/spanien/barcelona/forum/23277.aspx/spanien/barcelona/forum/23277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Pulga
2007-03-21 21:10
Captian Fabuloso Cave Of Hair:
Han är den som moderniserade fotbollen teknik.
Om du kolla på länken ovan och se vilken fotbollstekning Pele besitter innan "dona" var född.
Trots det brutala spel mot honom han har slagit tidernas mål rekord.
Kom inte in här och säg att din dona utveklade den modarna fotbollen.
När jag skriver att Pele har get och ger fotboll,
han visar sin tacksamhet för fotbollen.

att maradona var en bra fotbolls spelare, kan ingen ta det ifrån honom. men att han smuska ner de som gjort honom så stor, det är som att bita den handen som föder honom.
om du har det minsta fotbolls kunnande?
du skulle se på världens vackraste spel med båda ögonen.
här är mer ögongodis.
http://www.youtube.com/watch?v=KFgkzOSBA2s
Barcelona Nemo
2007-03-21 20:41
Du var 2 minuter före. FAN :-)
Barcelona Nemo
2007-03-21 20:39
Maradona hade blivit mer erkänd som en av de bästa o m han hade haft kostym och jobbat inom FIFA.
Kolla bara på Pele, Beckenbauer och Cruyff, de har mer respekt i fotbollsvärlden.

Om Barcelona kommer köpa någon som Maradona? Vi har redan Leo Messi ;-)
Barcelona r.Hyder
2007-03-21 20:37
|__HamoDi__|

1. Nej det tror jag inte under Laportas tid vid rodret då det skulle kosta enormt mycket om man köper en sk. färdig spelare iallafall.

2. Det behövs inte, vi har redan Lionel Messí!

Hehe, Visca El Barça!
Barcelona |__HamoDi__|
2007-03-21 20:28
vad tror ni? kommer barca nångång köpa en splare som Maradona?
Delarocha
2007-03-21 20:11
På tal om Maradona som tidigare diskuterats. Kolla videon och njut.

Håller med Hyder om Iniesta. Han har en jävla teknik och kan bara glida förbi spelare utan egentliga finter. Nåt magiskt över killen. Hade han blivit målfarligare hade han seriöst kunna konkurrera ut Messi o Ronaldinho på kanterna. Men tycker han är perfekt i mitten. Haha varför inte köpa Tobias Linderoth o ha på mitten. =D
T0binh0
2007-03-21 20:03
nåt jag tycker vi behöver är en sån där "pådrivare" på mitten.
jag tycker inte Edmilson eller Motta är en sån och framförallt inte Xavi eller Deco heller... men Xabi Alonso tycker jag att vi ska tillskaffa eller nån "Vieira" typ. för vi behöver en som kan plocka o samla upp bollar och spela ut den till Deco/Xavi/Iniesta som kan spela vidare upp på dne berömda "TRION" !!

Tack för mej :)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-21 19:54
Ämne:

Nemo:

"Ett lag är ett lag,....

Nej, precis, Maradona och dom hade ju inte kassa spelare bredvid sig.

Det jag menar är att VM 2006 så klagar folk på Ronaldinho mycket, att han var sämst osv. Men han hade ju faktiskt inga löpglada spelare eller formstarka spelare runt omkring sig.

Därför är det som sagt ett lag och inget annat.
Man kan inte helt bära ett lag på sina axlar ensamma.

Förstår du?
Barcelona r.Hyder
2007-03-21 18:46
Måste bara berömma Iniesta. Killen har utvecklats enormt denna sässong. Han har grymt bra spelsinne, bra både offensivt och deffensivt. Enligt mig är han en blandning av både Xavi, Deco men även Messí. Han har passningsskickligheten och den offensiva split-vision som Xavi och Deco. Men han är även bra på att ta sig förbi motstånadare med bara teknik och fart, precis som Messí. Nu säger jag inte att jag likställer dem båda, men att dem har gemensamma egenskaper. Det har tydligen Mister också lagt märke till då han lagt Iniesa på Messís plats flertalet gånger när den lilla argentinaren varit skadad.

Problemet med Iniesta och en av få svagheter är hans måleffektivitet. Killen måste förbättra sitt spel framför mål, vi vet alla att han sumpat mängder av chanser. Men man kan ändå säga att han varit bra rent målmässigt iår i ligan, 4 mål om jag inte minns fel? Vilket är helt ok för en mittfälltate av Iniestas rang (måleffektiviteten) så här långt på sässogen.

Sedan är det alltid bra och nyttigt att ha egna produkter med i laget som inte klagar på för lite speltid osv. All heder åt Iniesta säger jag!
Barcelona BARÇAAA
2007-03-21 18:14
Ämne: Något som har koll p....
TV6 sänder matchen Spanien-Danmark.FORÇA BARÇA!
Länktips: www.sporttv.nu
Barcelona Myrran
2007-03-21 18:06
Delarocha

Tror någon av 3,4,5:an sänder matchen kan vara 6:an. Har sett reklam om det på tven, kommer bara inte ihåg vilken kanal.
Delarocha
2007-03-21 18:02
Tobinho, vart är Iniesta? Bort med Deco och in med Iniesta så är jag med på den. Att inte ta med Iniesta är fel.
Delarocha
2007-03-21 17:48
Något som har koll på om det går att se Spaniens kommande match mot Danmark på tv någonstans?...

Barcelona barca_and_me
2007-03-21 17:20
jag tycker att ronaldinho är fortfarande en mycket bra spelare.. Hoppas att han inte flyttar till Milan nästa säsong.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-21 17:12
malique

Mannen enligt din profil så utsäger du dig kunna mcyket om fotboll, enligt mig så kan en tre-årig liten flicka mer. Hur in i hela världen kan du säga att Maradona bara var doping och droger. Säg mig en spelare som har/hade eller kommer någonsin att hans bolltouch. För att inte snacka om hans driv med boll, Kaka har mycket att lära sig från Maradona då det kommer till driv med boll.

Sedan så var handsmålet mot england bara ljuvligt att se. Säg mig en spelare som någonsin lurat 80000 männsikor med en rörelse, aaa förutom Houdini.

La Pulga

Hur många gånger har du sett Pele spela? Jag har sett Maradona flera gånger, träffat honom också. Och att Maradona inte gett fotbollen någonting är bara skitsnack. Han är den som moderniserade fotbollen teknik.

Plus så har ingen genom fotobllens historia, någonsin dominerat ett VM som Maradona gjorde 1986. Detta är ren fakta för er alla som tycker om att bevisa en spelares skicklighet med antal vunna VM matcher.

Allt för mig
Barcelona T#11
2007-03-21 17:07
La Pulga

nu är det så att dagens fotboll är mycket bättre än förr!!

Sürer

jag tycker faktist att ronaldinho var riktigt grym VM 2002!!
Barcelona Alex#11
2007-03-21 17:06
Barcas drömelva genom tiderna!

Målvakt: Hesp
Backar: Pyuol-Koeman-Cocu
Mittfältare: Figo-Guardiola-Maradona-Rivaldo
Off Anfallare: Ronaldinho
Anfallare: Romario-Ronaldo
Villarreal barcafillan
2007-03-21 16:54
GRATTIS RONALDINHO PÅ 27 ÅRSDAGEN. DU ÄR GUD, SÅ ÄR DET BARA.

Och så vill jag tillägga att den startelvan vi hade mot Recreativo krossar alla världens lag. Hade vi haft den startelvan mot Liverpool hade dom inte haft en suck! Tro mig
Barcelona Sürer
2007-03-21 14:53
för att ronaldinho ska jämföras med dom absolut största måste han dominera ett VM..han har redan visat tillräckligt i Barca men det måste lossna i ett VM för honom..som ronaldo tex
Barcelona La Pulga
2007-03-21 14:39
Hur många av er har sett pele spela?
Maradona,Di Stefanó, Cruyff, Garrincha, Beckenbauer,Zidane,Puchka,mm alla dom var världspelare.
man pele var en klass för sig.
yngst som vunnit Vm
Flest Vunna Vm
Mest gjorda mål
hade som spelare,han skött med höger/vänster fot.
Huved spel kanon målet vm 1970.
dribbler bättre än många av dagen spelare.
Lagspelare.
sist men inte minst han har gett fotbollen så mycket och ger fortförande för fotbollen. ett exampel som maradona borde ha lär sig av.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-03-21 14:18
Akram

Alldeles för tidigt för en jemförelse det håller nog de flesta kunniga fotbollsfans om.
Zidane var ju wunderbar redan innan han kom till madrid så hans status är välkänt, ronnie blev ju stor i barca men visst ibland glömmer folk skillnaden med att underhålla och bidra med titlar.

Zidane leder stort men inte alls omöjligt att ronni kan mäta sig titelmässigt och då snackar ja om landslaget samt klubblaget.
Henry vs ronni känns mer som en rättvis jemförelse, bägge dessa har dominerat på klubbnivå men inte riktigt dominerat fullt ut i landslaget.

:D
Barcelona Tiago
2007-03-21 14:14
haha gubbarna i laget verkar trivas ihop iaf:) se länk:)
Barcelona João Pinto
2007-03-21 13:57
T0binh0

Jag gillar verkligen den startelvan, Alves, Alonso och Chivu är precis vad Barca behöver.
Men jag undrar om Barca verkligen kommer betala pengarna som kommer krävas från för dessa spelare. De är alla nyckelspelare i lag som är ekonomiskt stabila och därmed inte behöver sälja.

Men den elvan hade sopat banan med allt motstånd...
T0binh0
2007-03-21 13:43
barca 07/08

Valdes
Dani Alves - Puyol - Chivu - Zambrotta

Xavi - Xabi Alonso - Deco

Messí - Etoó - Ronaldinho

Vad tycks ?
Barcelona Rooga
2007-03-21 13:39
Sägs att vi jagar Romas De Rossi nu. En jäkligt intressant spelare, mycket lovande. Tror dock Varken han eller Roma är så sugna på att han går till oss.

Han är ju född och uppvuxen i Roma och sägs vara den som ska ta över lagkaptensbindeln efter Totti. Men vi får väl se vad som händer.
Real Madrid Akram
2007-03-21 13:26
malique

Att Ronaldinho själv anser Zidane vara bättre än honom gör att dina resonemang faller platt.

Ronaldinho är precis som Zidane en gudabenådad spelare men att ranka honom som en av de bästa genom tiderna efter tre bra säsonger är inte bara idiotiskt, det visar också prov på förblindad kärlek.

Varför inte bara sluta diskutera om vilka som är bäst genom tiderna och njuta av konsten som dessa konstnärer erbjuder oss.

Barcelona malique
2007-03-21 12:32
maradona ni så tycker att han är orört och bla bla bla, och zidane jag säger bara HA-HA, maradona-doping , droger, gör mål med handen i ett VM hallo wake up, inte så mycket fotboll där va, zidane var kass i VM 98 , trampar på en liggande spelare får rött kort, men på ett konstig sätt gör han två mål i finalen och blir bäst i världen HA-HA igen, kommer aldrig att förstå det med skit samma, CL mot hamburg gör han samma sak trampar på en liggande spelare på magen får rött igen, massa andra idiotiska röda kort som jag kan skriva i 5 A4 sidor, men vår dinho får kort bara för snack ngn spark hit och dit när det går dåligt för laget, adios banditos.
Barcelona Engen
2007-03-21 12:24
malique:

Ja fast Maradona åh sin sida brukade ju inte träna särskilt hårt under sina glans dagar. samt så var han ju ganska knarkad redan då. Så jJa om man är så överlägsen...Ja då är man bäst. Men Ronadlinho är också jävligt bra. Men frågan är ju bara hur mäktig en Maradona i topp trim hade varit?

Kolla denna Länk så får ni se en uppvärmning med Maradona förre match så förstår ni kanske vad jag menar.
Barcelona malique
2007-03-21 12:15
klaer att ronnie är världens bäste spelare, han är den bäste genom tiderna tror jag, för att när pele och maradona spelade i sin tid, då spelades en annan sorts fotboll ju, bollen gick sakta, backarna gjorde "aldrig" mål, anfallarna stod i mittlinjen, mittfältarna jobbade inte hem etc, svårt att jämföra, men sakerna som pele gjorde på sin tid var otroliga( har massa band med pele, maradona, beckenbauer, platini etc) folk trodde att bara han kunde göra dem tricksen eller skruvar, sen maradona började dribbla typ sidodribblingar som cristiano ronaldo gör idag, dem sa folk han är bättre, men ingen har passat eller skjutit eller förnedrat motståndarna som dinho gör idag det är säkert. "smile dinho smile"
Micke_S
2007-03-21 10:01
Från gästkrönikören i fråga.

Först och främst är det jättekul att så många har läst krönikan och kommenterat. Att skapa en debatt är varje hobbyjournalists dröm. Det är klart att det är svårt att att peka på att exempelvis Ronaldinho är världens bästa spelare genom tiderna när fotboll är en smaksak. Vissa gillar italienare, andra argentinare och så vidare.

Det verkar vara många som enbart läst mellan raderna och som det klart framstår i krönikan så är han min favorit genom tiderna. Mycket på grund av hans ohyggliga glädje till spelet och hans vänliga inställning till allt och alla. Jag var 4 år när Maradona förde Argentina till VM-guld 1986 och inte ens född när Pelé härjade, så jag fick aldrig riktigt vara med när just dessa herrar var aktiva, bortsett VM 90 och VM 94 för Maradonas del. De flesta som huserar på SF är i min ålder så vi har troligen samma öde. Något som jag dock har haft äran är att se Ronaldinho ett par gånger live och atmosfären runt honom är helt otrolig. Troligen var det så på de äldre herrarnas tid också. Som någon skrev i detta forum så är det omöjligt att jämföra spelare mellan epoker. Klubbfotbollen är betydligt hårdare nu än den var då. Maradona till exempel skulle säkerligen inte ta ett italienskt bottenlag till UEFA-cup guld i dagens fotboll.

En annan skrev att det är först efter deras aktiva karriär man verkligen börjar åstadkomma det de har gjort. Sant. Vi ska vara glada för att vara med på resa som kommer garanterat att göra avtramp i historieböckerna. Inlägget här nedan från ”Tompa” var grymt bra och beskriver att smaken är som baken:-)

Ha det bra allihopa och var stolta över erat lag och er stjärna. Det är många som vill ha den kakan.

Mvh
Mikael
Annons: