/spanien/barcelona/forum/2329.aspx/spanien/barcelona/forum/2329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2015-06-17 00:11
Någon som har bra stream till tunga matchen mellan Uruguay - Argentina? Skulle vara snällt om någon länka till en bra länk. Man tröttnar på vissa streams.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-06-16 22:56
Mellan den 27:e juni och 5:e juli kommer kandidaterna att i detalj presentera sina strategier och planer.

Mellan 9:e och 16:e juli kommer det sedan ske debatter kandidaterna emellan samt valmöten med medlemmar och andra presentationer. Huruvida någon debatt kommer TV-sändas låter jag vara osagt, men det låter väl rimligt att så blir fallet.
Barcelona koeman92
2015-06-16 22:51
Någon som vet ifall det blir någon TV sänd debatt mellan kandidaterna innan valet? Skulle bli spännande att se hur Benedito, Joan och de övriga kandidaterna ställer sig mot Bartomeu
Barcelona koeman92
2015-06-16 22:36
Vilken härlig politisk dag detta blev! Regeringen får igenom sin vårbudget i riksdagen, och Laporta kandiderar med principer som är så nära 'més que un club' man kan komma.

Tyvärr kommer jag inte att kunna rösta, men det är ingen tvekan om vem som hade fått min röst om jag var soci.
Med citatet "I'm returning the club to everyone" menar han nog bl.a att även icke-katalaner framöver kommer att kunna bli socis, vilket var fallet under hans tid, men inte längre. Detta är oerhört viktig för att klubben ska kunna växa på rätt sätt och även se till att medelcapaciteten i hemmamatcherna ökar. De pengar som klubben får in av socis och internationell tillväxt är trots allt mer värd än smutsiga oljepengar någonsin kommer att bli.

Något annat som gläder mig är det faktum att man även vill satsa på La Masia mer än vad denna ledning har gjort, vilket får en att börja hoppas på att spelare som Halilovic och Samper ska börja få speltid i A laget samt att scoutnätverken i både Spanien och andra länder växer.

Bortsett från det faktum att vi blir av med Qatar (och förhoppningsvis får en sponsor fri tröja) samt att Cruijff kommer tillbaka, så hoppas jag även att detta blir en ny början för klubben som har haft en så turbulent tid med en massa skandaler, dålig harmoni m.m. Detta blir då förhoppningsvis en tid där vi som klubb blir enad, harmonisk och samtidigt får ett starkare och bättre ansikte utåt i en ny och kompetent ledning.

Mot nya och ljusare tider culés!
Barcelona Ney
2015-06-16 22:31
"I have more experience, I have my faults too as you know, but I have the same principles. For me this club is more than a club. It’s a model based on Johan Cruyff, La Masia, Catalunya and Unicef."

- Joan Laporta

YEEEEEHAAAAAA!!!
Flavía
2015-06-16 22:24
LennyRomario

Och vi har aldrig värvat en superstjärna under Laportas styre menar du?
Barcelona Barclasico
2015-06-16 21:40
If Denis returns, he could play normally (and not only from 1 Jan), because loan deal was signed before confirmation ban on 20 Aug 2014 [md]

Hämta honom!
Barcelona Diar Shekha
2015-06-16 21:20
Hello everyone. As you know, I will stand in the Barça elections. I am doing so in order to return the club to everyone. I feel more prepared than ever to preside over the club. I have more experience, I have my defects, as the majority of you know, but I maintain my principles," Laporta said.

: "For me, Barça is 'mes que un club' is a statement of principles; it's a model based on Cruyff, La Masia, Catalonia, Unicef, a multi-sporting club and a professional organisation that makes this model work and during the campaign I will defend this model of the club.

"For many years I have received the support of many barcelonistas, I appreciate that with all my heart and it's one of the reasons I will run again. Now has arrived the hour of truth and I need, more than ever, your support.

"During this campaign we have to do everything we can so that Barça can return to being a club for everyone. Many thanks. Visca Barça and visca Catalonia!"

JOAN LAPORTAS TAL.
Barcelona LennyRomario
2015-06-16 21:14
Det må vara taktik, propaganda och vad ni vill... Men oj, vad skönt det känns att läsa saker som Cruyff, La Masia och Unicef.

För i mycket var det som skilde oss från alla andra klubbar. De senaste säsongerna har vi varit som vilken storklubb som helst: Sponsrade av oljepengar och köpt in storstjärnor. Det kan i ärlighetens namn de flesta klara av.
Barcelona Barclasico
2015-06-16 21:09
@the cameroonians:

Så överlyyyycklig man blir när man läser :
"Jag kommer att ställa upp på samma principer som tidigare, Cruiff, la Masia, Unicef och Katalonien. Och jag har nu mer erfarenhet. För mig är Barcelona mer än en klubb."

LÄNGTAAAAR tills Qatar torskarna kastas ut med huvet före!
Barcelona Lion24
2015-06-16 21:00
Fantastiska nyheter angående Laporta. Såg the cameroonians inlägg här nedanför och jag älskar hur han börjar: ''Jag kommer att ställa upp på samma principer som tidigare, Cruiff, la Masia, Unicef och Katalonien.'' Helt fantastiskt. Nu kommer det här säkert låta som värsta grejen men helt allvarligt så anser jag att varje culé har en skyldighet att försöka på nåt sätt påverka medlemmarna som röstar, vare sig det är på gator och torg, sociala medier eller andra saker. Jag har varken Facebook eller Twitter men kommer se till att skapa ett enbart för att få bort Bartomeu. Naturligtvis så skall det göras med en god och mogen ton. En ''like'' eller ''delning'' är inte så mycket kanske men det är nånting. Helt allvarligt så vet jag inte vad jag kommer ta mig till om Bartomeu vinner, och jag fruktar det enormt mycket.
2015-06-16 20:53
Laporta i sitt korta introduktionstal; Jag är redo! Jag kommer att ställa upp på samma principer som tidigare, Cruiff, la Masia, Unicef och Katalonien. Och jag har nu mer erfarenhet. För mig är Barcelona mer än en klubb. Under flera år har jag fått mycket support av fans. Jag tackar alla som har stöttat och pushat mig och genom detta fått mig att fatta beslutet att åter kandidera. Tillsammans ska vi göra det!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-16 20:47
hahaha laporta my man!!! hoppas han inte tar tillbaka txiki bara haha.

bye bye qatar!!!barto o alla skiter på sig haha
2015-06-16 20:44
@Barcelonistas:

JoanLaporta.Dcat
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 20:39
Va heter Laporta på Facebook?
Barcelona Diar Shekha
2015-06-16 20:24
JOAN LAPORTA STÄLLER UPP.

Kolla på hans Facebook sida.
Fy fan vad gott. Skål på er Cules.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 20:18
Dinho the artist - snälla du tänk lite. Chelsea-Barcelona, att hålla på båda går bara inte. Framför allt inte med tanke på historiken i Cl mellan dessa två lag. Jag hatar Chelsea, och jag kmr alltid att hata dom. Ingen kan ta ifrån mig det.
Barcelona Erik Satie
2015-06-16 20:17
SIIIIIIIIIIIUUUUUU

Visca Laporta!
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 20:16
Former (2003-2010) Barcelona president Joan Laporta has officially announced that he will run for president in the elections next month. SIIIIIIIUUUUU
Barcelona Barclasico
2015-06-16 20:13
Official: Former club president Joan Laporta says he will run for election to be new Barça president

JADÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!
2015-06-16 20:13
Joan Laporta Estruch ?@JoanLaportaFCB Em presento a les eleccions a la presidència del Barça. Ho farem entre tots! Bekräftat: Laporta kommer ställa upp i valet!
Barcelona dinho the artist
2015-06-16 20:05
Barcelonistas
Vem är du att bestämma vilka klubbsympatier folk får ha? Petersays är dessutom en mogen skribent som skriver vettiga saker. Tål att tänkas på.
2015-06-16 19:45
Bartomeu skulle egentligen ha inlett sin valkampanj i morgon (även om han egentligen har kampanjat sedan januari...), men nyheten om att Laporta ämnar inleda i morgon verkar ha fått Barto på andra tankar. Nu kommer han i stället att börja "snacka" på fredag.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 18:51
Rambla - ja de gjorde du verkligen. Att vi låg på 6te plats skrämde mig väldigt mycket. Men utvecklingen som kmr ske på sikt visar positiva resultat. Långsiktigt arbete välkomnar jag. Nu hoppas jag att Laporta vinner så kan vi ta de steg som jag drömt om.
Barcelona Rambla~
2015-06-16 18:41
Barcelonistas Jag kan glädja dig med denna artikel och lista, ja eller kommande lista rättare sagt. Forbes förutspår att Barca inom kort är världens mest inkomstbringande fotbollsklubb under ett år. De kommer gå förbi du vet de där vita. Nu gjorde jag väl din dag? :)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 18:28
Petersays - vi är det största varumärket det är de inget snack om. Framgångarna spelarna talar sitt tydliga språk. Vi ska ligga betydligt högre på den listan än vad vi gör. Btw du är inne i fel forum. Att hålla på både Chelsea och Barcelona funkar inte.
Barcelona petersays
2015-06-16 18:09
Barcelonistas Så deloittes ranking är viktigare för dej än självständighet från sponsorer och Mes Que Un Club-andan? Du säger att du är ett galet fan men ibland tänker du inte särskilt långt...
Flavía
2015-06-16 17:44
@Ali G:

Svårt att ta en valkandidats uttalande på allvar...

Benedito säger bara detta för att låta som att han faktiskt tog kontakt med Agnelli och vilja signera fransmannen om han vinner valet. Smartast är att inte lita på alla rykten mitt under en brinnande valkampanj.
Flavía
2015-06-16 17:37
Otroligt respektlöst av Neymar att förnedra den där spelaren från Peru.

;)
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 16:58
Barcelonistas Ju mer pengar vi får ju mer inflytande får sponsorn i klubben. Inte tror du att dom endast delar ut pengar för skojs skull Qatar foundation ->Qatar air ways -> camp nou Qatar Och i den rakningen tar dom med allt som har ett värde. Arena, träningscentrum etc. Säg att bartos/rossels projekt med renoveringen går igenom och blir färdigbyggt, då ökar värdet på klubben markant trots dom röda siffrorna i bokföringen Vi har råd med världsstjärnorna Vi har råd med lönerna Vi är ledande sportsligt Allt detta trots en skit ledning, skattesmällar och idiotiskt onödiga värvningar Annars får väl Messi börja glida i en Chevrolet med ;) Ibland blir mer för mycket, en ny ledningen först sen fortsätter vi utifrån dom!
Annons: