3 - 0 kan man ta det lite lugnt. Lite besviken på Ronnie som inte visade så mycket vilja, men men han blixtrar till i nästa match när han behövs! Deco såg väldigt trött eller nåt ut, sen in i tacklingar och hjärnsläpp ibland. Hoppas han tar vilan nu(5 gula kort) och kommer tillbaks lite mer motiverad! Real Madrid förlorade med 3 - 0 mot detta lag på Bernabeu, och vi vinner med 4 - 0 på Huelvas hemmaplan, det förklarar mycket. tack för mig :)
Barcelona kirtap
2007-03-17 22:09
Alla som hyllar skytte kungar. det finns någon som oftast ligger bakom dessa ronnie är både och.
Barcelona Rambla
2007-03-17 22:08
Ämne: Han ska helt klart s....
Försäsongen var dåligt planerad. En korkad och allt för lång Amerika-turné. Vissa av VM-spelarna fick knappt 1v ledighet. Några anslöt mitt under turnén i Mexico och några i Usa. När man kommer tillbaka till Barcelona har man match i Supercup-finalen mot Sevilla 3 dagar efteråt. Hur genomtänkt är det?
Barcelona Sürer
är det någon som kan skicka länken till första målet ..0-1 etoo ..missade det
Barcelona Ghazza
R10 - M19,

Vad..
.. Pratar du om? Saker man läser i skvallerpressen stämmer inte. Har du riktiga källor ang detta så skulle jag gärna vilja se dem.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-17 22:06
Han ska helt klart stanna, men snälla sluta skull på försäsongen.
Barcelona T#11
2007-03-17 22:05
ronaldinho har varit mkt viktigare i år en förra, utan honom hade vi inte luggit på första plats nu.

jag älskar oxå barca mer men det är bara att inse fakta
Barcelona Rambla
Ämne: Jag är säker på att ....
Ronaldinho skulle ställt som ultimatum att Eto'o ska sättas upp på transferlistan. Hallå! Vilken planet är du ifrån? Ronaldinho skulle aldrig uppträda så korkat och arrogant.

Det där kommer ifrån italiensk media. Hur kan man tro på något sånt där påhittat?
Barcelona Més que un club / Messi
R10 - M19.
Inte Etoodinho utan Eto´oinho.
Visca el barca.
Barcelona kirtap
2007-03-17 22:04
En del kommentarer om ronnie saknar substans han är klart den viktigaste spelare i barca den här säsongen också.Se på alla målen.
Barcelona R10 - M19
2007-03-17 22:03
Jag är säker på att Ronaldinho eller etoo kommer lämna barca eftersom det är lite avundsjuka mellan dom vad jag har hört och förstått...tex när etoo sa "Om jag hade hettat etoodinho så hade jag fått guldbollen" och så har det varit flera incidenter till.

+ Så har jag hört att Ronaldinho har begärt att han ska få en lön på 2 miljoner i veckan + att etoo ska bli transferlistad om det är sant så tycker jag det är väldigt kaxigt av han eftersom etoo är MINST lika viktig som dinho.

Jag tror han ställer såna krav för han vet att barca inte kommer gå med på det och så kommer dom sälja han till milan( spekulerar bara).

Som sagt 1 miljard är SJUKT MYCKET PENGAR så ledningen borde tänka på det + ronaldinhos motivation i framtiden med tanke på att han vunnit allt i barca.

Missförstå mig inte jag älskar dinho men jag älskar barca mer!!
Barcelona Sürer
är det någon som kan skicka länken till första målet ..0-1 etoo ..missade det
Barcelona little_master
Ämne: Klart Dinho ska stan....
Skulle aldrig sälja spelare från Barcelona B som har kommit upp till A-laget.
DVS Xavi Iniesta Messi Puyol o dem här!!
Skulle sälja Ronaldinho 10 gånger om men inte de :)
Villarreal roropiero_79
2007-03-17 22:01
R10 - M19

Ingen spelare i världen kan ersätta Ronaldinho!

Att han var loj idag kan kanske bero på motivations problem eller något annat, Har du tänkt på hur mkt ansvar Ronaldinho fick när Etoo och Messi var skadade? Han var ju den ända som presterade offensivt bortsett från Saviolas gyllene 2-3 veckor!

Nu kanske han tar det mer lugnt o spelar under mindre press när han har herrar som Etoo o Messi vid sin sida.

Sen att ersättaren du nämner är en skadebenägen spelare gör ju hela saken komisk, liksom det kan ju inte vara en tillgång för klubben Barcelona.

obs detta är min teori!
Xavi Hernández
2007-03-17 22:00
Klart Dinho ska stanna!

Han har kallats tjock, dålig och ur form, men nog fan har han petat in 17 bollar i ligan i år! VM förstörde hans uppladdning, men precis som Rambla säger så får vi nog se en ny Ronaldinho till nästa säsong, med en ordentlig försäsong i benen!

Han är den siste jag skulle kunna tänka mig att sälja..
Barcelona Rambla
2007-03-17 22:00
Nu hopppas vi på seger för Athletic i kväll. De måste klara sig kvar i ligan. Kan inte tänka mig la liga utan Athletic.

Målen från kvällens match i länktips. Det fjärde kommer nog upp så småningom.
Barcelona little_master
2007-03-17 21:59
Ronaldinho ska stanna...men han ser inte direkt motiverad ut längre. Var finns viljan? på de senaste matcherna har jag aldrig sett han komma rättvänd. han står ute på kanten tar emot bollen me sulan och täcker bollen. Den gamla Ronaldinho satte bollen i rörelse direkt. Dessutom som nån sa tidigare man är inte motiverad när man känner sig given och det vet vi alla. Hoppas till nästa säsong han kommer igång igen för då är det ännu roligare att kolla på Barca!
Men att sälja honom NEJ
När man vet vad han är kapabel till så blir man besviken efter en sån här match, men han är trots allt en människa. Han kan inte prestera jämnt!
Barcelona Ghazza
2007-03-17 21:58
Sälja Ronnie? Är ni galna? Killen får 2-3 försvarare på sig varenda j-vla gång. Idag slog han bort många pass, och visst har han inte vart bra efter VM. Men Ronaldinho måste stanna! Låt honom vara mindre bra den här säsongen, det har vi råd med. Man kan inte vara världens bäste 24 timmar om dygnet.
Atlético zoran
2007-03-17 21:58
Imponerande seger.

Barcelona i uppgång.
Barcelona T#11
2007-03-17 21:57
Rambla

kunde inte ha sagt det bättre
Barcelona Guardiola
2007-03-17 21:56
opps... sskulle vi få en miljard så är det sjukt mycket pengar, spelar han som idag och till stor del av säsong så är det värt det.

Men en Ronaldinho som spelar som förra säsongen går inte att värdera.

Skulle va hemskt och se han dominera i ett annat lag nästa år.
Barcelona Rambla
2007-03-17 21:55
Ronaldinho ska stanna! Han kommer att dominera till nästa säsong. Det är inte så konstigt att han börjar gå ner i form nu. Vem är det som har hållt oss kvar i ligatopp när Messi och Eto'o var skadade? Kan det vara så att nu slappnar av och känner att allt inte längre vilar på hans axlar? Med tanke på hur dåligt förbered han gick in i till denna säsong är det inte konstigt att han inte håller hög nivå över en hel säsong. Helt naturligt som jag ser det. Låt han få en bra försäsong där han får vila upp sig och sen träna sig i form. Då kan vi få se den gamle Dinho till nästa säsong.
Barcelona T#11
2007-03-17 21:55
R10 - M19

jag finner inga ord för ditt inlägg
Barcelona pharoahe
2007-03-17 21:53
nej för i sina bästa stunder presterar han fortfarande fotbollskonst.. även fast han har haft sitt spelmässigt sämsta år på länge så har han gjort 17 mål och är ovärdelig på fasta situationer som blir allt viktigare i dagens fotboll
Annons: