/spanien/barcelona/forum/23281.aspx/spanien/barcelona/forum/23281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-28 19:17
tarrak:

Säkerligen är det så. Han är slipad som sagt. Nu känner vi ju inte honom på något sätt, men han verkar allt vara en aning girig hans bror. Om man nu ska tro allt som skrivs.

Dessutom så tycker jag att Ronaldinho har blivit för stor, om man nu kan bli det. Känns mer som en produkt som månar om sitt varumärke än att koncentrera sig på att vara fotbollsspelare. Lite sorgligt i min mening. Det är säkert fler här som precis som jag anser att han var bättre de 3 första säsongerna än vad fallet är nu.
Barcelona tarrak
2007-03-28 19:11
Rambla/Ronaldinho har alltid varit exemplarisk i sitt uppförande, men hans brorsa verkar ha en hel del att lära. Nog för att han är tillräckligt slipad för att dementera dessa rykten, men hälften av dem skapar han själv genom sitt eviga flirtande med Milan och precis som Barluscon & co så är han nog högst medveten om vad han gör.
Barcelona Rambla
2007-03-28 19:00
tarrak:

Självklart är det så. Det är något vi får leva med antar jag. Pynta upp utköpesklausulen säger jag om han nu bestämmer sig för att lämna. Då finns det pengar att köpa vilka spelare man än vill ha till klubben. Det sista som vi vill är att ha en spelare som inte ger sitt yttersta. Nu tror jag ju inte det är så illa, jag menar bara om det skulle visa sig vara så.

Det hjälper väl knappast att Ronaldinhos bror senast idag gått ut och dementerat att han skulle ha sagt allt det där senaste som vissa italienska tidningar påstår. Han skyller på Milan-ledningen. Ronaldinho trivs bra i Barcelona, han har ett kontrakt till 2010. Vi är lugna...bla bla
Barcelona tarrak
2007-03-28 18:48
Rambla/Visserligen, men som jag tidigare nämnde så är det nog inte så att det är media som söker upp Berlusconis söner för att få kommentarer om Dinho, snarare tvärtom och jag tror att det är en medveten strategi från klubbens sida.
Barcelona Myrran
2007-03-28 18:46
Det var någon som frågade om hur man tog kontakt med Barca för att provspela för ungdomslagen. I länktipset finns rättså mycket info samt telenr och faxnr.
Barcelona Rambla
2007-03-28 18:44
tarrak:

Till Milans försvar ska tilläggas att det allt som oftast är oseriösa siter och tidningar som ältar mest om Ronaldinho. Visserligen så kunde ju president och vicepresident tona ner det lite och inte känna sig tvungna att jämt kommentera och i vissa fall lägga till ännu mer ved på brasan. Ska vi vara ärliga så är ju även Barcelona-baserade tidningar glada i att "spekulera" och rykta vissa spelare till Barça när det är silly season. Dock så anser jag att vår president och andra inom klubbledning allt som oftast håller en låg profil i sina kommentarer när dessa rykten kommer på tal. Åtminstone sen Laporta tog över 2003.
Barcelona Myrran
2007-03-28 18:39
Grymt snygg design på Barcelonas sida. Vet inte hur många gånger bättre den va än förra. Kul med mer info om Barca B och neråt. Kollar man runt lite där tex. i Benjamin B kan man se nuvarande spelares soner, som Gudjohnsen's son. Man ser vem det är på lagfotot också.
Barcelona tarrak
2007-03-28 18:36
Rambla/Instämmer! Vet inte varför jag sa att jag håller med George Weah i stort, när så inte är fallet. :)

Egentligen borde man bara skratta åt Berlusconi och Morattis pinsamma flörtförsök med Barça-spelare. Men lex Figo har ju gjort att man aldrig vågar lita på någon spelare (möjligtvis Puyol och Oleguer) och varje gång någon pajassida läcker ut nya uppgifter om nämnda presidenters intresse, så väcker det tyvärr en viss oro.

Hade jag varit milanista hade jag skämts över att en så stor och ärevördig klubbs president, inte verkar ha något bättre för sig än att jucka på parkeringsvakter och sprida oro i andra klubbar.
Barcelona Rambla
2007-03-28 18:17
tarrak & George Weah:

Det hade varit en sak om DE en gång sagt att man är intresserade av att värva Ronaldinho. Men detta att nästan dagligen varje vecka gå ut och hela tiden hävda sig själva med uttalande som: "Vi står först i kön när Barça bestämmer sig för att sälja". Varför måste man älta det nästan dagligen?

För att inte tala om Kakás senaste utspel bla i brasiliansk media. "Jag ska övertala Ronaldinho att komma till Milan nu under landslagssamlingen"

Kan det ha undgått någon i fotbollsvärlden att Milan är intresserade? Varför ett sådant behov att ideligen behöva hävda sig? Har Barcelona sagt att man vill sälja? Har inte Ronaldinho sagt mer än en gång att han trivs i Barça och vill stanna i många år och vinna fler titlar? Hur många gånger ska spelare och klubb behöva säga ifrån att de är nöjda med status quo?

Om man nu säger sig ha ett sådant bra förhållande till Laporta och Barcelona, bör man då inte visa lite mer respekt?
Luís Garcia
2007-03-28 18:11
Måste bara skriva om den nya designen på fcbarcelona.com! Jäkligt fin och smidig! Nu finns det mer info om Barca B och under! Kul!

Visca Barca!
Barcelona tarrak
2007-03-28 18:09
George Weah/Jag kan väl hålla med dig i stort, men du måste inse att det inte är en slump att t o m Berlusconis barn har varit i media och talat sig varma för en värvning av Dinho. Den ständiga mängden kommentarer om Gaucho fråm Milan-håll visar klart och tydligt att det handlar om mer än vanlig artighet.

Madrista Johan/Han menar förmodligen Barças officiella hemsida.
Real Madrid Madrista Johan
2007-03-28 17:04
Har en culé i min klass, han sa att ni har ny design. När kommer den upp?
George Weah
2007-03-28 17:02
Måste försvara Milan lite här känner jag,

Tycker inte det är rättvist och jämföra vad Calderon gjorde i somras med vad Milan "gör" nu. Det Milan störde sig på i sommar var inte att Calderon hade lovat Madridfansen Kaká eller att Kaká var ett transferobjekt för Real, utan man blev upprörda över att Calderon gick bakom ryggen på Milan och olovligt tog kontakt med Kaká och dennes far i Tyskland(en företeelse som är strängt förbjudet enligt FIFA-regleringar)i hopp om att försöka locka över honom till Madrid. Något sånt skulle aldrig Milan göra. Jag tror att man har alldeles för stor respekt för Barcelona och nye presidenten Laporta för att göra sig skyldig till ett lagbrott som detta ändå är.

När det gäller Ronaldinho har jag aldrig läst att någon Milan representant sagt att Ronaldinho ska komma till Milan. Man har fått frågor av journalister gällande Ronaldinho och vad man tycker om honom. Vad ska Galliani göra? Säga: "Nää, han är en riktig sopa, vi vill inte ha honom"? Självklart berömmer man honom och säger att han vore en drömspelare för vilket lag som helst. Galliani har vid flertal gånger sagt att Milan är i pole position för R10s namnteckning OM (observera om:et) Barcelona är redo att sälja för att sen tillägga att "...men jag tror inte Barca kommer sälja honom".

Känns som folk ibland rycker saker ut sitt sammanhang utan att läsa in sig på all fakta. När det gäller Ronaldinhos bror är det väl snarare ett sätt för honom och pressa Barca på att ge honom ett ännu bättre kontrakt när han kommenterar Milans intresse i media med jämna mellanrum?

Det är likdant där också känner jag när journalister frågar Ronaldinho själv vad han tycker om Milan. Ska han säga "nää, vilket jävla sopgäng"? Självklart är dem tillräckligt väluppfostrade för att berömma andra klubblag utan att för den delen säga att dem vill dit.

Kontentan är att "skulden" för alla dessa rykten bör ligga mest hos media och inte hos andra klubbar, spelare, agenter osv. Skvallerblaskor finns överallt, inte bara i Italien. Stundtals känns det som tidningen AS exempelvis är Real Madrids egna PR-byrå. Dessa tidningar lever på att sälja lösnummer eller få tillräckligt många hits på sina hemsidor. Att dem förvränger saker och ting och tar saker ur sitt sammanhang måste man nog helt enkelt lära sig acceptera och ignorera (lättare sagt än gjort dock!).
Barcelona Rambla
2007-03-28 15:51
Alenoinho:

Har sett honom en del i Tottenham. Anser att han inte riktigt räcker till han heller.

Det är inte lätt att hitta en defensiv mittfältare till Barcelona. I de flesta andra lag så har deras defensiva mittfältare nästan alltid en spelare brevid sig som även tar defensivt ansvar. Vi har endast 1, och han får det jäkligt tufft när Xavi/Deco/Iniesta tappar boll eller kommer på efterkälken i det defensiva jobbet. För att inte tala om när Ronaldinho tappar boll och det blir spelvändningar. Det har dessvärre hänt alltför ofta enligt mig den här säsongen.

Det blir än svårare för defensiv mitttältare när även ytterbackar som Belletti/Gio/Sylvinho ofta går bort sig och DM måste ut på kanterna för att täcka upp för dem. Ja i vissa fall så rusar ju Puyi ut där och försöker rensa. Det uppstår då ytor i mitten som många lag dessvärre utnyttjar mot oss.

Som sagt, svårt att hitta en spelare som klarar den uppgiften helt själv. Han ska dessutom vara en bra passningsspelare också.
Barcelona Rambla
2007-03-28 15:47
Ämne: Regelmässigt sätt så....
Nej, men han skulle teoretiskt kunna åka till Milano och förhandla fram ett kontrakt inför nästa säsong. Det måste han dock ha tillåtelse från klubbledningen för. Strunt samma, det är bara hittepå alltihop. Hans bror ska till Milano nästa vecka om ordna med lite saker med Oliveira, som här också är agent för. Det räcker för att italienare ska dra sina egna slutsatser. Nästa vecka får vi säkert läsa om att allting är klart med Ronaldinhos flytt.
Barcelona Alenoinho
2007-03-28 15:46
Rambla När du beskrev vilken sorts defensiv mittfältare barca behövde tänkte ja på en gång på Zokora!! Han har varit Okej i Tottenham men hur grym som helst i franska ligan.. tror han skulle passa in i barcas spel!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-28 15:43
Regelmässigt sätt så går det inte äns att gå till Milan om två veckor, eller?
Barcelona Rambla
2007-03-28 15:39
Ronaldinho till Milan inom två veckor!

Ja, just detta hävdar den "seriösa" italienska tidningen Corriere dello Sport.

Hur fan orkar de hålla på?
Barcelona Shqipi
2007-03-28 15:00
jag personligen tror att ronaldinho skulle behöva ett miljöbyte för att tända till igen...inte för att jag vill att han ska lämna men...
Barcelona Evička
2007-03-28 14:54
Ämne: Ämne: Spekula....När det gäller just Ronaldinho kan man ju fundera på vem (media eller ex Berlusconi)som egentligen startar ryktesspridningen och i vilket syfte. Nu är det ju inte bara han som det spekuleras kring. Transferrykten florerar hela tiden och uppkommer ofta mer eller mindre ur tomma luften. Man får helt enkelt inse att det är på det viset, ignorera dem - eftersom det är helt omöjligt att veta vad som är troligt och inte - tills man får bekräftelse, och då är det bara att acceptera.
Barcelona Rambla
2007-03-28 14:37
Ämne: Spekulationer starta....
Ingenting kan vara mer felaktigt. Självklart måste rykten och spekulationer startas någonstans. I det här fallet är det ju så uppenbart av italiensk media. Det har väl knappast undgått någon att under de senaste veckorna har representanter för Milan, allt ifrån Berlusconi, Galliani och nu senast Kaká, till alla möjliga tidningar, bedrivit en enorm kampanj för att få över Ronaldinho till Italien och Serie A. Milan, som själva så sent som i höstas förklarade Real Madrid "krig" för att de suktade efter deras egen Kaká. Vad håller de själva på med? Pinsamt beteende rent ut sagt.

Faller Ronaldinho för detta, so be it. Då kan han dra till Milan om han tror sig trivas bättre där. Ingen spelare är större än klubben. Vi har genom åren tappat spelare som Ronaldo, Romario, Rivaldo mm. Återväxten ser bra ut från canteran och det finns andra kommande stjärnor som gärna spelar för Barcelona.
Barcelona Evička
2007-03-28 14:31
Ämne: Spekulationer starta....
Säkert startar det nånstans, men frågan är var. Tidningsspekulationer har en tendens att ta fullständigt groteska proportioner. Om ex Ronaldinho ses läsa matsedeln utanför en italiensk restaurant i Barcelona kan det mycket väl tolkas som att han vill flytta till Italien. Nästa dag har han, enligt italiensk press, redan packat väskorna. Har sedan någon sett honom samtala med Eto'o samma dag, är dessa båda herrar givetvis osams och det är därför R10 vill flytta. Förstår du vad jag menar?
Barcelona Giovanni_dos_santos__
2007-03-28 14:18
Ämne: Funderar på att köpa....
Jag har spelet. Det är bättre än 06 men inte så himla mycket beror på vilken konsol du ska ha.. Den största skillnaden är väl vart alla spelare spelar ;)
Delarocha
2007-03-28 14:15
Spekulationer startar ju oftast nånstans så någonting måste ju vara mer eller mindre sant om det inte är nån som bara hittat på ALLTING...
Barcelona Evička
2007-03-28 14:05
Ämne: Ligger det nån sanni....
Det står uttryckligen spekulationer och att det dessutom är hämtat från italienska tidningar. Behövs ytterligare kommentarer?
Delarocha
2007-03-28 13:59
Ligger det nån sanning i det där?
Ronaldinho kräver enorm lön OCH att Etoó placeras på transferlistan för att han ska skriva på nytt kontrakt enligt Sportal...:/ Låter ju inte så jävla bra.
Barcelona Gaucho 10
2007-03-28 13:47
jag är till och med förvånad att dinho spelade igår,med tanke på att han spelade mot chile tre dagar tidigare. Och tror ni verkligen att han bryr sig om en träningsmatch med landslaget när han kan konsetrera sig på Barcelona istället.
Barcelona Brankt
2007-03-28 12:59
Jag har köpt FM 2007 och jag tycker att det går lite fortare än FM 2006. Det är i stort sett samma finesser som -06 men -07 har lite nya funktioner som gör det hela lite bättre.
Barcelona Edmilson
2007-03-28 12:51
Funderar på att köpa football maanager 2007 nu strax. E det någon som har spelat det och kan rekommendera det eller skall jag hålla kvar vid mitt gamla spel anno 2006???
Barcelona Barca Ginga
2007-03-28 12:12
vet någon vilken kanal som sänder Spaniens match ikväll?
Annons: