/spanien/barcelona/forum/23295.aspx/spanien/barcelona/forum/23295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-18 21:40
Kort och gott:

Chelsea vill ha Rijkaard. Det står att Abramovich vill ha Rijkaard på Chelseas bänk till nästa säsong.

Det är en engelsk blaska, The People, som skriver om det. Katalanska Sport rapporterar det bara. Tror inte det där har så stor sanningshalt. Kan tänka mig att det spekuleras i att Abramovich vill att Chelsea ska spela attraktivare fotboll. Lägg där till att engelsk press ideligen spekulerar i att Mourinho och Roman inte drar jämt. Ta det där med en nypa salt. Det är bara sensationsjournalistik. Se länktips.
Barcelona Karzan
2007-03-18 21:25
kan nån översätta detta
Barcelona Rambla
2007-03-18 21:09
Barça B vann hemma idag mot Osasuna B 1-0. Vem tror ni gjorde målet? Just det, Bojan Krkic på övertid. Efter en fin rusch på högerkanten av dos Santos fick Bojan bollen, tog ner den på bröstet och stänkte dit den.
Barcelona el Flaco
2007-03-18 20:59
Barcelona el Flaco
2007-03-18 20:59
Jag tycker personligen att Luccin inte räcker till i Barcelona. Han saknar för mycket av det mesta. Vi har Edmilson och Marquez och jag tycker att vi borde ge de chansen på nytt nästa säsong då vi alla vet hur pass bra de är i form.
Barcelona oOk!
2007-03-18 20:54
Ämne: Essien hade varit un....Beroende på prislapp så kan Luccin vara en intressant värvning. Han är en fighter som fortfarande är tillräckligt duktig med boll. Att han skulle få sitta en hel del på bänken är inget att snacka om, men å andra sidan skulle han nog inte gnälla om det. Men det är som sagt en spelare som ska komma för en inte allt för stor penning. Jag har en känsla av att Atletico begär så pass mycket för honom att en affär i slutändan inte är intressant. Han är trots allt viktig för deras spel.
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 20:45
Mitt Andra Landslag

Håller med, riktigt intressant att läsa spelarbetyg och komentarer på varje spelare efter spelade matcher!
Barcelona Mitt Andra Landslag
2007-03-18 20:41
Snälla redaktionen och barca skrivare. Snälla kan ni inte skriv spelarbetyg efter barca spelat. Vore jättekul att titta vad spelarna får för betyg och för de som inte sett matchen att se vad som hänt och vilka spelare som varit bäst ! Snälla, det vore väldigt tacksamt för många !
Zaragoza redhot-erik
2007-03-18 20:37
håller med Ook helt och hållet, vi har gott om alternativ på den positionen. Vi kan lägga pengarna på viktigare spelare.
Barcelona Nemo
2007-03-18 20:35
Essien hade varit underbar att ha i Barcelona, potentialen i den spelaren är enorm. Men Chelsea släpper honom inte särskilt enkelt, speciellt inte till Barca. Han kan vi glömma.

Tycker det låter intressant med Luccin, en riktig köttare.
Barcelona Edmilson
2007-03-18 20:31
barca_elve/

Here you go!!!
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 20:24
Jontteee

Självklart finns det ingen just nu, det är därför jag sa "det mest perfekta". Essien skulle sitta riktigt perfekt tycker jag också.
Barcelona oOk!
2007-03-18 20:19
När det gäller mittfältet så är vi lite i ett vägskäl. Antingen satsar vi ett år till på det vi har eller så värvar vi en riktigt bra defensiv innermittfältare.
Personligen tycker jag att som Edmilson spelade ifjol så kan vi inte få en mer passande spelare på den positionen. Därför ser jag hellre att vi ger honom en helhjärtad chans nästa år, än att vi slänger ut mängder med cash på Essien eller Xabi Alsonso. Bara för att de är bra i sin nuvarande miljö, behöver de inte lyckas i Barca. Om Edmilson inte skulle komma tillbaka till gammalt gott slag så är det ingen panik heller utan nyförvärv. Motta, Marquez och Iniesta kan utan problem spela i den postionen, i värsta fall även Xavi och Gio.
Barcelona Jontteee
2007-03-18 20:05
r.Hyder

En grym defensiv spanjor plus helst katalan, finns inte just nu.

Jag skulle vilja ha en defensiv som mest e defensiv och spelar enkelt, försöker inte med svåra saker och e nonchalant, som min kompis Edmilson kan vara.

I dagens Barca skulle jag inte vilja ha Guardiola typ för att vi har Deco, Xavi och Iniesta plus Messi och Roanldinho som kan lägga bollar till my niggah Etoo..

Därför e jag mest ute efter en Essien, Lucho typ.. =)
Barcelona barca__elve
2007-03-18 20:01
Har någon en sida där man kan se han unga talangen från Turkiet Mohammed ?? någon video ??
Tacksam för svar!!
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 19:56
Jontteee

Jag förstår hur du resonerar. Det mest perfekta skulle vara om vi fick en riktigt grym defensiv mittfälltare som var spanjor eller helst katalan.
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 19:54
Vilket katastrofalt passningsspel Real bjuder på! Diarra slår bort boll efter boll, och stillastående spelare gör att spelet blir riktitgt kasst. Hörde ni buropen eften halvtidblåsningen? Kan det till och med uppmätts till värre bussvissnlings nivå än när Ruud skulle skjuta straffen i El Clasico ;)
Barcelona Gabriel
Haha, Gimnastic spelar ut Madrid i långa stunder av första halvlek trots att de är nykomlingar och en man mindre. De är ju skämmigt för fan, haha =D.

Ja visst låt Guti spela i landslaget, haha. Bara för att han hade enorma ytor i el clasico pga av att vi var en man mindre på plan så lyckades han prestera. Är ingen stor beundrare av Aragones men ibland kan han vara skön alltså. "Guti spelar inte eftersom det redan finns spelare som är bättre, Xavi, Iniesta och Fabregas".

Btw, Gago och Higuain, haha. Tänk så mkt Real punga ut för dessa spelare. Gago som kosta 20 mille, de är ju fan Dani Alves prissumma. Och tänka sig att ja trodde Gago var bra, ack så fel man kan ha.

Oh happy days =D
Barcelona Jontteee
Som jag ser det så vill han ha samma roll som Xavi och det funkar, han skulle inte passa som en pivote.. Han skulle passa mer i Xavi roll men vi har redan Xavi där..

Defensiv är en viktig position i laget, man kan inte bara värva vem som helst för att i slutet av säsongen säga OPS det passade inte. Därför jag tycker att vi ska ha en mer defensiv istället för Xabi.. som sagt MIN dröm e Essien.. !!!

Barcelona Ghazza
2007-03-18 19:52
Real Madrid spelar riktigt dåligt. Det sämsta jag har sett iår. Och jag bara njuter. Å, vad jag njuter.
Barcelona Klint
2007-03-18 19:48
Enligt mig så hade Xabi Alonso varit en supervärvning. Redan etablerad plus att han är spanjor. Sen om vi fixar en ytterback till av världsklass så har vi ett, på pappret, oslagbart lag.
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 19:48
Meley

Haha, såklart inte enligt dig som avgudar Deco :)

Jontteee

Jo, det kan vara sant. Men det är en stor skillnad på landslaget och klubbfotbollen. Låt säga att Xabi skulle komma, då kommer han få vänja sig med att lira med Xavi och kommer säkerligen få en klarare bild av hur spelet ska fungera än i landslaget. Får han sina uppgifter och Xavi sina så tror iallafall jag att dem skulle kunna spela bra tillsammans dem också.

Men jag skulle aldirg tacka nej till en underbar spelare som Essien! Riktigt grym är han!
Barcelona Jontteee
2007-03-18 19:44
r.Hyder

Om du kollar på spanskalandslaget så kommer du se att Xabi Alonso och Xavi inte passar ihop.

Hellre Essien till Barca..!!!
Barcelona Meley
2007-03-18 19:44
r.Hyder

Våga inte bänka Deco, haha
Barcelona r.Hyder
2007-03-18 19:41
Xabi Alonso skulle sitta perfekt. Jag vet att det krävs mycket för att få honom och att bara är rykten men tänk er själva ett, i vissa fall när Deco inte får spela, helspanskt mittfällt:

Xavi-Alonso-Iniesta

Jävligt skönt det skulle vara. Men Deco håller fortfarande klass så vet inte riktigt hur man kommer tänka. För mig är det den svåraste uppgiften, att välja bland Xavi, Iniesta och Deco. Tanken med en 3-1-3-3 uppställning var väll främst att få plats med just dessa tre spelare men att man ändå hade en def. mittfälltare. Frågan är, om alla är friska och i form och man möter ett fysiskt lag där man måste spela med en deffensiv mittsälltare, vem skulle ni bänka av Xavi, Iniesta och Deco?

:) Visca El Barça!
Barcelona Myrran
2007-03-18 19:40
EtO
När Robinho är given i världens mest fruktade anfall så kan de börja snacka...
Barcelona Giovanni_dos_santos__
2007-03-18 19:37
Messi vann :D
Barcelona barcalover 3
2007-03-18 19:37
ja du madrid fansen har inget mer å säga om det..nåra tyckte va idiot för att ja trodde mer på messi :S.
Barcelona Et0
2007-03-18 19:20
jag undrar vad som hände med Robinho vs Messi snacket. :D
Barcelona Born In Barcelona
2007-03-18 18:53
Ämne: Läste på....Om du läser nedan ser du att jag tycker Gio eller Iniesta i Decos roll och Marquez som privote. Gio känns inte på något sätt självklar
Annons: