/spanien/barcelona/forum/23269.aspx/spanien/barcelona/forum/23269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IniestaShow24
2007-04-15 17:12
Vi kommer och vinna idag mot Mallorca hemma på Camp Nou med 4-0 Eto`o kommer och göra två mål Messi ett och Giuly ett. Valdes kommer och vara jättebra i målet säkert. Mittfältet kommer och vara bra och backlinjen anfallspetsen kommer också att se bra ut bara att Ronaldinho är inte med synd men vi kommer och ändå vinna utan honom.
Barcelona barçaroffe
2007-04-15 16:22
Kamelen. Det later valdigt trevligt!
Sjalv har jag flyttat och bor nu i korsningen, Les Corts/Gran via Carles, alltsa bara 300 meter fran arenornas arena!
Folket borjar stromma till arenan fran t-banan, mycket turister som vanligt.

Det kanns valdigt coolt att bo i grannskapet, trevliga manniskor har! Skont att slippa gamla stan med dess markliga klientel...

Ca. 20 grader i Barcelona och solen gick just i moln, far hoppas pa battre vader snart.

Min fru som ar Brasilianska sa att Ronaldinho inte ar spelsugen just nu, utan foredrar att partaja! Jag tar det dock for ett rykte utan grund! De babblar mycket, brassarna! men vem vet, Ronnie har inte varit sej lik pa sistone...

Naja, 3-1 till Al Barca!
Barcelona Kamelen
2007-04-15 15:11
Hallo dar!

Sitter pa hotellet i centrala Barcelona och vantar pa att dorrarna till otroligt maktiga Camp Nou oppnas. Har fott min Puyol troja signerad av kaptenen sjelv samt fott Bojans autograf pa en ´otryckt´ Barça-troja. Underbara manniskor!

Aven touren samt museet inne pa Camp Nou ar ruggigt maktigt. Rekommenderas varmt!

Nej, nu bar det av till Camp Nou. Ha det bra!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-04-15 14:21
Ruud van Nistelrooy #?

När Barca inte är i form så kan de i stort sätt förlora mot vem som helst tror du verkligen vi underskattar nån i detta läge?

Min favorit i Mallorca lägret Arango är en jobbig spelare som kommer rada upp chanser som han alltid gör mot oss.

Tror på en hård kamp faktist in till det sista.

Cockta

Hans tid kommer de tär tänkt att bojan och santos ska spela med a-laget inom snart framtid.
Barcelona Smogen
2007-04-15 14:16
ja, lyckligtvis är ju Etoó skadefri och spelar för oss ikväll. Annars hade jag varit betydligt mer orolig, men naturligtvis finns alltid risken att Barca förlorar. Man kan åka på en tidig utvisning, ett snöpligt baklängesmål i början etc.
Men, hemma mot Mallorca borde ändå räknas som en av de enklare matcherna denna säsongen, trots att Ronnie saknas.
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2007-04-15 14:07
Det enda jag menar på är att ni har varit storfavoriter mot oss förr, och då fått storpisk.
Minns när en viss Samuel Etóo hade lekstuga med er på Camp Nou och vi vann med 3-1. Nu står han dock på andra sidan planhalvan...
Barcelona Myrran
2007-04-15 14:00
Ruud van Nistelrooy #?
Inga matcher in La Liga är lätta, men vissa matcher ska man bara vinna. Underskatta ett lag är det sämsta man kan göra.
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2007-04-15 13:58
Ser att många tror på en lätt seger...

Underskatta dock inte Mallorca. Spelare som Jankovic, Ibagaza, Maxi och Arango besitter ett brett register som kan ge alla Barca-fans mardrömmar för åtminstone en vecka (iofs får Sevilla det väldigt svårt ikväll också).

Lycka till!
Cockta
2007-04-15 13:49
Bojan Krkic mycket begåvad spelare ! Tycker han borde få chansen snart ?
Stolt Serb som Bojan Krkic =)
Real Madrid Ravveee
2007-04-15 13:48
tarrak // Tack för lite medkänsla, längesen en culé visade det.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-15 13:26
Anledningen till att Ronaldinho inte är med är väl dels att han varit sjuk, men också att han kan vara aningen sliten och behöver vila, han har ju trots allt spelat dem flesta matcherna.
Barcelona ELF
2007-04-15 13:09
Han har varit sjuk... så enkelt är det. Står för övrigt i Inför-rapporten. Men den kanske e lätt och missa :P
Barcelona barca_anfall
2007-04-15 13:08
jag förstår inte varför ronaldinho inte är med mot mallorca

Tacksamm för svar
Barcelona ELF
2007-04-15 12:57
Holländaren:
Oja.. är City-fan så väl som Barca-fan och har absolut inget emot Mpenza snarare tvärt om. Han har varit bäst i City på sistånde. Men i Barca? Det är skillnad på att prestera i ett City i hyffsad medgång och ett av Europas bästa lag. Då hade jag hellre sett Souazo från Cagliari
Barcelona Dani
2007-04-15 12:34
Angående diskussionen kring tillåtna mått på planer (regel 1 i regelverket, se länktips):

Mått
Spelplanen måste vara rektangulär. Sidlinjen måste vara längre än mållinjen.
Längd: lägst 90 m
högst 120 m
Bredd: lägst 45 m
högst 90 m

Internationella matcher
Längd: lägst 100 m
högst 110 m
Bredd: lägst 64 m
högst 75 m

Följaktligen får en plan inte vara kvadratisk, olika mått gäller för svenska respektive internationell matcher.
Barcelona tarrak
2007-04-15 11:09
Stackars maranger! Nar de for en gangs skull spelar hyfsad fotboll, blir de ranade pa segern av domaren. Det var nastan svart att gladja sig over forlusten. ;)
Ar pa plats i Barcelona for att se kvallens match. Borjar redan bli nervos och rastlos. Tror dock att vi vinner ganska enkelt och att Samu gor minst tva mal. Visca!
Barcelona Myrran
2007-04-15 10:28
Madrilleno
Oh ja, Zaragoza är ju så dåliga iår. De är så dåliga så att de ligger hela 4 poäng bakom Real nu med en match mindre spelad...
Barcelona Holländaren
2007-04-15 10:19
Fan.
Vi borde ha signat Emile Mpenza när vi hade chansen. Det är en riktigt bra lirare har han visat i City och han hade passat in bra i Barcelonas spelsystem. Hans kontrakt går ut till sommaren, det hade varit gött att ha honom i laget.

Vissa kanske anser honom vara Kluivert in disguise men det stämmer inte riktigt överrens med verkligheten. Mpenza har större glöd och bättre attityd (numera).
Real Madrid Madrilleño
2007-04-15 10:15
haha adil så kan du inte säga, det är fortfarande många matcher och rätta mig om jag har fel, förlorade ni inte mot zaragoza? Lätta matcher finns inte, kolla Real, alla sa att real vinner lätt, men dem fick stryk men med hjälp av domaren.
Delarocha
2007-04-15 04:04
Håller med Joao Pinto (tror jag det var) som sa att vi ska spela in Bojan och Santos långsamt. Jag blir ytterst gärna av med Saviola, Gudjohnsen, Ezquerro och Giuly till nästa säsong då jag tycker alla är vedervärdiga fotbollsspelare, möjligen undantaget Saviola.
Då kan självklart Bojan och Dos Santos plockas upp, men jag ser gärna att Barcá gör två nya värvningar, gärna en rätt tung/dyr värvning då det inte är någon idé att försöka köpa billigt när man är en av de rikaste klubbarna i världen. Då kan man lika gärna bestämma sig för en spelare man vill ha och sedan köpa istället för att välja sämre eller rent ut sagt usla alternativ.
adiiL
2007-04-15 02:51
Valencia, Sevilla och Real Madrid har varandra kvar att möta. Detta är ett bra läge för Barca att gasa iväg. Man kan väl se det som att Barca är en Ferarri och drar ifrån Sevilla, Valcenia och Real som är gamla Fiats från som krockar med varandra hahaha!. ^^

Forca Barca! =D
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99
2007-04-15 01:53
Zergio Ramoz: Du vet att jag skriver så för att göra dig irriterad och resten av Madrid supportrarna, Haha och jag har lyckats att leka med er genom att ni spärrar mig.

Sorry Barca fans ska inte skriva här och smutsa ner eran forum med tjafs med Real smuts Madrid fans.

Hare bra!

Forza AC Milan
Real Madrid Zergio Ramoz
2007-04-15 01:31
Priset för årets fjolla går till:
AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99

I vårt forum älskar du real och i barca hatar du!
Priset är ditt!"
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99
2007-04-15 01:14
Hoppas ni tar hem ligan. Ni är klart 10 gånger bättre än företaget Real Madrid som köper och köper och alltid blir efter er i ligan och utslagna i åttondelsfinaler i CL.
3 magnificos
2007-04-14 23:49
3 poäng gäller imorgon
Real Madrid Il Phenomeo
2007-04-14 23:19
Duda

Efter David Villa.
Barcelona Duda
2007-04-14 23:07
Kapten11

Jag sa aldrig att det tas upp fler talanger i Spanien än i Sverige, jag sa att man fortfarnade rankas som talang här även fast man är 20-21-22 år.

Garay är för övrigt kung i mina ögon nu, säkraste straffskytten i la liga månne?
Barcelona Myrran
2007-04-14 23:04
Man kan ju inte bli något annat än glad över att Real förlora. Inte bara för att det är Real utan att ännu en gång dukade vi ett smörgåsbord nu väntas bara att Sevilla tappar mot Valencia och vi klår upp Mallorca så går allt vår väg denna omgången.
Barcelona Kapten11
2007-04-14 22:47
Måste än en gång ge en känga till SportEpressens kommentatorer.
Under första halvlek såg han inte skillnad på Colsa och Munitis. Det är som att inte se skillnad på Håkan Mild och Maradona.
Barcelona Rambla
2007-04-14 22:47
Bojan gör mål igen. Barça B spelade idag oavgjort mot ligaledarna Huesca. Skit också, de ledde med 2-0. De hade verkligen behövt den här vinsten för att komma upp på lite säkrare mark. Barças andra mål av Jeffren.

Denne Bojan alltså, snacka om att vara född till målskytt. :D
Annons: