/spanien/barcelona/forum/23297.aspx/spanien/barcelona/forum/23297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Joell
2007-04-01 11:50
Henry klar för Barcelona! :D:D:D
Barcelona Razze
2007-04-01 11:48

Barcelona Evička
2007-04-01 11:23
Ämne: Har alltid förespråk....Att välja mellan Thuram och Márquez är ju, som jag skrev tidigare, ungefär som att välja mellan pest och kolera. I varje fall i nuläget. Dock hyser jag större förhoppningar om Márquez inför nästa säsong. Hans misstag, som visseligen har varit grova i en del fall, är av en annan sort än Thurams. Rafa har haft personliga problem och verkar inte ha huvudet med sig till 100 %, det kommer att ändra sig. Jag är ganska säker på att han kommer tillbaka. När det gäller Thuram, så hänger han helt enkelt inte med. Stundtals försöker han ju inte ens och andra gånger blir han frånsprungen i 180. En annan brist hos Thuram är att han alldeles för ofta löser trängda lägen genom att passa hem till Valdés som måste panikrensa. Detta gör praktiskt taget aldrig Puyi eller Márquez.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-04-01 11:17
Nån som har målen från igår?
Barcelona Tompa
2007-04-01 10:21
Har alltid förespråkat Thuram som förstavalet jämte Puyol i mittförsvaret. Fast i går måste även jag erkänna att han inte var bra, nej riktigt dålig faktiskt. Hade enorma problem i löpduellarna. Faktum är ändå att även Marquez uppträtt allt annat än övertygande den här säsongen med grova misstag i allt för många matcher. Bara och konstatera att vi behöver förstärkning med en mittback i abslout världsklass kommande säsong.

I övrigt tycker jag matchen blev onödigt spännande. Barca hade järnkoll på matchen men släppte in Deportivo i matchen via ett riktigt s.k "skitmål"
Real Madrid R9_phenomeno
2007-04-01 09:56
ronaldinho är bättre än L.ronaldo......
APRIL APRIL....
Barcelona Jarla
2007-04-01 08:49
Är det bara jag som ibland drömmer om en backuppställning med John Terry bredvid Puyol i mitten? Varför inte Daniel Alves till höger därom och Zambrotta till vänster. Tror att det hade varit ett försvar som klart minskat de problem vi haft bakåt med misstag och lätt insläppta mål. Sedan Gio och Marques som backup. Finns väl knappast en chans i världen att Terry skulle lämna Chelsea för oss men drömma kan man ju alltid. Dessutom en dyr spelare, både att köpa in och avlöna...

Himla skönt med segern igår. Lyckades tippa rätt också, fast hade gärna haft fel om det sista målet. Synd med slarveti backlinjen vid några tillfällen.
Barcelona Cristocea
2007-04-01 03:07
Varför inte Chivu?. Visst skadebenägen spelare. Men i ofta fall så brukar han har otur . Som t ex Freds armbåg men när han i storform så är han med marginal världens bästa mittback.Plus så är han är fortfarande ung (25 år).

Enligt Rumänsk media så är han missnöjd med Romas nya kontrakt. Och på hans blogg så har han kommenterat att det inte skulle vara nån hinder för eventuell förflytning till Barcelona oavsett vad UEFA har lagt för standard på deras lönetak.
Barcelona Rambla
2007-04-01 01:34
Ämne: Angående back! Varfö....Hade tagit emot honom med öppna armar. Thuram sa i en intervju att det är Frankrikes nästa storback. Du skrev det själv i din slutkommentar. Roma säljer aldrig honom, dessutom så tror jag inte heller att han vill lämna Roma. Han verkar trivas oerhört bra i den eviga staden. Vem hade inte gjort det? Underbar stad. :-)
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-01 01:29
Angående back! Varför inte Philippe Mexes, ung, bra mittback! Tror dock inte Roma släpper han i första taget..
Delarocha
2007-04-01 01:16
Tycker 10 spelare av 11 var ypperliga. Gio missade visserligen på målet men utöver det tycker jag han var rätt bra.
Thuram däremot är en katastrof, vi kan lika gärna sätta in en knatte där, han kan ju inte röra sig. Behövs verkligen en ny mittback. Funkar ej med honom. Ronaldinho var som vanligt oerhört bra. Messi var väl något blekare än vanligt och ändå lyckades han göra ett mål och ligga bakom en hel del.
Barcelona Rambla
2007-04-01 00:52
Gabi Milito har en hög klausul så han blir inte billig. Efter i kväll är jag mer övertygad än någonsin att en mittback är prio 1 för Rijkaard och Txiki till nästa säsong. Som sagt, Andrade snackas det om. Marängerna är nog också ute efter honom och det sägs att Depors president hellre gör affär med marängerna då han tänkt sig några av deras canteraspelare i utbyte. Mitt val faller ändå på Milito. Han är en krigare, han är vänsterfotad och han har bra uppspel.

Den här säsongen så gör våra motståndare mål på oss nästan enbart på individuella missar och ibland rent ut sagt horribla beslut. Som i kväll när Gio nickar in en boll han knappt når mitt i planen. Varför bara inte låta den gå ut över linjen istället för att chansa?
Barcelona Evička
2007-04-01 00:34
Bevis så gott som något på att något behöver hända på mittbackspositionen bredvid Puyi. När Thuram spelar ropas det efter Márquez och när Márquez spelar ropas det efter Thuram. Just nu är det tyvärr som pest och kolera.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-04-01 00:30
Kom precis hem från jobbet så jag har inte sett matchen, så jag vet inte hur spelet var generellt, men vilka mål! Speciellt Eto'os, snacka om one touch fotboll, helt underbart! Och riktigt fina avslut vid båda målen. Onödigt bakåtmål, enbart slarv.

Men skönt med 3 poäng och fortsatt serieledning! :-)
Barcelona oOk!
2007-04-01 00:20
Har inte Thuram fått chansen?

Den enda nytta jag kan se han göra i Barca är att bytas in sista tio när det börjar blir svajigt i viktiga matcher.

Nej, spela Rafa resten av säsongen...
Barcelona 19messi
2007-04-01 00:16
Ämne: Alltså, hellre Olegu....
Verkligen inte oleguer istället för turham! Turham gör en dålig match men han är inte sämre oleguer. Turham och marques ska konkuera om mittback platsen och oleguer ska inte ens va med i snacket tycker jag. Ge turham chansen.
Barcelona oOk!
2007-04-01 00:15
Rambla:
Ibland får jag känslan av att Mister byter mest för att just utnyttja bytena. Visst Iniesta gjorde ingen höjdarinsats, men signalerna som sänds med ett sånt defensivt byte gör spelarna skraja och publiken förbannad. Att sedan kombinationen Oleguer-Thuram är vår Molotovcocktail gör inte saken bättre.

Jag har varit lite tveksam till att lägga stora pengar på en ny mittback. Men nu inser jag att det är prio ett. Vi har Puyol och ja sedan har vi Marquez, som kan komma tillbaka till gammalt gott slag, men det är ju inte säkert han gör det. Så det behöver förstärkas med en snabb och positionssäker mittback som samtidigt kan styra uppspelen och som inte är lastgammal, kosta vad det kosta vill.
Gabriel Milito är ett intressant namn. Hur mkt skulle han kosta tro?
Sedan kan vi lika gärna ta bror han också, han är bland de bästa alternativen som backup till Eto'o.

En ny pivote vore också fint, men det är inte lika viktigt som en ny mittback och en djupledslöpande forwardsreserv. Ytterbacksfrågan känns allt mindre och mindre viktig för mig.
Barcelona Rambla
2007-04-01 00:02
Puh! Det blev onödigt spännande. En match som Barça borde avgjort tidigare med alla chanser.

En sak förbryllar mig. Vad har Rijkaard för tanke när han möblerar om backlinjen till 50% vid ställningen 2-1? Vad skickar det för signler till spelarna?

En sak är annars självklar. Vi måste förbättra vårt försvar till nästa säsong. Thuram håller dessvärre inte längre mot kvicka spelare. Edmilson springer omkring som en yr höna som pivote. In med en ny mittback är prio ett. Här vill jag gärna se en vänsterfotad mittback. Gärna Gabi Milito. En ny pivote. Gärna Zapater från Zaragoza. Frågan är om de är villiga att släppa två så viktiga spelare?
Barcelona oOk!
2007-03-31 23:55
Kanske dags att nolla omröstningen på denna sidan.... Thuram har 56% av rösterna just nu!
Barcelona Nauticus
2007-03-31 23:52
Alltså, hellre Oleguer än Thuram nästa match, snälla.
Barcelona Rambla
2007-03-31 23:44
Arghhh! Aoute har ju sånt flyt!
Barcelona oOk!
2007-03-31 23:44
Mmmm... Thuram och Olegguer bredvid varandra ger El Clasico vibbar, å inga bra sådana...

Kul att se att Dinho är på spelhumör dock!
Barcelona Rambla
2007-03-31 23:43
Verkligen inte rätt läge att byta in Oleguer. Ska man sitta och vara nervös innan detta sluta. Varför stängde man inte matchen förut? Suck!
Barcelona Evička
2007-03-31 23:36
Dags att vakna! Vad sysslar de med?
Barcelona oOk!
2007-03-31 23:35
Första kvarten i andra var underbar. Men sedan dör allt... och sedan blir det 2-1.
Viktigt med ett lite bolltempo och tryck framåt så Depor inte får ännu mer vittring.
Barcelona Nauticus
2007-03-31 23:34
Alltså tappar vi dom här tre poängen då ska killarna klippa Camp Nou med nagelsax imorrn (Thuram med pincett)!
Iniesta=El Genio
2007-03-31 23:33
och Thuram är lika snabb som en igelkott......
Iniesta=El Genio
2007-03-31 23:21
Rambla: a,vilket spel!
One-Touch hela vägen,kan inte bli bättre än detta....mera,mera,mera...
Iniesta=El Genio
2007-03-31 23:16
Etoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo´o
Gooooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!
VAMOS BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Rambla
2007-03-31 23:15
Golazoooo de Samuel Eto'o!

Vilket spel. :D
Annons: