/spanien/barcelona/forum/23290.aspx/spanien/barcelona/forum/23290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona oOk!
2007-03-31 21:38
I Deporredaktionens införrapport står det att Oleguer kommer spela bredvid Puyol, medan Thuram är satt till samma uppgift i rapporten på denna sidan. Någon som har koll på hur det kommer bli?
Drh^^
2007-03-31 21:12
Cristocea

hehe okej jag letade oxå =(..
Barcelona Cristocea
2007-03-31 20:21
Drh^^ //

Pacat frate det finns inte länkad någonstans :(
Barcelona IniestaShow24
Vi kommer och vinna idag hemma mot Deportivo och jag tror att Ronaldinho, Eto`o och Messi kommer och göra mål.
Barcelona Rambla
För en gångs skull får man väl hålla på los pericos fast man avskyr dem. De kvitterade just mot Valencia.
Valencia - Espanyol 1-1
Drh^^
2007-03-31 19:45
Cristocea, Frate =) kan du länka Hagis mål ?
Barcelona Cristocea
2007-03-31 19:20
Jag håller med er om att Hagi har inte lämnat lika djupa spår efter sig som Stoitchkov, Rivaldo etc.

Men det viktigste är att han lyckades tillslut skämma ut Roberto Carlos :)

Länktips ovan!.
Joell
2007-03-31 18:09
En lätt seger ikväll tror jag på.
Barcelona Rambla
2007-03-31 17:53
Jag skulle tro att Palacio är en nyttigare spelare för oss än vad Saviola är. En spelare som springer konstant under 90 min. Han kan spela på alla 3 forwardsplatserna vilket ger oss bra alternativ. Därmed inte sagt att han är en bättre spelare än Saviola. Kaninen gör sig inte speciellt bra som ensam topp i det spelsystem Barça spelar. Ett annat spelsystem så hade säkert Saviola passat in bra.

Abidal, en vänsterfotad ytterback som även kan spela mittback. Defensivt är han bra, stark som en oxe. Frågan är om han duger offensivt bara? Känns inte så. Helst vill man ha in Alves på högerbacken och använda Zambrotta till vänster. Det lär bli svårt att värva Alves, del Nido kommer att köra över Laporta och Txiki och begära fantasisummor. Så typiskt att Madrid också måste blanda sig i och vilja ha honom trots att de har flera ytterbackar.
Barcelona Kamelen
2007-03-31 17:44
Palacio verkar väldigt intressant men frågan är om han är så pass mycket bättre än Saviola så det är värt att köpa honom för €15-20M medans man släpper Saviola på bosman.

Abidal ser jag gärna att han stannar alt. går till marängerna. Ruggigt överskattad i min mening.
Barcelona Rambla
2007-03-31 15:39
Tack gode gud att vi nu verkar slippa transferrykten om honom till Barça.

Börjar bli allt mer rykten om Abidal och Rodrigo Palacio till Barcelona. Kommer Palacio förstår jag inte hur det är tänkt att Saviola ska stanna.
Barcelona el Flaco
2007-03-31 15:30
Jag känner att anledningen till att Hagi inte nämns i diskussionen om legendstatus i Barcelona beror på att, precis som Beguiristain nämnde här nedan, så höll Cruyff på att försvinna från Barcelona och Dream Team dagarna nåde sitt slut efter ett par dåliga säsonger. Därför känns det som att Hagi aldrig satte sin stämpel i azulgrana på det sättet som Stoichkov eller Rivaldo gjorde.
Barcelona oOk!
2007-03-31 15:26
En spelare som Hagi ska alltid hyllas. En fantastisk artist, med ett av fotbollshistoriens bästa spelsinnen.
Synd att han kom lite sent till Barca, hade han kommit två eller tre år tidigare så hade han antagligen varit lika aktad som t.ex. Stoichkov.
Barcelona Beguiristain
2007-03-31 15:17
Glömde bänken, Maradona, Ronaldinho, Kocsis, Zubizarreta och Simonsen
Barcelona Beguiristain
2007-03-31 15:09
Mitt personliga Barca Legends:

I mål Ramallets, Spaniens genom tiderna bästa målvakt.

Backlinjen Koeman-Puyol-Nadal Vattentätt, Koeman slår straffar

Defensiv mittfältare Guardiola the one and only

Mittfält Laudrup-Cruyff-Schuster spelar ut vilket lag som helst

Offensiv Mittfältare Stoitchkov Kommentarer överflödiga

Anfall Rivaldo-Kubala Gör mål på allt!!

Tränare Rinus Michels, totalfotbollens fader
Barcelona Beguiristain
2007-03-31 13:51
Anledningen att Hagi inte omnämns som en legend i Barca eller Real är på grund av att han inte lyckades i någon av dessa klubbar, han är dock en legend i Galatasaray.
Barcelona Cristocea
2007-03-31 13:32
Han är också min favorit fotbollspelare. Fast problemet är när vi snackar om legender i Barcelona samt (Real Madrid) så uppstår aldrig Hagis namn, vilket är otroligt sorgligt. Ännu mer sorgligare är när jag säger att Hagi är favorit istället för Maradona eller Zidane så garvar folk rakt upp i ansikte på mig och tror att jag hejar på yxel ovmanoski eller sånt.
Barcelona Beguiristain
2007-03-31 13:32
Hagi var en legend men hans tid i barca var under generationsväxlingen när Cruyff skulle rensa ut laget så det blev aldrig så lyckat, hagi hade överhuvud taget ingen speciellt lyckad tid i Spanien, han var bäst i Rumänien och Turkiet.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-31 13:19
Cristocea

Okej tiden får väl utgöra om du hade rätt.
:D

Hagi är annars en favorit hos mig med sanslöst vilka legender vi haft i klubben egentligen.

[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Otrolig ojämn skulle jag klassa Belletti, och det verkar hålla i sig oturligt nog även om han är personlig favorit efter cl prestationen hos alla cules. Sen så blir han skadad ofta också vilket hämmar hans form. Men jag tror änå han kommer bidra med bra spel för oss.

Robinho är det därimot synd om tvingas spela på fel position, har man sett han spela i landslaget i tävling sammanhang så ser man vart han är som bäst snäppet bakom striker.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-31 13:15
Sorry , för att jag inte la i den i förra..
2007-03-31 13:13
Ämne: Ride_The_big_one//
....
Målet låter ju fantatistk , konstig att det inte finns i youtube . Seedorf i Real madrid gjorde ett liknande.
Barcelona Cristocea
2007-03-31 13:05
Ride_The_big_one//

Jag respekterar Ghazzas åsikt, fast jag tror fortfarande inte att han har sett Hagis mål. Vilket är normalt eftersom klippet på Hagis drömmål är väldig sällsynt och finns tyvärr inte länkad någonstans, varken på youtube.com, Google video etc.

Jag hade tur nog att se Hagis mål när nån Rumänsk kanal intervjuade honom hur livet var i Barcelona.

[RealMadrid- R9 Ronaldo]//

Tyvärr så fanns hans mål med som han gjorde mot Celta de Vigo(ungefär som alla andra klipp på Hagi, så visar de bara mål i landslaget, Galatasaray och Steaua Bukarest). Dock så liknar det exakt som målet mot Monaco (25-30 sek) fast från halva plan direkt uppe i krysset :). I mitt tycke inte bara Barcelonas vackraste mål, utan världens vackraste mål genom tiderna.

Visca Barca. Fuerza Hagi.
2007-03-31 12:50
Ämne: [RealMadrid- R9 Rona....
Det är trist , Robinho och co är borta för oss .

Sen vad har hänt med Belleti ? Han var grym för 1 och 2 år sen..
2007-03-31 12:41
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Jag har läst nåt liknande att de skulle missa några matcher på slutet, lite osäker hur många antal matcher men några matcher var det iallfall.

Jag tror vi får se just denna uppställning om inte tränarn föredrar brassen före gio.
2007-03-31 12:27
Titta på länken jag skickade sekunden 25 - 30 är inte det de målet ni snackar om ?
2007-03-31 12:22
Valdés
Zambrotta-Thuram-Puyol-Gio
Iniesta-Edmilson-Xavi
Messi-Etoó-Ronaldinho

Den bästa startelvan ni kan ha. Måste vara skönt för er att Marquez är borta , han har tabbat sig extremt mycket på sistonde.

Sen läste jag någon gång här att Etoo , Ronaldinho Messi , Marquez och dem inte ska vara med i dem tre sista matcherna pga landslagsmatcher ?
2007-03-31 12:16
Cristocea

Det vet inte du med facit på hand, respektera andras åsikter inte alla har samma favoritspelare.
Barcelona Rambla
2007-03-31 11:18
Joan Verdú, Christian Hidalgo och Rodri. De två första är de som fått mest speltid, Rodri vet jag inte om han ens spelat något. Möjligtvis gjort något enstaka inhopp.
Barcelona 19
2007-03-31 11:16
Vilka Barca-B spelare är det som spelar i Deportivo?
Barcelona barca_and_me
2007-03-31 10:58
Nu är det dags igen för laliga och ikväll kommer det att bli en riktig bra match. Barcelona kommer att ta alla tre pöang. Hoppas att Celta vinner Real på söndag..
Annons: