/spanien/barcelona/forum/2330.aspx/spanien/barcelona/forum/2330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-14 22:56
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 22:55
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

påminner om zubi, i spoke to roma and they said benatia is not for sale haha. vad hände 2 veckor senare? haha barto liga är ett SKÄMT!
Barcelona koeman92
@KiNg-PuYi:

Mer eller mindre.. Jag är ju spansktalande, men katalanskan ligger inte alltför långt ifrån. Måste även säga att jag är enormt imponerad av Benedito och hans retorik. Debatten mellan honom, Laporta och Barto känns som en debatt mellan Olof Palme, Margaret Thatcher och Åsa Romson.
Freixa: "When Bartomeu speaks of continuity he should be saying the continuity of lying."

Freixa: "We went from not talking about negotiations to taking trips to Turin just to take photos."

Benedito: "The hiring of Braida is one of the mysteries of the history of Barça because it seems that it was done to bring Pogba."

Tre av kvällens, hittillis, bästa citat.
Barcelona Barclasico
2015-07-14 22:54
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Om laporta hade din tanke och svarade direkt med "Men varför skickar du Braida och Soler till Italien för att förhandla om Pogba och dessutom lägga ett bud? "
Skulle bli kul o höra vad Barto hade att säga då
2015-07-14 22:51
Bartomeu: "I spoke with the Juventus President long ago. He said: 'Pogba is not for sale'"

Men varför skickar du Braida och Soler till Italien för att förhandla om Pogba och dessutom lägga ett bud? Snubben snackar så mycket skit att jag kokar av ilska. Herregud att det ens finns folk som tror på Barto...
Barcelona Junta Dimision
2015-07-14 22:50
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Tror han syftade på att nyckeln i att värva honom ligger i Mino Raiola och är inte beroende av hur mycket man förhandlar med Juve.
2015-07-14 22:47
'Laporta sågar vårt bud på pogba och säger att den var ''ridiculous'' alltså löjlig. Vi la ju 80M på honom, förstår inte varför han sågar budet?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 22:42
Junta Dimision

grymt tusen tack. då har jag nåt att läsa inatt=)
Barcelona Junta Dimision
2015-07-14 22:40
King Puyi

https://twitter.com/thecatalangiant
https://twitter.com/dianakristinne

Dessa två översätter debatten.
Barcelona LennyRomario
2015-07-14 22:40
När man läser Twitter så är det ju typ 15 retweets för Laportas citat, 1-3 på Bartos. Så frågan är ju, vilka är det som röstar på Barto? Måste ju vara 50+?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 22:39
koeman92

förstår du vad dom säger? haha, nice att dom grillar lögnaren
Barcelona koeman92
2015-07-14 22:34
Haha Laporta & co är fullständigt skoningslösa mot Barto, mannen blir ju fullständigt grillad! Helt ofattbart att han ens är i närheten av Laporta i opinionsmätningarna..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 22:34
tror ni man kan få tag på debatten på engelska på efterhand? text asså
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-14 22:32
@enkos:

R.Madrid måste vinna kommande ligan till varje pris.
What to do, what to say?
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-14 22:32
Nu länkspammar jag här men seriöst.. detta är compilation på Messis passningar i år. Jag sätter honom i samma kategori som Mozart, Einstein osv. Geni.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-14 22:31
fan att man inte kan katalanska faaaan.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-14 22:30
Minns när jag skrattade åt Piques kommentar om att han "återigen ska bli bästa mittbacken i världen".

Snacka om att jag fick äta upp mina ord med råge.
Barcelona Barclasico
2015-07-14 22:30
haha så jävla respektlösa de är mot varandra.. alla pratar i mun på varandra
2015-07-14 22:29
Bartomeu: "It's like you're not a lawyer, Jan. I'm just accused of fiscal crimes for defending Barça and Neymar and his family."

Ehm...What?
Barcelona Diar Shekha
2015-07-14 22:19
Följ @TheCatalanGiant och @DianaKristinne på twitter för liverapport från debatten.
Barcelona Barclasico
2015-07-14 22:14
finns det någon översättning till debatten
2015-07-14 22:09
the cameroonians

Tack för ditt svar, uppskattas.

Angående debatten så brukar ju ''https://twitter.com/navidjaan'' översätta till engelska men så blir inte fallet ikväll, riktigt tråkigt.

Om ni hittar nån annan som kan översätta, så dela gärna med er. :)
Barcelona enkos
2015-07-14 21:58
Vilken galen spelschema blev det för Barcelona. Under de första månaderna i höst spelar Barca många tuffa bortamatcher mot alla topplag. Bilbao. A Madrid. Sevilla. Real . Valencia. . Alltså alla på bortaplan. . Dessutom börjar man ligan med två raka bortamatcher
Barcelona BlackCop
2015-07-14 21:52
Nu när Gamper Trophy matchen mot Roma är officiellt satt till 5:e augusti så har jag ett par frågor då jag befinner mig där nere just då. Kommer man spela med "bästa laget"? Hur ser det historisk ut? Vad jag minns så brukar Messi och co. lira Gamper pokalen. En annan fråga på hemsidan så står det att biljettpriserna kommer ligga mellan 29-94 Euro om man beställer från hemsidan. Det lär väl inte bli fullsatt (Tänker mest att spelarna presenteras också)? Skiljer sig priserna väl dä på plats eller är det liknande som om man beställer från fcb's hemsida? Tacksam för svar!
Barcelona the cameroonians
2015-07-14 21:52
L.A.M Nr 10

Break när det gäller att ge mig in i diskussioner.

Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

Jag har inte sett Paik spela ens en minut så jag är inte rätt man att svara på frågan.
Men så här skriver Sport om honom;

Han kom till klubben 2009 efter att blivit scoutad och handplockad av Albert Puig. Han var liten till växten som 12-åring, men har nu växt till sig och mäter 1.80 utan fotbollsskor.
Som yngre spelade han anfallare men har haft en mittfältsroll a la Xavi för att nu på senare tid mer blivit en attackerande mittfältare. Han är bra med båda fötterna, har en bra vision och ett hårt skott. Med tanke på att hans pappa är universitetsprofessor lär det finnas en fin (fotbolls)hjärna också.

Tydligen var han nära att gå till Madrid, men ett besök hos hans familj av en annan Albert, Benaiges, gjorde att han till slut valde rätt klubb. Han har alltid ansetts vare en av de som har potential att gå hela vägen genom akademin, men har såklart hindrats en del i utvecklingen på grund av transfer-banen och FIFAs beslut att inte låta de felrekryterade utlänningarna få spela förrän i januari.

Nu är det debatt, enligt uppgift ska länktips funka som stream från 21.59.
Har ingen aning om den kommer att kommenteras på engelska på Twitter..

Om vädret är dåligt i morgon ska jag försöka att lägga upp en artikel med sammanfattning.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-14 21:37
Någon som vet om man kan följa debatten någonstans fast på engelska? Han Navid som twittrar om det mesta är upptagen ikväll..
2015-07-14 21:30
The cameroonians Skulle du kunna berätta lite om Paik? Vi vet alla vilken talang Lee har men hans landsman då?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-07-14 20:41
Inte nog med dubbel möte med Bilbao i cupen så börjar Barca ligan mot Bilbao borta. El clasico i omgång 12 den 8 nov på Bernabeu
Barcelona Acrobat
2015-07-14 20:22
Det stämmer ju precis som Diego Simeone sade angående Real Madrid, nämligen att allting kommer att anpassas efter dem för att de ska kunna vinna ligan. Spelschemat anpassas helt efter Real Madrid! Sjukt! Men samtidigt är det ju pinsamt för Real att det måste till sådana fördelar för att man ens ska ha en chans på en titel. I CL hade ju Real enklaste lottningen både i gruppen och slutspelet. Nu var ju Real värdelösa förra säsongen, så det spelade ju mindre roll... men det är ju tröttsamt och pinsamt med dessa fördelar.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: