/spanien/barcelona/forum/23292.aspx/spanien/barcelona/forum/23292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-03-30 11:40
Dåliga nyheter.

Vi kan riskera att spela de avslutande två matcherna i ligan och den eventuella finalen i Copa Del Rey utan Ronaldinho, Messi, Marquez, Eto'o och möjligtvis även Saviola och Edmilson p.g.a. landslagsuppdrag.

Copa America är det som kommer hindra brassarna och argentinarna, Eto'o ska spela kvalmatcher för de afrikanska mästerskapen och El Kaiser ska delta i både Copa de Oro och Copa America för Mexiko.

De tre matcherna som de kan komma att missa är hemma mot Espanyol och borta mot Nastic i ligan och finalen i Copa Del Rey.

Tråkigt, mycket tråkigt...
Barcelona Rambla
2007-03-30 09:44
God morgon culés.

Lite notiser:

Juventus som tidigare visat intresse för Saviola är tydligen också intresserade av el kaiser Rafa Marquez. Nu är inte han den ende mittback som de ryktas vara intresserade av, utan även Mertesacker, Luisao, Pepe, och Barzagli. Jag tror inte Rijkaard och Txiki vill göra sig av med Rafa utan ger honom nytt förtroende även nästa säsong. Han kan knappast göra en lika blek säsong som denna. Det är ju slutspurten kvar av ligan så än finns chansen för honom att visa sitt rätta jag.

På gårdagens träning så hade Rijkaard 20 spelare till sitt förfogande. Deco som körde individuell träning. Som ni säkert känner til så har Deco opererat sitt finger som han skadade i senaste ligamatchen borta mot Recreativo. Han vänstas vara tillbaka till bortamatchen mot Zaragoza nästa vecka. Rafa Marquez spelade landskamp så sent som i onsdags borta i USA mot Equador. Mexico lyckades vända ett 1-2 underläge och vinna matchen med 4-2. Marquez gjorde själv 2-2 målet. Kanske kan det höja hans lite sargade självförtroende? Jag tror inte att han kommer att starta i helgens match mot Deportivo med tanke på restid och tidsomställning.

Ha en trevlig helg!
Barcelona Hoshiar
2007-03-30 09:35
Iniesta är grek på riktig.
Barcelona fcb_10
2007-03-30 08:13
vi kör över la courna
Barcelona Cristocea
2007-03-29 23:40
Rösta på Barcelonas vackraste mål genom tiderna.

Länktips ovan!

Hagis mål ;)
Barcelona Rambla
2007-03-29 22:17
Rijkaard talar ur skägget och klargör vissa fakta.

Rijkaard: “No se irá ninguna de nuestras estrellas”

Ingen av våra stjärnor lämnar! Enligt honom så har ingen av nyckelspelarna Ronaldinho, Eto'o, Messi och Deco nämnt något om att vilja lämna den här säsongen. Inte heller Rijkaard har för avsikt att lämna Barça. Det har han sagt flera gånger nu, så man får väl ta och lita på det nu.
Barcelona T#11
2007-03-29 21:30
dennis krol??
Barcelona FCB_Petterzzon
2007-03-29 19:53
Varför pratar alla om Inesta Mål, Giovanni var inte helt fel heller! :)
Barcelona oOk!
2007-03-29 18:58
Ämne: Lösa rykten finns de....
Cana låter som en mycket intressant spelare och jag ser mycket en spelare av hans typ tas in än t.ex. Sissoko. Passningssäkerheten och tempo ska vara a och o för varje spelare i hela truppen. Det är liksom det som är Barca.
Barcelona Beguiristain
2007-03-29 18:21
Det tog lång tid men äntligen har Barca fixat en bra hemsida, den nya är betydligt bättre än den gamla, man undrar vilket stolpskott som fick det uppdraget igentligen. Nu finns även mer sidor om dem övriga klubbsektionerna.
Barcelona Messidinho 10
2007-03-29 17:31
Självklart e det roligt att iniesta gör mål. Men kolla Villas passning. Han öppnar en väldigt stor yta för iniesta som bara kan lägga in den. Så Villa har väldigt stor del i målet.
Barcelona Sürer
2007-03-29 15:45
så javla gött att iniesta får göra ett sånt betydelsefullt mål ...killen blir bara bättre o bättre
Barcelona Evička
2007-03-29 15:40
Iniestas mål var snyggt, men passningen från Villa var inte heller att leka med.
Real Madrid King_raul
2007-03-29 15:16
Iniesta har visat sig vara en riktig "clave" när det gäller viktiga matcher, får ta tillbaka min önskan om att ha fler spelare från centralplatån då jag inte trodde culés skulle tillföra Spanska landslaget något hjärta. Man får väl tacka östkusten för avancemang i höst :P
Villa, Morientes (även om han är blanco i mitt hjärta), Iniesta, Xavi, Puyol osv.
Just nu är jag bara glad dem vinner.
sorry, back to barca topics för er.

Barcelona Barça-fan
2007-03-29 14:04
Ämne: Sköna Iniesta.....
Riktigt snyggt! Skönt att Iniesta gör det.
Real Madrid King_raul
2007-03-29 11:03
Sköna Iniesta.
Barcelona Rivaldo88
2007-03-29 10:15
Lösa rykten finns det gott om, vore det inte för dessa hade tidningsbolagen varit tvungna att lägga ner verksamheten, men som vanligt får man ta allt med en "LITEN" nypa salt.

En spelare som jag följt en hel del och som jag tror skulle passa Barca utmärkt i den defensiva positionen är Marseilles albanske mittfältare Lorik Cana. Han har styrt Marseilles mittfält på ett sätt som man saknat väldigt länge. Killen är 22-23 år gammal och är lagets viktigaste spelare.
Har en teknik som håller hög klass, passningspel som håller samma klass. Ett sinne för spelet som man inte ser så sällan då han läser varje uppspel som sker på mittfällt som han sedan kan bryta och blixtsnabbt ställa om för att anfalla. Grymmt duktig på huvudet, något som vi Barca-fans och laget saknat på länge då han är med på alla fasta situationer och sätter dit dem flesta bollar som kommer mot han, om han inte gör mål så vinner han nickduellen där någon annan kan komma och göra mål. Han är född i Kosovo men spelar för det Albanska landslaget då Kosovo inte har något landslag på internationell nivå. Han är en av dem viktigaste om inte den viktigaste spelaren i landslaget som efter Tare kommer att ta över kaptensbindeln, samma gäller i Marseille till nästa säsong. Han har alla egenskaper som krävs av en defensiv spelare, just en sådan Barca behöver. Killen har fått erbjudande att spela för Franska ladslaget men valt att tacka nej då han vill representera det Albanska landslaget. Alla heder åt honom.

Skulle vara riktigt kul att se honom i Barca-tröjan, detta med tanke på att killen inte är så gammal och att han har sin framtid framför sig som han skulle kunna tillbringa i Barcelona.

Visca La Barca

Länk där ni kan se Cana, kanske en framtida spelare i Barca: http://microxpress.free.fr/fond/17403702102006cana_400.jpg
Real Madrid King_raul
2007-03-29 09:15
Evicka,
ah nej, några fler och till och med en ex-culé.

Puyol, Iniesta, Xavi & Luis Garcia.

Barcelona Evička
2007-03-29 00:11
George Weah
Det står väl bortom allt rimligt tvivel att journalister lägger orden i munnen på presidenter och spelare. Visserligen är Berlusconi ett äckel på många vis, men exakt vem som säger vad och hur många gånger, kan vi aldrig veta, vilket gör att dessa rykten och spekulationer egentligen är helt omöjliga att ha synpunkter på. Som Hoola Bandoola lär ha sjungit en gång "Vem i hela världen kan man lita på?"
Barcelona Evička
2007-03-29 00:06
Ämne: Andrés Iniesta närma....
Numera har du två namn på den listan då?
Real Madrid King_raul
2007-03-29 00:03
Andrés Iniesta närmar sig Puyol på min interna "dispans-culés"-lista ;)
Vilken hjälte!

George Weah
2007-03-28 23:53
Rambla och tarrak

Ursäkta det sena svaret.

Jag tycker mig ändå se en viss försiktighet från Gallianis sida på sistone där han försöker tona ned Berlusconis öppna kärlek till Ronaldinho och en eventuell flytt till Milano med att man är måna om att konservera de relativt goda relationerna klubbarna emellan. Det är för övrigt inget ovanligt att Galliani ofta får rycka in och städa upp efter den något frispråkige Berlusconis uttalanden.

Men visst, jag håller med om att det ibland ältas lite för mycket över det hela även från Gallianis håll. Men jag vidhåller det jag skrev i mitt tidigare inlägg också; ibland känns det som reportrar lägger orden i munnen på presidenter och spelare genom att älta samma gamla frågor. Visst, man kan ju från klubbarnas håll köra klassikern "no comments" men det kan samtidigt ge intrycket av att det är något i görningen också, vilket oftast skvallerblaskorna hugger på som kobror.
Barcelona Rambla
2007-03-28 23:44
Wohooo. Snyggt mål av el vampiro. Underbart!
Barcelona Meley
2007-03-28 23:43
ANDRES INIESTA :D
Barcelona Luça Toni #30
2007-03-28 23:29
En italienare som du, hur mycket tid spenderar du framför spegeln?
När det är före träning, 5 minuter. Den tid det tar att vaska ansiktet och borsta tänderna.

haha fan va skön asså :D
Barcelona Rambla
2007-03-28 23:28
Puyi hade en snygg tvåfotsdribbling i straffområdet efter en hörna men fick bollen lite för långt framför sig. Nära han gjorde mål där. Sen har Iniesta haft ett skott nyss också som målvakten räddade utmed marken.
Barcelona Evička
2007-03-28 23:22
Ämne: Jag såg svergies mat....
Ja, alla fyra är på plan från start.

Haha, här har den intressantaste diskussionen på länge pågått och så missar man hela spektaklet för att resa till Göteborg.
Barcelona Barca__-
2007-03-28 23:17
haha! Rolig video där på Berlusconi!.. Men vilket svin han är ändå! haha:P
Barcelona Warlei
2007-03-28 23:14
alla som är intreserade av spanien kan följa den där.. eller ah dom säger iaf om d blir mål:P å man ser elvorna

såg elvorna förut nu får ja inte fram dem hoppas ni som använder sidan har mer tur
Barcelona Mot Nya Tider
2007-03-28 23:04
Slovenia-Holland 0-1
Målskytt: Gissa vem:p? Ingen mindre än: GIO:D!!!
Annons: