/spanien/barcelona/forum/23293.aspx/spanien/barcelona/forum/23293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-27 18:47
Jaha okej :D
Barcelona Evička
2007-03-27 18:30
Det var efter att han vägrade gå in i Barças kapell av respekt för Real Madrid (Baiser = maräng på tyska). Hade jag bara dömt efter tabbar hade knappast jag haft den kanonetta som jag har ;P

Fast Wieses tabbe var nog bland det värsta jag har sett. :D
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-27 18:25
Maccan10

Vad ska en golfare(din bild) med all denna info?

:D

Evička

Tim weise har hamnat på din kalkon lista var detta innan eller efter tabben mot juve?
"nyfiken"
Barcelona Evička
2007-03-27 18:24

João Pinto

Har du valt nick på andra lagsajter?
Barcelona João Pinto
2007-03-27 18:21
Hallå, det är så att jag bara kan göra inlägg i spanska lags forum. Jag undrar om det är någon annan som har det så, och hur man i så fall åtgärdar det...någon som kan hjälpa mig?
Maccan10
2007-03-27 17:48
Vilken tid tränar barca ungefär???
Nån som vet??
Kanske Ghazza:P
Maccan10
2007-03-27 15:40
Ämne: Barcelona tränar på ....
Ok tack så mkt
Barcelona Ghazza
2007-03-27 15:15
Barcelona tränar på La Masia som ligger ett stenkast från Camp Nou.
Maccan10
2007-03-27 15:11
Någon som vet vad barcas träningsanläggning ligger och heter??
Tacksam för svar så fort som möjligt
Barcelona Rambo~
2007-03-27 15:05
Ämne: Holländaren, jag fic....
Håller med om att han spelat dåligt, men du får också tänka på att det är månadens lag i laliga och då räknas bara prestationerna i ligan? Rätta mig om jag har fel.
Barcelona Nemo
2007-03-27 13:46
Holländaren, jag fick nästan en hjärtattack. Den som skrev krönikan kan inte ha sett Barcelonas matcher den här månaden. Gör man en tabbe som Marquez gjorde mot Liverpool borde man inte få komma med på månadens lista.

Rafael Marquez har varit Barca sämsta spelare iår... tyvärr.
Barcelona Holländaren
2007-03-27 10:43
Giovanni van Bronckhorst gjorde en intervju i holländsk radio för några dagar sedan. Han sa där att han inte planerar att flytta, men att han "verkligen inte utesluter en flytt till Feyenoord redan i sommar".

Vad fan gör Marquez i "månadslaget"?
Barcelona Nemo
2007-03-27 10:36
Nu verkar det vara så att Robben kan komma till Barcelona för 6 miljoner euro. Om inte Chelsea vill förhandla kan Robben gå direkt via FIFA och komma till Barca för bara 6 miljoner euro. Robben är en bra spelare, ingen favorit, och ingen vi ska slösa pengar på. Men för 6 miljoner...?

Någon som kan mer om artikel 17?
Barcelona La Pulga
2007-03-27 10:36
Är det någan som vet vilken canal som sänder u17 landskamp sverige sv spania
Tacksam för svar..
Rambla men var lite oroligt när man inte såg dina inlägg.fy på dig att du ska skrämmas så där.:) roligt att ha dig tillbak.
Barcelona Nemo
2007-03-27 10:21
Rambla. Aldrig tänkt på att gå med i redaktion? Du skulle verkligen kunna bidra med nyheter.

Vilket underbart lag vi har. Den där "krisen" tidningarna försökte med verkar bara ha förstärkt truppen. Och nästa år får resten av europa akta oss. :-)
Barcelona Rambla
2007-03-27 08:23
Eftersom SF inte har tillåtelse att lägga upp kompletta intervjuer från tidningar pga rättigheter, så saknas mycket av intervjun med Zambrotta. Jag väljer att lägga upp det som inte kom med här på forumet istället. Hoppas det är okej red?

Du är van att vinna titlar i Italien, men saknar en cuptitel.
Jag hoppas vinna många titlar här.

Hade du förväntat dig att spela mer?
Jag förväntade mig aldrig att komma till Barcelona, en ny liga i en ny miljö, och spela varje match.

Vad tycker du om den möjliga värvning av Alves, en spelare på din position?
Dani Alvés är en vinnare. Han har bevisat det i Sevilla. Det förändrar inget. Bättre för oss.

Har Rijkaard och Txiki berättat för dig om de ville ha dig som vänster eller högerback?
Nej, eftersom jag spelade på bägge positionerna. För mig, spelar det ingen roll om jag spelar till vänster eller höger.

I Bari, spelade du även till höger?
Ja, men i en mer offensiv roll.

Har Rijkaard givit dig någon förklaring till att flytta dig till vänster?
Nej, för jag började att spela till vänster under Lippi, och förra året under Capello och under VM, till höger.

Vem lider mest i ett 3-4-3?
Tränaren förberedde ett väldigt offensivt lag mot Liverpool med Messi, Eto'o, Deco...Det är självklart att du lider mest i försvaret, men det är bara normalt. Å andra sidan, i Sevilla, med 3-4-3 och 2 ytterbackar på mittfältet, var det bättre för försvaret, eftersom ytterbackar hjälpte försvaret.

Med 3-4-3, startade du bara i matchen mot Sevilla. Kan du i ett 3-4-3 spela som en av 3 backar, istället för på mittfältet?
Med 3 där back, ser jag inte mig själv spela där. Jag kan se mig spela med Gio eller Sylvinho, och med Belletti. Detta kan ske, men tränaren valde det klassiska 3-4-3 (i Liverpool) eftersom vi behövde uppnå ett resultat.

Tränar du på eftermiddagen?
Utanför Camp Nou, nej. Jag tränar bara här och, när jag anser mig behöva extra träning, gör jag det med vår fysiska stab.
Är du förvånad över kampanjen mot Ronaldinho?
Jag tycker inte att han är tjock och han har gjort 17 mål. Vad kan de säga? Ingenting.

Pasta eller paella?
Jag älskar paella, men pasta är mycket viktig för italienare.

Tycker du om "pa amb tomaca" (bröd och tomater)?
Ja, med skinka, så klart.

Vad tycker du bäst om i Barcelona?
Många saker. I torsdags var jag i Sagrada Familia och Parc Güell med min familj. Gaudi var en avancerad arkitekt för sin tid.

Du har inga barn. Vad blir första barnets namn?
Jag vet inte. Gianluca, nej. Det finns redan en.

Vem var din favoritspelare?
Roberto Baggio. Han var #1.

Utövar du någon annan sport?
Nej. Jag skulle vilja lära mig slalom när jag dragit mig tillbaka. Nu kan jag inte.

Känner du till Alberto Tomba?
Jag såg honom en gång. Han var en idol för hela Italien. Han var #1.

Vilka Tv-program ser du på?
Sport, men även nyheter och film.

Vad för musik föredrar du?
All pop-musik och italienska artister som Eros Ramazzotti och Biagio Antonacci.

Förra året poserade du med andra fotbollsstjärnor i kalsonger. Ser du dig själv som en sexsymbol?
Verkligen inte.

Vilket land skulle du vilja veta mer om?
Brasilien.
Barcelona Rambla
2007-03-27 08:20
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-26 23:55
Sitter och njuter av bilden på vår nye målvakt, Ludovic Guily =)

Skönt och se att killarna i lage har kul!
Barcelona Evička
2007-03-26 23:44
Ämne: Vår käre Victor lär ....
Ja, han har väl fått några sådana emot sig, så det där kan han nog =)
2007-03-26 23:18
Ämne: Henk Ten Cate:

De....
Jo, det vet jag.

Tänkte om något mera konkret arkiv med mycket bilder från träningar. Får leta vidare. T

Tipsa gärna =)
Barcelona Ghazza
2007-03-26 23:14
På onsdag spelar ju Spanien-Sverige i just u17 EM. Har redan förvarnat målvakten i Sverige om Bojan. Frågan är bara om det hjälper.. Antagligen inte :)
Barcelona Rambla
2007-03-26 23:14
Henk Ten Cate:

Det brukar alltid vara med bilder från träningarna under rubriken News/Actualidad. Åtminstone de notiserna som berör just träningarna. Numer är det tydligen även rörliga bilder. Trevligt. :)

Se länktips!
Barcelona Rambla
2007-03-26 23:10
Spaniens U17 slog Schweiz dito i EM-kvalet. Vinst med 1-0.

Målskytt, ja vem tror ni? En inte allt för okänd yngling från La Masia vid namn Bojan Krkic-Perez.

Går han någonsin mållös av planen? :D
2007-03-26 23:08
Måste säga att Barcas nydesignade hemsida är riktigt cool. Lyxigt också med lite videosekvenser i nyheterna.

=)

Någon som vet, kanske du Rambla, om det finns något bildarkiv från Barcas träningar ?

Barcelona Rambla
2007-03-26 22:59
Läsvärd intervju med Ronaldinho i New York Times.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-26 22:54
Rambla

Det ser trovärdigt ut, en riktig flygtur ;)
Barcelona Rambla
2007-03-26 22:51
Vår käre Victor lär ut hur man filmar till sig en straff? :)
Barcelona Evička
2007-03-26 22:50
Ämne: Barças nya andremålv....
Haha, hoppas att vi får behålla Jorquera. DEt där ser inte förtroendeingivande ut.
Barcelona Rambla
2007-03-26 22:48
Barças nya andremålvakt? :D

G och J Dos Santos:

Jag är här! Har varit bortrest i helgen och även haft annat att stå i. Det fina vädret har bidragit till det.
Barcelona Nemo
2007-03-26 22:46
Evička. Haha, jag får hålla min drifter i styr. Hoppas Sverige gör en bra match så jag kan fokusera på spelet :-)

800 kronor för en stormatch var inte så farligt. Flyg 2000 boende 630 kronor per natt, fasen får nog skaffa jobb.

Nu ska jag plugga, har religionsprov på onsdag.

Bona nit.
Annons: