/spanien/barcelona/forum/23296.aspx/spanien/barcelona/forum/23296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Savve
2007-09-25 13:46
Ämne: Verkar som det inte ....
Säker att du frågar om la liga? verkar som han syftar på serie a endast. Jarelind sa ju under Sevillamatchen att de visar Zaragozamatchen. Enligt fotbollskanalens hemsida som ska vara uppdaterad idag finns matchen fortfarande med i tablån. Idag visas Sevilla.

Sedan återstår ju alltid problemet att man inte kan veta om det blir strul med distributören förrän matchen startar, men Mediapro har ju rättigheterna till hemmamatcherna samt Zaragozas matcher vad jag förstått och hittills har det funkat. Det verkar ju också som att Mediapro slutat strula så förhoppningar om att den kan visas finns. Men vi kan som sagt bara hoppas och säker verkar man inte kunna vara förrän man ser matchbilder på TV.

För övrigt har jag hört att Jarelind är madridista sedan många år, något som inte verkar helt orimligt om man säger så. Apropå onödigt vetande/rykten.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-25 13:44
Jag tror inte det är en skada på Ronaldinho, annars skulle de säga hur länge han skulle bli borta. Däremot tror jag att han har personliga problem och vill inte avslöja det i media så det inte blir som förra året med Ronaldinho, Etoo, Rijkard.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-25 13:33
Verkar som det inte blir nån match imorn på TV.Gäller att streama då.

Svar från TV4.

"Hej

Jag håller med om att det är väldigt dåligt av TV4 att inte visa någon av matcherna på onsdag och beklagar detta. Det är jäkligt tråkigt. Som redaktör för Serie A skäms jag över den här missen och det beslutet kanalen tar.

Tyvärr går det inte att klämma in matcherna i tablån på onsdag. Vi på fotbollsredaktionen är lika förbannade och besvikna som du.

Hoppas du tittar i helgen, då försöker vi ta revansch med bland annat Roma - Inter och Torino - Juventus.
Och nästa gång det blir en veckoomgång (den 31 oktober) - då kommer vi att visa den, det kan jag lova.

Hälsningar
/Emir Osmanbegovic, redaktör för Serie A och La Liga"
Barcelona Rambla
2007-09-25 13:32
Ni tycks ha missat en väsentlig sak. Transferfönstret stängde för mindre än 1 månad sen. På brittisk media låter det som om Ronaldinho ska göra läkarundersökning i helgen och spela för Chelsea nästan vecka. Det är bara att skratta åt eländet.

1. Ronaldinho är inte till salu, hade han varit det så hade hn sålts under sommaren. Till Laporta inte säger annat så stannar han i Barcelona.

2. Det finns inte en chans att Ronaldinho skulle finna det attraktivt att spela i Chelsea. Milan hade låtit mer trovärdigt om han nu skulle vilja lämna.

Det hela är bara vilda gissningar och ryktesspridning från opålitliga brittiska tidningar som matats med rykten från spansk media. Vänta en eller två veckor så är detta avblåst helt när Ronaldinho är tillbaka i spel.
D.Forlan.
2007-09-25 13:32
Diinho # 10:

Lägg märke till att Aftonbladet hänvisar till Engelska "The Sun".

Finns det något bättre tillfälle att dra igång en sådan historia? Ronaldinho är minst sagt i en svacka och likaså Chelsea.

Tidningarna vill sälja. Bara bullshit enligt mig.
Barcelona Diinho # 10
2007-09-25 13:20
är det sant eller bara rykten som går ?

kolla länk!
Barcelona AlexC
2007-09-25 12:46
De har plagierat gårdagens artikel ur the Sun som helt saknar grunder. Det stod inte i den artikel att Ronaldinho bett Roberto (agenten) att förhandla med Chelsea. AB tar med andra ord skitjournalistiken ett steg längre.
Barcelona malique
2007-09-25 12:30
aftonbladet säger at dinho ska till chelsea, hoppas inte det för fan,,, alla vet vad han kan göra med boll och med motståndarna, han behöver lite hjälp bara..... simpley the best DINHO
2007-09-25 01:42
Missar Dinho matchen så får väl Iniesta spela på hans plats som gjorde det väldigt bra! Så fort han får bollen blir det speed:D
Las Palmas Pio pio
2007-09-25 01:20
Xaviiiiii(Antonio Puerta)

Det verkar som att han missar Zaragoza men även troligtvis Levante. Så lät det från Laportas sida åtminstone.

King_raul [r.i.p Antonio Puerta]

Just med Barcelona kan vi se hur politik påverkar fotbollen/sport och viceversa. Vi ska inte glömma Barcelonas betydelse under Franco tiden i Spanien. Varje hemmamatch i Barcelona var ett sätt för folket att protestera mot Francos styre. Så oftast så går ju Barcelona och politik hand i hand. Och jag som spanjor kan förstå vad katalanerna vill rent politiskt. Barcelona är trots allt den stora motorn för ekonomin i Spanien och då får Madrid ursäkta. Men att sedan Laporta skulle vilja se Katalonien i ett VM är något för mig helt galet och befängt. Politik till en viss del, men man ska inte överdriga.

Sen sa Laporta något intressant om spelare som spelar vänskapsmatcher med sina resp. landslag. Som många vet så är vänskapsmatcher ett sätt för det olika fotbollsförbunderna att tjäna stora pengar. Och det var här Laporta ville komma med deklarationerna från 11:e sept. de e här klubbarna ska få lite betalt för att det släppar spelare - som det i sin tur har kontrakt med och betalar stora löner månad in månad ut och inte länderna! - till dessa jippomatcher. Som t.ex. Ronaldinho som var iväg nu och kom hem med lite känningar i den skadan han har fått...Och Messi som var ända borta i Australien för en vänskapsmatch! Tycker denna tanke är kanonbra!
Real Madrid King_raul [r.i.p Antonio Puerta]
2007-09-25 01:12
Nej jag tycker La porta gör helt rätt att blanda in politik i fotbollen, sätt några gamla avdankade anarkister bredvid oleguer, gärna när dem besöker Chamartín! ;)
Nej skämtosido, även många katalanska fans som ber honom lägga det åt sidan, vara stolt katalan, castillano, andalus osv är en sak men att veva politisk taktpinne på grönbetet... tänk om, La porta. Lika lite som vi vill se Le Pen köpa upp Lyon och gå bersärk.

2007-09-25 01:12
Hoppas Dinho kan vara med mot Zaragoza. Konstigt att dom inte säger hur länge Dinho blir borta. Kanske inte är nån allvarlig skada va?
Las Palmas Pio pio
2007-09-25 01:08
Tror delar av intervjun kommer att komma upp AS sidan på nätet imorrn. De brukar de göra när väl El Larguero specialintervjuar vissa. Gillade översättningen på Jose Ramon De La Morena = Of the brown! Hehe
Barcelona Ordem e Progresso
2007-09-25 01:04
Pio pio

Okej, tack så mkt amigo!
Barcelona Acar
2007-09-25 01:03
he Stringer began….
When the FC Barcelona celebrates the fifty anniversary of the Nou Camp, Jose Ramon of the Brown interview tonight to the president of the Barça, Joan Laporta.

“Ronaldinho is not at its better moment, the only therapy is to help him, he has given everything it. It is necessary to help him to that it returns to recover his better form, than does not feel like section. We have not had firm supplies by him. Ronaldinho is a player who wants everybody to it, is far better player who Kaká”.

“He is not right that is not compensation to the clubs by the cession of players to the selection, he is something that there is to change. I will finish my mandate within three years and will come another one. I am catalanista and I participate in that feeling, would enchant to us to have an own Catalan selection in official competitions”.
Las Palmas Pio pio
2007-09-25 01:01
Ska göra mitt bästa.

Det har blivit mkt snack om Ronaldinho. Laporta fortsätter med att klargöra att Ronaldinho har en hård tid nu, och är SKADAD. Men något som jag reagerar på är att han inte TYDLIGGÖR ordentligt att allt annat är lugnt med Ronaldinho. Laporta tillägger också att klubben ska göra allt det kan för att Ronaldinho ska kunna nå den formen han är kapabel till. Han tillägger också att Ronaldinho har varit i klubben alla dessa dagar och jobbat med sin rehab från skadan. Laporta har också svarat på frågorna om Rijkaards vara lr inte vara efter 7:e oktober. Samma gäller där, han svarade att Rijkaard har styrelsens fulla förtroende och det där med oktober är skitsnack. Så nu kan Niklas Jarelind leta fram dom uttalande han menade på i sändningen Laporta hade sagt. Sen har det blivit en del politik snack som kanske inte är lika intressant för forumet..
Barcelona Ordem e Progresso
2007-09-25 00:55
Pio pio

Har du lust att sammanfatta intervjun lite snabbt, kom precis hem från jobbet. :)
E.Adebayor 25!
2007-09-25 00:30
Arsenal,Roma & Barcelona spelar Världens roligaste spel!!!! Alltså varje gång man ser de spela såå njuter man!Det är riktigt fotboll!
2007-09-25 00:28
Nån som kan översätta sen vad Laporta har sagt. Tack!
Barcelona tarrak
2007-09-25 00:10
Tomba11

Jag känner mycket väl till Oleguers person och åsikter, men fortfrande har du inte på något sätt kunnat visa på att Rijkaard skulle ha något emot honom och att det är Laporta som tvingar in honom i truppen. Jag tycket också att det är roligt med konspirationsteorier, men de får gärna vara uppbyggda av mer en luft och fantasifoster.

Angående din slutsats så var det bara tre spelare som fick mer speltid säsongen 05/06, jag tyckte att det gick helt ok...
Las Palmas Pio pio
2007-09-25 00:06
Tomba11

Han kan vara precis vad du vill symbol osv. Men dit många vill komma är att Fútbol Club Barcelona är först och främst en fotbollsklubb där man vill uppnå titlar. Och Oleguer håller inte, han har inte den kvalitén som krävs för att spela i Barcelona. Vill vi ha som symbol kan han mkt väl bli vattenbärare. Àngel Mur blev en symbol efter 30 års trogen tjänst som massör för a-laget..
Barcelona Tomba11
2007-09-25 00:00
Länktips: Läs om Oleguer

Han är mycket mer än bara en fotbollspelare.
Att ha honom med i laget är en slags symbol för Kataloniens självständighet - och det är något som Barcas ledning i högsta grad stöder (utan att vara "left-wing" som Oleguer sägs vara).

Min slutsats: Oleguer är en hyfsad spelare men han räcker inte till i de stora matcherna.
Las Palmas Pio pio
2007-09-24 23:52
Tomba11

Ja, det ska bli intressant att höra vad han har att säga ikväll med tanke på allt ståhej kring en viss spelare...
Barcelona tarrak
2007-09-24 23:52
Tomba11

"Frank Rijkaard är nog mindre förtjust i Oleguers försvarsfotbollskonster."

Exakt vad grundar du detta på? Jag förstår att du inte har några bevis, men kan du ens ge ett indicium till ditt påstående? Tvärtom så tycker jag att Rijkaard rätt konsekvent har spelat Ole genom åren, men det är väl Laporta som tvingat honom? Ja, det var inte många minuter Presas var på plan innan målet, men som de flesta vet är det inte lätt att komma in som mittback i slutminuterna. Dessutom ser det ut som Kanouté är offside och då är det sannerligen inte lätt att hinna med.
Barcelona Tomba11
2007-09-24 23:45
Ämne: Tomba11

Ok, så de....
Oleguer är som sagt en favorit eftersom han är på samma politiska plan som Barcas ledning, inkluderat Laporta, en mycket nationalistisk katalan med klara politiska åsikter om Kataloniens framtid. Och det har jag inget problem med - tvärtom.

Han är med i laget och kommer inte att säljas och då krävs det att han får lite speltid då och då, och det vet Rijkaard.

Vad jag vill är att han inte ska spela i viktiga matcher, inte ens komma in som avbytare. Han är tyvärr inte lika bra som övriga spelare i försvaret.

Nu ska jag snart lyssna på den spanska radioutsändningen.
Undrar vad Laporta kommer att avslöja... :D
Barcelona tarrak
2007-09-24 23:38
Tomba11

Ok, så det är Laporta som tvingar Rijkaard att spela Oleguer? Har du några som helst belägg eller är det bara en kul grej du fantiserat ihop?
Barcelona Tomba11
2007-09-24 23:32
Angående Ronaldinho-diskussionen
Det fanns ett FC Barcelona före R10 som vann titlar och det kommer att finnas ett FC Barcelona efter att R10 har lämnat klubben som kommer att vinna titlar.

Men det arbete som Ronaldinho har lagt ner för att hjälpa klubben är ovärderligt och jag hoppas att han stannar många år till, och att han får ha några dåliga dagar på planen utan att skvallerpressens olyckskorpar börjar kraxa.

R10 kommer nog aldrig att spela i Chelsea eller i Milan, det är för långt till stränderna där och man festar helt klart hårdare i Katalonien och det tycks han trivas med (om inte skvallerpressen ljuger även om detta).

Edit.
Det är ingen hemlighet att Oleguer är en favoritspelare i Barcas ledning. OLeguer kommer aldrig att säljas, alltså är han i laget och kräver lite speltid - med backning från Barcas ledning.
Frank Rijkaard är nog mindre förtjust i Oleguers försvarsfotbollskonster. Hur länge var han inne på plan mot Sevilla innan han gjorde bort sig?
Barcelona tarrak
2007-09-24 23:27
Tomba11

Samtidigt kan du väl passa på att fråga om när han började ta ut laget...
2007-09-24 23:09
Pio pio

Jag kan inte spanska:D
Barcelona Tomba11
2007-09-24 23:02
Nu är jag lite sent ute med kommentaren men...
Kan vi från och med nu få slippa se Oleguer på planen i viktiga matcher?

Jag funderar på att skicka ett vykort till Laporta (på katalanska) och be honom att inte dra in för mycket politik i laguttagningen.
Annons: