/spanien/barcelona/forum/23289.aspx/spanien/barcelona/forum/23289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2007-05-29 20:42
Nina. Du verkar ha dina sympatier hos de vitklädda iaf :-)

Ghazza. Det hade varit något att bita i :-)
Barcelona Ghazza
2007-05-29 20:41
Nemo,
In disguise är väl att ta i. Av det jag har läst så har Nina gått ut med att hon just håller på Madrid, men kan också uppskatta andra klubbar. Skulle dock vara roligt med en Culé på El Vestuario, för att skaka om det lite ;)
Barcelona Myrran
2007-05-29 20:37
Gabriel

Ett tips för att slippa sånna saker som Ronaldinho krönikan är att kolla vem som har skrivit saken innan. Jag har hittat de skribenter jag gillar och ogillar så ibland struntar jag helt enkelt att läsa för det inte är värt det. Villareal och Atletico redaktionerna brukar ofta ha bra saker samma sak med Sporting Lissabon på Europa sidan.
Zaragoza Nina (Red.)
2007-05-29 20:37
Nej, det är hon inte.
Barcelona Nemo
2007-05-29 20:34
Gabriel. Vad förväntar du dig? Hon där Nina är en Madrista in disguise. Ronaldinho har en dålig (?) säsong och han pekas ut värre än någon annan. Har inte hela Barcelona varit under förväntan det här året?

Äsch, hon är bara avundsjuk för att Madrid har Robinho och inte Ronaldinho. :-)
Barcelona Gabriel
2007-05-29 20:22
Uräskta mig men fy fan va dålig artikeln om Ronaldinho var, "vår bild av Ronaldinho". Helt värdelös. Orkar inte ens gå in på varför, men den var helt sjukt dålig.
Barcelona Rambla
2007-05-29 20:11
Ämne: Rambla

Angående ....
Vi kan säga så här. Hade Barça varit intressrade så hade han nog redan skrivit på. Saken är nog den att han inte anses behövas tillräckligt mycket i dagens trupp enligt Txiki och Rijkaard. Sneijder får då nöja sig med Valencia, där han lär hamna. :)
Barcelona Iago Falqué
2007-05-29 19:58
Rambla

Angående Wesley Sneijder kommer han att komma till Barca ellr kommer han gå till en annan storklubb ellr är han nära Barca ??

TACKSAM FÖR SVAR
Barcelona Rambla
2007-05-29 19:57
Ämne: Inte så förvånande. ....
Vadå? Gimnástic ska Barça slå med eller utan Ronaldinho så skadan är redan skedd. Den viktiga matchen är ju den mot los pericos. Enligt rapporter fick han lindrigare straff just för att hans eftersläng inte ansågs så aggresiv och för att han tagit emot en massa smällar själv just innan. Man kan inte klaga på rött kort och 1 match dessvärre. Han borde ha hållt huvudet kallt där, dock lätt att säga i efterhand.
Barcelona T#11
2007-05-29 19:54
Ronaldinho sköt en frispark i stolpen mot A.Madrid
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:50
Inte så förvånande. Ja va nästan helt säker på det. De vill knappast "avgöra" ligan och låter dem va ifred så mycket som möjligt. Kanske hade vart annorlunda om det hade varit i början eller mitten av säsongen. Men det ska mycket till för att Barcelonas bästa spelare ska bli avstängd resterande matcherna när ligaguldet hänger på det.
Barcelona Rambla
2007-05-29 19:44
Ronaldinho blir avstängd i en match, han missar Espanyol. Tydligen så var Medina Cantalejo på Barças sida. Hör och häpna!

Ibland lönar det sig att överklaga. :D
Barcelona Rambla
2007-05-29 19:33
Iago:

Han har ryktats till Barça under en längre tid. Han är tydligen innermittfältare. Ärligt talat vet jag inte om hur nära det är att han kommer. Det känns som en onödig värvning. Det finns redan en supertalang som är brasse i canteran som kommer att bli nästa stora playmaker i Barça. Thiago Alcantara, se länktips.
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:30
La Cibeles

Det var Zidanes som va framgångsrika. Så fort Pavones kom in i bilden så förstördes allt :D
Barcelona Criff
2007-05-29 19:30
NINA LJUNG FREDMAN, som skrev kronikan om Ronaldhino, du verkar inte se pa fotboll eller nat. ronaldinho star for gladjen i fotbollen. Nar man ser honom spela blir man glad. Sorry for inga prickar men ar i Malaga. Visca El Barca!
Las Palmas culé hasta la muerte
2007-05-29 19:29
Ja, men även Iniesta, Messi, Oleguer. =) Madrids fall kom när beslutet att sparka Del Bosque verkställdes plus att ni sålde Makelele utan att ersätta han...
Barcelona Iago Falqué
2007-05-29 19:26
Rambla

Tror du att det är sant att Barca är efter Lulinha ??

Vart på mittfältet spelar den här killen tror du att han kommer till Barca??

Tacksam för svar
2007-05-29 19:15
Inget snack om Ramos men han (F. Peréz!) gick ändå ifrån den principen han hade förespråkat i 4,5 år! Portillo har väl inte varit så tokig i år, inte lätt att spela i Nastic. Cannavaro (en världsstjärna i VM!) men tycker du han har levt upp till förväntningarna? Svara ärligt nu! =)
2007-05-29 19:05
Ja det tror jag att vi är. Men problemet som du säger är att ni inte ha tålamod. Kommer du ihåg vad Carlos Queiroz gjorde med Rubén? Sen det där med världstjärnor kan vi diskutera. =) Vilka anser du var världstjärnor av dom ni värvade i somras? Sen ska vi inte glömma att Florentino Peréz gick stenhårt med sin politik "Zidanes y Pavones" som skulle just gå ut på att stommen skulle vara egna produkter och resten stora spelare. Men ändå värvades S.Ramos för stora pengar m.m. Instämmer även att det är alltid lättare att ta fram egna talanger när det går bra för laget inget snack om det. Men det var just det Madrid misslyckades för några år sen.
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:05
Ta Valdes, Iniesta och Messi som tre spelare från egna leden på Rijkaards tid.

Nästa år flyttas även Dos Santos upp...

så det e inte mycket att diskutera
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 19:00
"Dessutom var ju det Capello som släppte fram Raul när han tränade Real Madrid för 10 år sedan"

"Ja men Capello var en viktig del i Rauls utveckling trots att han tränade Real en säsong"

Han tränade Real ett år 96/97 och kan knappast ha så himla mycket att skryta om när det gäller Rauls utveckling.

Men däremot så blev Totti o De Rossi och några andra i Roma bra under hans tid...
2007-05-29 18:56
La Cibeles

Jo spelarna beskriver du väl och var inget nytt för mig. =) Men frågan kvarstår vad har Gago och Higuain som inte De La Red och Soldado har? De La Red själv bad om att få spela i Castilla igen eftersom han bara fick nöta bänk, och jag är övertygad att han hade gjort det bra om inte bättre om han hade fått lika många chanser som Gago. Visst att Capello var viktig för Raúl men ändå debuterade han 1994 och Capello kom om jag inte minns fel först 96-97. Raúl hann spela 82 matcher / 36 mål i a-laget i Madrid innan han kom. Så jag anser att Capello inte hade nåt att göra med att Raúl slog igenom i Madrid. Och vår diskussion handlade just om hur våra resp. tränare tog hand om våra ynglingar...
Barcelona Jay-z
2007-05-29 18:39
Alltså vad har det blivit av med svenska fans skribenter. Inte nog med att den "ironiska" kviborg får skriva på svenskafans nu får även en annan GALEN madrista som är kär i beckham skriva.

Lite professionella måste väl skribenterna här vara. Hon skriver att Dhinhos mål va offside, gå och läs i regelboken gullet sen kan du snacka. Det verkar som alla madrista skribenter skriver först sen tänker. Svenska fans gör något sluta låta AMATÖRER skriva på svensfans.
Barcelona Gaucho 10
2007-05-29 18:38
Andrea Pirlo! / jag håller med!
Real Madrid Andrea Pirlo!
2007-05-29 18:28
Ämne: Vem tycker ni är vär....
Utan tvekan så är Essien världens bästa defensiva mittfältare... nån som tycker nån annan?

FORZA MILAN!!
2007-05-29 18:28
Coolt att Sergio Busquets, som är son till målvakten Busquets som var i klubben under Cruyffs tid får chansen också. =) Hans ska vara en mittfältare fysisk spelare som är ganska komplett både defensivt men även offensivt. :D Saknar dock Asulin...Fast han är väl för ung nyss fyllda 16..
Barcelona Barcelonito
2007-05-29 18:24
Här är spelarna till Copa Catalunya semifinalen mot Gimnastic:

Olmo, Valiente, Crosas, Orlandi, Víctor Vázquez, Sastre, Thaer, Giovani, Calvo, Busquets, Valdés, Jorquera, Oleguer, Sylvinho, Belletti, Motta, Giuly, Ezquerro
Barcelona Rambla
2007-05-29 17:55
Det var inte ens Capellos val att köpa Gago och Higuain. Capello satsar på spelare som Emerson och Cannavaro, säkra kort. Det var nog snarare Calderón och Mijatovic som kände att något nytt måste in i och med alla missade vallöften.
2007-05-29 17:48
La Cibeles

Fel, det var Valdano som släppte fram Raúl 1994. Långt innan Capello kom. Miguel Torres kan jag hålla med om och nu snackade vi canteranos och jag anser att Gago och Higuain inte är detta. Jag menar vad har De La Red och Soldado som dessa två herrar har?
Barcelona 19
2007-05-29 17:45
Barcelonito

Yippie!
Annons: