/spanien/barcelona/forum/23283.aspx/spanien/barcelona/forum/23283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-04-01 21:28
Fick en fundering över vem som skulle vara billigast/enklast att värva från Barca när jag tänkte på alla tranfers rykten. Själv tror jag Ezzquerro eller Sylvinho skulle vara billigast/enklast att värva från Barca... Vem/vilka tror ni?
Barcelona M19.
2007-04-01 21:20
Ämne: sölta

Helt korrek....
Kåmark är ju den bästa kommentatorn som är möjlig att kommetera Barcas matcher, och man hör mycket tydligt att han inte har något som helst emot Barcelona, snarare tvärt om.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-01 20:04
barca__elve

Kolla på Startsidan
Barcelona Rambla
2007-04-01 20:04
Alla målen från igår att ladda ner.

Celta Vigo - Real Madrid, 1-1 i paus. Vilket marängerna ska vara glada över. Tappar de poäng i kväll så är de borta från ligaguldet.
Barcelona barca__elve
2007-04-01 19:00
Någon som har en länk från gårdagens mål, var inte hemma så jag missade matchen...Tacksam för svar!!!
Barcelona Cheno
2007-04-01 18:44
Håller med föregående skribenter att Thuram inte kan klandras alltför hårt. Visserligen kommer han på efterkälken, men han är avvaktande eftersom han vill slippa en straffsituation.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-01 18:14
Jag älskar Ronaldinho, Etoó och Messi!
Barcelona Criff
2007-04-01 18:06
Jag tycker också att Thurma ska vara brevid Puyol just nu. Varje gång Thuram har bollen känner jag mig lugn, han har bra bollkontroll och spelar enkelt. Marquez just nu har ingen bollkontroll alls och nån tar alltid bollen ifrån honom och gör sånna enkla tavlor. Som matchen mot chelsea när dem kvitterade i slutskedet, han skulle sparka bort bollen och så missa han den totalt. Det hade aldrig Thuram gjort. Ok att han kanske borde gått in lite mer i närkamperna igår i vissa lägen men ibland tyckte jag han såg små skadad ut. Han typ grinade. Vi vann i alla fall. Jag tycker alla borde oroa sig mer om att laget lägger av att spela fotboll efter unge fär 60 minuters spel i ledning varje match. Där har vi ett stort problem. Real o Sevilla förlorar idag! VISCA EL BARCA!
Barcelona sölta
2007-04-01 17:41
Tycker som sagt att Thuram för tillfället är självskriven i mittlåset med Puyol, men Lilian börjar bli gammal, så Chivu som någon skrev vore ju en drömvärvning, tillsammans med Dani Alves så klart. Chivu är bra för han kan väl även spela till vänster i backlinjen.

Är sedan något tveksam till pivoteplatsen, men hoppas ändå att Marquez ska kunna bli sig själv igen och ta den platsen.

Diego i Bremen är en drömvärvning för mig som ersättare för Deco ifall han vill lämna eller som arvtagare när Deco blir för gammal.

Anfallet tycker jag ärligt talat inte behöver förstärkas något ifall vi får ha kvar alla spelare. Giuly håller faktiskt som ersättare och även Saviola och Guddy, även om vi ju märkt att det blir problem vid långtidsskador på REM. Sedan har vi ju ett par löften i Dos Santos och Bojan som om ett par år lär vara tillräckligt bra för att sitta på bänken, som minst. Förmodligen har väl någon av dem spelat in sig i startelvan vid det laget.
Barcelona sölta
2007-04-01 17:26
oOK!: Nej men jag tycker nästan det verkar så. Jag tycker Thuram skötte sig helt felfritt, såg mycket stabil ut innan målet. Jag hajade till i tv-soffan när Kåmark gör en totalsågning för att han inte går in i situatuonen, när målet minst lika mycket var Gios fel (även om Thuram såg inte så lite seg ut i ögonblicket). Tycker inte kritiken var befogad, inte så massiv kritik åtminstone.

Ang. passningsspelet Thuram kontra Marquez så håller jag inte alls med dig. Visst, Marquez har mycket större kvaliteer som pasningsspelare än Thuram, men som back så tycker jag han spelar lite för vågat i sitt passningsspel. För ofta slår han 60meterspassningar ut på yttrarna som inte går hem, och överlag har han ett större risktagande i sitt spel. Thurams bollkontroll och passningsspel räcker gott och väl för en mittback, kolugn med bollen och vågar sätta upp bollen till mittfältet tycker jag!?

Marquez är mitt val som pivote, där kan man tillåta mer risktagande och hans krossbollar kommer mer till sin rätt. Håller med dig fullt ut med att Barcelona ska spela offensivt.
Barcelona T#11
2007-04-01 17:13
känns som att ronaldinho spelar bättre nu när etoo messi är tillbaka eller vad säger ni?
Barcelona Barcelona81
2007-04-01 16:10
Thuram är bra på att nicka o sånt.. men inte lika löpvillig som förut på grund av hans ålder.

Saviola borde flytta från Barca. Personligen har jag ingenting emot honom men han passar inte in i Barca jag menar han är inte bättre än nån av REM. Jag tror att han skulle passa bättre i ett annat lag i La Liga...

REM var lika het som J-Lo:s bakdel... ser bra ut!!!

Barcelona Kapten11
2007-04-01 15:27
sölta

Helt korrekt. Vad Kåmark säger är inte intressant. Inför mötet med Real för 2 säsonger sedan sa han inför matchen att han var ett Real-fan sen tidigare.

Rambla
Det här snacket om att Thuram inte hade gjort sådär för ett par säsonger sen kan definitivt ifrågasättas. För nio månader sen var han en av VM:s absolut mest hyllade spelare.
Har han verkligen blivit en så mycket sämre fotbollsspelare sen dess?

För övrigt så längtar jag efter en ny pivote. Edmilson är för långsam i fötterna. Inte så konstigt eftersom att han ju egentligen är en mittback.

Varför blev Iniesta utbytt igår? Sliten?
Det bytet kastade om både i backlinjen och på mitten. Känns inte direkt nödvändigt att vila spelare nu.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-01 15:25
Lucio till Barca? Detta ska man nog inte ta på allvar.

"www.fotbolleuropa.se" är ju trots allt fotbollens svar på "Se och Hör".

Eller så är det dagens Aprilskämt :P
Barcelona oOk!
2007-04-01 15:19
Sölta:
Jo, talar den store å vise Kåmark så lyssnar jag och apar efter...
Seriöst så har Thuram inte presterat i närheten av vad man kan begära av honom. Och det gäller inte bara igår, han var t.ex. marginellt bättre än Oleguer i Clasicon.

I slutändan så tar jag faktiskt hellre en spelare som kan styra spelet, har ett bra passningsspel, är ok i luft och närkamperna än en som är suverän i de två senare och inte klarar av de två första. Notera att jag inte ens la in snabbhet som argument. Jag kan leva med Marquez 'tavlor' eftersom han tillför en dimension i anfallsspelet, något som definitivt inte kan sägas om Thuram.
Det Barca som jag gillar ska prioritera offensiven och då är det mycket viktigt att ha mittbackar med spelsinne och bra passningspel. Det går inte hålla på som Thuram och bara bolla i sidled och hem till Valdes. Dessutom måste han förbättra sin första touch och vara mer på tå. Ett exempel är situationen då Xavi lägger in bollen i straffområdet igår och Adrian snappar upp den framför Thuram. Att den målchansen uppstår är enligt mig lika mkt Thuram som Xavis fel.
Barcelona Barca#1
2007-04-01 14:57
Ronaldinho Stannar:D
Barcelona sölta
2007-04-01 14:47
Det är ju skrämmande att läsa kommentarerna från vissa om Thuram. Känns som att många bara köper vad "experten" Kåmark säger utan att tänka själva. Okej att han inte tog i för fullt i löpningen på målet, men fram till dess så hade han varit mycket bra i matchen.

En sak är ju säker; det känns 100 gånger säkrare med Thuram än med Marquez denna säsongen.

Thuram är lugn med bollen och OERHÖRT stark en mot en. Må vara att han kanske inte är speciellt snabb längre, men jag vet inte, känns som han led av en liten skada i slutet av matchen och det var därför som han inte riktigt hängde med i löpduellerna
Barcelona Rambla
2007-04-01 14:20
Txiki och vicepresident Soriano har haft ett möte med Ronaldinhos bror. Alla rapporter säger att det ej finns några problem och att Ronaldinho vill och tänker stanna i Barcelona.

Allt för att lugna fansen antar jag. Säkert ett sätt att tona ner den italienska pressens ideliga desperata försöka att placera Ronaldinho i Milan till nästa säsong.

Läste att Inters målvakt Julio Cesar under landskamperna i Sverige talat om för Ronaldinho att inte gå till "det kalla Milan", att han inte borde lämna Barcelona som är en kuststad med underbart väder. Det är viktigt för en brasse hade Julio Cesar sagt. :D
Barcelona Born In Barcelona
2007-04-01 14:17
RealMadrid- R9 Ronaldo:
Din favorit har ju fått mycke brudar för sin välltrännade kropp...
Barcelona Rambo~
2007-04-01 14:16
Det Thuram gjorde igår var taktiskt gjort, det är ni som är dumma och inte fattar. För det första så är det Puyol som förlorar nickduellen sen kan inte Thuram hjälpa att Gio nickpassar en trevlig passning till han Adrian. Eftersom Adrian kom i så hög hastighet så hade en liten tuch från Thuram resulterat i en frilägesutvisning i och med att han stod som sistaman.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-01 14:09
Herre min gud vad snygga målen från igår är!
Helt otroliga!

=)
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-04-01 13:42
Ronaldinho har fått en tjej för sit utseende och inte hans pengar.

April april....

Matchen igår ar underhållande , något inte real madrids matcher är. Era bägge mål va undebara anfall. Jag har tänkt på en läskig tanke , om ni vinner alla era resterande matcher vinner ni serien. Det är inte omögligt att ni gör det , inter gjorde det..
Barcelona MESSIII
2007-04-01 13:36
FYFN säger jag bara...vilken anfallstrio vi har!! jag var ute igås så jag missade matchen.. och jag har lite ångest för det! :P men jag såg på repriserna!! visca el barca!!!!!!!
Barcelona Rambla
2007-04-01 13:32
I det stora hela var Thuram godkänd igår. Det var dock några situationer där man fick hjärtat i halsgropen. I början av matchen höll han på att ge bort bollen till Riki och vid 2-1 målet försökte han inte ens löpa och tränga sig in framför Adrian. En Thuram för några säsonger sen hade aldrig tillåtit det.
Barcelona T#11
2007-04-01 13:29
thuram var helt godkänd igår fattar inte vad alla pratar om:S . fattar inte att ni kan se det lilla dåliga han gjorde i slutet, men kan inte se allt bra han gjorde under matchen. asså killen ger aldrig bort bollen i onödan.

om det hade varit deco så hade ni sagt: "deco var lite slarvig idag ,men han gör så mkt för oss ändå"
bullshit
Barcelona Barça-fan
2007-04-01 13:00
Ämne: Barca-fan
1 april? ....
Innebär det att man inte ska kunna ta någonting seriöst härinne idag?
Barcelona Karzan
2007-04-01 12:49
Ronaldinho var bäst i går samt eto'o jag gilalr mycket när han gör mål efter när han gör mål på målskesten måste han alltid göra nått nytt så messi också dem 3 är sjuka dom ställer alltid till problem till motståndare vad sägs om ronaldinho han har blivit mycket snabbare än vad han var förrut´fan avd gutt i dag spelar sevilla lika eller förlust tippar jag på!
Barcelona Myrran
2007-04-01 12:42
Och så delen om Beckham.
Barcelona Myrran
2007-04-01 12:41
Nästa del.
Barcelona Myrran
2007-04-01 12:41
Det märks att det är 1 april idag, iaf på goal.com. En skit sida jag vet...

Cappello ska ta över USAs landslag, Mouruinho ska ta över Real Madrid då Cappello sticker. Chelsea jobbadet får Rikjaard och för att ersätta Rikjaard kommer Bruce Arenas till Barcelona.

Och när väl Brcue Arenas är tränare för Barca vill ha sälja Ronaldinho till Milan för massa pengar + Maldini. Denna försäljning är till för att Donovan från LA Galaxy ska ersätta Ronaldinho som visst inte platsade i Barca. Sen när LA Galaxy har förlorat sin striker så tänker dem sälja Beckham till Columbus Cubs för ett byte med någon amerikansk anfallare. Arenas ville även värva tillbaka Barca legenden Romario till Barcelona men hade inte nog med pengar för det.
Annons: