/spanien/barcelona/forum/23288.aspx/spanien/barcelona/forum/23288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meley
2007-03-22 21:55
Jag har alltid tyckt att Zambrotta har varit en bra spelare. Men det här gör ju honom bara bättre. Riktigt skönt att höra, trots att han inte haft sin bästa säsong. Men det kommer, snart får vi se den gamla Zambrotta :)
Barcelona Nemo
2007-03-22 21:50
Jag vet att Getafe inte är något dåligt lag, men jag vill nästan kräva en finalplats. För då får vi förhoppningsvis möta Sevilla. (Om Sevilla gör som de ska göra) Då möter vi dem i finalen och kan göra den här säsongen lite bättre än vad den har varit. Vi har en revansch att hämta från supercupmötet innan ligan börjde.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-03-22 21:37
Vet inte om detta redan har tagits upp men till er som bor i Göteborg kan gå och se Brasiliens träning imorgon klockan 16:00 om ni köper Aftonbladet och visar den eller sportdelen från imorgon så får ni komma in gratis :D Träningen sker inne på Nya Ullevi.
Delarocha
2007-03-22 21:29
Härligt å höra Zambrotta säga=D Man blir glad när man märker vilka lojala spelare Barcelona innehar. Nåra av de mest eftertraktade spelarna i världen och mer eller mindre ingen säger något negativt om Barcelona eller att det är möjligt med en flytt.
Blev också förvånad över hur mycket jag förstod av den spanska texten. Har visserligen pluggat spanska 6 år eller nåt men bara i skolan och där lär man sig ju sådär måttligt mycket.
Barcelona Rambla
2007-03-22 21:16
Man inte annat än älska Zambrotta. Italienska journalister har varit på honom som hökar under Italiens landslagsamling i Florens inför EM-kvalmatcherna och försökt få honom att säga något positivt om att Ronaldinho kanske går till Milan i sommar. Istället säger han att det inte finns en chans att Ronaldinho drar till Milan och att Barcelona aldrig släpper en sådan spelare. :D

Han sa också för någon dag sen att han vill avsluta sin karriär i Italien. Juventus var ett avslutat kapitel för honom men att han kunde tänka sig spel i Milan. Genast var italienska journalister ute med sina egna påhittade slutsatser och artiklar om att Zambrotta ville till Milan redan nu i sommar. Zambrotta var då snabbt ute med att förklara hur bra han har det i Barcelona och att han gärna slutför sitt kontrakt med klubben (2010).

"Jag har bara uttalat min önskan om att slutföra karriären i Italien, att Juventus är ett avslutat kapitel. Om jag en dag lämnar Barcelona så är Milan en klubb jag gärna spelar för.

Grande Gianluca!
Barcelona r.Hyder
2007-03-22 21:16
Puyol : )

Jag ska :D Köpte biljetterna idag :) Ska bli trevligt att se Brasilien IGEN, men framförallt Ghana som jag inte sett spela innan.
Real Madrid Jiraiya
2007-03-22 20:23
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det finns några väsentliga skillnader jämfört mellan 60/70 talets o dagens fotboll.
-Försvararna var mycket sämre på press och understöd
-De tekniska spelarna fick mer tid för sina trick
-Spelarna var mindre vältränade i fysik o mentalitet
-fotbolls kunskapen hos tränarna var sämre
Kunskapen inom alla områden i fotbollen var mindre då än nu pga av vi idag har större erfarenhet inom alla områden som påverkar spelarnas max nivå.

Pga av den snabbare fotbollen idag har medelnivån hos toppspelaren höjts.Både taktiskt o tekniskt.

Resulterar i att spelare som zidane,ronaldinho,ronaldo (båda) om man kallt jämför med dåtidens äss är skickligare pga av ovan nämnda faktorer.

Däremot bortser jag inte från att dåtidens spelare som pele,garrincha mycket väl kan ha haft en högre maxnivå än dagens om de fått spela idag.

Därför är det så svårt att jämföra olika epokers största stjärnor. Men det dagens spelare gör tekniskt sätt i den betydligt snabbare o tuffare fotbollen är av högre kvalite än vad som presterade under peles tid.

Till slut älskar jag att se gamla videos av stjärnors tricks. Men samtidigt stör jag mig fruktansvärt på hur långsamt det går..
att försvarare jämfört med idag spelar så löjligt dåligt.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-22 20:09
Ronaldinho kan man inte dra in i diskussionen om världens bästa spelare genom tiderna som vissa, man kan säga att han kan bli det om fem år, men nu är han faktist långt ifrån det, Jag menar vem sa att Zidane var bäst genom tiderna vid den ålder, dessutom så var ronaldinho bänknötare i PSG 2002, han har långt kvar, men självklart kan han bli det.
Barcelona La Pulga
2007-03-22 18:24
Vi kan inte fylla Les Rambles med vem är vad.
du fick klippen bara för att du skulle jämföra på ett snabb och enkel sätt.
Du ser att Pele ner han skottfintar för att sen lobbar in bollen i mål. så gjorde maradana ett av målen ner han spelade för oss.
Du ser Pele dribbla igenom flera spelare och gör mål.
så gjorde ronaldo ett mål mot zaragosa.
du ser pele skjuta skott från stilla stoende,som ronaldiho gjorde mot chelsea.
du ser bicykleta och alla frisparkar med höger och väster fot.
Allt detta gjorde han innan det fanns spionkameror,så vi kan inte säga att han kopierade andra. han kom på allt det själv genom talang och hård träning.
Så lång måste du hålla med eller hur.
men man vem är bäst för dig elller vem jag tycker är bäst det spelar mindre roll.
Jag tycker Pele utvecklade fotbollen till en högre nivå på sin tid och detta tackar jag honom för.
Han var och är ett bra föredömme och jobbar för fotbollens bästa.
Tack för mig i denna fråga.
Barcelona Puyol : )
2007-03-22 18:12
Vem ska på Brasilien - Ghana då :) =?
Barcelona Cristocea
2007-03-22 17:15
Det ända jag tycker synd om Getafe är att Cosmin Contra spelar fortfarande och att Gica Craioveanu har lagt av med fotboll :(
Barcelona Gaucho 10
2007-03-22 16:57
Jag tycker ändå att lottningen var helt okej
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-22 16:46
Ämne: Ämne: La Pulg....
Ni småbarn är alltid så bra på att argumentera och speciellt på att skriva. Dina kontringar är ju helt solklara, " du är bara kass ", där drog jag på smilebanden lilla pojk :)

Det är också roligt att du baserar Pele:s klass med fotbollsklipp hittade på youtube. Bra bevis! Själv har jag träffat El diego och sett flera matcher. Jag har alltså funnit min kärlek till honom genom riktigt fortbolls bedömmande, youtube är också en väg att gå... kanske inte den konkreta...

Men jag älskar sådan påhopp kommentarer, det betyder att mina inlägg gnagar på dig, och påvekar dig. Detta är nämligen mitt syfte, helt och hållet.

Här är ett tips. Sök på en spelare som heter Djalminha, du kanske finner din nya förälskelse. Då youtube klipp säger allt om en spelare (ironi) :)
Real Madrid ss.bobsson
2007-03-22 16:35
MARADONA ÄR KUNGEN - NR.1

När MARADONA trixar under uppvärmningen kommer PELE att göra som GLEN S. - gå tillbaka till omkl.rummet för att inte göra bort sig.

/PUSS OCH HEJ
Barcelona Sürer
2007-03-22 16:34
El diego är störst det e bara så ... jag älskar Ronaldinho men glöm inte att Ronaldinho inte ens är störst genom tiderna i brasilien .. ronaldo och pele är före..men ronaldinho har minst många år kvar
вαя¢α
2007-03-22 15:10
finns det någon sida där man kan se skadorna på spelarna och hur länge dem ska vara borta osv?
Real Madrid Madrista Johan
2007-03-22 13:56
Mr Barca & Rambla / /

Som ni båda säger har flera av storlagen fått erfara hur tufft det är o spela mot Getafe.

Getafe - Barca 1-1
Getafe - Real 1-0, 1-1 mot Real
Getafe - Sevilla 0 - 0
Getafe - Valencia 3 - 0

(vet inte vilka som va hemma/borta, därför skriver jag Getafe först på alla)
Inga dåliga resultat.
Barcelona Mr Barca
2007-03-22 13:47
Ämne: Hur tycker ni lottni....
Kanske bland dem sämre som är kvar i Cupen. Dock blir det tufft, vilket bland annat Real fått erfara. Det är 2 matcher och allt kan hända. Men tror att vi drar det längsta strået.
Barcelona Rambla
2007-03-22 13:46
Ämne: Hur tycker ni lottni....
Verkligen inte. De är tuffa och svårspelade. Det fick Valencia om inte annat erfara. Hoppas verkligen laget nu inte underkattar moståndet.
Real Madrid Madrista Johan
2007-03-22 13:37
Hur tycker ni lottningen gick? Är getafe en av dem sämsta lagen kvar eller?
Barcelona Mr Barca
2007-03-22 13:11
Visst blir det tufft. Men jag anser att vi efter 2 matcher ska stå som vinnare. Barca borde vara revanchsuget efter uttåget från cl. Nej jag hoppas dom spelar på topp och tar hem både cupen och ligan.
Forza Barca
Barcelona Rambla
2007-03-22 12:48
Getafe blir en tuff nöt, de är ett bra cuplag. I vanliga fall känner jag inget speciellt för CdR när det i vanliga fall stundas CL. Nu när vi är ute ur CL så hade det suttit extra trevligt med en dubbel. Tänk er att få se Puyi lyfta cup-bucklan på Santiago Bernabeú i finalen, inför "jublande" maränger. Culés kan ju sen passa på att fira på La Cibeles. :D

Stämmer detta så kan man ju inte annat än älska Rijkaard, som nobbar både Milan och Chelsea. Det känns som om han har tagit åt sig barcelonismen och blivit en äkta culé trots sina Milan-år.
Barcelona Kim
2007-03-22 12:30
All respekt till Maradona. För mig är han fortfarande den störste. Men inte är det så att jag tänker på honom så fort jag ser nummer 10. Nej du, den spelare jag förknippar med det numret heter Ronaldo de Assís Moreira.
Barcelona Exclusive
2007-03-22 12:22
Då blev det Getafe som står för motståndet i Copa del Rey.
La Galacticó
2007-03-22 08:49
se länktipset ovan!
Barcelona Albiceleste
2007-03-22 03:07
Jag röstar lätt på maradona i denna kamp. Och visst det är kanske för att jag är Argentinare men ingen har varit så älskad och hatad som honom. Han är den första folk tänker på när man ser nr 10 och det kan ingen ta honom ifrån. Han kämpade under hela sin kariär vare sig det va mot droger eller fifa. och vad han presterade på mittfältet har ingen annan har gjort före eller efter honom.
Han är den största proflien för fotbollen utan att behöva sätta på sig en kostym och göra reklam för fifa.
Pele har jag alltid ogillat för han har alltid ogillat Argentina.

Viva Maradona, Viva El Diego

ps. No hard feelings Pele fans :P
Barcelona Cristocea
2007-03-22 03:03
Jag vill inte förstöra era drömmar men världens bästa fotbollspelare genomtiderna var faktisk Jesper Blomqvist. Hehe skojar bara.

Nu till verklighet. Enligt Rumänsk press så är Chivu högst på Barcelonas önskelista MEN om denne ska acceptera eventuell förflytning från Rom till Barcelona så kommer han tjäna dubbel så mindre. Eftersom UEFA har instiftat nytt lag om lönetak i klubbarna. Japp Där sprack våra drömmar om att se Chivu i Barcelonas tröja. Men problemt är också att det gäller inte bara Chivu, såklart även andra spelare runt om i Europa

Föresten Världens bästa spelare genomtiderna var faktisk Gica Hagi :)
Delarocha
2007-03-21 23:49
Vad är poängen att argumentera? Vad vinner man på det?
Däremot tror jag att Messí kan gå till historien som en av de genom tiderna bästa spelare. Att redan ta en plats i Barcelona's a-lag som 18 åring, som han gjorde förra året, göra 1 mål 1 assist i ett vm-inhopp. (visserligen i en redan avgjord match). Att göra 3 mål i El classico, att ha 2? liga guld och ett cl guld som 19 åring väger relativt tungt tillsammans med en av de 3 givna platserna i Europas farligaste anfallstrio.
Barcelona malique
2007-03-21 23:00
Roni
Barcelona malique
2007-03-21 22:59
Ämne: La Pulga

Ok, skri....
du är bara kass, så enkelt är det,, don´t try to be smart dude, du kan bara el diego diego bla bla, om du har internet hemma kolla på you tube, jämför själv "bollkonst" maradona och pele och ronaldihno, Pele är för maradona som batistuta för thomas brolin
Annons: