/spanien/barcelona/forum/23279.aspx/spanien/barcelona/forum/23279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
вαя¢α
2007-04-08 22:21
Jag vet inte om någon har tagit upp frågan men jag hoppas och vill inte att Thierry Henry kommer till oss. Han tillhör Arsenal för alltid
Barcelona Lundello
2007-04-08 21:56
Fattar inte hur Mupp Real bara kan vara 2 pinnar bakom oss?

Känns helt sjukt.
Barcelona Rambla
2007-04-08 21:52
King_raul:

Zaragoza kommer att sälja sig dyrt, kom ihåg detta.

Självspelande piano? Nja, vet inte om jag kan hålla med om det. Det borde visserligen vara självspelande med det spelarmaterialet, men det vill sig inte riktigt. De senaste två säsongerna ja, men då hade vi skador på spelare som det fanns täckning för. När Eto'o är borta i 5 månader, Messi i över 3 mån, då är det inte lätt. Man försöker spela på samma sätt som när laget är ordinarie och det fungerar inte riktigt just för att ersättarna inte håller samma klass. Det går att skylla på mycket, skador, dåligt planerad försäsong med turnén i Amerika som ett enda stort skämt för spelarnas fysiska form. I slutändan är det väl lite väl många spelare som varit allt för bekväma av sig när det gäller att ta det uppoffrande slitgörat på planen.

Jag hoppas på bättring till nästa säsong. Det behövs städas lite i truppen.

Jo jag såg målet. Vet inte vad jag ska tycka där, i slutändan är det ju upp till domaren att blåsa av spelet. Det mest roande var ju alla "puta-ord" som skreks från läktarna. Allt från gamla tanter till hormonstinna unga män. :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-08 21:38
Någon som snabbt kan berätta Barca funkar. Alltså, har hört att klubben ägs av medlemmarna eller något. Hur funkar det? Vad kostar det att bli en sådan medlem?

PM:a mig eller något!
Real Madrid King_raul
2007-04-08 21:36
Rambla,
Visserligen är det så, men från min världskarta så har vi gett bort för mkt på hemmaplan, jo så e det.
Ja du, Valencia, detta "jag-vet-inte-vart-jag-har-dem" lag. Som det ser ut nu så är det som du säger Zaragoza kommer försvara positionen med alla medel så Valencia får nog det svårt och CL tär på kroppen.
Men för att återgå till Barca, hur lyckas er coach mixtra isönder ett självspelande piano? Tycker han borde haft ett untouchable-lag just nu med allt vad super-trio och ronaldinho heter, ändå är det spänning i ligan och varken ni eller vi är kvar i CL.
Förresten såg du Atleticos mål precis? Vissa har moral på plan... andra inte ;)

Barcelona Rambla
2007-04-08 21:30
Hehe, Meley förvara alltid Deco tappert. :D

Oftast jag med, men just nu orkar jag inte ta den argumentationen. Han har gjort en relativt svag säsong så här långt, låt oss enas om det. Kanske också därför hela Barça går på halvfart?
Barcelona Meley
2007-04-08 21:27
Der Afro

Sopan Deco?
Har du följt Barcelona så vet du att han är väldigt viktig för laget. Om du tycker han är dålig för gårdagens insats så var inte resten av laget mycket bättre. Det har inte varit Barcelonas år, väldigt många har under presterat. Men att kalla Deco sopa? :|
Barcelona Rambla
2007-04-08 21:26
King_raul:

Jag anser det vara köttben när vi torskar igår mot Zaragoza. Rättare sagt på det sätt vi torskar, för Zaragoza är ett svårspelat lag. Har för mig att ni har kvar att möta dem borta? Ingen given seger som jag ser det, speciellt inte när de själva nu har blandat sig i kampen om CL-platserna. Inte heller matcherna mot Sevilla eller Valencia är några givna segrar. Kom ihåg att vid oavgjort så tappar man 2 poäng.

Atlético är ett spöke för Barça, det ska gudarna veta. Jag tror att allt hänger på hur de klarar sig fram till den matchen. Tappar de mark om europa-platserna så tappar de också motivation till den matchen. Någon gång ska väl även Barça bryta förbannelsen mot Atlético.

Sen så tror jag att Valencia får fullt sjå att ens klara en CL-plats som det ser ut nu. Vad tror du om det?
Barcelona Der Afro
2007-04-08 21:22
Vinner vi inte ligan i år är det definitivt Rijkards fel. Vad sysslar han med? :( När var Ronnie lyckad i mitten sist? Och varför pröva att spela Pyol till vänster när Sylvhinio och Zammy finns på bänken ... Och varför fick sopan Deco spela hela matchen? Hade han en passningsprocent på 25-30?

Jag gråter nästan ... Så onödigt ... Så onödigt!
Real Madrid King_raul
2007-04-08 21:21
Ämne: Ämne: Rambla,....
Ni har ju en GIVEN förlust till, Torres längtar ju redan till ert besök i den stora staden ;)
Men att ni skulle bjudit på köttben håller jag inte med om när jag är väl medveten om hur mkt poäng vi själv slarvat bort i hemmaborgen. Snarare vi som delat ut gåvor i Madrid.
Förresten, farsan sa att det är en stor flod som svämmar över utanför Barcelona just nu. Ur led är tiden.

Barcelona Rambla
2007-04-08 21:15
Ämne: Rambla,
Jag svarar ....
Självklart är det bättre att jaga, OM man har det i egna händer, viket nu inte är fallet.

Barça har bjudit på köttben åt både Sevilla och Madrid flera gånger nu under säsongen. Trots det så ligger vi överst. Med det spelschemat som vi har kvar, ska vi bara ta hem ligan. Klarar de inte av det, förtjänar de banne inte den heller.
Barcelona oOk!
2007-04-08 21:13
Tretzeguet är en spelare som jag inte vill se i Barca. Han bidrar oftast med nada utanför straffområdet och försvinner ofta totalt ur matcherna. Att han å andra sidan har en vana att dyka upp som gubben i lådan och peta in en boll då och då hjälper inte. Han blir ofta väldigt stillastående och bidrar inte mycket i speluppbyggnaden. Och som Rambla påpekar så är han på väg utför karriärsmässigt.
Real Madrid King_raul
2007-04-08 21:11
Rambla,
Jag svarar bara på vuxna inlägg, dvs dina.
Jo men som kommentatorn sa (då jag är övertygad att du satt fastklistrad vid Real Madrid matchen): bättre att jaga än att vara jagad.

Cool avatar förresten ;)
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-04-08 21:08
Jo Rambla
Patetiskt
Barcelona Rambla
2007-04-08 21:06
King_raul:

Det är lugnt, jag överlever. Även ni behöver lite glädjestunder efter de här mörka åren. Ni är trots allt fortfarande bakom oss så än så länge är det ingen panik. :-)

Messi_CE_Iniesta:

Det är inte alls patetiskt. Självklart att de tror på sitt lag, är inte det naturligt? Sen att det troligtvis inte kommer att räcka är en annan sak.

Sano:

Jag hoppas verkligen att han är uppriktig och inte hittar på. Jag vill för allt i världen inte se honom i Barça nästa säsong. Han är på väg utför.
Sano
2007-04-08 21:03
“I feel very close to this jersey after seven years at the club and I want to stay here,” Trezeguet told journalists. "Even if we do not reach the Champions League, that does not matter. I knew this was the situation and am ready to accept this sacrifice. In fact, if we don’t have European commitments, it will be easier for us to challenge for the Scudetto next season.”

David Trezeguet efter Juventus match mot Albinoleffe.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-04-08 21:01
Haha
Real Fansen tror att dom tagit hem ligan nu!
lite patetiskt om jag får säga så
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-08 20:58
Barca har allt i sina egna händer..don't slip it!
Visca Barca i Visca Catalunya! Nästa omgång så rycker vi ifrån de bakom oss:D!
Real Madrid King_raul
2007-04-08 20:56
Rambla,
Sorry att göra dig besviken ;)
Barcelona oOk!
2007-04-08 19:01
Tack Racing! 0-0 borta mot Sevilla och fortsatt serieledning för oss. Sevilla startade tydligen utan bl.a. Kanoute och Kerzakhov. Verkar nästan som att de prioriterar UEFA-cupen framför ligan. Mycket märkligt i mina ögon. För den chansen vi (och i viss mån Real och Valencia) ger dem detta år kommer inte komma igen på bra länge.
Barcelona Rambla
Sevilla - Racing 0-0, trots att domaren bjöd på nästan 6 övertidsminuter.

Som jag misstänkte så räcker inte riktigt Sevilla till, de klarar inte av att svara upp på alla de chanser de har fått att gå om eller dra ifrån i toppen. De lär inte vinna ligan med alla de svåra matcher de har kvar. Hoppas att de kommer två åtminstone så de slipper kval till CL, det förtjänar de.

Nu är det bara Madrid som ska göra sin plikt, att klanta till det på hemmplan som de gjort så många gånger tidigare den här säsongen.
Barcelona Mot Nya Tider
Jag visste det! Sevilla 0-0 Racing Santander!
Uff! Nu kan man andas ut en aning..! Som Sevilla skapade chanser, orättvisst att de inte vann, men ett mycket bra resultat för oss:D Fortf en pinne före Sevilla! Nu nästa match Real Madrid-Osasuna! Kom igen nu Osasuna!

Skulle vara rätt så 'roligt' om alla storlagen tappade denna omgång:p
Barcelona Cobain
2007-04-08 19:00
Gött att vi får behålla serieledningen!
Barcelona Myrran
2007-04-08 18:59
aran
Ja han spelade igår.
Real Madrid aran
2007-04-08 18:56
spelade valdes igår?
om inte.. varför?
Barcelona Karzan
2007-04-08 17:10
Porto har ju många bra spelare en back t.e.x pepe som ryckas vara väg bort från klubben barca borde vara med och fajtas om han såg den senaste matchen fyfan va go han e han vann varenda jävla närrkamp asså han e alltid där bollen är ..

Också blev jag övertygad av den unge brasilanaren Lesão de Anderson villken speed kallas för den nya ronaldinho men jag tycker han är en blandning av messi och ronaldinho han har samma spelsinne som ronaldinho och sätter såna typiska ronaldinho bollar..Han spelar med vänstern vännder om snabbt som messi och kommer för bi för lätt
Barcelona Rambla
2007-04-08 16:19
Ämne: Ride_The_big_one.
....
Haha, riktigt kul. De är nära på la ligas sämsta hemmalag. Inte ens Gimnastic spelar med dubbla pivotes på hemmaplan. :D
Barcelona Fredecó
2007-04-08 16:19
Rambla : Men så är det för alla spelare som ska "hålla i" anfallen. Rörelse, platsbyten och djupledslöpningar. De blir så mycket enklare och spela fotboll. De är då Barca kan använda sig av sitt oerhört fina passningsspel. Precis, men de var enligt mig riktiga "junior" misstag. Att Puyol inte hinner före kan man ändå förstå, för när de är två mot en stillastående forward ska de bara inte kunna bli farligt. Väldigt passivt!
Känns nästan som de flesta målen vi släppt till iår är individuella misstag, de är så onödigt. Kanske därför vi inte är kvar i CL iår ?

Precis, själv så njuter jag oerhört mycket när man får se sådana prestationer! Man blir så imponerad, kliva fram i 85:e och trycka in den i bortre. De är starkt!
Real Madrid mali
2007-04-08 16:17
Ride_The_big_one.

Hur kan du säga att Real inte är värda GULD? Real är La Ligas bästa bortalag och ska ta guld. Det är n som absolut inte vart värda guld den här säsongen efter hur svag insats som helst.
Real 4 Life.
Barcelona Rambla
2007-04-08 16:06
Holländaren:

Jag hoppas att det inte är Alexander Östlund kommit tillbaka till Feyenoord och som gjort comeback, som du syftar på?

PS. Jag hoppas du förstod att jag skämtade? DS.
Annons: