/spanien/barcelona/forum/23267.aspx/spanien/barcelona/forum/23267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-04-13 17:27
Grattis till Puyol! 29 år. Det är synd att Ronaldinho missar Mallorca matchen men ja tror på vinst ändå. Vet någon om Eto'o är med?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-13 17:01
Ämne: Hej. Jag har inte va....
Lat eller? Gå in på Barcas hemsida så ser du bla. varför Ronaldinho inte är med.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-13 16:57
Hej. Jag har inte varit hemma på 2 dagar har inte kunnat läsa nyheter skulle vara snällt om nån kunde sammanfatta vad som har hänt vem som är uttagen till Mallorca matchen. Sägs att Ronaldinho inte är utaggen till matchen mot Mallorca isåfall varför ?

Läste att Puyol fyller år . Stort Grattis till Vår Krigare Carles Puyol !

Tacksam för svar
Barcelona r.Hyder
2007-04-13 16:50
Grattis Carles Puyol! Killen med störst hjärta och starkast inställning inför varje match!

Visca EL Barça Y Visca El Capitan!
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-04-13 16:15
Okej , tack så mycket. Och sen förlåt om jag störde.

Grattis Puyol !
Barcelona Myrran
2007-04-13 16:14
RealMadrid R9 Ronaldo
Sök på tex. ronaldinho.gif
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-04-13 16:11
Har en fråga , Hur hittar man såna rörliga bilder där t.ex Ronaldinho tunnlar 1 spelare ? Förstår ni , skulle gärna vilja veta.
Barcelona Myrran
2007-04-13 15:38
Riktigt härligt att C.Ronaldo klottrat lite på ett 5 års kontrakt med Manchester imorses, en fantastisk spelare men skulle inte vilja ha han i dagens Barca.
Barcelona Rambla
2007-04-13 15:35
Puñal:

Helt rätt, det var ungefär dit jag ville komma tidigare. Bara för att man är katalan bla bla. Du lyckades med en gång med färre ord. :)

La Cibeles:

Fel. Han sympatiserar inte, han anser att fångar oavsett vad de har gjort ska behandlas med mänsklig värdighet.

King_raul:

Din sarkasm biter inte längre. Bra försök dock. :-)
Real Madrid King_raul
2007-04-13 15:25
Oleguer måste ju kommas ihåg för något eller hur? För på gräsmattan gör han ingen historia ;)
Real Madrid Puñal
2007-04-13 15:17
Rambla:
Jag är själv inte så insatt i det hela... men bara för att man är Bask betyder det inte att man sympatiserar med ETA eller deras handligar! Men sen vad Oleguer har sagt eller gjort för stå för han!
Såå.. nu kan jag lägga ner denna diskutionen! ;-)
Barcelona Rambla
2007-04-13 14:59
Puñal:

Vill egentligen inte fortsätta den här tragiska diskussionen, men visa mig gärna var och när Oleguer visar stöd för ETA? Ska det kunna tolkas att han stöder ETA, bara för att han offentligt inte gått ut och tagit avstånd? Det känns liksom inte som att stödja terrorism när man går ut och säger att terroisten i fråga ska behandlas med mänsklig värdighet.

Jag antar att frihetsorganisationer som Amnesty International, som anser att terroristerna som sitter på Guantanamo ska behandlas humant och efter FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna även de ska klassas som terrorister?

Nåväl, nu är det verkligen dags att lägga ner diskussionen för den leder ingen vart.
Real Madrid Puñal
2007-04-13 14:44
Rambla:

Officiellt har Athletic gått ut med att de tar avstånd ETA.. till skillnad från Oleguer! Kanske därför är det inte lika intressant att diskutera politik där när alla har samma åsikt!
Barcelona DaaniP
2007-04-13 14:37
Skönt att höra att c.ronaldo har skrivit kontrakt me united o stannar där. då går han knappast till madrid eller vårt barca.
eller vad tycker ni??

visca barca!
Barcelona DaaniP
2007-04-13 14:23
grattis PUYOL på din 29 års dag.. du är barcas hjärta!
Barcelona Márquez
2007-04-13 14:15
GRATTIS CARLES ! Verkligen intressant läsning om Cruyffs budord föresten.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-13 13:33
Ronaldinho kommer missa matchen mot Mallorca och mot Getafepå Onsdag.
Barcelona Et0
2007-04-13 13:21
jag tror och hoppas på att puyol spelar tills han är 35 minst
Barcelona RonaldinhoG
2007-04-13 13:11
Grattis Puyol på din födelsedag!
Barcelona Ghazza
2007-04-13 13:08
Vår kapten fyller 29 år idag! GRATTIS Puyol på födelsedagen!

Moltes Felicitats!
Barcelona Beguiristain
2007-04-13 12:49
Det här är ett fotbollsforum, här diskuterar vi fotboll inte politik.

King_raul
jag föreslår att du tar och läser på lite spansk historia, du verkar inte ha särskilt bra koll på den märker jag.

Rambla
Den katalanska självständighetsrörelsen är numera fredlig, men det finns flera katalanska terrorist organisationer om man går bakåt i tiden. Dem har dock aldrig haft något folkligt stöd.
Barcelona Ronaldiinho
2007-04-13 12:47
truppen till mallorca ?
Real Madrid King_raul
2007-04-13 11:33
Rambla,
ja den var lite för långt, sorry.
Givetvis förespråkar jag demokrati.
Att jag inte tagit upp ETA på Atletics forum är kanske av den enkla anledning att dem inte använt sina knattar som politiskt verktyg i medialt bevakade matcher.
Tycker bara det är ren provokation när vuxna använder stackars barn när dem vädrar sina åsikter. Vill dem föra en debatt kan dem förfan göra det i riksdagshuset och inte på fotbollsplanen, nog borde katalaner ogilla att se fotbollen användas som verktyg för politiska åsikter med tanke på historien.
Nu lägger vi ner detta.
Barcelona barca_and_me
2007-04-13 11:00
go east go west barca is the best!!!!!!!!!
Barcelona Rambla
2007-04-13 10:50
"Ja kanske kommer det ett katalansk ETA, mer bomber åt folket, ja det får vi respektera."

Vilket lågvattenmärke alltså. :(

Mig veterligen så har de katalaner som vill ha självständighet alltid yrkat det på demokratiskt vis. Är du möjligen moståndare till demokrati?

Jag ser dig inte skriva om bomber och ETA på Athletics forum. En tillfällighet?

Nu avslutar jag den här fåniga diskussione.
Real Madrid King_raul
2007-04-13 10:31
Rambla,
Lägger ner politiken.

Ja visst var det länge sedan och just att du måste ta upp det tyder på en viss ängslighet ;)
Fast oavsett vem som vinner laliga, PL är ju ändå "världens bästa liga" enligt Ferguson, he he.

Barcelona Rambla
2007-04-13 10:25
King_raul:

Visst är det sorgligt, men nu är det som det är. Inget vi två kan göra någonting åt. Vill nu vissa katalaner hellre vara självständiga, så är det något jag som svensk väljer att respektera. Det är liksom inte min sak att fördöma eller rättfärdiga det.

Tänka sig, Madrid kan vid seger i morgon gå upp i tillfällig serieledning. Det var länge sen det var aktuellt. Spänningen stiger. :)
Real Madrid King_raul
2007-04-13 10:15
Rambla,
vår diskussion hade aldrig ägt rum för det första om vi sluppit se någon idiot blanda in politik bland knatte blaugranas, ok, inte hycklare då men attans sorgligt om du frågar mig.
Barcelona Rambla
2007-04-13 10:04
Ämne: Rambla,
billigt att....
Snälla, jag hänvisade vänligt och bestämt att jag finner ingen mening i att ingå i någon polemik när det gäller katalansk vs spansk nationalism. Trots det så fortsätter du. Du får gärna tycka att de är hycklare om du känner för det, jag bryr mig inte. Jag skulle kunna kontra med hur du ständigt med dina subjektiva argument vill påvisa för oss culés hur ädla Madrid gentemot hycklarna i Katalonien. Börjar faktiskt bli uttjatat. :)
Real Madrid King_raul
2007-04-13 09:50
Rambla,
billigt att alltid avvisa med att det är as.com, du ser väl vad du ser? Vad har as.com med vad som försigår i videon att göra?
Nåja, att inte gå ut till nationalsången men ändå nu be staten om bidrag när en flod svämmat över några byar... hycklare.

men du har rätt, och dessutom fotboll och politik går inte ihop... slutsnackat.
Annons: