/spanien/barcelona/forum/233.aspx/spanien/barcelona/forum/233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tribente_magico
5/9/2017 21:04
Bara för att Denis och Coutinho är likadana spelartyper är det ingenting som säger att dom är lika bra. Coutinho och Bernardo Silva tillsammans med Busquets nästa år vore lite av en dröm.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
5/9/2017 21:03
Reymar Vi får uttala oss när vi sett Denis få förtroende av en tränare och inte som med Lucho, spela en match för att sen vara på bänken i fem. Tills dess kan vi inte göra en konkret bedömning. Spelare som Coutinho har fått ett helt annat förtroende och fått bli varm i kläderna i sitt lag.
Barcelona Reymar
5/9/2017 20:55
@El Pistolero #9:

Tyvärr ser jag inget speciellt hos Denis alldeles för tam och valpig. Verratti och Thiago är omöjliga och därför går ledningen efter Coutinho som är möjlig att få. Coutinho med teknik och bollbehandling är som klippt och skuren för Barca, bort med träben som Gomes, Rakitic och Arda. Angående rollen som 6:a så är Roque Mesa en spelare som verkligen imponerat av dom få matcher jag sett honom spela, annars hade jag viljat se vad Samper hade uträtat i den rollen.
Barcelona Amo.38
5/9/2017 20:55
Angående Tuchel ryktet så är det rent BS varför skulle Messi kräva honom? Tror inte ens Messi har större koll på Tuchel..
Barcelona Visca el Barca 17
5/9/2017 20:51
Tror M vinner idag men JUve i final
5/9/2017 20:51
Bernardo Silva > Coutinho.
Barcelona S.Eto'o
5/9/2017 20:48
Tuchel verkar vara ledig eftersom Bild skrev häromdagen om att han har hamnat i någon konflikt med Dortmunds VD och kan lämna efter säsongens slut.
5/9/2017 20:44
Var ju en del rykten från Katalanska journalister för några dagar sen att Messi ville ha Tuchel i samband med hans förlängning. Nu ryktas han till oss av en journalist från Catalunya Radio. Kan det verkligen hända? Messi dictator.
Barcelona Barcelonistas
5/9/2017 20:37
Haha har ni sett bilden på en kille från Ira n som ser sjukt likt Messi helt sjukt.
Barcelona El Tridente
5/9/2017 20:37
@FCB- Culé master:

Bale? Vem är det?
5/9/2017 20:36
[QUOTE=Visca el Barca 17]Har buffon varit en förebild för dig Berisha? Vilken djup journalistik att fråga en målis detta verkligen [/QUOTE] Varför är det fel? Han kanske hade Kahn som förebild, eller Victor Valdés! ;D
FCB- Culé master
5/9/2017 20:34
ser att det jämförs Dybala med Messi i Viasat studion lol. Dybala kommer aldrig bli lika bra som Messi. Låt han bli lika bra som Neymar, Hazard, Bale etc. först.
5/9/2017 20:31
@Katalano:

nä cast away syftade jag på då som skulle ledda till Robinson. Det var inte mitt syfte
5/9/2017 20:28
Har buffon varit en förebild för dig Berisha?

Vilken djup journalistik att fråga en målis detta verkligen
5/9/2017 20:27
OMG!!
5/9/2017 20:25
Coutinho och Denis är närmare identiska spelartyper. Denis har stor potential och bör få en ORDENTLIG chans nästa säsong. Vad ska vi med Coutinho till då?Nä vi värvar endast Coutinho för Neymar gått ut i media och snackat om det några gånger. Skulle heller inte förvåna mig om Neymar hade det som krav i samband med hans kontraktsförlängning att klubben ska rå hit hans bästa polare Coutinho.
Barcelona Barcelonistas
5/9/2017 20:17
Så länge vi får se ett Barca som spelar som Barca ska så får spelarna kosta va de vill. Jag vill se Barcelona spela som Barcelona inte någon jävla dålig kopia version.
Barcelona Barcelonistas
5/9/2017 20:12
Reymar - tyvärr så håller inte Iniesta längre under en lång säsong. Fattar inte hur folk kan säga att vi inte behöver Coutinho.
Barcelona S.Eto'o
5/9/2017 19:51
OT Någon som vet varför Fabinho, Mendy och Lemar bänkar i kvällens match ?
Barcelona Reymar
5/9/2017 19:31
Coutinho är en klasslirare som är bättre än Isco som hälften av forumet dreglar efter. Sen kan man ju diskutera om vi är i behov av en offensiv mittfältare när vi redan har Iniesta, Denis, Alena m.m.

Visst behöver vi en 6:a men frågar är om det finns en 6:a som går rakt in i elvan, Verratti och Thiago är omöjliga så glöm bort dom.
Barcelona koeman92
5/9/2017 19:18
Enligt MD söker nu klubben en ersättare till Arda Turan. Alternativen inkluderar Di Maria (usch!), Reus, B.Silva, Victor Machin Perez och Vitolo.
Barcelona the cameroonians
5/9/2017 18:46
Angående Sandro och Munir Efter trippeln och MSNs otroliga formtopp blev det en på tok för stor kostym för 20-åringarna att försöka dra på sig och även om viljan fanns där så räckte inte kapaciteten och, i synnerhet, den mentala orken till. De spände sig för mycket när de fick chansen och hittade aldrig rätt då de härjade runt på alla positioner i anfallet. Det var rätt självklart, särskilt med facit i hand, att de behövde ett miljöombyte och en nystart. Däremot kan man ifrågasätta om de hade utvecklats och förberetts tillräckligt i B-laget, och svaret på den frågan vet vi redan. Lite ironiskt att klubben lät Sandro gå gratis medan man var måna om en buy-back på Munir. Skrev en krönika om min tro på att Sandro skulle konkurrera ut Munir i Barça, nu blev det tvärtom - men väl i annan miljö blev det ombytta roller. Inte sista gången vi kommer räkna bort spelare o talanger för att senare få stå med skägget i brevlådan. Fotboll är rätt kul på det sätter. Det är därför jag gillar att följa akademin, man blir alltid överraskad och det är inte alltid solklart vem som slår igenom.
Barcelona Davids3
5/9/2017 18:40
@Treyh:

Väldigt ödmjukt av Messi att spara tröjorna på spelare som har bett om hans tröja. Jag hade tyckt att det är lite jobbigt att behöva göra det, när en spelare man inte vet namnet på kommer och byter tröja.
Den enda tröjan i den samlingen som jag ser ett högt värde i är Totti!

Undra hur det luktar i det rummet :D
Barcelona Nemesis 10
5/9/2017 18:40
Jag tycker verkligen inte vi ska kasta 90 miljoner på Coutinho. Finns många andra spelare som jag hade valt som hade kostat mindre för den delen. Coutinho spelar inte ens på Iniestas position för det första, han är mer en winger och jag tror inte att han skulle klara av det defensiva som krävs på mittfältet. Helt onödiga pengar på fel spelartyp men som vi vet innan så kan inte denna ledning ett skit om fotboll. Jag tror som Gabriel att man vill använda Coutinho som någon täckmantel för att man misslyckats med Veratti, helt olika spelartyper. Bernardo Silva från Monaco ser riktigt lovande ut, vet sportchefen Robert ens vem det är? Tror inte det.. Weigl från Dortmund? Dahoud ? Juste Dortmund som kan scouta talanger jämfört med Barca har redan värvat honom. Vi behöver en central mittfältare som kan styra tempot i spelet, inte en offensiv mittfältare. Men jag tvivlar på att vi kommer få in en sådan...
Barcelona Cule4life
5/9/2017 18:07
Coutinho ses nog som Iniestas ersättare. På Xavis plats tror jag klubben är ganska halv nöjda med. Dom tänker kanske att Roberto, Rakitic kan axla dem rollen ngn säsong till för att se hur det går, jag vet inte bara spekulerar just nu.

Coutinho har det Iniesta har angående genombryt dribbla och lägga smör passar. Det som skiljer dom åt riktigt är att Coutinho har 10 gånger bättre skott men Iniesta är/var 1000 bättre på att hålla i bollen tiki taka style. Defensivt är dom ganska lika. Fin värvning men för dyr, runt 50 hade vart bättre.
Barcelona Neymar N11
5/9/2017 17:57
@Gabriel:

Problemet är helt enkelt att PSG kommer inte släppa Verratti till oss, tycker vi bör ha lärt oss från tidigare sillyseason då klubben var ute efter Thiago Silva blandannat. Vi bör lämna PSG och fokusera på andra håll istället.

Värvar vi Coutinho , Bellerin som det ryktas om och eventuellt en ung och stabil mittback så är jag nöjd. På tal om mittback så ryktades Yerry Mina till oss, en ung och lovande back som kan vara bra att ha som backup till Pique och Umtiti.

Först är det bättre om ledningen rensar lite i truppen. Mycket talar för Matheiu och Turan kommer bli dom första som lämnar.
Barcelona Blaugrana91
5/9/2017 17:42
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Katalano Finns mer att hämta från Paco, bara jag som gillar honom? Haha Står ju hellre där med Paco än munir ifall Suarez skadar sig. Dock hade jag helst haft Adama men men [/QUOTE] Håller helt med. Tycker dessutom att Paco gjort det bra. Sorry för att jag spammar forumet by the way. ;)
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
5/9/2017 17:39
Katalano Finns mer att hämta från Paco, bara jag som gillar honom? Haha Står ju hellre där med Paco än munir ifall Suarez skadar sig. Dock hade jag helst haft Adama men men
Barcelona Blaugrana91
5/9/2017 17:37
[QUOTE=Den vise mannen]Blaugrana91 Du behöver inte svara om du inte vill: Vad jobbar du med? Bara nyfiken. [/QUOTE] Inom resebranschen. :)
Barcelona Blaugrana91
5/9/2017 17:35
[QUOTE=Reymar]Blaugrana91 Vi var inte direkt utfattiga under Laporta och således inte kunde betala löner till världsstjärnorna i laget som du försöker få till det. Visst har den nuvarande ledningen ökat resurserna till La Masia men på grund av bristen av kompetens så blir Masian mindre produktivt. Fick verkligen Munir och Sandro mängder av chanser? Såvitt jag vet så tillhörde dom A laget i en säsong där dom fick väldigt få minuter innan dom fick packa väskorna. Xavi, Puyol och Valdes imponerade inte under deras första men dom fick fortsatt förtroende och resten är historia. Bartra fick ju ingen kontinuitet och kunde därför inte visa vad han gick för, numera startar han i Dortmund och gör det bra. Istället för att behålla Bartra gick ledningen och brände 40M på Mathieu och Vermaelen.. Ska man skratta eller gråta? [/QUOTE] Fotbollsmarknaden såg lite annorlunda då också, handlar om så mycket större summor idag både vad gäller transferkostnader och löner. Idag kostar en medelmåtta €40M, lägg till alla oljeklubbar som erbjuder fantasilöner och man inser att Bartomeu är helt rätt ute med sin ekonomiska "politik". Nu har den här diskussionen ältats flera gånger så kortfattat ja jag tycker Munir, Bartra och Sandro fick tillräckligt med chanser för att visa sitt värde och ingen av dem tog vara på chanserna.
Annons: